Skocz do zawartości

Olej Motul vs. Selenia do MultiJeta


Rekomendowane odpowiedzi

> Ahm , miałem dziś w rękach ichniejszą bazę (przezroczysta), podobno nadaje się nawet do spożycia

> Wszystko robione w Ameryce , ale chyba mało znane w PL...

PertoCanade stosowałem w spożywce ale smary spożywcze to sick.gif chyba nigdy nie dorównają smarom "maszynowym" a ich cena jest nawet na poziomie 2 tyś zł / kg sick.gifsick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Obiecałem że napisze opinie, więc olej Millers Oils EE jest na pewno warty swojej ceny samochód chodził w miarę cicho i i jakby swobodniej.

Samochód mam trochę dłużej i już co nieco dowiedziałem się o nim więc tak samochód sam ustala sobie kiedy konieczna jest wymiana oleju, z tego co wyczytałem w necie ustalane jest to na podstawie ilości cyklów wypalania DPFa

Selenia WR 5W40 - auto wołało o wymianę po przejechaniu 10 tys. km

Millers Oils EE 5W30 - samochód właśnie zaczął wołać o wymianę oleju przebieg 13 tys. km

Jeżeli komuś zależy na dobrej jakości oleju to niech bierze Millers Oils EE będę go polecał pod warunkiem że samochód nie ma DPFa bo wtedy nie ma sensu inwestować w bardzo dobry olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiecałem że napisze opinie, więc olej Millers Oils EE jest na pewno warty swojej ceny samochód

> chodził w miarę cicho i i jakby swobodniej.

> Samochód mam trochę dłużej i już co nieco dowiedziałem się o nim więc tak samochód sam ustala sobie

> kiedy konieczna jest wymiana oleju, z tego co wyczytałem w necie ustalane jest to na podstawie

> ilości cyklów wypalania DPFa

> Selenia WR 5W40 - auto wołało o wymianę po przejechaniu 10 tys. km

> Millers Oils EE 5W30 - samochód właśnie zaczął wołać o wymianę oleju przebieg 13 tys. km

> Jeżeli komuś zależy na dobrej jakości oleju to niech bierze Millers Oils EE będę go polecał pod

> warunkiem że samochód nie ma DPFa bo wtedy nie ma sensu inwestować w bardzo dobry olej.

auto woła o wymiane oleju po 10 k km? yikes.gif jaki jest twój styl jazdy, miejska czy autostradowa?dziennie przebiegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Millers Oils EE 5W30 - samochód właśnie zaczął wołać o wymianę oleju przebieg 13 tys. km

> Jeżeli komuś zależy na dobrej jakości oleju to niech bierze Millers Oils EE będę go polecał pod

> warunkiem że samochód nie ma DPFa bo wtedy nie ma sensu inwestować w bardzo dobry olej.

ja użytkując MO EE mogę powiedzieć, że auto na pewno ma łatwiejszy rozruch tzn jest różnica przy rozruchu- auto pali bez takiego jakby oporu- nie wiem jak to ując w słowa. Poza tym pracuje kulturalniej w niskich temperaturach- jest różnica, może nie powalająca na kolana, ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym pracuje

> kulturalniej w niskich temperaturach- jest różnica, może nie powalająca na kolana, ale jest.

M ponoc o 27% mniejsze opory co moze skutkowac ciut mniejszym spalaniem finalnie, powiedzmy 0,2l/100, tak na czuja pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie polecam Millersa; teraz mam wlanego XF 5w40 i silnik na zimnym chodzi głośniej; jak do tej pory zdecydowanie wygrywa Amsoil AFL bo silnlik na nim pracuje rewelacyjnie. Jeszcze parę tysięcy km i wymieniam znowu, bo wkurza mnie ten Millers.

odnośnie cyklu wymiany jaki pokazuje Ci auto - coś masz nie tak - mój na Selenii (w czasach gwarancji) zaczął domagać się wymiany przy 29kkm i to były wartości powtarzalne, teraz zmieniam sam co 15kkm i jak do tej pory nie było żadnego komunikatu o wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto woła o wymiane oleju po 10 k km? jaki jest twój styl jazdy, miejska czy

> autostradowa?dziennie przebiegi?

Styl jazdy raczej normalny w granicach 90 - 120 km/h niekiedy przegonię auto tak do 160km/h żeby się DPF wypalił, dzienny przebieg to między 60 - 100 km przeważnie poza miastem, sam nie wiem dlaczego tak często woła o wymianę

> Hmmm..mi po 18 tys nie wolal o wymiane a degradacje mialem na poziomie 45% wiec jeszcze do 25 tys

> bym dokulal.

> mam zamiar teraz kupic EE millersa i zmienic.

> mam DPF-a

Możesz spróbować olej naprawdę jest warty swojej ceny, nie wiem dlaczego w moim aucie tak szybko się zużywa, ja w każdym razie przejdę na gm dexos 2 zobaczę co będzie się działo.

> odnośnie cyklu wymiany jaki pokazuje Ci auto - coś masz nie tak - mój na Selenii (w czasach

> gwarancji) zaczął domagać się wymiany przy 29kkm i to były wartości powtarzalne, teraz

> zmieniam sam co 15kkm i jak do tej pory nie było żadnego komunikatu o wymianie.

Nie mam pojęcia co może być przyczyną jedynie co mi przyszło do głowy to w ostatnim czasie ok. 3 tygodni pokonywałem trasy bardzo krótkie nie więcej jak 2 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiecałem że napisze opinie, więc olej Millers Oils EE jest na pewno warty swojej ceny samochód

> chodził w miarę cicho i i jakby swobodniej.

> Samochód mam trochę dłużej i już co nieco dowiedziałem się o nim więc tak samochód sam ustala sobie

> kiedy konieczna jest wymiana oleju, z tego co wyczytałem w necie ustalane jest to na podstawie

> ilości cyklów wypalania DPFa

> Selenia WR 5W40 - auto wołało o wymianę po przejechaniu 10 tys. km

> Millers Oils EE 5W30 - samochód właśnie zaczął wołać o wymianę oleju przebieg 13 tys. km

> Jeżeli komuś zależy na dobrej jakości oleju to niech bierze Millers Oils EE będę go polecał pod

> warunkiem że samochód nie ma DPFa bo wtedy nie ma sensu inwestować w bardzo dobry olej.

To może kilka faktów - Selenia WR 5w40 nie nadaje się do aut z DPF, ponieważ nie jest olejem niskopopiołowym, prawidłowym olejem do Fiata z DPF jest Selenia WR Pure Energy 5w30. Wlanie oleju bez aprobat ACEA C2 lub C3 do auta z DPF skutkuje częstymi wypalaniami filtra DPF i docelowo skraca jego żywotność. Ciekawe czy sam kolega wpadł na tą WR 5w40 czy może ASO zalało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja nie polecam Millersa; teraz mam wlanego XF 5w40 i silnik na zimnym chodzi głośniej; jak do tej

> pory zdecydowanie wygrywa Amsoil AFL bo silnlik na nim pracuje rewelacyjnie. Jeszcze parę

> tysięcy km i wymieniam znowu, bo wkurza mnie ten Millers.

> odnośnie cyklu wymiany jaki pokazuje Ci auto - coś masz nie tak - mój na Selenii (w czasach

> gwarancji) zaczął domagać się wymiany przy 29kkm i to były wartości powtarzalne, teraz

> zmieniam sam co 15kkm i jak do tej pory nie było żadnego komunikatu o wymianie.

A po co kolega zalał XF 5w40 do takiego silnika, to przecietny olej i dość drogi. Natomiast proszę nie wypowiadać sie o wszystkich olejach Millers Oils, ponieważ o jakość serii EE lub CFS NT to konkurencja może na razie pomarzyć. Prawidłowym olejem i w rewelacyjnej cenie do tego silnika jest EE 5w30 C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że wymiana turbo wychodzi taniej?

wymiania oleju przy przebiegach poniżej 10 k km to chyba przesada? Przecież nikt Cromy nie użytkuje w warunkach rajdowych czy wyścigowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może kilka faktów - Selenia WR 5w40 nie nadaje się do aut z DPF, ponieważ nie jest olejem

> niskopopiołowym, prawidłowym olejem do Fiata z DPF jest Selenia WR Pure Energy 5w30. Wlanie

> oleju bez aprobat ACEA C2 lub C3 do auta z DPF skutkuje częstymi wypalaniami filtra DPF i

> docelowo skraca jego żywotność. Ciekawe czy sam kolega wpadł na tą WR 5w40 czy może ASO

> zalało?

Oczywiście że wymienili na taki w serwisie Fiata a mnie to nie zdziwiło bo w mojej instrukcji taki olej jest zalecany, ale już w instrukcji z 2009 roku jest napisane żeby stosować 5w30.

> rommcio jakie oznaki są iż olej domaga się wymiany ?

> Pytam gdyż zawsze , w każdym silniku zmieniałem olej poniżej 10tyś km

W Sedici objawia się to mruganiem kontrolki oleju, jakieś 30 sek. po odpaleniu i później w czasie jazdy co jakiś czas.

Jeżeli chodzi o wymianę oleju to kiedyś mechanik powiedział mi tak wymieniaj tak często jak cię na to stać, bo tylko producenci aut i właściciele smażalni twierdzą że olej się nie starzeje cfaniaczek.gif

Ja muszę w moim aucie zrobić wymuszone wypalanie DPFa nie było to jeszcze nigdy robione, dopiero po tym zabiegu będę wiedział co dalej, jest to też moje zaniedbanie bo mogło się zdarzyć że kilka razy nieświadomie przerwałem ten proces :-(

Za namową mojego znajomego który jest mechanikiem i posiada Vectrę 1.9 CDTI spróbuje zalać auto olejem GM 5W-30 dexos2 i sprawdzić czy będzie jakaś różnica jestem ciekawy bo cena jest jakby niewiarygodna za 5 litrów 85 zł to nie może być dobre ale co tam jak on to nalał już chyba 5 raz to ja też spróbuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że wymienili na taki w serwisie Fiata a mnie to nie zdziwiło bo w mojej instrukcji taki

> olej jest zalecany, ale już w instrukcji z 2009 roku jest napisane żeby stosować 5w30.

> W Sedici objawia się to mruganiem kontrolki oleju, jakieś 30 sek. po odpaleniu i później w czasie

> jazdy co jakiś czas.

> Jeżeli chodzi o wymianę oleju to kiedyś mechanik powiedział mi tak wymieniaj tak często jak cię na

> to stać, bo tylko producenci aut i właściciele smażalni twierdzą że olej się nie starzeje

> Ja muszę w moim aucie zrobić wymuszone wypalanie DPFa nie było to jeszcze nigdy robione, dopiero po

> tym zabiegu będę wiedział co dalej, jest to też moje zaniedbanie bo mogło się zdarzyć że kilka

> razy nieświadomie przerwałem ten proces :-(

> Za namową mojego znajomego który jest mechanikiem i posiada Vectrę 1.9 CDTI spróbuje zalać auto

> olejem GM 5W-30 dexos2 i sprawdzić czy będzie jakaś różnica jestem ciekawy bo cena jest jakby

> niewiarygodna za 5 litrów 85 zł to nie może być dobre ale co tam jak on to nalał już chyba 5

> raz to ja też spróbuje.

weź ty sobie po wymianie oleju skasuj inspecje olejową z body i liczniku. Cos mi sie zdaje ze to rozwiąże twoje problemy z czestym domaganbiem się wymiany przez samochód.

Co do wymian ok, 35k km jak zaleca się u mnie jest głupotą,ale 10k km to przesada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co kolega zalał XF 5w40 do takiego silnika, to przecietny olej i dość drogi. Natomiast proszę

> nie wypowiadać sie o wszystkich olejach Millers Oils, ponieważ o jakość serii EE lub CFS NT to

> konkurencja może na razie pomarzyć. Prawidłowym olejem i w rewelacyjnej cenie do tego silnika

> jest EE 5w30 C3.

zalałem taki, bo nie mogłem na szybko nigdzie dostać Amsoil'a, a w sklepie (prochoice) powiedzieli żeby wziąć tego XF'a bo bardzo dobry i w takiej samej cenie jak Amsoil AFL... niewiem.gif

ja nie mam DPF'a - którego zatem Millers'a poradzisz to mojego silnika ? Będzie lepszy niż AFL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalałem taki, bo nie mogłem na szybko nigdzie dostać Amsoil'a, a w sklepie (prochoice) powiedzieli

> żeby wziąć tego XF'a bo bardzo dobry i w takiej samej cenie jak Amsoil AFL...

> ja nie mam DPF'a - którego zatem Millers'a poradzisz to mojego silnika ? Będzie lepszy niż AFL ?

Możesz lać Millers EE 5w30 C3 lub Amsoil AFL do bardziej forsownej jazdy autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że wymienili na taki w serwisie Fiata a mnie to nie zdziwiło bo w mojej instrukcji taki

> olej jest zalecany, ale już w instrukcji z 2009 roku jest napisane żeby stosować 5w30.

> W Sedici objawia się to mruganiem kontrolki oleju, jakieś 30 sek. po odpaleniu i później w czasie

> jazdy co jakiś czas.

> Jeżeli chodzi o wymianę oleju to kiedyś mechanik powiedział mi tak wymieniaj tak często jak cię na

> to stać, bo tylko producenci aut i właściciele smażalni twierdzą że olej się nie starzeje

> Ja muszę w moim aucie zrobić wymuszone wypalanie DPFa nie było to jeszcze nigdy robione, dopiero po

> tym zabiegu będę wiedział co dalej, jest to też moje zaniedbanie bo mogło się zdarzyć że kilka

> razy nieświadomie przerwałem ten proces :-(

> Za namową mojego znajomego który jest mechanikiem i posiada Vectrę 1.9 CDTI spróbuje zalać auto

> olejem GM 5W-30 dexos2 i sprawdzić czy będzie jakaś różnica jestem ciekawy bo cena jest jakby

> niewiarygodna za 5 litrów 85 zł to nie może być dobre ale co tam jak on to nalał już chyba 5

> raz to ja też spróbuje.

Olej GM 5w30 to omijaj szerokim łukiem w tej cenie, ponieważ jest to olej blendowany na Ukrainie i w Rosji. Kilka lat temu zima GM musiał gwarancyjnie wymienić setki silników ze względu na jakość tego oleju. Ten olej w oficjalnej dystrybucji kosztuje dużo więcej i ma też inne kody kreskowe. Z tanich i całkiem dobrych olejów do diesli z DPF masz Total Ineo ECS lub Schell Ultra extra czy Petronasa. O wymianach w autach z DPF pisałem już wielokrotnie, jeśli masz możliwość podpięcia FES/MES to wejdź w degradację oleju i zmień na poziomie 50, najpóźniej 40%, jeśli nie masz to w zależności od stylu jazdy i długości pokonywanych odcinknów. Jazda typowo miejska, częste start/stop i niedogrzany sinik - 10 tkm, jazda mieszana w zależności od przewagi miasto/trasa - 15-20 tkm, jazdy typowo na trasach forsowna - 20 tkm, jazda na trasach rekreacyjna - 20-25 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o wymianę oleju to kiedyś mechanik powiedział mi tak wymieniaj tak często jak cię na

> to stać, bo tylko producenci aut i właściciele smażalni twierdzą że olej się nie starzeje

Dlatego w 1,9dci volvo zaleca wymieniać co 15tyś ,a renault co 30tyś , zgadnijcie właściciele których są najczęstszymi klientami na rdzenie turbosprężarek grinser006.gif Niektórzy też zapominają ,że olej smaruje wałek , w wozach z napędem łańcuchowym - łańcuch (i tutaj np. cena wymiany z częściami do vitary v6 w aso to ~4500zł) itd.

Co do gm dexosa to jest odpowiednia www gdzie opisywali , który producent gdzie był wlewany ,ale już nie pamiętam adresu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej GM 5w30 to omijaj szerokim łukiem w tej cenie, ponieważ jest to olej blendowany na Ukrainie i

> w Rosji.

Z tego co się orientuję to on bierze olej z jakiegoś serwisu opla a to jeszcze bardziej zastanawiające. Jeszcze nie wiem na co wymienię na pewno spróbuje coś innego żeby mieć porównanie.

> Co do gm dexosa to jest odpowiednia www gdzie opisywali , który producent gdzie był wlewany ,ale

> już nie pamiętam adresu

Jakby Ci się przypomniało napisz mi na PW lub tu na forum z ciekawości bym poczytał, bo wiele ludzi chwali ten olej ale ma też sporo negatywnych opinii

> weź ty sobie po wymianie oleju skasuj inspecje olejową z body i liczniku. Cos mi sie zdaje ze to

> rozwiąże twoje problemy z czestym domaganbiem się wymiany przez samochód.

> Co do wymian ok, 35k km jak zaleca się u mnie jest głupotą,ale 10k km to przesada...

w Sedici nie ma możliwości kasowania inspekcji w liczniku w tym miejscu to auto nie ma tak rozbudowanego komputera, inspekcje zawsze kasuję komputerem diagnostycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do wymian ok, 35k km jak zaleca się u mnie jest głupotą,ale 10k km to przesada...

35 to jak ktos po autobanach lata i rocznie tyle kreci.

ja mam 35 podane a zmieniam co 18-20.

nastepny bedzie Millers EE 5W30, a co tam, piec zl drozszy od GM DEXOS 2, nie pale to zaszaleje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Czym odkręcacie pokrywę filtra oleju? Tam jest pierońsko niedostępne miejsce - i z dołu i z góry.

> Macie jakiś fajny patent?

no albo ściągasz osłonę dolną silnika, albo klucz na przedłużce łamany i odkręcasz - problemu z tym nie ma żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz nieaktualną instrukcje obsługi.

Co ma piernik do wiatraka? Moja instrukcja jest z 2007r., tak samo jak auto. Silnik jest konstrukcją jeszcze starszą. Jakiś argument merytoryczny proszę, bo ten mnie nie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ma piernik do wiatraka? Moja instrukcja jest z 2007r., tak samo jak auto. Silnik jest

> konstrukcją jeszcze starszą. Jakiś argument merytoryczny proszę, bo ten mnie nie przekonuje. Sam jakiś czas temu byłem zwolennikiem 5w40, jednak obecnie leje tylko 5w30 i widzę wymierne korzyści.

Zalej sobie nawet 5w50 lub 10w60, twoja sprawa. Było na ten temat milion razy. Najkrócej mówiąc, olej w silniku diesla jest dużo mniej przeciążany termicznie niż w benzynowym i nie ma potrzeby stosowania wysokich lepkości po W. Do wszystkich nowych Ducato Fiat zaleca Selenię 5w30 i znam sporo takich aut, które na tym oleju przejechały już 300 tysięcy i nic się nie dzieje. Mam klienta, który regularnie kupuje u mnie ten olej do swoich aut i wymienia co 35 tysięcy, co w jego przypadku wypada, co 6-8 tygodni i nie ma żadnego problemu z autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

co polecacie do 1,9 120KM z DPF?

Motul jest już niemodny?

edit

ściągnąłem instrukcje obsługi do Cromy i wg tego co tam jest wpisane to X-clean nie spełnia norm? Dobrze widzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co polecacie do 1,9 120KM z DPF?

> Motul jest już niemodny?

> edit

> ściągnąłem instrukcje obsługi do Cromy i wg tego co tam jest wpisane to X-clean nie spełnia norm?

> Dobrze widzę?

A jaki motul miales?5w30? Ja wlewam millersa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostałem oficjalne info, że pojawił się Millers Oils Energy Efficient 5w40, na który czekało wielu

> zagorzałych zwolenników lepkości 5w40 w naszych klekotach.

> Ulotka

> Info

> Dla AK jak zawsze dobre ceny od dystrybutora!

Mogłeś to powiedzieć 2 tygodnie temu to bym zakupił sciana.gif, a tak zalałem Amsoila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> 5w40 x-clean 8100 Fiat- 955535-S2 a wg instrukcji tą normę ma benzyna, a diesel powinien mieć -N2

Kupiłem go do M-B CDI 2.2 W203 z filtrem DPF bo spełnia normy MB...51 i C3 i tak sie zastanawiam czy z i Crome na nim nie przegonić hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie wszystkich

Posiadam Doblo 1.3 Multijet z DPF 2007r., które sprowadziłem z Belgii w lipcu 2014. Wg dokumentacji od poprzedniego właściciela auto miało zmieniany olej a ASO w lutym 2014, przy przebiegu 105kkm. Przy sprowadzeniu auto miało przejechane 110kkm, a raptem 1kkm dalej zawołało o zmanę (czyli po 6kkm od ostatniej zmiany). Wymieniłem olej na Selenię WR Pure Energy 5W30. Od tego czasu przejechałem 4,5kkm (pół na pół miasto/trasa), w mieście dystanse 8-12km za jednym zamachem. Dziś podpiąłem kompa, a tam degradacja oleju 10%, i dystans do zmiany zaledwie 2kkm. Pytanie, czy z autem jest wszystko ok? Czy mieszany styl jazdy może powodować konieczność tak częstej zmiany oleju?

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie wszystkich

> Posiadam Doblo 1.3 Multijet z DPF 2007r., które sprowadziłem z Belgii w lipcu 2014. Wg dokumentacji

> od poprzedniego właściciela auto miało zmieniany olej a ASO w lutym 2014, przy przebiegu

> 105kkm. Przy sprowadzeniu auto miało przejechane 110kkm, a raptem 1kkm dalej zawołało o zmanę

> (czyli po 6kkm od ostatniej zmiany). Wymieniłem olej na Selenię WR Pure Energy 5W30. Od tego

> czasu przejechałem 4,5kkm (pół na pół miasto/trasa), w mieście dystanse 8-12km za jednym

> zamachem. Dziś podpiąłem kompa, a tam degradacja oleju 10%, i dystans do zmiany zaledwie 2kkm.

> Pytanie, czy z autem jest wszystko ok? Czy mieszany styl jazdy może powodować konieczność tak

> częstej zmiany oleju?

> Z góry dzięki za pomoc!

Hmm...ja krece 90% po miescie i przy ok 20tkm mam degradacje na ok 40% wiec cos masz nie tak.

A jak DPF? czestotliwosc wypalania pogarsza olej wg oczywiscie funkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm...ja krece 90% po miescie i przy ok 20tkm mam degradacje na ok 40% wiec cos masz nie tak.

> A jak DPF? czestotliwosc wypalania pogarsza olej wg oczywiscie funkcji

Z obserwacji w zimniejsze dni (temp ok 0st), przy jeździe po mieście dopalał się co 100-150km....teraz jeździłem sporo po trasie, i tutaj dopalił się dopiero po ok 900km... Tak poza tymi częstymi zmianami oleju nie ma żadnych objawów usterkowych, tj. jeździ normalnie, "buta", jak na taką masę ma niezłego (odczuwalnego zwłaszcza zaraz po dopaleniu), pali na dotyk.... Pytanie co z tym zrobić? Jest we Wro jakiś dobry magik od Fiatów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z obserwacji w zimniejsze dni (temp ok 0st), przy jeździe po mieście dopalał się co

> 100-150km....teraz jeździłem sporo po trasie, i tutaj dopalił się dopiero po ok 900km... Tak

> poza tymi częstymi zmianami oleju nie ma żadnych objawów usterkowych, tj. jeździ normalnie,

> "buta", jak na taką masę ma niezłego (odczuwalnego zwłaszcza zaraz po dopaleniu), pali na

> dotyk.... Pytanie co z tym zrobić? Jest we Wro jakiś dobry magik od Fiatów??

IRBIS na paprotnej zajmuje sie wloszczyzna.

Mi po miescie co prawda 1,9 ale wypala co....900km w trasie nawet 1400km wiec Twoje wypalanie w miescie co 150km sugeruje ze cos jest nie tak albo...permamentnie przerywasz wypalanie

Z moich obliczen wynika, ze ok 11-14%/100km zapycha sie filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.