czajnior Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Pokonałem z dwoma rowerami na dachu pewien odcinek drogi z zapiętym tempomatem na 100 km/h - spalanie 6,8 l/100 km Wracając jechałem ten sam odcinek z tą samą prędkością ale bez rowerów i bez poprzeczek na relingach spalanie 4,9 l/100 km wychodzi 1,9 litra różnicy Samochód to passat b6 , bagażnik thule z górnej półki. Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? Bo rowery, proszę kolegi, stawiają największy opór ze wszystkich bagaży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? bo rowery robią za żagiel z boxem byś mniej spalił z rowerami "na klapie" prawie bez róznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Pokonałem z dwoma rowerami na dachu pewien odcinek drogi z zapiętym tempomatem na 100 km/h - > spalanie > Samochód to passat b6 , bagażnik thule z górnej półki. > Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? Jaka moc tego pastucha. U mnie w benzynie z rowerami na trasie trochę ponad litr więcej. Silnik turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Pokonałem z dwoma rowerami na dachu pewien odcinek drogi z zapiętym tempomatem na 100 km/h - > spalanie 6,8 l/100 km > Wracając jechałem ten sam odcinek z tą samą prędkością ale bez rowerów i bez poprzeczek na > relingach > spalanie 4,9 l/100 km > wychodzi 1,9 litra różnicy > Samochód to passat b6 , bagażnik thule z górnej półki. > Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? może być jeszcze kwestia trasy, np pod górę w jedną stronę, pod wiatr itd tak czy inaczej z rowerami pali wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? bo to spory dodatkowy opor powietrza - czyli wszystko w normie jakbys zapial tempomat na 90 spaliby mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Pokonałem z dwoma rowerami na dachu pewien odcinek drogi z zapiętym tempomatem na 100 km/h - > spalanie 6,8 l/100 km > Wracając jechałem ten sam odcinek z tą samą prędkością ale bez rowerów i bez poprzeczek na > relingach > spalanie 4,9 l/100 km > wychodzi 1,9 litra różnicy > Samochód to passat b6 , bagażnik thule z górnej półki. > Dlaczego tak dużo wzrosło spalanie ? im norma ja jadąc mazda 109 ps citd z sankami i deskami na dachu spalałem więcej o 2l niż jadąc bez tego.. dla tego w drodze powrotnej sanki i deski zostały w górach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Renault Fluene benzyna 1.6 (110KM) Trasa numer 1: Załadowany na maxa 2+3 osoby, pełen bagażnik, box, 2 rowery (normalny i mniejszy): 442km, średnia prędkość 68,4, średnie spalanie 8,5. Pusty (tylko kierowca), pusty box i puste uchwyty rowerowe na dachu: 453km, średnia prędkość 78,0, średnie spalanie 7,8. Trasa numer 2 Pusty j.w. 387km, średnia prędkość 82,7, średnie spalanie 7,2. 389km, średnia prędkość 83,4, średnie spalanie 7,1. 394km, średnia prędkość 91,6, średnie spalanie 7,5. Załadowany j.w. 388km, średnia prędkość 69,7, średnie spalanie 7,6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > bo rowery robią za żagiel taa i jeszcze można go zgubić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Wystarczyło w jedną stronę pod wiatr... Wiadomo, ze więcej pali. Tylko jest dużo zmiennych, przykład: -odcinek 150km, zima, jeden pasażer, dynamiczna jazda, spalanie 7.4 -odcinek 170km (ta sama droga tylko kawałek dalej), wiosna, klima, dwóch pasażerów, rower, prędkość max 100km/h, spalanie 7,6 Średniej avs nie podaję, bo nie pamiętam. Benzyna turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Mała różnica raz pod wiatr diesel spalił nam z 3 rowerami na dachu ponad 8,5litra, w drugą stronę zaś zamknął się w 6 Dodam, że wiało masakrycznie w jedną stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.