Truecolor Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Witam Mam prawie nowe opony (Kleber) rozmiar 15 195/65 ale to nie ma znaczenia. Otoz po jednym sezonie letnim a nawet połowce opony mają najechane 3tyś. Wczoraj je wyjąłem zeby założyć na auto i patrze a na trzech oponach z boku widac w dwoch miejscach takie podluzne wypukłości jakby buły ktore wyraźnie odstają od reszty profilu opony. Lecą w poprzeg profilu od gory do dołu ale ie do samego końca. Na jednej oponie jest to widoczne w jednym miejscu na dwoch w dwoch miejscach, na czwartej nie widzę... Wypukłości ma ok 3mm grubości. Byłem u gumiarza i mówi że jesli sie nie powiekszy to można jeździć i mówi że to dość częste ale rzadko sie zdarza po takim przebiegu. Dzwoniłem na infolinie producenta (opony oczywiście na gwarancji) i tam pada typowy tekst że to dopuszczalne odchylenie powstale z powodu jakiś tam łączeń techonolicznych i nie podlaga broń Boże pod gwarancje..bla bla. Co o tym myślicie? Nie założyłem na razie opon na auto bo czekam czy je reklamować, są napompowane na felgach żeby ewentulanie mogli sobie je objerzeć na reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Żadne odkształcenie opony nie jest wg mnie dopuszczalne. Oznacza uszkodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Witam > Mam prawie nowe opony (Kleber) rozmiar 15 195/65 ale to nie ma znaczenia. Otoz po jednym sezonie > letnim a nawet połowce opony mają najechane 3tyś. Wczoraj je wyjąłem zeby założyć na auto i > patrze a na trzech oponach z boku widac w dwoch miejscach takie podluzne wypukłości jakby buły > ktore wyraźnie odstają od reszty profilu opony. Lecą w poprzeg profilu od gory do dołu ale ie > do samego końca. Na jednej oponie jest to widoczne w jednym miejscu na dwoch w dwoch > miejscach, na czwartej nie widzę... Wypukłości ma ok 3mm grubości. Byłem u gumiarza i mówi że > jesli sie nie powiekszy to można jeździć i mówi że to dość częste ale rzadko sie zdarza po > takim przebiegu. Dzwoniłem na infolinie producenta (opony oczywiście na gwarancji) i tam pada > typowy tekst że to dopuszczalne odchylenie powstale z powodu jakiś tam łączeń techonolicznych > i nie podlaga broń Boże pod gwarancje..bla bla. > Co o tym myślicie? Nie założyłem na razie opon na auto bo czekam czy je reklamować, są napompowane > na felgach żeby ewentulanie mogli sobie je objerzeć na reklamacji. Jeśli producent dopuszcza jazdę i da to tobie na piśmie to jeźdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Takie coś raczej pojawia się po trafieniu kołem w konkretną dziurę. Wtedy chyba rozwarstwia się guma od osnowy - zobaczysz pewnie, że ten pęcherz jest wyraźnie bardziej miękki niż bok opony. U mnie przy takiej oponie pojawiały się wibracje na kierownicy przy około 80 km/h i tylko przy tej prędkości - nieco powyżej i nieco powyżej kompletnie zanikały. Opona oczywiście do wymiany i raczej jest to uszkodzenie mechaniczne, a nie wada fabryczna opony. Jak u Ciebie z stylem jazdy? Często zdarza się trafić w solidną dziurę? bo jeśli nie, to ewentualnie wtedy można próbować coś z gwarancją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 foto daj bo tak to sobie możemy gdybać do jutra a "buły" mogą wyglądać różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Miałem od nowości komplet Kleberów w rozmiarze 205/60R15 i na jednej od początku miałem na boku jedno takie jakby wgłębienie. Sporo na tych oponach przejechałem i nic złego się z tym nie działo ani nie było czuć żadnych wibracji niezależnie czy montaż na przedniej czy na tylnej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Wklej zdjecie. Kolega odebrał nową Skodę (kilka lat temu) z salonu na jakichś wynalazkach typu Matador czy Barum i miał takie wyraźne wglębienia - nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 To jest buła czy wgłębienie? Daj zdjęcie. To może być po prostu łączenie technologicznie, źle wygląda ale jest niegroźne, świadczy tylko o lipnej jakości produkcji. Mam tak w GoodYearach, ale co się dziwić, jak produkcja w Dębicy - więcej nic nie kupię tej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 To są wypukłości a nie wglębienia i jest to podłużne, nie wygląda jak typowa buła powstała w wyniku uderzenia oponą w przeszkodę. Zresztą w nic nie uderzyłem a nawet jesli to na pewno nie trzema oponami a na trzech są te odkształcenia. Wszystkie bardzo podobne do siebie. Zdjęcie wrzuce wieczorem jak będe w garażu. Opony są jak nowe, mają jeszcze cycki. Wulkanizator stwierdził że nie powinny bić i widuje takie coś notorycznie i spokojnie wyważa takie opony ale nie po to płaciłem ponad 1000zł żeby mieć "krzywe" opony po kilku miesiacach jazdy. Poprzednie najtansze Dębice zjezdzily 6 lat, bieżnik sie skonczył a nigdzie żadnego odksztalcenia nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > To są wypukłości a nie wglębienia i jest to podłużne Kormoran Impulser miał to w standardzie Nic się nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 > Kormoran Impulser miał to w standardzie Nic się nie działo Kormoran Impulser to zło wcielone...Ale takie pofalowania boków opony zdarzają się i innym i w niczym to nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 26 Maja 2013 Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 A juz myslalem, ze takie cuda to tylko w Conti. Mam takie laczenia w premiumcontact, a wczesniej mialem w ecocontact'ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2013 Wrzucam fotki ale niewiele widać. Robiłem komórką ale ogólnie cieżko to uchwycić bo czarne na czarnym... Na 1szej fotce zaznaczylem powierzchnie na jakiej wystepuje odchylenie od profilu. Na 2gim widać ile to odstaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Piszesz, że buły powstały po kilku tysiącach km. A ja wyjechałem z salonu na nowych Conti i serwis mi powiedział, że buły znikną po kilku tysiącach km Też sprawdzałem temat i podobno takie lekkie nierówności obecnie występują w oponach. Ja na moich zrobiłem z 8000 km, czasem powyżej 160km/h i jeszcze się nie rozpadły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Wrzucam fotki ale niewiele widać. Robiłem komórką ale ogólnie cieżko to uchwycić bo czarne na > czarnym... > Na 1szej fotce zaznaczylem powierzchnie na jakiej wystepuje odchylenie od profilu. Na 2gim widać > ile to odstaje. continental premium comtact 2e maja podobnie - olalem sparwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Wrzucam fotki... > Na 1szej fotce zaznaczylem powierzchnie na jakiej wystepuje odchylenie od profilu. Kord puszcza skoro to powstało w trakcie używania. To, że gumiarze widują to na co dzień a ludzie jeżdżą nie oznacza, że wszystko jest OK. Opona jest osłabiona. Pewnie wytrzyma do końca eksploatacji? Albo strzeli przy uderzeniu o krawężnik. Oby nie na trasie. Ryzyko jest. W nowych oponach zdarzają się podobne nadlewy samej gumy ale raczej od wewnątrz. One są nieszkodliwe jeśli dają się wyważyć. Na Twoim miejscu reklamowałbym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.