dawidp1984 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Witojcie! był już temat ale znikł. Pacjent CC 1.2 16v. Takie pytania: 1. Nie działa mi wentylator chłodnicy. Chciałem wymienić czujnik ale najpierw sprawdziłem na załączonej stacyjce kabelki w kostce. Połączyłem je spinaczem i zero efektu. Nawet nie drgnie. Domyślam się, że to pewnie silniczek wentylatora. Pytanie jest takie. Czy sam wentylator wystarczy np od siedemsety? Czy one mają jaką moc? Chłodnica jest od 1.1 SPI 2. Zima się skończyła i jakiś czas temu założyłem już letni setup. Całą zimę przeleżał w piwnicy nie ruszany. Po założeniu wg fotek bo dekielki mam w różnych kolorach po czym wiedziałem, które koła gdzie idą. Po przekroczeniu 90km/h zaczyna telepać kierą. Myślałem na początku, że to może półoś jest krzywa ale kiedyś tak miałem i po odpuszczeniu gazu telepanie zanikało, a tu nie zanika. Zbieżność? Wyważenie na nowo? I jeszcze coś takiego że jak jadę wolno to czuję jak by auto podskakiwało, jakby krzywo koło chodziło?! Przy hamowaniu również czasami wyczuwam drgania w kierownicy. O co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Witojcie! był już temat ale znikł. Pacjent CC 1.2 16v. Takie pytania: > 1. Nie działa mi wentylator chłodnicy. Chciałem wymienić czujnik ale najpierw sprawdziłem na > załączonej stacyjce kabelki w kostce. Połączyłem je spinaczem i zero efektu. Nawet nie drgnie. > Domyślam się, że to pewnie silniczek wentylatora. Pytanie jest takie. Czy sam wentylator > wystarczy np od siedemsety? Czy one mają jaką moc? Chłodnica jest od 1.1 SPI Podłączałeś prąd na krótko do wentylatora czy do czujnika w chłodnicy ? > 2. Zima się skończyła i jakiś czas temu założyłem już letni setup. Całą zimę przeleżał w piwnicy > nie ruszany. Po założeniu wg fotek bo dekielki mam w różnych kolorach po czym wiedziałem, > które koła gdzie idą. Po przekroczeniu 90km/h zaczyna telepać kierą. Myślałem na początku, że > to może półoś jest krzywa ale kiedyś tak miałem i po odpuszczeniu gazu telepanie zanikało, a > tu nie zanika. Zbieżność? Wyważenie na nowo? I jeszcze coś takiego że jak jadę wolno to czuję > jak by auto podskakiwało, jakby krzywo koło chodziło?! Przy hamowaniu również czasami wyczuwam > drgania w kierownicy. > O co chodzi? Wyważ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Podłączałeś prąd na krótko do wentylatora czy do czujnika w chłodnicy ? A to dobre pytanie. Wypiąłem wtyczkę wentylatora i w niej są jakby takie dwa piny. Wziąłem spinacz i jeden z drugim połączyłem. Ale nie działa. Chyba, że coś źle robie. Z elektryki jestem kompletna noga. > Wyważ Mówisz, że pomoże?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Pooglądałeś dobrze opony czy nie wywaliło jakiegoś ''babola'' ??Bicie może też być spowodowane krzywymi tarczami.Nie wjechałeś oby w zimie w jakąś głęboką kałużę podczas jazdy gdy miałeś rozgrzane hamulce ?Oczywiście tak jak ktoś napisał najpierw proponuję wyważyć. Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - napisałeś,że przy wolnej jeździe auto tak jakby podskakuje - zdeformowana opona ?? (jak wiekowa to mogło ją zdeformować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost991 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Co do wentylatora. Przewody w sc, cc są bardzo słabej jakości nie wspominając o ich izolacji. Wystarczy, że dostanie się do nich choćby odrobina płyny chłodniczego i prąd już ginie. Jedyny sposób na sprawdzenie wentylatora to podanie na niego bezpośredniego prądu Natomiast co do telepania - sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła z przodu - banalne ale u mnie wulkanizator nie dokręcił jednej śruby i takie miałem objawy. Telepanie ustaje przy zwiększaniu obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Pooglądałeś dobrze opony czy nie wywaliło jakiegoś ''babola'' ??Bicie może też być spowodowane > krzywymi tarczami.Nie wjechałeś oby w zimie w jakąś głęboką kałużę podczas jazdy gdy miałeś > rozgrzane hamulce ?Oczywiście tak jak ktoś napisał najpierw proponuję wyważyć. > Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - napisałeś,że przy wolnej jeździe auto tak jakby podskakuje - > zdeformowana opona ?? (jak wiekowa to mogło ją zdeformować). Opony oglądałem i jest ok nigdzie nic nie wywaliło. Mam je od 2010 roku ale nówki wówczas nie były. Na zimowych felach było wszystko ok. > Co do wentylatora. > Przewody w sc, cc są bardzo słabej jakości nie wspominając o ich izolacji. Wystarczy, że dostanie > się do nich choćby odrobina płyny chłodniczego i prąd już ginie. Jedyny sposób na sprawdzenie > wentylatora to podanie na niego bezpośredniego prądu > Natomiast co do telepania - sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła z przodu - banalne ale u mnie > wulkanizator nie dokręcił jednej śruby i takie miałem objawy. Telepanie ustaje przy > zwiększaniu obrotów? Jak podać na niego bezpośredni prąd? Koła są dobrze dokręcone bo już dwu krotnie ściągałem i zaglądałem co tam może być i chyba z 20 razy dokręcałem tak dla pewności. Raczej telepanie się zwiększa podczas zwiększania obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylek Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 a możecie po krótce mi opisać jak idą kable z napięciem do wentylatora ? Bo u mnie jest to samo i musze wymienić przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jak podać na niego bezpośredni prąd? Odłącz ''wtyczkę'' wentylatora - weź dwa kable - włóż do wtyczki,żeby się trzymały - przyłoż do aku i powinien zakręcić jak jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 To muszę tak zrobić bo ja robiłem w samej wtyczce na załączonej stacyjce ale właśnie nie bangla mi tak, a niby to miał być obwód zamknięty tak mi w sklepie powiedzieli a tu jednak trzeba się jeszcze pod aku podłączyć. Rozumiem, że + i - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > To muszę tak zrobić bo ja robiłem w samej wtyczce na załączonej stacyjce ale właśnie nie bangla mi > tak, a niby to miał być obwód zamknięty tak mi w sklepie powiedzieli a tu jednak trzeba się > jeszcze pod aku podłączyć. Rozumiem, że + i - Wypiąłeś wtyczkę z wentylatora i patrzyłeś czy bangla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Nosz tak mi powiedział gość w sklepie, a że ja i elektryka to nie powiem co to tak zrobiłem jak mówił Widocznie on też się znaj jak nie wiem co. Nic teraz jakiś kabelek i trza to porządnie sprawdzić. Tylko czy do tej wtyczki mam poprowadzić kabelek do + i - w aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > To muszę tak zrobić bo ja robiłem w samej wtyczce na załączonej stacyjce ale właśnie nie bangla mi > tak, a niby to miał być obwód zamknięty tak mi w sklepie powiedzieli a tu jednak trzeba się > jeszcze pod aku podłączyć. Rozumiem, że + i - ale sprawdź nie we wtyczce czujnika (tej co wyjąłeś z prawej(stojąc nad furą) strony chłodnicy, mniej więcej po środku zderzaka), tylko bezpośrednio na wentylatorze - wtyczka bezpośrednio wchodząca do silniczka wentylatora - z prawej (pasażera) strony od spodu - jedyny wtyk, który wchodzi w wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Jak odepnę wtyczkę od czujnika to w tą wtyczkę? Nie w czujnik to wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jak odepnę wtyczkę od czujnika to w tą wtyczkę? Nie w czujnik to wiem. Tutaj musisz się wpiąć i od tej wtyczki musisz pociągnąć dwa kable do aku tylko nie zewrzyj ich żeby Ci dymek nie poleciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miras_MM Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jak odepnę wtyczkę od czujnika to w tą wtyczkę? Nie w czujnik to wiem. kolesiowi w sklepie chodzilo o to bys zrobil mostek w wtyczce czujnika a nie w wtyczce wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Bedzie ciezko z dojscie ale trzeba bedzie sprobowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gumbas Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Jak włączyć wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Fajnie tylko ja nie wiem gdzie mam takie bezpieczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 to są przekaźniki od tego zacznijmy a masz je tam gdzie miałeś tzn taka malutka czarna puszeczka zamocowana do tej samej blachy co komputer przynajmniej w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > to są przekaźniki od tego zacznijmy > a masz je tam gdzie miałeś tzn taka malutka czarna puszeczka zamocowana do tej samej blachy co > komputer przynajmniej w oryginale. On miał pierwotnie 700`tkę którą swapnął na 1.2 16v więc troszkę inna ma wiązkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 aaa to sorki zapomniałem ze w cc były jeszcze 700... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Hehe no właśnie. A mógł taki przekaźnik się sfajczyć i dlatego nie działa? One są zawsze w takich kolorach czy różne? Edit: Znalazłem zdjęcia: To w kółeczku czerwonym to o tym mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Hehe no właśnie. A mógł taki przekaźnik się sfajczyć i dlatego nie działa? One są zawsze w takich > kolorach czy różne? > Edit: > Znalazłem zdjęcia: > To w kółeczku czerwonym to o tym mowa? Przekaźnik wentylatora jest w skrzynce bezpieczników, po prostu podaje napięcie po włączeniu zapłonu a sterowany jest i tak masą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 To co to jest to co zaznaczyłem na zdjęciach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.