Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepy "SAM" po 22 czerwca 2013


mp79

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj piszą, że z rejestracją samoróbek mogą już być trudności. Kto w takim razie robi takie badania, ile to trwa i jaką sumę zł trzeba na tę "przyjemność" przeznaczyć?

Przeglądam sobie teksty ustaw, ale słaby jestem w ich wertowaniu i niewiele "na szybkiego" potrafię z nich wyłowić; może ktoś jest bardziej na bieżąco bądź już przerabiał ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> http://tablica.pl/oferta/przyczepka-samochodowa-CID5-ID40YOT.html#7e12bf191a

> Quote:

> Wystarczy zrobic zdjecia, napisac oswiadczenie ze zostala kupiona w czesciach, zrobic przeglad i

> zarejestrowac.

> Ktoś empirycznie potwierdzi, że tak można?

jelenia szuka, nie zastanowiła Ciebie niska cena?

napisz zebby sam zarejestrował to mu dorzucisz troche kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Właśnie poprzeglądałem na tablica.pl ogłoszenia dot. przyczepek i z lekka przeraża mnie ilość przyczep bez dokumentów. Wiele z nich to wcale nie tanie i w dodatku stare egzemplarze, które widać, że były dość wielokrotnie używane. Ludzie nie boją się tak jeździć? Co w ogóle grozi za jazdę z taką przyczepą? Tablicę - wiadomo - samemu można sobie wymyślić. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie poprzeglądałem na tablica.pl ogłoszenia dot. przyczepek i z lekka przeraża mnie ilość

> przyczep bez dokumentów. Wiele z nich to wcale nie tanie i w dodatku stare egzemplarze, które

> widać, że były dość wielokrotnie używane. Ludzie nie boją się tak jeździć? Co w ogóle grozi za

> jazdę z taką przyczepą? Tablicę - wiadomo - samemu można sobie wymyślić.

jak bedziesz miał W to zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bedziesz miał W to zobaczysz

A co to znaczy W?

Wklejałem tutaj opis tego co obecnie trzeba zrobić by zarejestrować przyczepę SAM.

Opiera się to aż o ministerstwo.

A co do cen przyczep to stare przyczepy, nawet takie zardzewiałe czasami mają dokumenty i ceny tych przyczep są niebotycznie wysokie jak na ich stan.

A wysokie dlatego, bo można taką przyczepę kupić i po prostu "wyremontować".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bedziesz miał W to zobaczysz

> W jak wypadek

No dobra, ale nie jest to chyba zbyt częste zjawisko, jeśli chodzi o lekkie przyczepy.

A w razie kontroli przez policję, to o co tutaj chodzi - polisa OC jest na użytkownika? Ktoś w ogóle miał w dupie i samoróby nie rejestrował ani nie ubezpieczał? Przeważnie już na zdjęciach widać, że wyeksploatowana i jeździła sporo, a często ma również tablicę rejestracyjną. Dziwne to dla mnie, chyba że faktycznie za brak jakichkolwiek dokumentów na przyczepkę jest tylko mandat w wysokości 100 zł i można jechać dalej. W takim układzie też mogę sklecić sobie przyczepę. Materiał już czeka na złomie cfaniak.gif

Tablicę zaś, dla uwiarygodnienia autentyczności przyczepy, można samemu sobie zmajstrować. shhh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to znaczy W?

> Wklejałem tutaj opis tego co obecnie trzeba zrobić by zarejestrować przyczepę SAM.

> Opiera się to aż o ministerstwo.

> A co do cen przyczep to stare przyczepy, nawet takie zardzewiałe czasami mają dokumenty i ceny tych

> przyczep są niebotycznie wysokie jak na ich stan.

> A wysokie dlatego, bo można taką przyczepę kupić i po prostu "wyremontować".

a w praktyce cos ktos wymyslil-musze zarejestrowac podlodziowa i lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już w temacie przyczep jesteśmy to podczepię się z pytaniem. Jak mam w DR samochodu masę przyczepy hamowanej 1200kg a w rubryce obok dla niehamowanej nie mam wpisu to mogę ciągnąć lekką przyczepkę bez hamulca czy nie mogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wiem d 750 kg tak

Tak właśnie w necie przeczytałem, ale zajrzałem do instrukcji obsługi samochodu i znalazłem tam info, że maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem to 1200kg a bez hamulca 500kg boje_sie.gif

Edit:

Doczytałem, że podobno w przypadku samochodów rej. niedawno jest wpisywana wartość w rubryce dla przyczepy bez hamulca natomiast wcześniej tego nie wpisywano i wtedy DMC przyczepy niehamowanej nie może być większa od połowy masy własnej pojazdu.

Są w ogóle dostępne w wypożyczalniach przyczepy lekkie (DMC<750kg) z hamulcem? Bo jeśli nie to albo muszę wziąć ciężką z hamulcem (co jest bez sensu) albo lekką bez hamulca i łamać przepisy confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na Statoilu są 750kg z hamulcami.

Dzięki za info.

Doczytałem jednak, że podobno zgodnie z naszymi przepisami hamulec najazdowy nie spełnia definicji hamulca bo nie jest uruchamiany z miejsca kierowcy. Jednak przyczepy o DMC>750kg muszą taki hamulec najazdowy posiadać. Jedyny warunek to DMC pojazdu musi być 1.33 większa od DMC przyczepy (pomijam teraz sprawy związane z kat. PJ). U mnie daje to mniej więcej właśnie 1200kg.

Wychodzi na to że zgodnie z przepisami i wpisami w DR mogę ciągnąć dowolną przyczepę o DMC<=1200kg jednak jest to w sprzeczności z instrukcją obsługi pojazdu. Przyczepa którą chcę wypożyczyć ma DMC=700KG oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego w sprzeczności

> Przecież sam pisałeś o przyczepie bez hamulca o DMC 500kg i z hamulcem najazdowym o DMC 1200kg,

> gdzie jest sprzeczność

Zgodnie z aktualnymi przepisami i wpisami w DR (brak wpisu w rubryce przyczepa bez hamulca) mogę ciągnąć dowolną przyczepę o DMC<=1200kg przy czym te do 750kg również bez hamulca. Natomiast w/g instrukcji obsługi samochodu bez hamulca tylko do 500kg. Między 500 a 750kg jest właśnie ta sprzeczność a chcę wypożyczyć 700kg (niestety bez hamulca) ze względu na potrzebne gabaryty a nie ładowność. Trasa będzie dość długa więc nie chciałbym narażać się na mandat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodnie z aktualnymi przepisami i wpisami w DR (brak wpisu w rubryce przyczepa bez hamulca) mogę

> ciągnąć dowolną przyczepę o DMC

Teraz jest tak, przynajmniej z moimi wozami, jak nie bylo tych info w dowodzie to przy rejestracji zawsze kazali mi miec papier od diagnosty o masach ciagnietej przyczepy, nawet jak auto nie mialo haka.

Lepiej te parametry miec w razie kontroli bo policjant jak nie bedzie wiedzial co ma z Toba zrobić to pewnie walnie mandat lub zabierze dowód bo ma nie pelne info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez hamulca do 750kg, ale pod warunkiem, że masa własna pojazdu będzie 2 razy większa od

> przyczepki, czyli Twoje auto musiałoby mieć masę własną 1500kg a chyba nie ma

Właśnie chyba ta zasada już nie obowiązuje niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie chyba ta zasada już nie obowiązuje

z przyczepkami to nikt nie wie o co chodzi w wypozyczalniach sa zame dmc750 a taka moga ciagac np. busy, osobowki maja okolice 500-700 kilo , ale kazdy pozycza, jezdzi i nic sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za info.

> Doczytałem jednak, że podobno zgodnie z naszymi przepisami hamulec najazdowy nie spełnia definicji

> hamulca bo nie jest uruchamiany z miejsca kierowcy. Jednak przyczepy o DMC

> Wychodzi na to że zgodnie z przepisami i wpisami w DR mogę ciągnąć dowolną przyczepę o DMC

A ja nie do konca rozumiem jedna rzecz.

Jesli tak jak w twoim przypadku, producent okresla maksymalna mase przyczepy jako 500kg bez hamulca i 1200kg z hamulcem, to dlaczego to niby ma dotyczyc DMC przyczepy a nie masy rzeczywistej przyczepy.

Przeciez jesli producent okreslil, ze auto moze ciagnac przyczepe 500kg bez hamulca, to zrobil to ze wzgledow konstrukyjnych.

Fakt czy przyczepa ma DMC 500kg, 750kg czy 1000kg nie ma zadnego znaczenia dopuki przyczepa razem z ladunkiem nie wazy wiecej niz 500kg. Przeciez o to w tym chodzi.

A z tego co kiedys mi powiedziano na MK, to w Polsce masy te (podane przez producenta) odnosza sie do DMC przyczepy. IMHO bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodnie z aktualnymi przepisami i wpisami w DR (brak wpisu w rubryce przyczepa bez hamulca) mogę

> ciągnąć dowolną przyczepę o DMC

Nie, nie ma sprzeczności. Przepisy określają co możesz, ale pojazd tez musi być do tego konstrukcyjnie przystosowany.

A w twoim przypadku producent określił, że możesz ale mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt czy przyczepa ma DMC 500kg, 750kg czy 1000kg nie ma zadnego znaczenia dopuki przyczepa razem z

> ladunkiem nie wazy wiecej niz 500kg. Przeciez o to w tym chodzi.

> A z tego co kiedys mi powiedziano na MK, to w Polsce masy te (podane przez producenta) odnosza sie

> do DMC przyczepy. IMHO bezsens.

Zgadzam się z Tobą. Masa własna przyczepy lekkiej bez hamulca to pewnie maksimum około 300kg ale jej DMC to zazwyczaj 700-750kg. Ja muszę przewieźć ładunek duży jeśli chodzi o gabaryty, ale o masie max 100kg więc 500kg masy rzeczywistej przyczepy nie przekroczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie ma sprzeczności. Przepisy określają co możesz, ale pojazd tez musi być do tego

> konstrukcyjnie przystosowany.

> A w twoim przypadku producent określił, że możesz ale mniej...

Tylko że policja i ITD opiera się na obowiązujących przepisach i danych w DR samochodu i przyczepy. Nie mam obowiązku posiadania przy sobie instrukcji obsługi właściwej dla danego modelu, rocznika, typu i wyposażenia samochodu albo jakichś dokumentów homologacyjnych samochodu (bo tam chyba również są te dane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupić jedna w markecie i zmienica tablice

> nówki z homologacją to 1700zł

> złóz sie ze szwagrem i bewdzi łok

za taka kase to sobie jakąs lekka 750kg moge kupić :-(

łajba waży ze dwa razy tyle, a przyczepa jest dwuosiowa

szukam juz jakis czas dwuosoówki "do remontu" jak to kolega okreslił-ale lipa straszna

spóźnilem się dosłownie miesiąc z całą sprawą

w normalnych warunkach podjechałbym do SKP zarejestrował jako SAM i po sprawie-a teraz powymyślali Bóg wie co i do tego w praktyce jeszcze nie wiadomo jak to ma niby wszystko działać, rejestracja itd... że o niewiadomych kosztach nie wspomnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za taka kase to sobie jakąs lekka 750kg moge kupić :-(

> łajba waży ze dwa razy tyle, a przyczepa jest dwuosiowa

> szukam juz jakis czas dwuosoówki "do remontu" jak to kolega okreslił-ale lipa straszna

> spóźnilem się dosłownie miesiąc z całą sprawą

> w normalnych warunkach podjechałbym do SKP zarejestrował jako SAM i po sprawie-a teraz powymyślali

> Bóg wie co i do tego w praktyce jeszcze nie wiadomo jak to ma niby wszystko działać,

> rejestracja itd... że o niewiadomych kosztach nie wspomnę

dwuosiówki na allegro sa za 2500zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.