akoss2 Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 1.6 16v Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił. Wymienione świece... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Temat EGR zostaw, tego elementu nie masz Jakie parametry pracy silnika? - czasy wtrysku? - temperatura cieczy chłodzącej? Wtryski nie leją? Oleju nie przybywa? Ciśnienie paliwa na listwie wynosi ...? Kompresja na cylindrach wynosi ....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > 1.6 16v > Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił > hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił. > Wymienione świece... jak odpali to już dobrze pracuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > 1.6 16v > Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił > hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił. > Wymienione świece... Ciśnienie paliwa ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Temat EGR zostaw, tego elementu nie masz > Jakie parametry pracy silnika? > - czasy wtrysku? > - temperatura cieczy chłodzącej? > Wtryski nie leją? > Oleju nie przybywa? > Ciśnienie paliwa na listwie wynosi ...? > Kompresja na cylindrach wynosi ....? Jutro jadę do magika, będzie sprawdzał, ja się nie znam na takich sprawach. Dzięki za sugestie, postaram się zapamiętać jak skończą się pomysły. Dodam tylko, że auto w gazie, sekwencja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > jak odpali to już dobrze pracuje? tak, jak zapali, to już jest ok. Kilka razy (może 2-3) miałem wrażenie, że przełaczył sie na gaz jak miał juz ok 60 st a przecież przełacza sie przy 30. dodam ze wymieniłem czujnik odpowiedzialny za temperature silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 >[...] Kilka razy (może 2-3) miałem wrażenie, że przełaczył sie na gaz jak miał juz ok 60 st a przecież przełacza sie przy 30. [...] Czujnik odpowiedzialny za przełączenie na gaz jest raczej na parowniku a nie w termostacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Czujnik odpowiedzialny za przełączenie na gaz jest raczej na parowniku a nie w termostacie. Być może, ale pali z benzyny i znalazłem na necie, że może źle podaje temp. na rozruch, a tym samym ubogą mieszankę. Czuję, że to będą nieszczelne wtryski. Jeśli tak, to jak się za to zabrać? Jakie koszty? Eh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 > Być może, ale pali z benzyny i znalazłem na necie, że może źle podaje temp. na rozruch, a tym samym > ubogą mieszankę. To łatwo sprawdzić przecież. > Czuję, że to będą nieszczelne wtryski. Wszystkie na raz? Mało prawdopodobne. Sprawdź ciśnienie paliwa - przy postoju może się układ zapowietrzać i póki nie przepcha powietrza, to nie zapali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 Kiedyś, przy uszkodzonym regulatorze ciśnienia, na zimnym silniku pomagało włączenie zapłonu na kilka sekund i wyłączenie oraz ponowne włączenie z rozruchem. Wiązało się to ze spadkiem ciśnienia na listwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Przyczyną słabego rozruchu w mojej Bravie był wieszający się pochłaniacz oparów. Mechanik zalecił mi wycięcie katalizatora i wstawienie strumiennicy. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravooo Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Przyczyną słabego rozruchu w mojej Bravie był wieszający się pochłaniacz oparów. Mechanik zalecił > mi wycięcie katalizatora i wstawienie strumiennicy. Co myślicie? zacznij od ................. zmiany mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Przyczyną słabego rozruchu w mojej Bravie był wieszający się pochłaniacz oparów. Czyli że usterka usunięta? Coś jakoś mi się średnio chce wierzyć, że akurat ten element powoduje trudniejsze odpalanie auta. Zwłaszcza, że pochłaniacz zaczyna działać właściwie dopiero po lekkim zagrzaniu auta. > Mechanik zalecił mi wycięcie katalizatora i wstawienie strumiennicy. Co myślicie? W związku z czym? Kat się rozsypał i brzęczy? Jeśli tak to lepiej wydłubać jego resztę i zostawić pustą puszę niż bawić się w jakieś strumienice, zawsze to o jeden element mniej do przyczepienia się przez nadgorliwego diagnostę na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Czyli że usterka usunięta? > Coś jakoś mi się średnio chce wierzyć, że akurat ten element powoduje trudniejsze odpalanie auta. > Zwłaszcza, że pochłaniacz zaczyna działać właściwie dopiero po lekkim zagrzaniu auta. > W związku z czym? Kat się rozsypał i brzęczy? Jeśli tak to lepiej wydłubać jego resztę i zostawić > pustą puszę niż bawić się w jakieś strumienice, zawsze to o jeden element mniej do > przyczepienia się przez nadgorliwego diagnostę na SKP. DALEJ NIE PALI :/ Auto stało przez noc i rano kręciłem na dwa razy :/ Jeśli chodzi o KAT. mówił, że miał wrażenie jakby coś tam zarumotało czy zapiszczało. Może w tym tkwi problem...? A może sonda? Kurcze nie wiem. Wtryski są ok, przynajmniej tak mówił... Ciśnienie też miał sprawdzić. Mówił, że jest ok a auto jak nie paliło tak nie pali:/ Przeglądam Internet i mam takie hasło: regulator ciśnienia paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > DALEJ NIE PALI :/ > Przeglądam Internet i mam takie hasło: regulator ciśnienia paliwa Pisałem o tym. Z którego roku auto? Po lifcie nie ma regulatora na listwie wtryskowej. Co do katalizatora to jego drożność sprawdza się manometrem, a na zimnym silniku nie powinien mieć wpływu na rozruch. Zmiana mechanika wskazana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 A może zamiast zgadywać podłączyć pod komputer? W w/w służę pomocą w Białej Podlaskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Pisałem o tym. Z którego roku auto? Po lifcie nie ma regulatora na listwie wtryskowej. Co do > katalizatora to jego drożność sprawdza się manometrem, a na zimnym silniku nie powinien mieć > wpływu na rozruch. Zmiana mechanika wskazana. Auto z lipca 98'... komputer nie wykazał błędów :/ Może to być regulator... Jak mogę to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Auto z lipca 98'... komputer nie wykazał błędów :/ > Może to być regulator... Jak mogę to sprawdzić? Na końcu listwy wtryskowej masz ten regulator , taka banieczka od której odchodzi gumowy przewód do kolektora. Zdejmij ten przewód i sprawdź czy jest cały i czy nie czuć w nim benzyny. Jeśli czuć. nawet widać że mokry, to masz uszkodzony regulator który przepuszcza paliwo do kolektora ssącego, a postoju nie masz ciśnienia na listwie i dla tego nie pali na zimnym. Tak wygląda http://allegro.pl/fiat-bravo-brava-regulator-cisnienia-paliwa-i3273272510.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Na końcu listwy wtryskowej masz ten regulator , taka banieczka od której odchodzi gumowy przewód > do kolektora. Zdejmij ten przewód i sprawdź czy jest cały i czy nie czuć w nim benzyny. Jeśli > czuć. nawet widać że mokry, to masz uszkodzony regulator który przepuszcza paliwo do > kolektora ssącego, a postoju nie masz ciśnienia na listwie i dla tego nie pali na zimnym. > Tak wygląda > http://allegro.pl/fiat-bravo-brava-regulator-cisnienia-paliwa-i3273272510.html Byłem u mechanika, bo sam nie dam rady tego sprawdzić podsunąć mu kwestię z regulatorem o którym mowa wyżej. Powiedział, że sprawdzał ciśnienie, było dobrze, więc to nie może być regulator. Można przyjąć, że tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Byłem u mechanika, bo sam nie dam rady tego sprawdzić podsunąć mu kwestię z regulatorem o którym > mowa wyżej. Powiedział, że sprawdzał ciśnienie, było dobrze, więc to nie może być regulator. > Można przyjąć, że tak jest? Pompa uzupełnia ciśnienie do właściwego i to chwile trwa, a Ty w tym czasie kręcisz rozrusznikiem. Tam zazwyczaj powstaje niewielkie pęknięcie membrany, przez które sączy się paliwo. Nie upieram się przy tym regulatorze ale należałoby przynajmniej wykluczyć obecność benzyny w króćcu i wężyku prowadzącym do kolektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Pompa uzupełnia ciśnienie do właściwego i to chwile trwa, a Ty w tym czasie kręcisz rozrusznikiem. > Tam zazwyczaj powstaje niewielkie pęknięcie membrany, przez które sączy się paliwo. Nie > upieram się przy tym regulatorze ale należałoby przynajmniej wykluczyć obecność benzyny w > króćcu i wężyku prowadzącym do kolektora Kupiłem na szrocie regulator, pojechałem do mechanika a co się okazało. Nie mam takiej banieczki tylko taki plaski z czarnym pokrętłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Kupiłem na szrocie regulator, pojechałem do mechanika a co się okazało. Nie mam takiej banieczki > tylko taki plaski z czarnym pokrętłem. to nie jest pokrętło tylko zakrętka a pod nią zaworek do odpowietrzenia(coś jak zaworek w kole czy uładzie klimy) poza tym widocznie masz polifta(przynajmniej silnik z plastikowym kolektorem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > to nie jest pokrętło tylko zakrętka a pod nią zaworek do odpowietrzenia(coś jak zaworek w kole czy > uładzie klimy) > poza tym widocznie masz polifta(przynajmniej silnik z plastikowym kolektorem) Ten zaworek wpływa w jakiś sposób na rozruch? Zauważyłem, że problem z paleniem ma mniej więcej po 1 godzinie postoju. Silnik jest jeszcze gorący, ale już ciężko pali. Zalazłem na forum mazdy podobny wątek: Wreszcie temat zakończony. Powodem niesprawności był przekaźnik który odcinał przy zimnym silniku dopływ paliwa. Teraz po wymianie jest wszystko ok, mazda pali na dotyk jak dawniej. Przekaźnik kosztował 510 zł i długo czekałem ale udało się. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Mazdę zostaw w spokoju tam zupełnie inaczej sterowanie pompą i resztą osprzętu jest rozwiązane. Czy jak już odpalisz zimny i za chwilkę go zgasisz, następnym razem normalnie odpala czy też są problemy? Odłącz czujnik mas powietrza na zimnym silniku i sprawdź czy jest poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 > Mazdę zostaw w spokoju tam zupełnie inaczej sterowanie pompą i resztą osprzętu jest rozwiązane. > Czy jak już odpalisz zimny i za chwilkę go zgasisz, następnym razem normalnie odpala czy też są > problemy? > Odłącz czujnik mas powietrza na zimnym silniku i sprawdź czy jest poprawa. Już pali normalnie, bez problemu. Gdzie znajduje się ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 > Już pali normalnie, bez problemu. Gdzie znajduje się ten czujnik? Między filtrem powietrza a przepustnicą, okrągła puszka z wtyczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 > Między filtrem powietrza a przepustnicą, okrągła puszka z wtyczką. Przecie to jest 1.6 benzyna, jaki przepływomierz tutaj. Jak już to czujnik ciśnienia w dolocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 > Przecie to jest 1.6 benzyna, jaki przepływomierz tutaj. Jak już to czujnik ciśnienia w dolocie Jak zwał tak zwał... Mimo wszystko nie wiem którą kostkę rozłączyć więcej wskazowek, może daj na zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 > Przecie to jest 1.6 benzyna, jaki przepływomierz tutaj. Jak już to czujnik ciśnienia w dolocie Mój błąd silnik pomyliłem, faktycznie nie ma przepływki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2013 Macie jeszcze jakieś pomysły na rozwiązanie problemu? Może zgłosić się do gazownika na przegląd instalacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 Jest to pewien pomysł. Zakręć zawór na butli, wypal resztę gazu (aż silnik zgaśnie) przełącz na benzynę niech pochodzi trochę, zgaś i na następny dzień odpalaj, daj znać czy jest poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 > 1.6 16v > Ciężko pali na zimnym... Póki jest lato kręci, ale w zimę bez szans. Czytam o EGR. Mechanik rzucił > hasło o spalinach, ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć o czym mówił. > Wymienione świece... metalowy czy plastikowy kolektor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 1 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2013 > metalowy czy plastikowy kolektor? podobno nie ma regulatora ciśnienia na listwie więc podejrzewam że silnik już z plastikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > metalowy czy plastikowy kolektor? Kolektor jest plastikowy. Podjadę na tygodniu do gazownika i zobaczymy jak z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Kolektor jest plastikowy. Podjadę na tygodniu do gazownika i zobaczymy jak z gazem. Jak dociśniesz gazu to lepiej odpala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Jak dociśniesz gazu to lepiej odpala? Nie, bez zmian, może nawet gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Nie, bez zmian, może nawet gorzej... A jak odpala na samym gazie (awaryjny rozruch bez benzyny)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akoss2 Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > A jak odpala na samym gazie (awaryjny rozruch bez benzyny)? Nie mam tej opcji rozruchu. Gazownika mam we wtorek to się dowiem jak z tą opcją u mnie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 > Nie mam tej opcji rozruchu. Gazownika mam we wtorek to się dowiem jak z tą opcją u mnie jest. to napisz co to za instalacja to poszukamy tej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.