bizz Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Problem- czuję po pedale sprzęgła, że powoli się kończy, łapie już na samej górze. Chciałem wstawić do mechanika, ale w tym tygodniu nie da rady mi zrobić, innemu auta nie oddam, a w piątek jadę trasę 800 km, we wtorek z powrotem drugie tyle - nie mam możliwości pojechania innym samochodem. Jaki styl jazdy zminimalizuje możliwość padu totalnego? Jadę w nocy, więc tempomat i stała prędkość, ale czy jest coś co może wpłynąć negatywnie lub pozytywnie na stan sprzęgła i jego możliwą awarię? Pacjent to Mondeo mk1, 2.0 kombi. Załadowany będzie na jakieś 220-250 kg licząc z kierowcą, rodziną i bambetlami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Problem- czuję po pedale sprzęgła, że powoli się kończy, łapie już na samej górze. Chciałem wstawić > do mechanika, ale w tym tygodniu nie da rady mi zrobić, innemu auta nie oddam, a w piątek jadę > trasę 800 km, we wtorek z powrotem drugie tyle - nie mam możliwości pojechania innym > samochodem. > Jaki styl jazdy zminimalizuje możliwość padu totalnego? Jadę w nocy, więc tempomat i stała > prędkość, ale czy jest coś co może wpłynąć negatywnie lub pozytywnie na stan sprzęgła i jego > możliwą awarię? > Pacjent to Mondeo mk1, 2.0 kombi. Załadowany będzie na jakieś 220-250 kg licząc z kierowcą, rodziną > i bambetlami Unikaj przyspieszania z wolnych obrotów. Rozpędzaj auto co najmniej średnim zakresem obrotów, ale bez gazu w podłodze. Dotyczy to szczególnie np wyprzedzania - o bieg lub dwa w dół zamiast na piątce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 ją bym się specjalnie nie przejmował. Że sprzeglem na wykonczeniu jeździłem 2 miesiące po mieście, ostatnia faza była najlepsza - obroty płynnie rosły/malały po zmianie biegów - prawie jak w AT ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Jeśli nie ślizga się, to nie przejmować się i nie gadać bzdur - toć wyjazd powinno przeżyć, a jeśli jest sterowane linką to masz możliwość regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Jeśli to auto z awatara, to zacznij zbierać, za jakieś 200 000 km czeka Cię zmiana A tak poważnie-jedź normalnie, dopóki się nie ślizga np przy wdepnięciu na 5 biegu gazu (rosnące obr a prędkość nie) to jeździć i się nie przejmować. Kolega w audi A4 też wydziwiał że koniec sprzęgła i 50 tyś zrobił bez większych zmian, zanim się zebrał do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > ją bym się specjalnie nie przejmował. Że sprzeglem na wykonczeniu jeździłem 2 miesiące po mieście, > ostatnia faza była najlepsza - obroty płynnie rosły/malały po zmianie biegów - prawie jak w AT > ;-) Normalnie multitronic Ci się zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Unikaj przyspieszania z wolnych obrotów. Rozpędzaj auto co najmniej średnim zakresem obrotów, ale > bez gazu w podłodze. Dotyczy to szczególnie np wyprzedzania - o bieg lub dwa w dół zamiast na > piątce. Cenna rada - do tej pory od 50-60 km/h targałem na piątym biegu - nie chciało mi się machać. Wiem, wiem, lepszy bylby automat, ale nie było jak szukalem auta.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Nie z awatara, Mondeo mk1 2.0. Z awatara - poszukuję W124 kombi 280-320, lub sedan 420. Bezwypadkowy, bez korozji. Już z rok szukam, ale mam czas. Tylko co chwilę zwiększam budżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Nie z awatara, Mondeo mk1 2.0. Unikaj niskich obr (czyli okolic 1500 obr) i nic się nie będzie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Z kończącym się sprzęgłem jeździłem z pół roku. Wyglądało to tak, że ślizgało się tylko w przypadku kiedy miałem komplet w w aucie + bagaże. Jeżdząc tylko z moja i psem uślizgów nie było. Po pół roku zaczęło już coraz bardziej, także wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Z kończącym się sprzęgłem jeździłem z pół roku. > Wyglądało to tak, że ślizgało się tylko w przypadku kiedy miałem komplet w w aucie + bagaże. > Jeżdząc tylko z moja i psem uślizgów nie było. Po pół roku zaczęło już coraz bardziej, także > wymieniłem. A to może dojadę... szukałem assistance, ale nie ma szans na 19-letnie auto, Gothaer coś tam podobno ma, ale ciężko namierzyć ich agenta - jutro jadę jeszcze pogadać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Dojedziesz na pewno, tylko po powrocie zrób w miarę szybko i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > assistance, PZU na Polskę PZU na Europę. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.