Skocz do zawartości

Telepanie(trzęsięnie) auta przy przyśpieszaniu-hamowaniu.


marko330

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z telepaniem auta postępującym od 90km/h przy przyśpieszaniu lub przy jednostajnej jeździe z naciśniętym pedałem gazu (pomiędzy 90-140km/h). Z początku miałem tylko na 5 biegu i przy mocnym przyspieszaniu na 4. Poniżej 90km/h problemu w ogóle nie ma.

Teraz to mam tak: 5 bieg powyżej 90km/h - przyspieszam - telepie, puszczam gaz - nie telepie, znów gaz - telepie (2 różne komplety kół - więc to wyeliminowane). Dodam też, że chyba od 3-4 lat mam problem nie rozwikłany z telepaniem również przy hamowaniu - już nie mam siły z tym walczyć i szukać igły w stogu siana. Nie jest to raczej wina tarcz, bo to było już nie raz wymieniane, a szarpanie się powtarza. ALE CO gorsze!!! , problem NIE występuje regularnie. To znaczy, bywa tak, że hamuję i jest płynnie, gładko... (dość sporadycznie), ale pojadę np. 2-3km dalej i już telepie przy hamowaniu. (głównie to dotyczy prędkości wyższych-autostradowych). Podobnie nawet bywa z przyśpieszaniem. Czasem w.w. telepanie - prawie nie odczuwalne, a czasem aż strach naciskać pedał gazu. Raz, myślałem, że już problem ustał po wymianie kół z 15" na 17", ale kilka dni później znów powtórka z rozrywki. Zazwyczaj trzęsie, ale zdarzają się chwile, że problem jakby zanika całkiem.

Ostatnio doszedł też odgłos czegoś ocierającego jak dojeżdżam powoli do świateł na "luzie". Słychać coś obracającego się sporo szybciej niż koła. Odgłos cichnie gdy wrzucę bieg.

Dodam tylko, że auto normalnie przyśpiesza jeśli chodzi o sprzęgło, oraz nie rzuca budą ani nie wydaje dziwnych odgłosów jeśli chodzi o dwumas.

Okiem laika - może to coś z układem jezdnym jest - coś się przestawia/układa i przez to koła inaczej pracują. Nie wiem - liczę na jakąś podpowiedź bo wiadomo, że nie chcę całego auta wymieniać po kolei.

PS. Najlepsze są te "chwile" kiedy problem znika (wibracje przy przyśpieszaniu/hamowaniu) - czuję się wtedy tak komfortowo jak bym jechał co najmniej S-klasą grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl o przegubach wewnetrznych, łozysku podpory półosi, jednak zwichrowanych tarczach (sam 2 sezony szukałem dlaczego telepie a nowe tarcze zafundowane są i wyszło ,że jedna z fabryki wyszla krzywa, przetoczenie na aucie pomogło), stanie technicznym wachaczy, dokładniej o sworzniach, ewentualnie gumy w wachaczu. jak widzisz sporo tego a jeszcze inni "dosypią" możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.