camel00 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Dorosłem do budowy Cafe Racera wybór wstępnie padł na Yamaha XS400. Łatwa prosta konstrukcja z dobrym zapleczem części. Ponieważ przy zakupie ważna jest zdrowa rama i... nic więcej, szukam bazy w dolnym pułapie cenowym, gdzie większość maszyn oferowana jest bez dokumentów/prawa do rejestracji. Pytanie za 100pkt - da się później takie coś zarejestrować? Opcja 1 - samoróbka, ale obawiam się, że może nie spełniać żadnych norm. Opcja 2 - kupno kolejnej ramy z dokumentami - ale nie wiem czy to legalne i chyba raczej nieopłacalne. Opcja 3 - ...i tak mnie nie złapią - odpada Baza będzie pewnie z lat 70, początku 80. Ma to jakiś wpływ na powyższe zagadnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Opcja 4 - kup z papierami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Dorosłem do budowy Cafe Racera wybór wstępnie padł na Yamaha XS400. Łatwa prosta konstrukcja z > dobrym zapleczem części. > Ponieważ przy zakupie ważna jest zdrowa rama i... nic więcej, szukam bazy w dolnym pułapie cenowym, > gdzie większość maszyn oferowana jest bez dokumentów/prawa do rejestracji. > Pytanie za 100pkt - da się później takie coś zarejestrować? > Opcja 1 - samoróbka, ale obawiam się, że może nie spełniać żadnych norm. > Opcja 2 - kupno kolejnej ramy z dokumentami - ale nie wiem czy to legalne i chyba raczej > nieopłacalne. > Opcja 3 - ...i tak mnie nie złapią - odpada > Baza będzie pewnie z lat 70, początku 80. Ma to jakiś wpływ na powyższe zagadnienia? Ja bym kupił ramę z kwitem, żeby mieć spokój. cenowo to wychodzi pewnie tak samo albo taniej niż potem rzeczoznawca i proces rejestracji takiego SAMa. btw. obowiązkowo poproszę fotorelację z procesu i cotygodniowe updejty ja sam się przymierzam do czegoś typu CX500, cb500,cb750. i ślinię się na forach CRowych mam już pełne wyobrażenie projektu, ino pewnie dopiero to wyjdzie 2015:) wcześniej nie ogarnę czasowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Dorosłem do budowy Cafe Racera wybór wstępnie padł na Yamaha XS400. Łatwa prosta konstrukcja z > dobrym zapleczem części. > Ponieważ przy zakupie ważna jest zdrowa rama i... nic więcej, szukam bazy w dolnym pułapie cenowym, > gdzie większość maszyn oferowana jest bez dokumentów/prawa do rejestracji. > Pytanie za 100pkt - da się później takie coś zarejestrować? > Opcja 1 - samoróbka, ale obawiam się, że może nie spełniać żadnych norm. > Opcja 2 - kupno kolejnej ramy z dokumentami - ale nie wiem czy to legalne i chyba raczej > nieopłacalne. > Opcja 3 - ...i tak mnie nie złapią - odpada > Baza będzie pewnie z lat 70, początku 80. Ma to jakiś wpływ na powyższe zagadnienia? Nie ma opcji zarejestrowania takiego pojazdu. Opcji legalnej....bo inne istnieją, ale to śliski temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Nie ma opcji zarejestrowania takiego pojazdu. Opcji legalnej....bo inne istnieją, ale to śliski > temat i to jest ciemna strona budowy takich motocykli, ale niestety takie mamy prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > i to jest ciemna strona budowy takich motocykli, ale niestety takie mamy prawo Można rejestrować jako SAM, ale wtedy rama nie może pochodzić od seryjnie produkowanego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Zamiast XS400 rozważ XT600 :-) a przynajmniej silnik od XT600. Kwestia tylko czy do Twoich planów rama od XT600 będzie dobra, ewentualnie na ile chcesz w nią ingerować. Ja po tym jak ustabilizuję swojego Transa oraz XT wezmę się za budowę jakiegoś draga na dużym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > i to jest ciemna strona budowy takich motocykli, ale niestety takie mamy prawo Wiesz, każdy kij ma dwa końce. Gdyby można legalnie "wprowadzać do obiegu" motocykle (pojazdy) bez papierów, to znacząco wzrosłaby ilość kradzieży tychże. P.S. Pojazd bez papierów, ale sprzedany przez ostatniego faktycznego właściciela jest jak najbardziej do zarejestrowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.