Skocz do zawartości

Nie pali na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Temat EGR zostaw, tego elementu nie masz smile.gif

Jakie parametry pracy silnika?

- czasy wtrysku?

- temperatura cieczy chłodzącej?

Wtryski nie leją?

Oleju nie przybywa?

Ciśnienie paliwa na listwie wynosi ...?

Kompresja na cylindrach wynosi ....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 16v

> Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił

> hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił.

> Wymienione świece...

jak odpali to już dobrze pracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 16v

> Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił

> hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił.

> Wymienione świece...

Ciśnienie paliwa ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat EGR zostaw, tego elementu nie masz

> Jakie parametry pracy silnika?

> - czasy wtrysku?

> - temperatura cieczy chłodzącej?

> Wtryski nie leją?

> Oleju nie przybywa?

> Ciśnienie paliwa na listwie wynosi ...?

> Kompresja na cylindrach wynosi ....?

Jutro jadę do magika, będzie sprawdzał, ja się nie znam na takich sprawach. Dzięki za sugestie, postaram się zapamiętać jak skończą się pomysły.

Dodam tylko, że auto w gazie, sekwencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak odpali to już dobrze pracuje?

tak, jak zapali, to już jest ok. Kilka razy (może 2-3) miałem wrażenie, że przełaczył sie na gaz jak miał juz ok 60 st a przecież przełacza sie przy 30.

dodam ze wymieniłem czujnik odpowiedzialny za temperature silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>[...] Kilka razy (może 2-3) miałem wrażenie, że przełaczył sie na gaz jak miał juz ok 60 st a przecież przełacza sie przy 30. [...]

Czujnik odpowiedzialny za przełączenie na gaz jest raczej na parowniku a nie w termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik odpowiedzialny za przełączenie na gaz jest raczej na parowniku a nie w termostacie.

Być może, ale pali z benzyny i znalazłem na necie, że może źle podaje temp. na rozruch, a tym samym ubogą mieszankę. Czuję, że to będą nieszczelne wtryski. Jeśli tak, to jak się za to zabrać? Jakie koszty? Eh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może, ale pali z benzyny i znalazłem na necie, że może źle podaje temp. na rozruch, a tym samym

> ubogą mieszankę.

To łatwo sprawdzić przecież.

> Czuję, że to będą nieszczelne wtryski.

Wszystkie na raz? Mało prawdopodobne.

Sprawdź ciśnienie paliwa - przy postoju może się układ zapowietrzać i póki nie przepcha powietrza, to nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyczyną słabego rozruchu w mojej Bravie był wieszający się pochłaniacz oparów.

Czyli że usterka usunięta?

Coś jakoś mi się średnio chce wierzyć, że akurat ten element powoduje trudniejsze odpalanie auta.

Zwłaszcza, że pochłaniacz zaczyna działać właściwie dopiero po lekkim zagrzaniu auta.

> Mechanik zalecił mi wycięcie katalizatora i wstawienie strumiennicy. Co myślicie?

W związku z czym? Kat się rozsypał i brzęczy? Jeśli tak to lepiej wydłubać jego resztę i zostawić pustą puszę niż bawić się w jakieś strumienice, zawsze to o jeden element mniej do przyczepienia się przez nadgorliwego diagnostę na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli że usterka usunięta?

> Coś jakoś mi się średnio chce wierzyć, że akurat ten element powoduje trudniejsze odpalanie auta.

> Zwłaszcza, że pochłaniacz zaczyna działać właściwie dopiero po lekkim zagrzaniu auta.

> W związku z czym? Kat się rozsypał i brzęczy? Jeśli tak to lepiej wydłubać jego resztę i zostawić

> pustą puszę niż bawić się w jakieś strumienice, zawsze to o jeden element mniej do

> przyczepienia się przez nadgorliwego diagnostę na SKP.

DALEJ NIE PALI :/ Auto stało przez noc i rano kręciłem na dwa razy :/

Jeśli chodzi o KAT. mówił, że miał wrażenie jakby coś tam zarumotało czy zapiszczało. Może w tym tkwi problem...? A może sonda? Kurcze nie wiem. Wtryski są ok, przynajmniej tak mówił... Ciśnienie też miał sprawdzić. Mówił, że jest ok a auto jak nie paliło tak nie pali:/

Przeglądam Internet i mam takie hasło: regulator ciśnienia paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DALEJ NIE PALI :/

> Przeglądam Internet i mam takie hasło: regulator ciśnienia paliwa

Pisałem o tym. Z którego roku auto? Po lifcie nie ma regulatora na listwie wtryskowej. Co do katalizatora to jego drożność sprawdza się manometrem, a na zimnym silniku nie powinien mieć wpływu na rozruch. Zmiana mechanika wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisałem o tym. Z którego roku auto? Po lifcie nie ma regulatora na listwie wtryskowej. Co do

> katalizatora to jego drożność sprawdza się manometrem, a na zimnym silniku nie powinien mieć

> wpływu na rozruch. Zmiana mechanika wskazana.

Auto z lipca 98'... komputer nie wykazał błędów :/

Może to być regulator... Jak mogę to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto z lipca 98'... komputer nie wykazał błędów :/

> Może to być regulator... Jak mogę to sprawdzić?

Na końcu listwy wtryskowej masz ten regulator , taka banieczka od której odchodzi gumowy przewód do kolektora. Zdejmij ten przewód i sprawdź czy jest cały i czy nie czuć w nim benzyny. Jeśli czuć. nawet widać że mokry, to masz uszkodzony regulator który przepuszcza paliwo do kolektora ssącego, a postoju nie masz ciśnienia na listwie i dla tego nie pali na zimnym.

Tak wygląda

http://allegro.pl/fiat-bravo-brava-regulator-cisnienia-paliwa-i3273272510.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na końcu listwy wtryskowej masz ten regulator , taka banieczka od której odchodzi gumowy przewód

> do kolektora. Zdejmij ten przewód i sprawdź czy jest cały i czy nie czuć w nim benzyny. Jeśli

> czuć. nawet widać że mokry, to masz uszkodzony regulator który przepuszcza paliwo do

> kolektora ssącego, a postoju nie masz ciśnienia na listwie i dla tego nie pali na zimnym.

> Tak wygląda

> http://allegro.pl/fiat-bravo-brava-regulator-cisnienia-paliwa-i3273272510.html

Byłem u mechanika, bo sam nie dam rady tego sprawdzić podsunąć mu kwestię z regulatorem o którym mowa wyżej. Powiedział, że sprawdzał ciśnienie, było dobrze, więc to nie może być regulator. Można przyjąć, że tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem u mechanika, bo sam nie dam rady tego sprawdzić podsunąć mu kwestię z regulatorem o którym

> mowa wyżej. Powiedział, że sprawdzał ciśnienie, było dobrze, więc to nie może być regulator.

> Można przyjąć, że tak jest?

Pompa uzupełnia ciśnienie do właściwego i to chwile trwa, a Ty w tym czasie kręcisz rozrusznikiem. Tam zazwyczaj powstaje niewielkie pęknięcie membrany, przez które sączy się paliwo. Nie upieram się przy tym regulatorze ale należałoby przynajmniej wykluczyć obecność benzyny w króćcu i wężyku prowadzącym do kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompa uzupełnia ciśnienie do właściwego i to chwile trwa, a Ty w tym czasie kręcisz rozrusznikiem.

> Tam zazwyczaj powstaje niewielkie pęknięcie membrany, przez które sączy się paliwo. Nie

> upieram się przy tym regulatorze ale należałoby przynajmniej wykluczyć obecność benzyny w

> króćcu i wężyku prowadzącym do kolektora

Kupiłem na szrocie regulator, pojechałem do mechanika a co się okazało. Nie mam takiej banieczki tylko taki plaski z czarnym pokrętłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem na szrocie regulator, pojechałem do mechanika a co się okazało. Nie mam takiej banieczki

> tylko taki plaski z czarnym pokrętłem.

to nie jest pokrętło tylko zakrętka a pod nią zaworek do odpowietrzenia(coś jak zaworek w kole czy uładzie klimy) tongue.gif

poza tym widocznie masz polifta(przynajmniej silnik z plastikowym kolektorem) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest pokrętło tylko zakrętka a pod nią zaworek do odpowietrzenia(coś jak zaworek w kole czy

> uładzie klimy)

> poza tym widocznie masz polifta(przynajmniej silnik z plastikowym kolektorem)

Ten zaworek wpływa w jakiś sposób na rozruch? Zauważyłem, że problem z paleniem ma mniej więcej po 1 godzinie postoju. Silnik jest jeszcze gorący, ale już ciężko pali.

Zalazłem na forum mazdy podobny wątek:

Wreszcie temat zakończony. Powodem niesprawności był przekaźnik który odcinał przy zimnym silniku dopływ paliwa. Teraz po wymianie jest wszystko ok, mazda pali na dotyk jak dawniej. Przekaźnik kosztował 510 zł i długo czekałem ale udało się.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazdę zostaw w spokoju tam zupełnie inaczej sterowanie pompą i resztą osprzętu jest rozwiązane.

Czy jak już odpalisz zimny i za chwilkę go zgasisz, następnym razem normalnie odpala czy też są problemy?

Odłącz czujnik mas powietrza na zimnym silniku i sprawdź czy jest poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mazdę zostaw w spokoju tam zupełnie inaczej sterowanie pompą i resztą osprzętu jest rozwiązane.

> Czy jak już odpalisz zimny i za chwilkę go zgasisz, następnym razem normalnie odpala czy też są

> problemy?

> Odłącz czujnik mas powietrza na zimnym silniku i sprawdź czy jest poprawa.

Już pali normalnie, bez problemu. Gdzie znajduje się ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to pewien pomysł.

Zakręć zawór na butli, wypal resztę gazu (aż silnik zgaśnie) przełącz na benzynę niech pochodzi trochę, zgaś i na następny dzień odpalaj, daj znać czy jest poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 16v

> Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił

> hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił.

> Wymienione świece...

metalowy czy plastikowy kolektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.