Skocz do zawartości

Światła moto z USA


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Na Motokąciku toczy się dyskusja nt świateł w autach z USA, więc zacząłem się zastanawiać, czy przejdę badanie techniczne moim motongiem - w wersji USA. W tej chwili jest u mnie tak:

- jako pozycje świecą przednie migacze, po włączeniu kierunkowskazu migacz zapala się mocniej

- brak pozycji w przedniej lampie (zaglądałem do środka- nie ma miejsca na żarówkę ani żadnych przewodów oslabiony.gif)

- szkło przedniej lampy w wersji USA też będzie inne niż EU?

Mam szansę przejść badanie techniczne (mam we wrześniu) czy raczej brać się za przeróbkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrzmi to mało fachowo i parlamentarnie, ale...

Weź no chłopie popytaj o tę właściwą, przyjazną motocykliście stację badań technicznych...

Mało jeżdżę, w paru miejscach motocykl mam nieprzepisowy (odblaski, głośność) i patrole podczas kontroli nie robiły problemu. Od paru usłyszałem, że mam ładnego szpeja ok.gif

Także bądźmy optymistycznymi fanami hamerykańskiego stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w wersji USA. W tej chwili jest u mnie tak:

> - jako pozycje świecą przednie migacze, po włączeniu kierunkowskazu migacz zapala się mocniej

> - brak pozycji w przedniej lampie (zaglądałem do środka- nie ma miejsca na żarówkę ani żadnych

> przewodów )

> - szkło przedniej lampy w wersji USA też będzie inne niż EU? brać się za przeróbkę?

Napiszę tak: z którego roku moto? Bo stare konstrukcje i nowsze, od pewnego rocznika (patrz: rozp. w sprawie war. techn. pojazdów i ich wyposażenia) mogą mieć znów symetryczne światło. Co do klosza - tak, masz inny, niż EU, z samymi pionowymi kreskami (jeśli to szkło ryflowane). Mało tego - masz też symetrycznie osadzoną oprawkę na żarówkę (u mnie H4) i wtedy ta miseczka pod włóknem mijania jest poziomo - stąd symetria światła. Sam wydobyłem oprawkę i zamocowałem ją tak, by żarówka była symetrycznie, patrząc na styki - wtedy miseczka pod włóknem jest skośnie i już masz pewną asymetrię w postaci szerokiego pasa, jak dotychczas plus mniejszy pasek na prawo w górę, zamiast europejskiego trójkąta. Tak świecącą lampę jeden diagnoista klepnął bez problemu, stwierdzając, że takiej lampy jeszcze w życiu nie widział grinser006.gif

Jednak chcąc mieć wizualnie lepszą wersję lampy rozebrałem ją, szkło dałem do polerowania, do środka wkład w technologii FF (lustro wielopłaszczyznowe), lecz pod H4. Świeci prawie że dokładnie jak ma być, ale... inny diagnosta owszem świecenie zaakceptował, ale szukał homologacji EU na kloszu, a tam tylko DOT Koito cośtamjeszcze...

Pozycyjne dorobiłem wiercąc dziurkę w lustrze i w gumowej oprawce wciśnąłem żarówkę 5W. Świecące jak pozycyjne migacze przednie odłączam na czas badania na OSKP, na drodze jeszcze nikt mnie nie zatrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na Motokąciku toczy się dyskusja nt świateł w autach z USA, więc zacząłem się zastanawiać, czy

> przejdę badanie techniczne moim motongiem - w wersji USA. W tej chwili jest u mnie tak:

> - jako pozycje świecą przednie migacze, po włączeniu kierunkowskazu migacz zapala się mocniej

> - brak pozycji w przedniej lampie (zaglądałem do środka- nie ma miejsca na żarówkę ani żadnych

> przewodów )

> - szkło przedniej lampy w wersji USA też będzie inne niż EU?

> Mam szansę przejść badanie techniczne (mam we wrześniu) czy raczej brać się za przeróbkę?

moje moto jest z UK. przyjechało do nas w 2009 roku. ja go kupiłem w tym i miało angielską lampę smile.gif przegląd był podbijany...

no ale ja - przykładny obywatel kupiłem lampę EU i wymieniłem. Klosz nie różni się niczym szczególnym (bywa że jest oznaczenie kierunku asymetrycznego swiatla). Rozni sie tylko odbłyśnik.

Reasumując: po wymianie lampy na zgodną z czystym sumieniem i przepisami, pojechałem na przegląd. diagnosta spojrzał na motocykl z tyłu czy jest nr rejestracyjny, popatrzał do dowodu - stwierdził, że młoda maszyna i podbił przegląd smile.gif czyli nic nie musiałem robić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam szansę przejść badanie techniczne (mam we wrześniu) czy raczej brać się za przeróbkę?

ja mam wersję USA i w tym roku po zmianie stacji Pan mi powiedział, że to żaden problem jest podobno i podbił bez problemu bez łapówek i obietnicy zmiany lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napiszę tak: z którego roku moto? Bo stare konstrukcje i nowsze, od pewnego rocznika (patrz: rozp.

> w sprawie war. techn. pojazdów i ich wyposażenia) mogą mieć znów symetryczne światło. Co do

> klosza - tak, masz inny, niż EU, z samymi pionowymi kreskami (jeśli to szkło ryflowane). Mało

> tego - masz też symetrycznie osadzoną oprawkę na żarówkę (u mnie H4) i wtedy ta miseczka pod

> włóknem mijania jest poziomo - stąd symetria światła. Sam wydobyłem oprawkę i zamocowałem ją

> tak, by żarówka była symetrycznie, patrząc na styki - wtedy miseczka pod włóknem jest skośnie

> i już masz pewną asymetrię w postaci szerokiego pasa, jak dotychczas plus mniejszy pasek na

> prawo w górę, zamiast europejskiego trójkąta. Tak świecącą lampę jeden diagnoista klepnął bez

> problemu, stwierdzając, że takiej lampy jeszcze w życiu nie widział

> Jednak chcąc mieć wizualnie lepszą wersję lampy rozebrałem ją, szkło dałem do polerowania, do

> środka wkład w technologii FF (lustro wielopłaszczyznowe), lecz pod H4. Świeci prawie że

> dokładnie jak ma być, ale... inny diagnosta owszem świecenie zaakceptował, ale szukał

> homologacji EU na kloszu, a tam tylko DOT Koito cośtamjeszcze...

> Pozycyjne dorobiłem wiercąc dziurkę w lustrze i w gumowej oprawce wciśnąłem żarówkę 5W. Świecące

> jak pozycyjne migacze przednie odłączam na czas badania na OSKP, na drodze jeszcze nikt mnie

> nie zatrzymał.

Moto stareńkie...z '91 roku. Żarówkę mam H4, nie przyjrzałem się jak jest osadzona. Moto jest sprawne, nie boję się badania ze względu usterek - opony OK, silnik nie dymi, nic nie jest pourywane, generalnie nie straszy zlosnik.gif. Trochę szkoda mi przerabiać oryginalną lampę, ale jeżeli miałbym mieć jakieś problemy z Policją lub diagnostami, to pal licho oryginał. Ale wersji USA w PL jest bardzo mało tego modelu - to dziadek Kawasaki Zephyr, więc chciałbym zachować bez przeróbek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam wersję USA i w tym roku po zmianie stacji Pan mi powiedział, że to żaden problem jest

> podobno i podbił bez problemu bez łapówek i obietnicy zmiany lampy.

Podjadę bez przerabiania do stacji i zobaczę co będzie się działo....jak byłem na przeglądzie z moją MZ ETZ 251, to diagnosta podszedł, sprawdził nr ramy z DR i stwierdził tylko, że skoro na tym przyjechałem, to pewnie jest sprawna hehe.gif

Może z Zephyrem też bedzie podobnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje moto jest z UK. przyjechało do nas w 2009 roku. ja go kupiłem w tym i miało angielską lampę

> przegląd był podbijany...

> no ale ja - przykładny obywatel kupiłem lampę EU i wymieniłem. Klosz nie różni się niczym

> szczególnym (bywa że jest oznaczenie kierunku asymetrycznego swiatla). Rozni sie tylko

> odbłyśnik.

> Reasumując: po wymianie lampy na zgodną z czystym sumieniem i przepisami, pojechałem na przegląd.

> diagnosta spojrzał na motocykl z tyłu czy jest nr rejestracyjny, popatrzał do dowodu -

> stwierdził, że młoda maszyna i podbił przegląd czyli nic nie musiałem robić

z uk są tańsze ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg mnie tymi pozycjami się zainteresuje i tyle (spyta czy jesteś tego świadomy ?)

> A lampami świecącymi symetrycznie się nie przejmuj - też mam takie.

5.09 mam termin badania technicznego - nic nie będę na razie przerabiał - jadę z marszu. Jak diagnosta nie podbije przeglądu, to dopiero przerobię pozycje i pewnie wymienię lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.