fred77 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Zapytałem na kąciku innych Fiatów ale jakoś nie ma odzewu, a ponieważ tutaj zagląda więcej osób to może ktoś coś poradzi. W instrukcji obsługi Fiata Idea napisane jest, że w przypadku niektórych ostrzeżeń oprócz kontrolki powinien dać się słyszeć buzer/biper. Nic nie słychać. Bawiłem się wczoraj trochę z ustawieniami komputera w samochodzie i nic to nie dało. Cisza. Parkomat dalej nie daje sygnałów, żadne ostrzeżenie o niezapiętych basach też jest niesłyszalne, przekroczenie ustawionej prędkości maksymalnej też nie. Według instrukcji powinno być takie ostrzeżenie. W serwisie powiedzieli, że chyba coś w zestawie wskaźników nawaliło i buzer, który jest właśnie w zestawie wskaźników, nie działa. Czy faktycznie tak jest? Pytam na typowych forach dotyczących tego modelu Fiata nie uzyskałem odpowiedzi. Czy są jakieś warsztaty, które typowo zajmują się tylko sprawdzaniem i naprawą zestawów wskaźników? Jak tak to czy zna ktoś jakiś taki warsztat w okolicy Opola gdzie mógłbym sprawdzić zestaw wskaźników? Zastanawiam się też nad kupnem innego zestawu, bo tak byłoby najprościej ale nie wiem czy wszystko będzie działać tak jak powinno. Chodzi mi o to czy zestaw wskaźników zawiera rejestrator przejechanych kilometrów czy innych funkcji czy po prostu spełnia tylko rolę takiego monitora. Nie wiem czy po wymontowaniu go z samochodu i zamontowaniu innego zestawu wszystkie funkcje będą działały tak jak wcześniej i czy wszystkie informacje będą tak samo wyświetlane. Mój Fiat Idea ma silnik benzynowy i trochę bogatsze wyposażenie. Nie wiem teraz czy jak kupię zestaw wskaźników, który będzie pochodził z samochodu z uboższym wyposażeniem to czy wszystko będzie działać. Nie znam się na tym. Czy wystarczy potem tylko odpowiednio takie wskaźniki skonfigurować jakoś, ustawić? Przyznam, że drażni mnie trochę to niepełne podświetlenie wyświetlacza. Nawaliła jedna dioda i gdy świeci słońce to słabo widać to co się na nim wyświetla, a wyregulowany jest na maksimum. Chciałbym też żeby ten parkomat działał i żeby było słychać te dźwięki ostrzeżeń. Czy ktoś może coś poradzić lub chociaż wytłumaczyć jak to funkcjonuje i działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 A co jest na ten temat w materiałach które Ci wskazałem? Jak nic nie ma i nikt w necie nie wie (BTW moze spytaj na jakich zagranicznych forach)to pozostaje pewnie tylko wizyta w ASO Fiata. Kupowanie w ciemno innego zestawu nie jest IMO dobrym pomysłem, bo możesz tylko niepotrzebnie wydac kasę BTW a jak tam swiatła dzienne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Przeciez pisales, ze w ASO sprawdzili parktronic i dziala. Teraz mowisz, ze nie dziala. Jedz do ASO to Ci naprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 poszukaj jakiegoś zakładu elektronicznego zajmującego się elektroniką samochodową. Z własnego doświadczenia wiem, że serwis jakieś chore pieniądze krzyczał za nowy klucz i programowanie immobilisera Trafiłem na fajnego gościa który po cichutku podał miejsce gdzie serwis sam oddaje to czego nie ogarnia, np. klimatorniki, wyświetlacze, klucze czy karty kodowe Na miejscu doczytałem, że tylko 2 rzeczy się nie podejmują, poduch i modułów abs-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Pierwszy krok przed wybebeszeniem zestawu wskaźników, to test buzzera. Zapytaj na regionalnym kto ma pełną wersję MultiEcuScan - ten program taki test wykonuje. Jeśli nie zapiszczy - do wymiany buzzer. A nie masz w menu ściszone na minimum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Pierwszy krok przed wybebeszeniem zestawu wskaźników, to test buzzera. > Zapytaj na regionalnym kto ma pełną wersję MultiEcuScan - ten program taki test wykonuje. > Jeśli nie zapiszczy - do wymiany buzzer. > A nie masz w menu ściszone na minimum? Nie jest ściszony, patrzałem. Jest na maksimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Przeciez pisales, ze w ASO sprawdzili parktronic i dziala. Teraz mowisz, ze nie dziala. > Jedz do ASO to Ci naprawia. Instalacja jest w porządku, czujniki też. To działa. Nie działa tylko buzer, który, z tego co mówili, jest w zestawie wskaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > A co jest na ten temat w materiałach które Ci wskazałem? > Jak nic nie ma i nikt w necie nie wie (BTW moze spytaj na jakich zagranicznych forach)to pozostaje > pewnie tylko wizyta w ASO Fiata. Kupowanie w ciemno innego zestawu nie jest IMO dobrym > pomysłem, bo możesz tylko niepotrzebnie wydac kasę Właśnie zastanawiam się nad kupnem innego zestawu wskaźników. Według EPER jest tam określony kod wskaźników (nr części) i na allegro jest kilka takich wskaźników z tym kodem. Kwestia tylko tego czy po wymianie trzeba jeszcze coś programować, zmieniać itp czy wystarczy tylko zrobić plug&play. Oprócz niesprawnego buzera jest też niesprawne pełne podświetlenie. Dlatego chciałbym się upewnić co do możliwości zamontowania używanych wskaźników. > BTW a jak tam swiatła dzienne? Czekam aż przyjdą kratki zderzaka i lampy. Kratki muszę przerobić i osadzić w nich lampy. potem zabieram się za instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > poszukaj jakiegoś zakładu elektronicznego zajmującego się elektroniką samochodową. Szukam i nic nie ma w mojej okolicy. Najbliżej to Śląsk lub Wrocław. Średnio 100km w jedną stronę. > Z własnego > doświadczenia wiem, że serwis jakieś chore pieniądze krzyczał za nowy klucz i programowanie > immobilisera Ja mam - z tego co mówił serwis - tylko do naprawy lub wymiany zestaw wskaźników. Nie wiem czy wiąże się z tym jakieś programowanie czegoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Szukam i nic nie ma w mojej okolicy. Najbliżej to Śląsk lub Wrocław. Średnio 100km w jedną stronę. > Ja mam - z tego co mówił serwis - tylko do naprawy lub wymiany zestaw wskaźników. Nie wiem czy > wiąże się z tym jakieś programowanie czegoś. Tak-osiowanie proxy, ktore rowniez wykonuje MultiEcuScan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Tak-osiowanie proxy, A podpowiedz na czym to polega. Dobrze czasami wiedzieć o czym mowa lub o co zapytać albo co do mnie mówi serwisant. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > A podpowiedz na czym to polega. Dobrze czasami wiedzieć o czym mowa lub o co zapytać albo co do > mnie mówi serwisant. Nie czytasz, co sie do Ciebie pisze. Znajdz kogos z MESem, przeczytawszy co wczesniej pisalem-tyle Ci wystarczy. Jesli buzzer lub tranzystor nim sterujacy uszkodzony-przelutowac i przy okazji sprawdzic podswietlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Po wymianie zrobić osiowanie Fiat Ecu Scanem,licznik sam przypisze przebieg z BSI i włączy odpowiednie funkcje które potrzebuje. Natomiast odnośnie parktornika to tam jest osobna centralka na lewym tylnym błotniku i jak dobrze pamiętam to ona powinna pikać,ale jutro to dokładnie sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Po wymianie zrobić osiowanie Fiat Ecu Scanem,licznik sam przypisze przebieg z BSI Nie przepisze, możesz tylko zwiększyć, a jak kupisz z większym przebiegiem od stanu jaki masz, to tylko do szpeców od cofania. > i włączy odpowiednie funkcje które potrzebuje. Tutaj zgoda. > Natomiast odnośnie parktornika to tam jest osobna centralka na lewym tylnym błotniku i jak dobrze > pamiętam to ona powinna pikać,ale jutro to dokładnie sprawdzę Jednak pika raczej buzer w liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Zastanawiam się też nad kupnem innego zestawu, bo tak byłoby najprościej ale nie wiem czy wszystko > będzie działać tak jak powinno. Będzie po osiowaniu MESem lub w ASO egzaminerem. > Chodzi mi o to czy zestaw wskaźników zawiera rejestrator przejechanych kilometrów Zawiera > Nie wiem czy po wymontowaniu go z samochodu i zamontowaniu innego zestawu wszystkie funkcje będą > działały tak jak wcześniej i czy wszystkie informacje będą tak samo wyświetlane. > Czy wystarczy potem tylko odpowiednio takie wskaźniki skonfigurować jakoś, ustawić? Jak wyżej. > Czy ktoś może coś poradzić lub chociaż wytłumaczyć jak to funkcjonuje i działa? Już Ci poprzednie porady wszystko wyjaśniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Jak masz chwilę czasu, to sam sobie spróbuj wymienić... - odłącz akumulator - zdemontuj zestaw wskaźników (najdłuższy etap) - znajdź buzzer i połączony z nim tranzysotr - kup identyczne lub zamienniki w elektronicznym - przelutuj - złóż do kupy Jak nie zadziała a zlutowałeś poprawnie, to wymień zegary (tu potrzebne osiowanie). Chyba, że masz hajs to od razu do aso na wymianę/naprawę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Jak masz chwilę czasu, to sam sobie spróbuj wymienić... > - odłącz akumulator Czy to jest bezwzględnie konieczne? > - zdemontuj zestaw wskaźników (najdłuższy etap) Czemu najdłuższy? Patrząc na Idaa wydaje się, że chyba nie będzie z tym większego kłopotu. > - znajdź buzzer i połączony z nim tranzysotr > - kup identyczne lub zamienniki w elektronicznym > - przelutuj > - złóż do kupy Lutować potrafię ale nigdy nie bawiłem się skomplikowanymi licznikami i nie znam się zbytnio na elektronice, jakiś symbolach rodzajach tranzystorów itp. > Jak nie zadziała a zlutowałeś poprawnie, to wymień zegary (tu potrzebne osiowanie). > Chyba, że masz hajs to od razu do aso na wymianę/naprawę... Byłem w ASO i powiedzieli, że tylko ewentualnie wymienią. Bardziej bym był skłonny kupić na allegro wskaźniki za stówkę i zawieźć im do przełożenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Lutować potrafię ale nigdy nie bawiłem się skomplikowanymi licznikami i nie znam się zbytnio na > elektronice, jakiś symbolach rodzajach tranzystorów itp. To może lepiej się sam za to nie bierz tylko zlec komus kto się zna > Byłem w ASO i powiedzieli, że tylko ewentualnie wymienią. A co innego oni mogli powiedzieć? Taka procedura, mało roboty, duzo kasy > Bardziej bym był skłonny kupić na allegro wskaźniki za stówkę i zawieźć im do przełożenia. Nie wiem czy w ASO załozyli by Ci używke BTW Allegro - cena zachecająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Nie wiem czy w ASO załozyli by Ci używke Trzeba zapytać. > BTW Allegro - cena zachecająca Bo cyferblat w milach, a takiego nie chcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Trzeba zapytać. > Bo cyferblat w milach, a takiego nie chcę. Ups nie zauważyłem że to do anglika Ale tu masz za tyle samo normalną wersję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Ups nie zauważyłem że to do anglika > Ale tu masz za tyle samo normalną wersję Musiałbym zobaczyć jaki kod części jest naklejony z tyłu moich wskaźników. Według EPER i mojego numeru nadwozia to 735364160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Musiałbym zobaczyć jaki kod części jest naklejony z tyłu moich wskaźników. Według EPER i mojego > numeru nadwozia to 735364160. na podstawie moich doświadczeń z punto II FL mogę Ci powiedzieć, że numer nie ma za bardzo znaczenia. Jedynie różnice mogą być benzyna vs diesel i żeby wyświetlacz był odpowiedni (jeśli masz ten duży, bo były też wersje z ubogim, małym 2 liniowym) i oczywiście wersja europejska. Resztą wyposażenia adoptuje się przy osiowaniu. Ja zakładałem do punta II FL 1.2 8V licznik z wersji HGT, niedostępnej oficjalnie w Polsce. Inny był zakres obrotomierza i licznika prędkości, inne, lepsze było wyposażenie tej HGTy. Licznik i obroty działały bez problemu od razu po włożeniu do auta, reszta opcji "wyprostowała się" po osiowaniu - po prostu się wyłączyły. A i jeszcze jedno, licznik, który będziesz wkładał musi mieć mniejszy przebieg niż w Twoim aucie, bo popchnąć się do przodu da, a do tyłu to już tylko specjaliści od cofania liczników zostają = dodatkowy koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > na podstawie moich doświadczeń z punto II FL mogę Ci powiedzieć, że numer nie ma za bardzo > znaczenia. Jedynie różnice mogą być benzyna vs diesel i żeby wyświetlacz był odpowiedni (jeśli > masz ten duży, bo były też wersje z ubogim, małym 2 liniowym) i oczywiście wersja europejska. > Resztą wyposażenia adoptuje się przy osiowaniu. > Ja zakładałem do punta II FL 1.2 8V licznik z wersji HGT, niedostępnej oficjalnie w Polsce. Inny > był zakres obrotomierza i licznika prędkości, inne, lepsze było wyposażenie tej HGTy. Licznik > i obroty działały bez problemu od razu po włożeniu do auta, reszta opcji "wyprostowała się" po > osiowaniu - po prostu się wyłączyły. > A i jeszcze jedno, licznik, który będziesz wkładał musi mieć mniejszy przebieg niż w Twoim aucie, > bo popchnąć się do przodu da, a do tyłu to już tylko specjaliści od cofania liczników zostają > = dodatkowy koszt. A widzisz. Dobrze wiedzieć. Takie odpowiedzi lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.