Lisek Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka .... Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do Chorwacji za pasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka .... > Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na > pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do > Chorwacji za pasem Przebieg powyzej 100 tys km masz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka .... > Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na > pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do > Chorwacji za pasem To się nie liczy, gdyby to było zima przed wyjazdem na narty to rozumiem. To napewno od kolegi ekodrivingu - zakopcił kolega te swiece na śmierć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > To się nie liczy, gdyby to było zima przed wyjazdem na narty to rozumiem. To napewno od kolegi > ekodrivingu - zakopcił kolega te swiece na śmierć Ze w palnik trza czasami dac i olac, ze komp pokazuje wowczas 8 l??? Jak objawia sie niedomaganie swiec zarowych? Czy one maja stan 0 zla 1 dobra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Przebieg powyzej 100 tys km masz?? 122 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > To się nie liczy, gdyby to było zima przed wyjazdem na narty to rozumiem. To napewno od kolegi > ekodrivingu - zakopcił kolega te swiece na śmierć To, ze nie zamykam budzika to jeszcze nie powód aby twierdzić, że uprawiam ekodriving... ja nie umiem jeździć wolno Nie wiem co jej zaszkodziło bo w Stilaku pierwsza poleciała po 145 tyś ... jak wykręcę to zrobię zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 > Nie wiem co jej zaszkodziło bo w Stilaku pierwsza poleciała po 145 tyś ... W Brava pierwsza swieca się skończyła po 135 kkm , w Stilo są nadal OK - więc albo ktoś wymieniał je wcześniej albo są wyjątkowo wytrzymałe Aha , w Cromie Kazu wymieniał świece coś koło 100kkm - ale pewnie sam dokładnie napisze kiedy to było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > 122 tyś 106 tys km u mnie padla jedna swieca.Rano w garazu odpalilem auto,i nie bylo zadnej spiralki, musialem stanac pod bankomatem, zgasilem auto i po ponownym odpaleniu przywital mnie komunikat sprawdz swiece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > 122 tyś Mi padła gdzieś w okolicach 155 tys. km. Rano jak odpaliłem pojawił się komunikat i mrugała spiralka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Mi padła gdzieś w okolicach 155 tys. km. Rano jak odpaliłem pojawił się komunikat i mrugała > spiralka. To moge spodziewac sie w kazdej chwili, mam 155xxx i cozrt wie czy ktos kiedys je wymienial, chociaz auto mialo przedluzona gwarancje na 3 lata. Czy na swiecach jest np. rok produkcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > W Brava pierwsza swieca się skończyła po 135 kkm , w Stilo są nadal OK - więc albo ktoś wymieniał > je wcześniej albo są wyjątkowo wytrzymałe No tak tyle tylko, ze te w Stilaku mają inna konstrukcję ... typową taka jak świece a te z 1,9 MJT 150 KM to wyglądają jak długie paluszki... bardzo delikatne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka .... > Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na > pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do > Chorwacji za pasem Wymiana banalna w 1.9 150 , dużo gorzej w 120 tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Wymiana banalna pod warunkiem, że posiada się klucz nasadowy 9-wiątkę Wyjątkowo lekko odkręciłem te świece Po lewej stare BERU po prawej nowe BOSCH-a.... W wszystkich grzeje tylko sam czubek... już po 3 sekundach jest czerwono-biały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Wyjątkowo lekko odkręciłem > te świece W JTD nie szło aż tak łatwo , zwłaszcza jeśli chodzi o dostęp Ale widać , że u ciebie nie były w ogóle zapieczone , a wtedy przy tak niewielkim momencie jakim się je dokręca to idą lekko > W wszystkich grzeje tylko sam czubek... już po 3 sekundach jest czerwono-biały A jak w starych - sprawdzałeś może ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > A jak w starych - sprawdzałeś może ? Tak wszystkie sprawdzałem i wszystkie identycznie grzały z wyjątkiem tej z 2 cylindra bo ta nie grzała.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migos Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Tak wszystkie sprawdzałem i wszystkie identycznie grzały z wyjątkiem tej z 2 cylindra bo ta nie > grzała.... Mam pytanie czy na rozgrzanym silniku każdorazowo jest włączane podgrzewanie podczas włączania zapłonu i który bezpiecznik zabezpiecza świece żarowe Pytam bo dziś rano miałem dość ciężki rozruch i później info "skontroluj świece...." Same świece są sprawne (sprawdzone) ale nie dostają po przekręceniu kluczyka napięcia na ciepłym silniku Czy tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Mam pytanie czy na rozgrzanym silniku każdorazowo jest włączane podgrzewanie podczas włączania > zapłonu i który bezpiecznik zabezpiecza świece żarowe > Pytam bo dziś rano miałem dość ciężki rozruch i później info "skontroluj świece...." Odpowiedź brzmi NIE... świece są tylko załączane gdy silnik jest zimny / chłodny... druga sprawa to taka,że świece są załączone po uruchomieniu silnika jeszcze nawet kilka minut ... wszystko zależy od temperatury. Z moich obserwacji - widać to szczególnie zimą - wynika, że jesli zostawimy auto na słonku tak, że maska silnika będzie się nagrzewać a silnik będzie zimny to świece nie załączą się... i z tego może wynikać problem - niebieskiego dymku. Świece są kontrolowane przy każdym uruchomieniu silnika. Bezpieczniki to te na akumulatorze przy klemie "+" 60 Amper - wysoko prądowe .... nie mam zdjęcia przy sobie - w instrukcji powinien być opis który dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
migos Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Dzięki lisku za zaangażowanie i pomoc oraz udzielenie wyczerpujących informacji. Okazało się, że 2 dni później aku szlak trafił i rano już nie dał rady. Pierwszą i jedyną oznaką, że zasiłka niedomaga był właśnie komunikat "sprawdź świece żarowe" (aku fabryczny wstawiany do autka wytrzymał 3 lata 2 miesiące troszku krótko ) Teraz już jest wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.