Skocz do zawartości

Trzypinowy czujnik temperatury


Ketchup87

Rekomendowane odpowiedzi

> w sumie dobre pytanie

> ja miałem tak podłączony 3 pin czerwony w 1.2 8V i szary na osprzęcie 1.2 16V

> przez oba zimą silniki głupiały

Mój w ogóle nie chce banglać. Dławi się, zalewa, nie wkręca. Jak się troszkę rozgrzeje to da się jechać ale jałowych nie trzyma, gaśnie. Dzisiaj mnie coś tknęło i odpiąłem czujnik i jałowe wróciły. Wtrysk się świeci i na zimno dalej gaśnie i przebiera ale jak się troszkę rozgrzeje to jedzie prawie tak jak powinien. Więc wiem, że coś z tym tylko nie wiem czy źle podłączony czy zły czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu robiłem nową wiązkę i tak podłączyłem. Wskazania są poprawne aż do włączenia wentylatora który obecnie jest na 88 stopni.

Wstyd się przyznać ale rozpiskę pinów znalazłem w książce od Grande Punto której szukałem dwa dni na necie a schemat był pod nosem smile.gif

Ale nie wykluczone że były różne czujniki.

Zerknijcie tutaj i sprawdźcie może rezystancję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zeszłym tygodniu robiłem nową wiązkę i tak podłączyłem. Wskazania są poprawne aż do włączenia

> wentylatora który obecnie jest na 88 stopni.

> Wstyd się przyznać ale rozpiskę pinów znalazłem w książce od Grande Punto której szukałem dwa dni

> na necie a schemat był pod nosem

> Ale nie wykluczone że były różne czujniki.

> Zerknijcie tutaj i sprawdźcie może rezystancję

Wskazania na zegarach też mam ok bo za nie odpowiada ten górny/osobny pin.

Zastanawiam się tylko czy odwrotne podłączenie tych dwóch dolnych pinów może przynosić takie efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wskazania na zegarach też mam ok bo za nie odpowiada ten górny/osobny pin.

> Zastanawiam się tylko czy odwrotne podłączenie tych dwóch dolnych pinów może przynosić takie

> efekty?

w sumie możesz sprawdzić (bo ja swój rozwaliłem przy wykręcaniu)

zobacz czy na zupełnie wystudzonym silniku wskazanie jest takie jak temp powietrza i przy ilu załacza się wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, to jest tylko termistor, nie ma znaczenia biegunowość.

Teoretycznie tak tylko że to jest trzy pinowy a to oznacza że w tym czujniku są dwa termistory i mają wspólna masę i w tym wypadku biegunowość aqrat ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do jakiej lampki

> Górny wskazówka, dolne dwa NTC do ECU

Sory za zamieszanie, już poprawiłem, nie mam już oryginalnego ECU a u siebie inaczej mam wydumane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem ten wskaźnik co kupiłem bo pokazywał załączenie wentylatora na 110 stopni. Silnik dalej nie chciał pracować na zimno i na gorąco. Pracował tylko w zakresie od minuty po odpaleniu do włączenia wentyla.

Właściwie to silnik najlepiej chodzi bez tego czujnika :/

W ogóle zauważyłem, że ten nowy był na klucz 19 a stary chyba na 21 więc ciekawe czy w ogóle by podszedł. Może mi ktoś spisać numer czujnika na którym auto jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.