Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza wełna z rolki


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

jak w temacie, wreszcie (po 3 latach) bedę wykańczał poddasze użytkowe. mam pytnie do fachowców od wełny, a mianowicie pomiedzy krokwiami mam odstęp średnio 68 cm, wełna jest w rolce o wymiarach 120x700cm - czy mogę przeciąć rolkę na pół po 60cm i wtedy będzie mi brakować powiedzmy tak te 4 cm po bokach? - chodzi mi o to czy jak tak zrobię to będą te "mostki cieplne", i co to właściwie oznacza, że co się może stać? Na tym będą regipsy.

Dalej, na długość mam do ocieplenia 3,7m (od kalenicy do tej takiej małej scianki - nie wiem jak to się nazywa) razy dwa oczywiście (dwie strony dachu - dwuspadowy) i tu pytanie czy mogę dołożyć te brakujące 40cm po długości czy każdy odcinej od kalenicy powinieniem ciągnąć z nowej rolki?

I jeszcze jedno pytanie, ta wełna to jest taka zwinięta w rolce, a jak pisałem wyżej mieszkam już to 3 lata (na parterze) i tą wełne miałem rozwiniętą na "podłodze piętra" , a że czasami tam po coś wchodziłem to chodzilem po niej i się ugniotła.

Nominalnie ma 15cm grubości, a tam gdzie jest "rozchodzona" to jest zbita tak do ok. 5-7cm - czy zatem będzie izolować tak samo czy gorzej?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> jak w temacie, wreszcie (po 3 latach) bedę wykańczał poddasze użytkowe. mam pytnie do fachowców od

> wełny, a mianowicie pomiedzy krokwiami mam odstęp średnio 68 cm, wełna jest w rolce o

> wymiarach 120x700cm - czy mogę przeciąć rolkę na pół po 60cm i wtedy będzie mi brakować

> powiedzmy tak te 4 cm po bokach? - chodzi mi o to czy jak tak zrobię to będą te "mostki

> cieplne", i co to właściwie oznacza, że co się może stać? Na tym będą regipsy.

beda mostki, czyli beda pasy wzdluz chlodniejsze. Procz strat ciepla moze sie wewnatrz, jak i od spodu regipsow wykraplac tam wilgoc a to nie jest dobre ani dla welny, ani dla krokwi, ani dla regipsow. Normalnie tnie sie welne z dlugosci na szerokosc miedzy krokwiami + jakies 2cm i uklada takimi prostokatami miedzy krokwie, a potem z dlugosci w poprzek krokwi (na krokwie) daje druga warstwe w profilach.

> Dalej, na długość mam do ocieplenia 3,7m (od kalenicy do tej takiej małej scianki - nie wiem jak to

> się nazywa)

scianka kolankowa?

> razy dwa oczywiście (dwie strony dachu - dwuspadowy) i tu pytanie czy mogę dołożyć

> te brakujące 40cm po długości czy każdy odcinej od kalenicy powinieniem ciągnąć z nowej rolki?

smialo welne mozna ciac, ale kolejne kawalki musza do siebie szczelnie krawedziami przylegac.

> I jeszcze jedno pytanie, ta wełna to jest taka zwinięta w rolce, a jak pisałem wyżej mieszkam już

> to 3 lata (na parterze) i tą wełne miałem rozwiniętą na "podłodze piętra" , a że czasami tam

> po coś wchodziłem to chodzilem po niej i się ugniotła.

> Nominalnie ma 15cm grubości, a tam gdzie jest "rozchodzona" to jest zbita tak do ok. 5-7cm - czy

> zatem będzie izolować tak samo czy gorzej?

> Pozdro

bedzie znacznie gorzej. Wyrzuc ubite, potnij na pozadane prostokaty, dokup troche nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> jak w temacie, wreszcie (po 3 latach) bedę wykańczał poddasze użytkowe. mam pytnie do fachowców od

> wełny, a mianowicie pomiedzy krokwiami mam odstęp średnio 68 cm, wełna jest w rolce o

> wymiarach 120x700cm - czy mogę przeciąć rolkę na pół po 60cm i wtedy będzie mi brakować

> powiedzmy tak te 4 cm po bokach?

Możesz, ale to nie ma sensu.

> - chodzi mi o to czy jak tak zrobię to będą te "mostki

> cieplne", i co to właściwie oznacza, że co się może stać?

Efekt będzie taki, jakbyś tej wełny nie dał wcale. zlosnik.gif

> Na tym będą regipsy.

> Dalej, na długość mam do ocieplenia 3,7m (od kalenicy do tej takiej małej scianki - nie wiem jak to

> się nazywa) razy dwa oczywiście (dwie strony dachu - dwuspadowy) i tu pytanie czy mogę dołożyć

> te brakujące 40cm po długości czy każdy odcinej od kalenicy powinieniem ciągnąć z nowej rolki?

Możesz dowolnie łączyć, byle szczelnie.

> I jeszcze jedno pytanie, ta wełna to jest taka zwinięta w rolce, a jak pisałem wyżej mieszkam już

> to 3 lata (na parterze) i tą wełne miałem rozwiniętą na "podłodze piętra" , a że czasami tam

> po coś wchodziłem to chodzilem po niej i się ugniotła.

> Nominalnie ma 15cm grubości, a tam gdzie jest "rozchodzona" to jest zbita tak do ok. 5-7cm - czy

> zatem będzie izolować tak samo czy gorzej?

> Pozdro

Dużo gorzej. Jeśli się nie da rozprostować do poprzedniej grubości to pozbądź się tego i kup nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeżo po ociepleniu poddasza ~ 150 m2 zrobione w styropianie. Dach czterospadowy.

Jedna warstwa styropiany między krokwie na piankę montażową (styropian 16) druga warstwa wyrównująca styropianem 5 przyklejona na klej. Na to siatka z klejem i wykończenie gipsem.

Zdecydowałem się na styropian po tym jak pojechałem do znajomego który 3 lata temu ocieplał poddasze wełną i obecnie jest na etapie rwania wszystkiego i ocieplania od nowa. U niego miejscami ściana przemarzała a wełna po demontażu była nasiąknięta wodą ( wiadomo że właściwości izolacyjne wełny lecą na łeb na szyje jak jest mokra )

U mnie w Częstochowie koszt 1 m2 ocieplenia wyszedł trochę ponad 75 zł z materiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Zdecydowałem się na styropian po tym jak pojechałem do znajomego który 3 lata temu ocieplał

> poddasze wełną i obecnie jest na etapie rwania wszystkiego i ocieplania od nowa. U niego

> miejscami ściana przemarzała a wełna po demontażu była nasiąknięta wodą ( wiadomo że

> właściwości izolacyjne wełny lecą na łeb na szyje jak jest mokra )

> (...)

Problemem znajomego nie była wełna lecz dziurawy dach. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dach był szczelny, punkt skraplania wyszedł między wełną a folią i cała wilgoć szła w wełnę

No to źle policzone miał lub źle wentylowane. Ale styropian nie zabezpiecza przed takimi efektami. Bo nie chodzi o to, żeby mieć materiał niewrażliwy na wilgoć tylko żeby nie mieć wilgoci.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Nominalnie ma 15cm grubości, a tam gdzie jest "rozchodzona" to jest zbita tak do ok. 5-7cm...

Myślisz, że jak zamontujesz to się nie ubija? Pod własnym ciężarem po pewnym czasie opada i robią się dziury.

Jeśli chciałbyś tego uniknąć trzeba było kupić płyty w trójkątach.

Odpada problem ubijania i wymiarów.

Wiem z autopsji. Mam oba rodzaje. Ta z rolki po 9 latach ma połowę swojej grubości. Płyty są jak nowe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, dobiliście mnie frown.gif

Czyli jak, nowa wełnę trzeba kupić,tak?

To może podpowiedzcie jeszcze, jaką grubą, bo dach mam deskowany cały i od deski do końca krokwi mam 17cm, wcześniej kupiłem wełnę 15, bo słyszałem że nie może ona dotykać desek.

Jeżeli chodzi o tą trójkątną, to jak ona wygląda i czy ona już nie siądzie pod własnym ciężarem?

A poropo wentylacji, macie na myśli wentylację wełny, czyli tej przestrzeni między deskami a regipsami? Jeżeli tak to jak ja zrobić bez dziurawienia dachu? Mam jeszcze mały stryszek nad tym poddaszem to można byłoby jakieś rury spiro tam dać czy coś i wypuścić do kratki wentylacyjnej w ścianie szczytowej.

Poradzcie coś proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, dobiliście mnie

> Czyli jak, nowa wełnę trzeba kupić,tak?

> To może podpowiedzcie jeszcze, jaką grubą, bo dach mam deskowany cały i od deski do końca krokwi

> mam 17cm, wcześniej kupiłem wełnę 15, bo słyszałem że nie może ona dotykać desek.

Jesli nie chcesz dawac dwoch warstw (jedna miedzy, druga w poprzek na krokwie), to kup 15tke Isover Super-mata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, dobiliście mnie

> Czyli jak, nowa wełnę trzeba kupić,tak?

Ja kladlbym tą bo i tak siadlaby. I od spodju jeszcze 5cm. poprzecznie

> To może podpowiedzcie jeszcze, jaką grubą, bo dach mam deskowany cały i od deski do końca krokwi

> mam 17cm, wcześniej kupiłem wełnę 15, bo słyszałem że nie może ona dotykać desek.

Powinna zostac szczelina wengtylacyjna. Przy deskowaniu nie trzeba sie bardzo, bardzo starac bo i tak jest miedzy nimi troche szczelin. Nabija się listwy od spodu, które zapewniają szczelinę. Ona nie musi być jak od linijki.

> Jeżeli chodzi o tą trójkątną, to jak ona wygląda i czy ona już nie siądzie pod własnym ciężarem?

Nie siada. Jest gęsta. Prawie jak elewacyjne. Kiedyś nazywała się DeltaRock itp.

Prostokątne płyty są przecięte po przekątnej. Dzięki temu można regulować szerokość i zostaje bardzo mały odpad (końce rogów).

> A poropo wentylacji, macie na myśli wentylację wełny, czyli tej przestrzeni między deskami a

> regipsami? Jeżeli tak to jak ja zrobić bez dziurawienia dachu? Mam jeszcze mały stryszek nad

> tym poddaszem to można byłoby jakieś rury spiro tam dać czy coś i wypuścić do kratki

> wentylacyjnej w ścianie szczytowej.

> Poradzcie coś proszę

Stryszku możesz nie izolować. Też tak mam. Skosy i sufit. Żadnych rur. Nabijasz listwy i to wystarczy. W kalenicy papa powinna być rozcięta na całej długości. To zapewnia wentylację. Od dołu pod okapem też powinna zostać szczelina zeby był przewiew.

No i folia paroszczelna pod płytę GK. Nic się wtedy nie skrapla. Wełna będzie sucha jak popiół jeśli dach jest szczelny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli nie chcesz dawac dwoch warstw (jedna miedzy, druga w poprzek na krokwie), to kup 15tke Isover

> Super-mata.

taką właśnie mam - nie wiem czy nazywa sie super mata czy inaczej, ale jest to właśnie taka z rolki co niby pecznieje po rozwinięciu - z tym, że trochę zdeptana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kladlbym tą bo i tak siadlaby. I od spodju jeszcze 5cm. poprzecznie

właśnie, ktoś już pisał o tym, jednak nie wiem jak mam później przykręcić selaże pod regipsy, skoro dają wełnę poprzecznie powinienem ją jeszcze kłaść na krokwie

> Powinna zostac szczelina wengtylacyjna. Przy deskowaniu nie trzeba sie bardzo, bardzo starac bo i

> tak jest miedzy nimi troche szczelin. Nabija się listwy od spodu, które zapewniają szczelinę.

> Ona nie musi być jak od linijki.

ale nie musze dawać tych listw, skoro odległość mam 17 a wełnę max. 15?

> Nie siada. Jest gęsta. Prawie jak elewacyjne. Kiedyś nazywała się DeltaRock itp.

> Prostokątne płyty są przecięte po przekątnej. Dzięki temu można regulować szerokość i zostaje

> bardzo mały odpad (końce rogów).

poszukam czegoś

> Stryszku możesz nie izolować. Też tak mam. Skosy i sufit.

chciałbym jednak cały bowiem na tym stryszku będe miał jeszcze m.in. naczynie wzbiorcze od c.o. a już kiedyś mi zamarzło

Żadnych rur. Nabijasz listwy i to

> wystarczy. W kalenicy papa powinna być rozcięta na całej długości.

ja mam gont na dachu, więc z przyczyn oczywistych ciąć go nie będę

To zapewnia wentylację. Od

> dołu pod okapem też powinna zostać szczelina zeby był przewiew.

ale ta szczelina ma pozostać między deskami i ścianą szczytową czy jak? Jeżeli możesz dać jaką fotkę jak miałoby to wyglądać???

> No i folia paroszczelna pod płytę GK. Nic się wtedy nie skrapla. Wełna będzie sucha jak popiół

> jeśli dach jest szczelny.

a czy między deski a wełnę powinieniem dać jeszcze folię paroprzepuszczalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>(na krokwie)

> daje druga warstwe w profilach.

ale to jak, najpierw robi się stelaż, później na to wełnę , folię i na końcu to wszystko ściska się przykręcając płytę ?

> smialo welne mozna ciac, ale kolejne kawalki musza do siebie szczelnie krawedziami przylegac.

ale muszą na siebie nachodzić w miejscu łączenia iles cm, czy krawędź do krawędzi?

> bedzie znacznie gorzej. Wyrzuc ubite, potnij na pozadane prostokaty, dokup troche nowej.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taką właśnie mam - nie wiem czy nazywa sie super mata czy inaczej, ale jest to właśnie taka z rolki

> co niby pecznieje po rozwinięciu - z tym, że trochę zdeptana

sa rozn wersje isover i roznia sie wspolczynnikiem lambda - super mata, to prawie najlepsza (0.033)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jak, najpierw robi się stelaż, później na to wełnę , folię i na końcu to wszystko ściska się

> przykręcając płytę ?

welna miedzy krokwie, przykrecasz na wieszakach (na jutubie pelno poradnikow) profile i miedzy nie w poprzek druga warstwe. Na to kleisz folie zolta paroszczelna i do tego krecisz plyty.

> ale muszą na siebie nachodzić w miejscu łączenia iles cm, czy krawędź do krawędzi?

krawedz do krawedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sa rozn wersje isover

a lepsza jest taka typu Isover - że niby puchnie po rozcięciu czy np. TopRock czy superrock firmy Rockwool - ta już jest w odpowiednio grubych płytach.

Na YT obejrzałem kilka filmików i wydaje mi się że tą rockwoola to łatwiej sie układa (jest sztywniejsza) bo ta isover to strasznie niewdzięczna w jakimkolwiek przemieszczaniu jej no.gif

Myślę, że dałbym 15cm miedzy krokwie i później 5cm między profile.

Nie wiem tylko jak mam zapewnic tą wentylację - to że zostawić szczelinę między deskami a wełną to już wiem (trójkąty ze sznurka), natomiast którędy ma tam wlatywac powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a lepsza jest taka typu Isover - że niby puchnie po rozcięciu czy np. TopRock czy superrock firmy

> Rockwool - ta już jest w odpowiednio grubych płytach.

> Na YT obejrzałem kilka filmików i wydaje mi się że tą rockwoola to łatwiej sie układa (jest

> sztywniejsza) bo ta isover to strasznie niewdzięczna w jakimkolwiek przemieszczaniu jej

nie jestem pewien, ale toprock, to chyba te rolka? Jesli chodzi o plyty, to chyba bardziej kwestia gustu - ponoc z rolki latwiej sie tnie, a isover mniej pyli, niz rockwool. Ja mam isover, nie mialem stycznosci z rockwoolem. Toprock ma 0.035, a supermata 0.033.

> Myślę, że dałbym 15cm miedzy krokwie i później 5cm między profile.

> Nie wiem tylko jak mam zapewnic tą wentylację - to że zostawić szczelinę między deskami a wełną to

> już wiem (trójkąty ze sznurka)

ja tez wiedzialem, ale panowie od suchej zabudowy uswiadomili mnie, ze w sznurki nad welna bawic sie nie beda, bo trzebaby bardzo gesto je pociagnac, zeby cos to dalo. U mnie ta szczelina wyszla jak wyszla - raz lepiej, raz gorzej. Pewnie jakbym sam ribil, to bym sie bardziej postaral i zeszloby mi 10x wiecej czasu.

>, natomiast którędy ma tam wlatywac powietrze?

przez okap. W teorii ocieplenie elewacji ma stanowic ciaglosc z ociepleniem poddasza, wiec nad stykiem obu musi byc szczelina. Jesli masz podbitke to szczeline robisz w podbitce, jesli zostawiasz tylko deskowanie (czyli masz de facto nadbitke), to musisz jakosc ladnie kratka wykonczyc szczeline miedzy deskowaniem, a elewacja.

Jak chcesz zrobic szczeline wylotowa, skoro nie przez kalenice, a stryszek chcesz ocieplic (czyli odpadaja kratki w scianach szczytowych)? Mam podobny problem w polowie, bo kalenice mam wentylowana, ale stryszek chce ocieplic, a nie doloze juz zadnego kominka wentylacyjnego. Jednak z pelnym deskowaniem troche problemow dochodzi - np. szczelne mocowanie okien dachowych, jesli ma sie do tego dachowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się że tą rockwoola to łatwiej sie układa (jest

> sztywniejsza)

Rocwool jest trudniejsza w układaniu niż Isover z 2 powodów:

1. Jest cięższa i jednej osobie trudniej jest ją trzymać i mocować jednocześnie (jak wciśniesz między krokwie to po chwili zacznie wypadać i trzeba dociskać itp. Nie działało nawet przycięcie nieco dłuższej, bo obciążenie powodowało powstawanie takiego U na środku co ciągnęło mocno wełnę w dół. Isover dużo dłużej się trzyma bez mocowania),

2. Bardziej się pyli.

Co prawda porównanie mam sprzed kilku lat ale wydaje mi się, że w tej technologii niewiele się zmieniło. W każdym razie do dziś pamiętam, że przy układaniu żałowałem, że nie dopłaciłem do Isovera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ktoś tu wyżej napisal, że ta isover po latach opada i nie ma tych przyslowiowych 15cm, a ta

> rockwool niby nie "chudnie"

Każda z rolki opada. To ściema z tą samorozprężnością. Działa tylko na początku.

Jeśli masz gont to nie robisz rozcięcia w kalenicy z przyczyn oczywistych. Skoro ocieplasz strych to wszystko tak samo tylko zamiast rozcięcia zostawiasz małą przestrzeń w kalenicy i na końcach, w ścianach szczytowych dajesz wywietrzniki. Żadnych rur.

Położyłbym tą opadniętą wełnę i uzupełnił jeszcze 5cm aby wypełnić między krokwiami do listew. No i później 5cm. poprzecznie między stelaż.

Robi się to tak, że mocuje się wieszaki i później w zależności ile osób przy tym pracuje? Ekipa poradzi sobie mocując stelaż i wełnę między krokwiami bez żadnych sztuczek. Robiąc sam jeśli będzie opadać, będziesz musiał radzić sobie sznurkiem, żyłką itp. Szczególnie jeśli będzie łączony pas wełny. Dalej stelaż i między stelaż 5cm. wełny. Na całość pod płytami GK folia paroszczelna z zakładem 20cm. na łączeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jestem świeżo po ociepleniu poddasza ~ 150 m2 zrobione w styropianie. Dach czterospadowy.

> Jedna warstwa styropiany między krokwie na piankę montażową (styropian 16) druga warstwa

> wyrównująca styropianem 5 przyklejona na klej. Na to siatka z klejem i wykończenie gipsem.

kto Cie natchnal takim 'genialnym' pomyslem facepalm%5B1%5D.gif? Styropian wewnatrz = w razie pozaru trujace opary, kapiace 'sople' ognia. Ja tez mam poddasze ocieplone styro, ale skosy i strop betonowe, na to styro i jeszcze raz beton.

Radze zainwestowac w konkretny alarm ppoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ktoś tu wyżej napisal, że ta isover po latach opada i nie ma tych przyslowiowych 15cm, a ta

> rockwool niby nie "chudnie"

Tego już nie widziałem, bo właściwie mam folię i płytę. Trudno mi to sprawdzić. Ale nie zauważyłem nigdzie żadnych niepokojących objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podpowiedz mi jeszce na 100% żebym mmiał pewność - jak jest łączenie dachu i ściany kolankowej to ja mam obecnie wciśnięty i zapiankowany styropian tam - bo mi wiało na dole.

286985520-IMAG0536.jpg

to rozumiem, że od strony desek to na parę centymetrów będę musiał wyskrobać ten styro?

P.S. na zdjęciu jest właśnie ta moja wełna - jak wg Ciebie ona wygląda? Nada się? Ją bym dał między krokwie i dokupiłbym jeszcze 5-tki żeby dać w poprzek

post-116584-14352520708965_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczną konstrukcję. Zdjęcie normalnie jak z mojego poddasza 2002 ;-) Poza styropianem.

> a podpowiedz mi jeszce na 100% żebym mmiał pewność - jak jest łączenie dachu i ściany kolankowej to

> ja mam obecnie wciśnięty i zapiankowany styropian tam - bo mi wiało na dole.

> to rozumiem, że od strony desek to na parę centymetrów będę musiał wyskrobać ten styro?

Powinna być szczelina. 1-2cm. wystarczy. Od strony okapu będzie mogło przepływać powietrze do kalenicy. Dzięki temu resztki pary z wnętrza, które przedostaną się przez folię i to co przecieknie przez papiaki będzie mogło odparować.

> P.S. na zdjęciu jest właśnie ta moja wełna - jak wg Ciebie ona wygląda? Nada się?

Słabo widać ale lepiej chyba wykorzystać i uzupełnić niż wyrzucić? Jakiejś gigantycznej różnicy w przewodności cieplnej nie będzie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rocwool jest trudniejsza w układaniu niż Isover z 2 powodów:

Ja układałem wełnę Schwenk. Ogólnie to mało co swędzi, bardziej pyli, bez maski nie podchodź. A co do opadania - wełna jest już 3 lata i nie siadła ani o centymetr, a wręcz przeciwnie. Miała mieć 15 cm, pod krokwiami mam 18 cm, a i tak w wielu miejscach przylega do deskowania. Wentylację zapewniłem mocując od spodu do desek paski styropianu 3 cm.

Ale miałem kiedyś jakąś wełnę skalną z Castoramy, najtańszą z promocji. Po dotknięciu, albo nawet jak przetrę teraz ręką przez przypadek (izolacja wodociągu) wbija się w skórę "tysiące" igiełek i można się zadrapać na śmierć. Współczuję, jeśli ktoś to kupił do docieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszce jedno pytanko wink.gif

czy mogę jako drugą warstwę dać wełnę 10cm ale w profil 5cm - chodzi mi o to czy jak wcisnę 10 w miejsce 5 to czy ona da coś więcej niż jakby była tylko 5?

bo 5 była by luźno, a ta 10 ściśnięta.

A tą folię paroszczelną to dawać już na 1 warstwę wełny czy dopiero na drugą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszce jedno pytanko

> czy mogę jako drugą warstwę dać wełnę 10cm ale w profil 5cm - chodzi mi o to czy jak wcisnę 10 w

> miejsce 5 to czy ona da coś więcej niż jakby była tylko 5?

> bo 5 była by luźno, a ta 10 ściśnięta.

> A tą folię paroszczelną to dawać już na 1 warstwę wełny czy dopiero na drugą?

Raczej jej nie wciśniesz. Będzie wypychać płyty GK. Trzeba się będzie mocno starać. Nie zyskasz też właściwie nic. U mnie patałachy tak właśnie upychały 2x5cm. zamiast 1x5cm. między stelaż i się dziwiły, że nie idzie. W końcu zrezygnowali z roboty a ja zauważyłem, że wełny 5cm. zniknęło 2x tyle co powinno. Po odkręceniu przez następną ekipę (bo trzeba było poprawiać po patałachach) okazało się, że wciskali 2x5cm.

Folia paroszczelna bezpośrednio pod płyty na stelaż, czyli na wełnę. Nie w środek!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszce jedno pytanko

> czy mogę jako drugą warstwę dać wełnę 10cm ale w profil 5cm - chodzi mi o to czy jak wcisnę 10 w

> miejsce 5 to czy ona da coś więcej niż jakby była tylko 5?

Zrob to porzadnie - nowa welna (ewentualnie te nieugniecione czesci starej), dokladnie spasowana, 15cm miedzy krokwie +5-10cm w poprzek na krokwie. To wydatek raz na bardzo dlugi czas, jesli dobrze zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszce jedno pytanko

> czy mogę jako drugą warstwę dać wełnę 10cm ale w profil 5cm - chodzi mi o to czy jak wcisnę 10 w

> miejsce 5 to czy ona da coś więcej niż jakby była tylko 5?

> bo 5 była by luźno, a ta 10 ściśnięta.

> A tą folię paroszczelną to dawać już na 1 warstwę wełny czy dopiero na drugą?

Nie. Wełna nie powinna być ściśnięta. Ale skoro masz wełnę 10cm to co Ci szkodzi ją rozerwać wzdłuż na pół i mieć z każdego paska 10cm dwa paski po 5cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Wełna nie powinna być ściśnięta. Ale skoro masz wełnę 10cm to co Ci szkodzi ją rozerwać wzdłuż

> na pół i mieć z każdego paska 10cm dwa paski po 5cm?

To jest dobra opcja. Rozerwać tą ściśniętą... ok.gif

Dać ją między stelaż a między krokwie nową, porządną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, plan jest taki: kupuję wełnę 15cm i 5 cm nową i ją układam tak jak pisaliscie.

Natomiast tą którą mam obecnie to wezmę i wykorzystam na parterze, bowiem jako podłogę piętra to mam na legarach płyty MFP 22mm (dwie warstwy) i tam wrzucę ją trochę aby wygłuszyła a trochę aby odizolowała pięrto od parteru.

Zatem kolejne pytanko, jak będę robił ściany działowe na górze to powinieniem zrobić stelaże od ścian po założeniu płyt G-K na skosy czy przed?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo najpierw ściany a do nich skosy połączeniem ślizgowym.

Jeśli zrobisz na odwrót ale także połączenie ślizgowe to w zasadzie też ujdzie ale chata może osiadać i w końcu zrobią się duże szczeliny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo najpierw ściany a do nich skosy połączeniem ślizgowym.

a to w takim razie najpierw szkielet ścian działowych, a następnie wełna między krokwie, potem znów stelaż do sufitów (skosy) i znów wełna, tak?

I jak możesz to pokaż jakieś foto z tym połączeniem "ślizgowym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to w takim razie najpierw szkielet ścian działowych, a następnie wełna między krokwie, potem znów

> stelaż do sufitów (skosy) i znów wełna, tak?

Nie.

Najpierw wełna między krokwie.

Później ściany działowe z czego by nie były.

Później stelaż, wełna między stelaż, folia, płyty GK...

> I jak możesz to pokaż jakieś foto z tym połączeniem "ślizgowym"

Połączenie ślizgowe polega na tym, że na ścianę w miejscu połączenia z płytą GK skosu czy sufitu przyklejasz taśmę klejącą. Producenci płyt sprzedają swoje ale to zwyczajna taśma klejąca.

Płyty skosu czy sufitu dochodzą na styk do ściany przez taśmę. Szpachlujesz do styku (do tej taśmy).

Następnie odcinasz i odrywasz wystającą spod styku płyty skosu lub sufitu taśmę.

Zostaje warstwa taśmy między krawędzią płyty skosu lub sufitu a ścianą. To pozwala na ślizganie się płyt względem siebie. Nie ma naprężeń i nic nie pęka.

W narożnik można dać akryl albo silakryl a w łazience silikon.

Później farba na akrylu i tak będzie miała mikropęknięcie bo farba nie jest tak elastyczna ale nic się nie poodrywa i cały czas będzie tylko mikropęknięcie. Jeśli więźba nie będzie pracować nie będzie nawet mikropęknięcia.

Wszelkie szpachlowanie takich połączeń na sztywno (siatka i klej) powoduje znacznie większe pęknięcia lub nawet odrywanie kawałków płyty. Znajdziesz to w każdym opisie technologii wszystkich producentów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joki, bardzo Ci dziękuję za tak ładny i obszerny opis.

Powiedzcie mi jeszcze wszyscy (którzy czytają), czy jest naprawdę jakaś zauważalna różnica w "jakości" ocieplenia, jako przykład powierdzmy, że bierzemy wełnę Isover k=0,039 a k=0,036 i k=0,030.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się może podepnę pod wątek i zapytam tak, bo się w sumie łamię..

> Dawać 15+10 Super-Mata, czy może jednak 15+15 Super-Mata?

Jak zmieścisz 15+15 to daj. Im więcej ocieplenia tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miejsce zawsze się znajdzie, obliczyłem że różnica w wydatkach to jakieś 700 zł więc tragedii nie

> ma. Pytanie tylko czy warto..

Zwróci się na pewno. Kiedy dokładnie, to zależy od cen energii. A te już raczej nie spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwróci się na pewno. Kiedy dokładnie, to zależy od cen energii. A te już raczej nie spadną.

Co do zwrotu, czy ktoś widział gdzieś jakieś info co daje zastosowanie wełny z k=0,039 a k=0,030, bo zastanawiam się czy warto dopłacić prawie drugie tyle?

Poza tym ja mogę dac maks. 15 między krokwie i 5 w stelaz gdyż nie mogę go już bardziej obniżyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do zwrotu, czy ktoś widział gdzieś jakieś info co daje zastosowanie wełny z k=0,039 a k=0,030,

> bo zastanawiam się czy warto dopłacić prawie drugie tyle?

> Poza tym ja mogę dac maks. 15 między krokwie i 5 w stelaz gdyż nie mogę go już bardziej obniżyć

Widziałem gdzieś przeliczenia typu:

jak dajesz k=0,039 to potrzebujesz 40cm wełny żeby uzyskać to samo przy 25 cm z k=0,030.

Ale to jest przykład, nie wiem niestety jak to liczyć i cyferki są z d... Może ktoś kumaty policzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do zwrotu, czy ktoś widział gdzieś jakieś info co daje zastosowanie wełny z k=0,039 a k=0,030,

> bo zastanawiam się czy warto dopłacić prawie drugie tyle?

IMO nie warto. Jeśli cena różni się o kilka, kilkanaście procent to może tak. Ale nie dwa razy tyle.

> Poza tym ja mogę dac maks. 15 między krokwie i 5 w stelaz gdyż nie mogę go już bardziej obniżyć

Daj ile możesz i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO nie warto. Jeśli cena różni się o kilka, kilkanaście procent to może tak. Ale nie dwa razy

> tyle.

> Daj ile możesz i już.

Tym bardziej, że w klasycznym budynku 80% strat ciepła to wentylacja...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem gdzieś przeliczenia typu:

> jak dajesz k=0,039 to potrzebujesz 40cm wełny żeby uzyskać to samo przy 25 cm z k=0,030.

> Ale to jest przykład, nie wiem niestety jak to liczyć i cyferki są z d... Może ktoś kumaty policzy.

Pi razy drzwi dla 0,039 wychodzi U przegrody (płyta gk + 5cm wełna + 15cm wełna + dachówka) rzędu 0,185.

Dla 0,03 wyjdzie U ok. 0,153.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pi razy drzwi dla 0,039 wychodzi U przegrody (płyta gk + 5cm wełna + 15cm wełna + dachówka) rzędu

> 0,185.

> Dla 0,03 wyjdzie U ok. 0,153.

a co to jest to U?

I ja mam dach pełnodeskowany kryty gontem jeżeli to coś zmienia.

Myślałem, że jak nie mogę dać 15 + 10 o k=0,039 to jak dałbym 15 o k=0,036 i 5cm o k=0,030 to będzie może to samo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.