Skocz do zawartości

AR159sw - jaki silnik Pb


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam sobie Alfa Romeo 159 sportwagon, w ogłoszeniach widzę, że najczęściej pojawiają się z silnikami 1.8 (140KM), 1.9 (160KM) i 2.2 (185KM). Który z nich będzie najmniej problemowy w połączeniu z instalacją lpg?

Pytanie poza konkursem - jak z awaryjnością 159 ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle ale wszystkie te silniki, ktore wymieniles to JTS'y, czyli z

> gazem to one sie srenio lubia a dwa caly czas sie podpieraja benzyna w ok 20-30%.

1.8 to zwykły wielopunkt.

EDIT grinser006.gif

Do JTSa należy zastosować instalację gazową V generacji- bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej za pomocą wtryskiwacza benzyny. Vialle w ogóle nie potrzebuje benzyny ani do rozruchu ani do chłodzenia wtryskiwaczy (gdzieś takie coś usłyszałem grinser006.gif). Problemem jest cena... palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam sobie Alfa Romeo 159 sportwagon, w ogłoszeniach widzę, że najczęściej pojawiają się z

> silnikami 1.8 (140KM), 1.9 (160KM) i 2.2 (185KM). Który z nich będzie najmniej problemowy w

> połączeniu z instalacją lpg?

> Pytanie poza konkursem - jak z awaryjnością 159 ?

Też się już rozglądam za 159. Mam spore obawy przed ładowaniem się w JTSa bo chleje jak żul. Po Warszawie ~16l/100km mi wessał (fakt, że co jakiś czas zwijał asfalt grinser006.gif). 185KM trzeba jakoś wykarmić. LPG mało kto ogarnie. A instalacja kosztuje tyle co 2masa, turbo i wtryski w JTDm. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twierdzisz, że 185KM/230Nm, 8,8s/100km/h to mało do 159? To jak moc byłaby wystarczająca? 300KM?

to mało, każdy byle tdi Cię objedzie z lekkim wirusem

Też patrzę na 159, ale jedyny rozsądny silnik koszty vs w miarę osiągi vs spalanie vs awaryjność to imho 1.9mjtd 16v z wirusem, lub 2.0 mj 16v z wirusem ok.gif nie wiem jak jedzie 1,9 bo krowa ciężka ze 159, podejrzewam, że 190ps & 400nm będzie gorzej szło do paczki niż moje gp, jedynie przy wyższych prędkościach będzie się zbierać, także rozsądnie to 2.0 zrobić na 220ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tbi. tylko.

a awaryjność? Chyba za krótką są, żeby myśleć poważnie nad tym, do tego brak części, do 1.9 16v mjtd masz pełno gratów ok.gif i jak patrzyłem na osiągi tbi seryjne d.. nie urywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a awaryjność? Chyba za krótką są, żeby myśleć poważnie nad tym, do tego brak części, do 1.9 16v

> mjtd masz pełno gratów i jak patrzyłem na osiągi tbi seryjne d.. nie urywa

W 159 nie ma silnika urywającego doopę. Wszystkie to toczydła, lepsze lub gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to mało, każdy byle tdi Cię objedzie z lekkim wirusem

> Też patrzę na 159, ale jedyny rozsądny silnik koszty vs w miarę osiągi vs spalanie vs awaryjność to

> imho 1.9mjtd 16v z wirusem, lub 2.0 mj 16v z wirusem nie wiem jak jedzie 1,9 bo krowa ciężka

> ze 159, podejrzewam, że 190ps & 400nm będzie gorzej szło do paczki niż moje gp, jedynie

> przy wyższych prędkościach będzie się zbierać, także rozsądnie to 2.0 zrobić na 220ps

Ja mam 1.9 16v zrobione na 190/405 i myślę, że jest to wystarczająca moc do jazdy na codzień. Do tego umiarkowane spalanie i super prowadzenie auta. Jak na dupowóz to całkiem zacnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie poza konkursem - jak z awaryjnością 159 ?

Jeżdże 3 rok. W tym czasie jedna awaria - poluzowała sie gałka od zmiany biegów. Trzeba było podważyć emblemat i dokręcić srubkę grinser006.gif. Poztym tylko olej, filtry, klocki. A muszę powiedzieć, że lekko nie ma ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 1.9 16v zrobione na 190/405 i myślę, że jest to wystarczająca moc do jazdy na codzień.

+/- ile może mieć teraz do setki?

> Do

> tego umiarkowane spalanie i super prowadzenie auta. Jak na dupowóz to całkiem zacnie.

Dosłownie ślinię się na widok 159 sw slinka.gif marzenie na 100% spełni się fly.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie spalanie wychodzi?

Dzisiaj zrobiłem trase Częstochowa - Ostróda - Częstochowa. W sumie jakies 900 km, średnia prędkość z komputera wyszła 93km/h - wiec w miare spokojna normalna jazda. Spalanie średnie 5.5 ok.gif

Natomiast w mieście w zimę - jazda na krótkich odcinkach wychodzi koło 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zrobiłem trase Częstochowa - Ostróda - Częstochowa. W sumie jakies 900 km, średnia prędkość

> z komputera wyszła 93km/h - wiec w miare spokojna normalna jazda. Spalanie średnie 5.5

> Natomiast w mieście w zimę - jazda na krótkich odcinkach wychodzi koło 10.

Nie napiszesz nic jak ładnie zawieszenie skrzypi hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałeś? Czy mowa tylko o tym co jest na papierze?

Ja jechałem 1.8 i to kilka dni po tym jak sprzedałem 2.4 200KM wink.gif

A po to 1.8 podjechałem Punto HGT.

To 1.8 w 159 jakoś tam jechało, bez dramatu. Wozik do lansu, na pewno nie do startów pod światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to mało, każdy byle tdi Cię objedzie z lekkim wirusem

> Też patrzę na 159, ale jedyny rozsądny silnik koszty vs w miarę osiągi vs spalanie vs awaryjność to

> imho 1.9mjtd 16v z wirusem, lub 2.0 mj 16v z wirusem nie wiem jak jedzie 1,9 bo krowa ciężka

> ze 159, podejrzewam, że 190ps & 400nm będzie gorzej szło do paczki niż moje gp, jedynie

> przy wyższych prędkościach będzie się zbierać, także rozsądnie to 2.0 zrobić na 220ps

Ścigałem się kiedyś swoim Punto z podobnym Grande Punto do Twojego.

Do końca 3 biegu, moje Punto było delikatnie z przodu, później już było zdecydowanie gorzej. To tak w celu poinformowania, jak jedzie Punto 2 HGT zlosnik.gif

No i moim zdaniem Alfa 159 2.4 200KM jedzie do setki jak Punto 2 HGT, a później to już zdecydowanie lepiej.

Nie wiem jak można porównywać 2.4 200KM z chipowanych 1.9 niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jechałem 1.8 i to kilka dni po tym jak sprzedałem 2.4 200KM

> A po to 1.8 podjechałem Punto HGT.

> To 1.8 w 159 jakoś tam jechało, bez dramatu. Wozik do lansu, na pewno nie do startów pod światłami.

Nie miałem przyjemności? Jeździć 1.8 wink.gif

Ale jest to raczej wóz to spokojnego przemieszczania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak można porównywać 2.4 200KM z chipowanych 1.9

Faktycznie trochę porównanie bez sensu.

Wczoraj u mnie sprzedała się bardzo mocna 156 1.9, i kupujący był jednak trochę zdziwiony, że taka mocna, a niby wrażenia gorsze niż przeciętnej 156 2.4. jakby nie było 1 cylindra programem się nie nadrobi niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie trochę porównanie bez sensu.

Napisałem jak napisałem i przez to można było to czytać dwojako.

Mi nie chodziło o to, że tego nie można porównywać, tylko że ja osobiście nie wiem czy osiągi takich aut (2.4 seria i 1.9 tuning) są porównywalne zlosnik.gif

Nie wiem, nie jechałem. Osobiście jakbym miał już kupować, to na pewno wybrałbym seryjne auto, a nie tuningowane wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie miałem przyjemności? Jeździć 1.8

> Ale jest to raczej wóz to spokojnego przemieszczania się.

Przejechałem się tym tylko z potencjalnym sprzedającym. Na pokładzie były 3 dorosłe osoby i dziecko.

Nie było problemów z ruszeniem, nie czuć było jakiejś ospałości tego samochodu. Jechał jak jechał.

Jak próbowałem go pogonić trochę, to niestety już było czuć że się silnik męczy. Wrażenie trochę było jak z jakiegoś 1.2 bez turbo w kompakcie. Obroty wzrastają, hałasu przybywa, ale jakoś tak prędkości zbytnio nie przybywa.

Dla mnie, jako rodzinny dupowóz to w sumie niezły wybór. Dałbym radę tym jeździć. Zresztą tego samego dnia kupiłem auto wcale nie zwinniejsze, z podobnym parametrami silnikiem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 1.9 16v zrobione na 190/405 i myślę, że jest to wystarczająca moc do jazdy na codzień. Do

> tego umiarkowane spalanie i super prowadzenie auta. Jak na dupowóz to całkiem zacnie.

ok to podpowiedz ile to toczydło ma do paki plus/minus grinser006.gif z czystej ciekawości jako przyszły owner chciałbym się dowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ścigałem się kiedyś swoim Punto z podobnym Grande Punto do Twojego.

> Do końca 3 biegu, moje Punto było delikatnie z przodu, później już było zdecydowanie gorzej. To tak

> w celu poinformowania, jak jedzie Punto 2 HGT

> No i moim zdaniem Alfa 159 2.4 200KM jedzie do setki jak Punto 2 HGT, a później to już zdecydowanie

> lepiej.

> Nie wiem jak można porównywać 2.4 200KM z chipowanych 1.9

mod cinek nie da szans 1,8 hgt - na pewno w gp grinser006.gif bravo 2.0 hgt 155PS połykam bez problemu do 180 ok.gif

a wracając do ar 159, podejrzewam, że wirusowane 1.9 16v nie ma szans z serią 2.4, pojedmność i dodatkowy gar robią swoje ok.gif ale mimo wszystko chyba tragedii nie ma w zawirusowanej 1,9, na pewno na prędkość nie powinno być źle, tylko pewnie skrzynia no.gif więc jedyna rozsądna opcja, która mnie kręci to 2.0 mj i wirus na 220 grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mod cinek nie da szans 1,8 hgt - na pewno w gp bravo 2.0 hgt 155PS połykam bez problemu do 180

No do 180km/h to HGT dostaje od chipowanego GP Sport smile.gif Pisałem przecież, że tylko do końca III biegu byłem z przodu, później GP mnie łatwo wzięło i odjechało.

To GP Sport z którym się ścigałem, chyba było robione właśnie u Cinka. Kolega Denus nim kierował wink.gif

Podobny wynik miałem jak się ścigałem z GP Abarth. Też do końca III z przodu, a później już mocniejsze auto sobie pojechało wink.gif

> a wracając do ar 159, podejrzewam, że wirusowane 1.9 16v nie ma szans z serią 2.4, pojedmność i

> dodatkowy gar robią swoje ale mimo wszystko chyba tragedii nie ma w zawirusowanej 1,9, na

> pewno na prędkość nie powinno być źle, tylko pewnie skrzynia więc jedyna rozsądna opcja,

> która mnie kręci to 2.0 mj i wirus na 220

Ciężko mi tutaj dywagować wink.gif Pewnie 2.0 byłoby dobrym kompromisem. Dźwięk czterogarowego diesla to jednak nie jest nic fajnego zlosnik.gif Traktor na wolnych obrotach i grzechotnik przy butowaniu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok to podpowiedz ile to toczydło ma do paki plus/minus z czystej ciekawości jako przyszły owner

> chciałbym się dowiedzieć

Szczerze to sam nie wiem, ale zmierze g-techem i wkleję tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko mi tutaj dywagować Pewnie 2.0 byłoby dobrym kompromisem. Dźwięk czterogarowego diesla to

> jednak nie jest nic fajnego Traktor na wolnych obrotach i grzechotnik przy butowaniu

A jest wogole jakiś diesel który dobrze brzmi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No do 180km/h to HGT dostaje od chipowanego GP Sport Pisałem przecież, że tylko do końca III biegu

> byłem z przodu, później GP mnie łatwo wzięło i odjechało.

> To GP Sport z którym się ścigałem, chyba było robione właśnie u Cinka. Kolega Denus nim kierował

> Podobny wynik miałem jak się ścigałem z GP Abarth. Też do końca III z przodu, a później już

> mocniejsze auto sobie pojechało

To musimy na spocie spróbować się, Denus ma po wirusie, ale może zamulił, bravo hgt 155PS ma lepsze osiągi niż p2 HGT,a ja od startu byłem o długość z przodu, nawet nie ruszałem z dwójki grinser006.gif

> Ciężko mi tutaj dywagować Pewnie 2.0 byłoby dobrym kompromisem. Dźwięk czterogarowego diesla to

> jednak nie jest nic fajnego Traktor na wolnych obrotach i grzechotnik przy butowaniu

niestety, dźwięku nie liczę, na pewno R4 to traktor, nie ważne jaka pojemność, najbardziej interesuje mnie do paczki ile ma zawriusowane 1.9 16v oraz 2.0 - z tym będzie ciężko, bo mało tego grinser006.gif na prędkość moc robi swoje, więc zakula się taki toczydło, np. e90 z 2.0d po wirusie na 190+ w automacie do 150 biorę jak chcę, a potem moja szarańcza się kończy i toczydło bierze mnie jak chce, tak samo z superb 2.0 tdi ok.gif więc mi starczą takie osiągi, bo mocy potrzebuje głw. na trasie, na szybki start spod świateł szkoda sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.