Skocz do zawartości

Wnetylator chłodnicy i telepanie kierą!


dawidp1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie! był już temat ale znikł. Pacjent CC 1.2 16v. Takie pytania:

1. Nie działa mi wentylator chłodnicy. Chciałem wymienić czujnik ale najpierw sprawdziłem na załączonej stacyjce kabelki w kostce. Połączyłem je spinaczem i zero efektu. Nawet nie drgnie. Domyślam się, że to pewnie silniczek wentylatora. Pytanie jest takie. Czy sam wentylator wystarczy np od siedemsety? Czy one mają jaką moc? Chłodnica jest od 1.1 SPI

2. Zima się skończyła i jakiś czas temu założyłem już letni setup. Całą zimę przeleżał w piwnicy nie ruszany. Po założeniu wg fotek bo dekielki mam w różnych kolorach po czym wiedziałem, które koła gdzie idą. Po przekroczeniu 90km/h zaczyna telepać kierą. Myślałem na początku, że to może półoś jest krzywa ale kiedyś tak miałem i po odpuszczeniu gazu telepanie zanikało, a tu nie zanika. Zbieżność? Wyważenie na nowo? I jeszcze coś takiego że jak jadę wolno to czuję jak by auto podskakiwało, jakby krzywo koło chodziło?! Przy hamowaniu również czasami wyczuwam drgania w kierownicy.

O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witojcie! był już temat ale znikł. Pacjent CC 1.2 16v. Takie pytania:

> 1. Nie działa mi wentylator chłodnicy. Chciałem wymienić czujnik ale najpierw sprawdziłem na

> załączonej stacyjce kabelki w kostce. Połączyłem je spinaczem i zero efektu. Nawet nie drgnie.

> Domyślam się, że to pewnie silniczek wentylatora. Pytanie jest takie. Czy sam wentylator

> wystarczy np od siedemsety? Czy one mają jaką moc? Chłodnica jest od 1.1 SPI

Podłączałeś prąd na krótko do wentylatora czy do czujnika w chłodnicy ? grinser006.gif

> 2. Zima się skończyła i jakiś czas temu założyłem już letni setup. Całą zimę przeleżał w piwnicy

> nie ruszany. Po założeniu wg fotek bo dekielki mam w różnych kolorach po czym wiedziałem,

> które koła gdzie idą. Po przekroczeniu 90km/h zaczyna telepać kierą. Myślałem na początku, że

> to może półoś jest krzywa ale kiedyś tak miałem i po odpuszczeniu gazu telepanie zanikało, a

> tu nie zanika. Zbieżność? Wyważenie na nowo? I jeszcze coś takiego że jak jadę wolno to czuję

> jak by auto podskakiwało, jakby krzywo koło chodziło?! Przy hamowaniu również czasami wyczuwam

> drgania w kierownicy.

> O co chodzi?

Wyważ palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączałeś prąd na krótko do wentylatora czy do czujnika w chłodnicy ?

A to dobre pytanie. Wypiąłem wtyczkę wentylatora i w niej są jakby takie dwa piny. Wziąłem spinacz i jeden z drugim połączyłem. Ale nie działa. Chyba, że coś źle robie. Z elektryki jestem kompletna noga.

> Wyważ

Mówisz, że pomoże?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałeś dobrze opony czy nie wywaliło jakiegoś ''babola'' ??Bicie może też być spowodowane krzywymi tarczami.Nie wjechałeś oby w zimie w jakąś głęboką kałużę podczas jazdy gdy miałeś rozgrzane hamulce ?Oczywiście tak jak ktoś napisał najpierw proponuję wyważyć.

Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - napisałeś,że przy wolnej jeździe auto tak jakby podskakuje - zdeformowana opona ?? (jak wiekowa to mogło ją zdeformować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wentylatora.

Przewody w sc, cc są bardzo słabej jakości nie wspominając o ich izolacji. Wystarczy, że dostanie się do nich choćby odrobina płyny chłodniczego i prąd już ginie. Jedyny sposób na sprawdzenie wentylatora to podanie na niego bezpośredniego prądu wink.gif

Natomiast co do telepania - sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła z przodu wink.gif - banalne ale u mnie wulkanizator nie dokręcił jednej śruby i takie miałem objawy. Telepanie ustaje przy zwiększaniu obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pooglądałeś dobrze opony czy nie wywaliło jakiegoś ''babola'' ??Bicie może też być spowodowane

> krzywymi tarczami.Nie wjechałeś oby w zimie w jakąś głęboką kałużę podczas jazdy gdy miałeś

> rozgrzane hamulce ?Oczywiście tak jak ktoś napisał najpierw proponuję wyważyć.

> Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - napisałeś,że przy wolnej jeździe auto tak jakby podskakuje -

> zdeformowana opona ?? (jak wiekowa to mogło ją zdeformować).

Opony oglądałem i jest ok nigdzie nic nie wywaliło. Mam je od 2010 roku ale nówki wówczas nie były. Na zimowych felach było wszystko ok.

> Co do wentylatora.

> Przewody w sc, cc są bardzo słabej jakości nie wspominając o ich izolacji. Wystarczy, że dostanie

> się do nich choćby odrobina płyny chłodniczego i prąd już ginie. Jedyny sposób na sprawdzenie

> wentylatora to podanie na niego bezpośredniego prądu

> Natomiast co do telepania - sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła z przodu - banalne ale u mnie

> wulkanizator nie dokręcił jednej śruby i takie miałem objawy. Telepanie ustaje przy

> zwiększaniu obrotów?

Jak podać na niego bezpośredni prąd?

Koła są dobrze dokręcone bo już dwu krotnie ściągałem i zaglądałem co tam może być i chyba z 20 razy dokręcałem tak dla pewności.

Raczej telepanie się zwiększa podczas zwiększania obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To muszę tak zrobić bo ja robiłem w samej wtyczce na załączonej stacyjce ale właśnie nie bangla mi

> tak, a niby to miał być obwód zamknięty tak mi w sklepie powiedzieli a tu jednak trzeba się

> jeszcze pod aku podłączyć. Rozumiem, że + i -

Wypiąłeś wtyczkę z wentylatora i patrzyłeś czy bangla ? tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz tak mi powiedział gość w sklepie, a że ja i elektryka to nie powiem co to tak zrobiłem jak mówił spineyes.gif Widocznie on też się znaj jak nie wiem co. Nic teraz jakiś kabelek i trza to porządnie sprawdzić. Tylko czy do tej wtyczki mam poprowadzić kabelek do + i - w aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To muszę tak zrobić bo ja robiłem w samej wtyczce na załączonej stacyjce ale właśnie nie bangla mi

> tak, a niby to miał być obwód zamknięty tak mi w sklepie powiedzieli a tu jednak trzeba się

> jeszcze pod aku podłączyć. Rozumiem, że + i -

ale sprawdź nie we wtyczce czujnika (tej co wyjąłeś z prawej(stojąc nad furą) strony chłodnicy, mniej więcej po środku zderzaka), tylko bezpośrednio na wentylatorze - wtyczka bezpośrednio wchodząca do silniczka wentylatora - z prawej (pasażera) strony od spodu - jedyny wtyk, który wchodzi w wentylator zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to są przekaźniki od tego zacznijmy

> a masz je tam gdzie miałeś tzn taka malutka czarna puszeczka zamocowana do tej samej blachy co

> komputer przynajmniej w oryginale.

On miał pierwotnie 700`tkę którą swapnął na 1.2 16v więc troszkę inna ma wiązkę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe no właśnie. A mógł taki przekaźnik się sfajczyć i dlatego nie działa? One są zawsze w takich

> kolorach czy różne?

> Edit:

> Znalazłem zdjęcia:

> To w kółeczku czerwonym to o tym mowa?

Przekaźnik wentylatora jest w skrzynce bezpieczników, po prostu podaje napięcie po włączeniu zapłonu a sterowany jest i tak masą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.