Skocz do zawartości

Świece Żarowe


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka .... Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na pozostałych 0,7 Ohm sick.gif Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do Chorwacji za pasem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka ....

> Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na

> pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do

> Chorwacji za pasem

Przebieg powyzej 100 tys km masz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka ....

> Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na

> pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do

> Chorwacji za pasem

To się nie liczy, gdyby to było zima przed wyjazdem na narty to rozumiem. To napewno od kolegi ekodrivingu - zakopcił kolega te swiece na śmierć biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się nie liczy, gdyby to było zima przed wyjazdem na narty to rozumiem. To napewno od kolegi

> ekodrivingu - zakopcił kolega te swiece na śmierć

Ze w palnik trza czasami dac i olac, ze komp pokazuje wowczas 8 l???

Jak objawia sie niedomaganie swiec zarowych?

Czy one maja stan 0 zla 1 dobra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się nie liczy, gdyby to było zima przed wyjazdem na narty to rozumiem. To napewno od kolegi

> ekodrivingu - zakopcił kolega te swiece na śmierć

To, ze nie zamykam budzika to jeszcze nie powód aby twierdzić, że uprawiam ekodriving... ja nie umiem jeździć wolno hehe.gif

Nie wiem co jej zaszkodziło bo w Stilaku pierwsza poleciała po 145 tyś ... jak wykręcę to zrobię zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co jej zaszkodziło bo w Stilaku pierwsza poleciała po 145 tyś ...

W Brava pierwsza swieca się skończyła po 135 kkm , w Stilo są nadal OK - więc albo ktoś wymieniał je wcześniej albo są wyjątkowo wytrzymałe wink.gif

Aha , w Cromie Kazu wymieniał świece coś koło 100kkm - ale pewnie sam dokładnie napisze kiedy to było grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 122 tyś

106 tys km u mnie padla jedna swieca.Rano w garazu odpalilem auto,i nie bylo zadnej spiralki, musialem stanac pod bankomatem, zgasilem auto i po ponownym odpaleniu przywital mnie komunikat sprawdz swiece sick.gifsick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi padła gdzieś w okolicach 155 tys. km. Rano jak odpaliłem pojawił się komunikat i mrugała

> spiralka.

To moge spodziewac sie w kazdej chwili, mam 155xxx i cozrt wie czy ktos kiedys je wymienial, chociaz auto mialo przedluzona gwarancje na 3 lata.

Czy na swiecach jest np. rok produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Brava pierwsza swieca się skończyła po 135 kkm , w Stilo są nadal OK - więc albo ktoś wymieniał

> je wcześniej albo są wyjątkowo wytrzymałe

No tak tyle tylko, ze te w Stilaku mają inna konstrukcję ... typową taka jak świece a te z 1,9 MJT 150 KM to wyglądają jak długie paluszki... bardzo delikatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc dzisiaj przywitała mnie Croma mruganiem wskaźnika świec żarowych - zółta spiralka ....

> Niestety diagnoza nie pozostawia złudzeń... świeca na 2 cylindrze ponad 100 Ohm a na

> pozostałych 0,7 Ohm Świece zamówione Boscha w poniedziałek wymiana ... A tu wyjazd do

> Chorwacji za pasem

Wymiana banalna w 1.9 150 , dużo gorzej w 120 tce ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana banalna pod warunkiem, że posiada się klucz nasadowy 9-wiątkę zlosnik.gif Wyjątkowo lekko odkręciłem te świece hmm.gif

Po lewej stare BERU po prawej nowe BOSCH-a....

W wszystkich grzeje tylko sam czubek... już po 3 sekundach jest czerwono-biały

287006378-s1.JPG

287006378-s2.JPG

287006378-s3.JPG

post-15502-14352520806569_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjątkowo lekko odkręciłem

> te świece

W JTD nie szło aż tak łatwo , zwłaszcza jeśli chodzi o dostęp grinser006.gif

Ale widać , że u ciebie nie były w ogóle zapieczone , a wtedy przy tak niewielkim momencie jakim się je dokręca to idą lekko ok.gif

> W wszystkich grzeje tylko sam czubek... już po 3 sekundach jest czerwono-biały

A jak w starych - sprawdzałeś może ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Tak wszystkie sprawdzałem i wszystkie identycznie grzały z wyjątkiem tej z 2 cylindra bo ta nie

> grzała....

Mam pytanie czy na rozgrzanym silniku każdorazowo jest włączane podgrzewanie podczas włączania zapłonu i który bezpiecznik zabezpiecza świece żarowe

Pytam bo dziś rano miałem dość ciężki rozruch i później info "skontroluj świece...."

Same świece są sprawne (sprawdzone) ale nie dostają po przekręceniu kluczyka napięcia na ciepłym silniku

Czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie czy na rozgrzanym silniku każdorazowo jest włączane podgrzewanie podczas włączania

> zapłonu i który bezpiecznik zabezpiecza świece żarowe

> Pytam bo dziś rano miałem dość ciężki rozruch i później info "skontroluj świece...."

Odpowiedź brzmi NIE... świece są tylko załączane gdy silnik jest zimny / chłodny... druga sprawa to taka,że świece są załączone po uruchomieniu silnika jeszcze nawet kilka minut ... wszystko zależy od temperatury.

Z moich obserwacji - widać to szczególnie zimą - wynika, że jesli zostawimy auto na słonku tak, że maska silnika będzie się nagrzewać a silnik będzie zimny to świece nie załączą się... i z tego może wynikać problem - niebieskiego dymku.

Świece są kontrolowane przy każdym uruchomieniu silnika.

Bezpieczniki to te na akumulatorze przy klemie "+" 60 Amper - wysoko prądowe .... nie mam zdjęcia przy sobie - w instrukcji powinien być opis który dokładnie

287074434-swiece.JPG

287074434-swiece2.JPG287074434-swiece3.JPG

post-15502-1435252115777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki lisku za zaangażowanie i pomoc oraz udzielenie wyczerpujących informacji.

Okazało się, że 2 dni później aku szlak trafił i rano już nie dał rady.

Pierwszą i jedyną oznaką, że zasiłka niedomaga był właśnie komunikat "sprawdź świece żarowe" (aku fabryczny wstawiany do autka wytrzymał 3 lata 2 miesiące confused.gif troszku krótko sciana.gif)

Teraz już jest wszystko OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.