alien Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Witam, Od wczoraj, w zasadzie nagle, pojawiły sie stuki przy hamowaniu, ale tez i przy ruszaniu. Podjechałem do zaprzyjażnionego warsztatu a ci stwierdzili, że jarzma zacisków hamulcowych sa wyrobione i od tego stuka. ja jednak jakos nie wierzę w takie rozwiązanie problemu, ponieważ wszystkie jarzma maja lekki luz, przednie ale i tylne( przebieg 125 kkm) a stukać zaczeło od wczoraj rano (wcześniej tego nei słyszałem). Czyli biorąc pod uwage opinie warsztatu wychodzi na to, ze luz pojawil sie nagle i nagle zaczeło głosno stukać...Stukanie przypomina jakby coś obijalo się w schowku klimatyzowanym( wożę tam butelkę wody toaletowej i na początku myslałem ze to ona tak stuka przemieszczając się po schowku) i jest wyczuwalne w okolicy łączenia kolumny kierowniczej w ścianie grodziowej, ale zapewne przenosi się na całą ścianę grodziową. Wahacze maja ok 6 kkm, amorki wymienialem na kayaby, mocowania amorków górne tez sa nowe...Jarzma rzeczywiście maja lekki luz, ale czy to może byc przyczyna dośc głosnego stukania?nie sądzę... bardziej stuka przy hamowaniu w korku np, ale tez i przy ruszaniu się zdarza. Dodam raz jeszcze, że stuków nie bylo słychać przedwczoraj, natomiast pojawienie się ich nie było stopniowe . Na tej podstawie sądzę , że to jednak nie jarzma zacisków, ale ...może ktos spotkał sie już z czyms takim?? Aha, pacjent to Stilo MW 1,9 MJ 120 KM. pozdrawiam i dzięki z gory za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286927653&an=0&page=0#Post286927653 Mam ten sam problem. Sprawdź końcówki drążków, drążki wewnętrzne, i samą przekładnie kierowniczą. Będę się brał za to na dniach i według mnie to albo wytłuczona przekładnia/maglownica albo krzyżak (rurka w rurce) jest do zrobienia. Ja teraz będę stosował patent z blaszkami od konserw, a dokładniej wcisnę je w miejsce luzu - rurka w rurce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Hmm, jakos nie bardzo to imaginuję...to tam w środku jest rurka w rurce?? Sęk w tym, ze ja jakies 70 kkm temu miałem regenerowana maglownicę...i było cud miód. U mnie dodatkowym objawem, który dzisiaj zauwazyłem, jest ewidentne, głośne stukanie podczas ruszania lub hamowania z kołami skręconymi w lewo - dochodzi wyraźnie z okolic lewego koła. Nie sądze aby to przegub, bo stuka raz, lub dwa i tez nie zawsze.Razej z ojcem jednoznacznie wyeliminowalismy jarzma zacisków, stawiamy raczej na maglownicę lub własnie ten przegub...Daj znac jak rozwiążesz swój problem i ewentualnie będę wdzięczny za jakiegos manualika:) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Po sprawdzeniu dokręcenia łączników drążka stabilizatora, obadałbym łożyska kolumny McPhersona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > Po sprawdzeniu dokręcenia łączników drążka stabilizatora, >obadałbym łożyska kolumny McPhersona Hmm, dokręcenie sprawdzę, łożyska są nowe...chciałbym, zeby to jednak była kwestia dokręcenia ktoregos z elementow. jutro sprawdzania ciąg dalszy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Przy zmianie amorków zmieniłeś łączniki oczywiście ? Mnie ostatnio waliło po całym aucie , wymiana łączników załatwiła sprawę. Niekiedy też poduszki silnika jak wyrobione to lubią stukać mając luz itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezjusz Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Tak jak kolega pisze u mnie stukało przy ruszaniu i hamowaniu i okazało się ze poduszka ta duża olejowa od strony rozrządu poleciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Przy zmianie amorków zmieniłeś łączniki oczywiście ? >Mnie ostatnio waliło po całym aucie Łaczniki zmieniłem chwilę później. DOkładnie zmieniałem wszystkow nastepującej kolejności Łaczniki oba, początek grudnia 2012 Wahacze (przełom 2012 i 2013 roku, odstęp między jednym ad rugim, jakieś 4 kkm) Amorki, początek marca 2013 przy okazji amorków poduszki kompletne ( poduszka, łożysko i ta guma która jest między sprężyną a łożyskiem No i od atmtego czasu jak jest suchi i ciepło to skrzypi. obwite zlanie wodą wnęki z poduszką niweluje skrzypienie , ale jak wyschnie to znów zaczyna skrzypieć. Chyba zaczyna do mnie docierać, że te poduszki są rzeczywiście źle założone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Tak jak kolega pisze u mnie stukało przy ruszaniu i hamowaniu i okazało się ze poduszka ta duża > olejowa od strony rozrządu poleciała. Akurat ta poduszka nie była wymieniana, więc może rzeczywiście to jest to Wkurza mnie niekompetencja mechaników, człowiek musi sam dociekać przyczyny a znajomy mechanik żeby mnie zbyć tłumaczy ze mam zbyt czuły słuch... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezjusz Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Jeszcze sprawdź sobie jedna rzecz - bo ja mam cały czas z tym problem bo nie chcę mi się robić to gumy na drążku stabilizatora(Niewinem czy tak fachowo się to nazywa ten taki długi przez cała szerokość samochodu są tam dwie gumy i jaka coś stuka i nie wychodzi na stacji to na bank to. JAK stukało w poduszce to dość metalicznie a tak głucho to właśnie te gumy się tuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Ale jak pisze ,że zalewanie ucisza sprawę , to wiadomo ,że pewnie guma pod łożyskiem jest źle nasunięta przez co sprężyna uderza o łożysko robiąc hałas/pisk masakryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Ale jak pisze ,że zalewanie ucisza sprawę , to wiadomo ,że pewnie guma pod łożyskiem jest źle > nasunięta przez co sprężyna uderza o łożysko robiąc hałas/pisk masakryczny Zalewanie ucisza jedynie skrzypienie, a nie stuki. Stuki są dalej takie jak były. IMHO te stuki to sprawa zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 jak najbardziej mogą to być wyrobione jarzma i na skutek zużycia tarcz klocków coraz większy luz jest na zacisku. Dość częsta przypadłość stilo, stuki słychać na drobnych nierównościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > jak najbardziej mogą to być wyrobione jarzma i na skutek zużycia tarcz klocków coraz większy luz > jest na zacisku. Dość częsta przypadłość stilo, stuki słychać na drobnych nierównościach. Hmm, z tym, że u mnie na nierównościach jest absolutna cisza, jak makiem zasiał. Według mnie gdyby to były jarzma, byłyby to metaliczne stuki, a stuki są ewidentnie niemetaliczne, raczej plastikowo-gumowe. Myslę( ale nie jestem pewien) , że gdyby to były jarzma to na kostce brukowej by dzwoniło, kiedyś w innym aucie to słyszałem, i były to własnie jarzma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 No i wygląda na to, ze problem stuków zostal rozwiązany. Przyczną było...dośc luźno przykręcone lewe przednie koło. Po dokręceniu koła stuków brak. Zastanawia mnie tylko jedno - czemu jedno z 4 kół było luźne. czy aby ktos nie próbowal się do koła dobierać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Heh miałem to samo , ale było czuć na kierownicy jak prędkość wzrastała ,dźwięki i odczucia takie jakby przegub wysiadał czy cosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > No i wygląda na to, ze problem stuków zostal rozwiązany. Przyczną było...dośc luźno przykręcone > lewe przednie koło. Po dokręceniu koła stuków brak. Zastanawia mnie tylko jedno - czemu jedno > z 4 kół było luźne. czy aby ktos nie próbowal się do koła dobierać... hehe a wczoraj miałem Ci napisać żebyś sprawdził dokręcenie kół...... U mnie też nie wiedzieć czemu kiedyś poluzowało się lewe przednie koło....... Od tej pory sprawdzam kluczem dynamometrycznym kola po 100km i potem po 500km od ich zmiany/odkręcania...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.