MaGazynieR Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 http://www.mototok.pl/Ford-konczy-produk...wolnienia-a3236 No to skończyło się rumakowanie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Szkoda, bo ładny ten Falcon według mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Szkoda, bo ładny ten Falcon według mnie. Nigdy go w salonie w PL nie widziałem, więc jaka szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Szkoda, bo ładny ten Falcon według mnie. Pewnie tania chińszczyzna dobiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > http://www.mototok.pl/Ford-konczy-produk...wolnienia-a3236 > No to skończyło się rumakowanie ... to co, teraz jeszcze Holden i OZI zacznie jeździć TSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > http://www.mototok.pl/Ford-konczy-produk...wolnienia-a3236 > No to skończyło się rumakowanie ... AU umiera. Sądząc po sprzedaży ich aut w EU to już dawno umarła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > http://www.mototok.pl/Ford-konczy-produk...wolnienia-a3236 > No to skończyło się rumakowanie ... 2000 Falcon AU XR8 To bylo wiadome od paru lat, ale w sumie nikt sie do tego nie chcial przyznac. Po prostu koszt zycia w Oz jest jednym z najwiekszych teraz na swiecie. - jesli masz ludzi, ktorzy klepia 20,000 aut i facet na "tasmie" zarabia $100,000-120,000 na rok, a auto kosztuje $30,000 , coz - musi zdechnac. 1968 Falcon XT Pare czynnikow jednak... 1. Jakakolwiek produkcja w Oz nie jest obecnie oplacalna- wartosc naszego (AU$) vs inne waluty. 1973 Falcon XA GT 2. Polityka Ford- ma produkty, ktorych lud po prostu nie chce. EU linia i Ecoboost - lud tego nie chce, duze sedany z 4.0l silnikiem, ktory jakze swietny, ale nie zmieniany od lat - tez nie jest modnym produktem. W przeciwienstwie do Toyota czy GM-Holden, Ford Oz nigdy nie exportowal aut oprocz RHD do South Africa, New Zealand, mimo, ze np w US Falcon mialby dosc duze powodzenie w opini wielu. Czesciowo wynika to z punktu pierwszego, ale wyniko to tez jak Ford sie zarzadzany. Podczas kiedy Toyota i GM maja swobode w podejmowaniu lokalnych decyzji, to Ford steruje wszystkim z Detroit - skutki widac, nie tylko u mnie, w EU tez, sprzedaz 20% w dol. 1964 Falcon XM 3.Rynek. jesli wierzyc, najbardziej konkurencyjny na swiecie, 1,000,000 nowych aut na rok, 65 marek, ponad 300 modeli. Jesli nie wierzyc, to napewno bardzo konkurencyjny. - od lat ceny nowych aut spadaja, kazdy nowy model jest tanszy niz poprzedni (sugerowana cena), lepiej wyposazony. Ford stracil ekonomie skali - dawniej Falcon klepal 80,000-90,000 aut na rok i sprzedawal wszystkie, dzis Falcon jest 21 najpopulariejszym modelem - a cala produkcja Falcon + Territory to ok 2,500 aut miesiecznie... Generalnie standard zycia i zasobnosc spoleczenstwa, oraz to, ze nie mielismy kryzysu praktycznie od lat, sprawila to, ze wiekszosc ludzi kupuje auto co 3-5 lat. zamiast Falcon, ktory jest zbudowany na lokalne warunki, kupujemy cos co nazywamy "Eurotrash" - czyli EU smiecie, ktore pojezdza 3-5lat i potem . Rynek aut uzywanych tez jest w klopotach, ale przeciez dzis to nie problem, zapakowac statek uzywanych 4-5 letnich aut i wyslac do Africa czy da biedniejszych krajowa Asia[...] 1982 Ford Falcon XE 4. Polityka federalna. Od lat rzad federalny pakuje $bil w producentow aut. Oz jest jednym z 18 krajow na swiecie, gdzie jest caly cykl produkcji auta, od design po komponenty, do ostatecznego klepania. Politycznie utracic to to katastrofa, ale stany, gdzie przemyslu produkcji aut nie ma glosno wloaja, ze dosc dokladania - konflikt interesow. Problemem dla lokalnych producentow jest Free Trade Agreement. Jak dawniej wiekszosc aut byla Made in Australia, Made in Japan, dzis ... Made in Thailand. -Ford Focus, Ford Fiesta, Ford Ranger, Ford Escape - wszystko Made in Thailand. Honda, Mazda, Toyota, GM, Nissan - lista jest dluuuuuuuuuga, a roznica -koszt 1h pracownika w Thailand to ok $2-5/h, Ford w Oz -$50-70 1988 Falcon EA 5.Leasing - czyli zycie ponad stan Rozwiazania systemu podatkowego sa takie, ze wiekszosc ludzi ze stala praca woli leasing a nie kupno. W zaleznosci od tego ile zarabiasz, to przecietnie 3 letni lease to oszczednosc ok $5,000 - 10,000 jesli bys mial to auto kupic. No i lud kupuje auta, na ktore ich w "gotowkowych" warunkach nie stac, czyli zamiast kupic Falcon za $30k, mozesz sobie kupic Audi A5 za $60-70k, bo tyle mniej wiecej cie 3 letni lease na Audi kosztuje 1996 Fairmont EL 6. Co dalej z Ford??? Nic, dla Ford moze byc tylko lepiej. Mix up USDM line up z EU. Falcon zostanie zastapiony przez Taurus, Territory przez Explorer, przychodzi Edge etc., generalnie ciut powrot do lat 90tych, gdzie zarowno Explorer jak i Taurus byly klepane jako RHD i sprzedawane lokalnie. Klientom, wyjdzie na dobre, auta Made in USA/Mexico/Canada beda tansze ok 20% 1993 Ford Falcon EB 7. Co dalej z przemyslem - Wbrew temu co sie pisze, moze wyjsc na dobre - GM przynajmniej do 2022 zobowiazal sie utzymac loklan produkcje, Toyota do 2027. Wyssaja zarowno rzady stanowowe i federalny z dalsza pomoca, juz dzis jest artykul, ze "jesli chcece, zeby GM zostalo po 2022 - to nalezy ustalic zasady finansowania". Toyta exportuje ok 70% lokalnej produkcji, wiec jest najmniej narazana. Camry Made in Australia, ma opinie jednej z najlepiej wykonanych w porownaniu z innymy fabrykami TMC... 2012 Falcon FG 8. Ludzie... Jedynie ludzi szkoda - Geelong jest typowo produkcyujnym miastem, bezrobocie jest obecnie wyzsze niz srednia federalna - 6.5% vs 5.5%. To nie tylko 1,200 ludzi z fabryki Ford, to dalsze miejsca pracy u producentow czesci, kawiarnie, sklepy, jesli region ma mniej $$$ - wszyscy cierpia. Wiele ludzi wyjedzie do innych stanow w poszukiwaniu pracy... wiec spolecznie straty sa najwieksze. Tam jest duzo ludzi, ktorzy przepracowali 25-35 lat w jednym miejscu... wiec szok dla systemu. Z drugiej strony, jak masz dobrze po 50tce i przepracowales 30 lat, to wyglales lotto, nie wiem czy Ford ma limit na odprawie, ale jesli nie to 30lat x 4 tygodnie pracy = 120 tygodni odprawy, - prawie 0% podatku, czas na dobre wakacje i emeryture Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > to co, teraz jeszcze Holden i OZI zacznie jeździć TSI Alez, nie, z punktu widzenia klienta, bedzie IMVHO lepiej, w koncu wiele modeli z USDM bedzie klepanych RHD, Co wiadomo: - Taurus zastapi Falcon, -Explorer i SUV na bazie Ranger, zastapi Territory, -Mustang RHD, - Edge (???) Ford chce miec 30% modeli wiecej loklanie do 2016. To znaczy, tez ze ceny poleca w dol Osobiscie mysle, o wydaniu $$$ na Holden - idea popierania wlasnego przemyslu, pozyjemy zobaczymy - kolor juz mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Pewnie tania chińszczyzna dobiła Juz sie napisalem wyzej, ale akurat nie, koszt zycia ... dobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Nigdy go w salonie w PL nie widziałem, więc jaka szkoda. Nie wiesz co straciles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > Nie wiesz co straciles Dlatego mi nie szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > 1982 Ford Falcon XE zawsze takiego chcialem miec jakie tam konkretnie motory siedzialy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > zawsze takiego chcialem miec > jakie tam konkretnie motory siedzialy? O malo nie byl jednym z moich pierwszych aut, nie do konca XE, ale ksztal podobny[...] Byly dwa 6 i dwa V8 3.3l I6 - EFI 4.1l I6 - gaznik jeszcze I dwa z rodziny Cleveland V8 (Small Block V8- zwany tez Ford 335 cubic inches) 4.9l V8 i 5.8l V8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > O malo nie byl jednym z moich pierwszych aut, nie do konca XE, ale ksztal podobny[...] > Byly dwa 6 i dwa V8 > 3.3l I6 - EFI > 4.1l I6 - gaznik jeszcze > I dwa z rodziny Cleveland V8 (Small Block V8- zwany tez Ford 335 cubic inches) > 4.9l V8 i 5.8l V8. Konkret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 25 Maja 2013 Udostępnij Napisano 25 Maja 2013 > Konkret Co ciekawe, jakas czesc tych V8 zyje do dzis, w hot-rods, znam tez dwa Land Cruiser z wlasnie wlozonym tym silnikiem. Jednym slowem niezniszczalny, czesci sa powszechnie dostepne i tanie... A co do nowego Falcon, lud sie rzucil do salonow, zeby kupic ostatnie V8, , ja przewiduwalem, ze po takiej wiadomosci nikt juz nic nie kupi, jakze ise mylilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.