Ketchup87 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Na centomania.com jest taki obrazek Czy to na pewno poprawne podłączenie? U mnie kable mają inne kolory. Ten do góry po lewej jest kolorowy a na dole czarny. Czy zamiana tych dwóch pinów w ogóle robi różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 w sumie dobre pytanie ja miałem tak podłączony 3 pin czerwony w 1.2 8V i szary na osprzęcie 1.2 16V przez oba zimą silniki głupiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > w sumie dobre pytanie > ja miałem tak podłączony 3 pin czerwony w 1.2 8V i szary na osprzęcie 1.2 16V > przez oba zimą silniki głupiały Mój w ogóle nie chce banglać. Dławi się, zalewa, nie wkręca. Jak się troszkę rozgrzeje to da się jechać ale jałowych nie trzyma, gaśnie. Dzisiaj mnie coś tknęło i odpiąłem czujnik i jałowe wróciły. Wtrysk się świeci i na zimno dalej gaśnie i przebiera ale jak się troszkę rozgrzeje to jedzie prawie tak jak powinien. Więc wiem, że coś z tym tylko nie wiem czy źle podłączony czy zły czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 W zeszłym tygodniu robiłem nową wiązkę i tak podłączyłem. Wskazania są poprawne aż do włączenia wentylatora który obecnie jest na 88 stopni. Wstyd się przyznać ale rozpiskę pinów znalazłem w książce od Grande Punto której szukałem dwa dni na necie a schemat był pod nosem Ale nie wykluczone że były różne czujniki. Zerknijcie tutaj i sprawdźcie może rezystancję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > W zeszłym tygodniu robiłem nową wiązkę i tak podłączyłem. Wskazania są poprawne aż do włączenia > wentylatora który obecnie jest na 88 stopni. > Wstyd się przyznać ale rozpiskę pinów znalazłem w książce od Grande Punto której szukałem dwa dni > na necie a schemat był pod nosem > Ale nie wykluczone że były różne czujniki. > Zerknijcie tutaj i sprawdźcie może rezystancję Wskazania na zegarach też mam ok bo za nie odpowiada ten górny/osobny pin. Zastanawiam się tylko czy odwrotne podłączenie tych dwóch dolnych pinów może przynosić takie efekty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Wskazania na zegarach też mam ok bo za nie odpowiada ten górny/osobny pin. > Zastanawiam się tylko czy odwrotne podłączenie tych dwóch dolnych pinów może przynosić takie > efekty? w sumie możesz sprawdzić (bo ja swój rozwaliłem przy wykręcaniu) zobacz czy na zupełnie wystudzonym silniku wskazanie jest takie jak temp powietrza i przy ilu załacza się wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Zastanawiam się tylko czy odwrotne podłączenie tych dwóch dolnych pinów może przynosić takie > efekty? nie, to jest tylko termistor, nie ma znaczenia biegunowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > nie, to jest tylko termistor, nie ma znaczenia biegunowość. Teoretycznie tak tylko że to jest trzy pinowy a to oznacza że w tym czujniku są dwa termistory i mają wspólna masę i w tym wypadku biegunowość aqrat ma znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > mają wspólna masę i w tym wypadku biegunowość aqrat ma znaczenie nie maja wspólnej masy do silnika masa jest z pinu, do wskaźnika z obudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Może to coś pomoże: - Górny pin do wskaźnika - Dolne - do ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Może to coś pomoże: > - Górny pin do wskaźnika > - Dolne - jeden do masy drugi do lampki do jakiej lampki>? nie pisz bzdur. Górny wskazówka, dolne dwa NTC do ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > do jakiej lampki > Górny wskazówka, dolne dwa NTC do ECU Sory za zamieszanie, już poprawiłem, nie mam już oryginalnego ECU a u siebie inaczej mam wydumane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > nie, to jest tylko termistor, nie ma znaczenia biegunowość. Kupiłem nowy w intercasie za 40zł, położyłem na głowicy bo klucze zostały w Jeepie i działał Jutro go wkręcę Ale na zimno nadal jest pupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Oddałem ten wskaźnik co kupiłem bo pokazywał załączenie wentylatora na 110 stopni. Silnik dalej nie chciał pracować na zimno i na gorąco. Pracował tylko w zakresie od minuty po odpaleniu do włączenia wentyla. Właściwie to silnik najlepiej chodzi bez tego czujnika :/ W ogóle zauważyłem, że ten nowy był na klucz 19 a stary chyba na 21 więc ciekawe czy w ogóle by podszedł. Może mi ktoś spisać numer czujnika na którym auto jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 fotka mojego czujnika jak robilem 1.4 16v jak juz napisano biegunowosc nie ma znaczenia ale najwazniejsze aby ten jeden pin byl podlaczony do wskaznika a dwa obok siebie do kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.