adamec1 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Powiedzcie mi czy warto i jakie konsekwencje niesie za sobą częściowe wybebeszenie tłumika w moim xf650. Chciałbym aby troszkę lepiej bulgotał ale podczas normalnej jazdy nie był zbyt mocno uciążliwy Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Powiedzcie mi czy warto i jakie konsekwencje niesie za sobą częściowe wybebeszenie tłumika w moim > xf650. Chciałbym aby troszkę lepiej bulgotał ale podczas normalnej jazdy nie był zbyt mocno > uciążliwy > Pozdro Przekroczenie dopuszczalnej glosnosci, strata DR i czasem osiagniecie innego dzwieku niz sie oczekiwalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Przekroczenie dopuszczalnej glosnosci, strata DR i czasem osiagniecie innego dzwieku niz sie > oczekiwalo Najbardziej mnie interesuje ostatni punkt. Chciałbym ciut go lepiej słyszeć ale nie zrobić głośnego badziewia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Powiedzcie mi czy warto i jakie konsekwencje niesie za sobą częściowe wybebeszenie tłumika w moim > xf650. Chciałbym aby troszkę lepiej bulgotał ale podczas normalnej jazdy nie był zbyt mocno > uciążliwy > Pozdro wez pojedz na zlot i pogadaj z ludzmi co już taką operację zrobili... posluchaj wydechów różnych marek i wybierz sobie. AFAIk są jakies patenty na wiercenie dziurek w końcówce, wydłubywanie wnętrza i przerabianie tego (Youtube) - i można ćwiczyć zatem oczekując pewnego efektu... ale pewnie nie do każdego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > wez pojedz na zlot i pogadaj z ludzmi co już taką operację zrobili... posluchaj wydechów różnych > marek i wybierz sobie. > AFAIk są jakies patenty na wiercenie dziurek w końcówce, wydłubywanie wnętrza i przerabianie tego > (Youtube) - i można ćwiczyć zatem oczekując pewnego efektu... ale pewnie nie do każdego > modelu. Ktos u mnie podobnież wie jak sie do tego zabrać więc popytam poprzedniego właściciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Z tego co mi wiadomo to wybebeszanie wydechu nie przynosi nic dobrego.Przez usunięcie wciszeń zmieniają się zjawiska falowe zachodzące w ukladzie wydchowym.Moto zacznie chrzanić na wonych obrotach,gorzej będzie się wkręcał.Synchro gaźników z tego co wiem nic nie da.Niech jeszcze fachowcy się wypowiedzą PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Oryginał zostaw. Kup używkę, nawet "delikatnie ryśnięty" w stylu IXIL, Yoshimura, lub nieco niżej i taniej np. Scorpion. Zainwestujesz trochę kasy, ale jak dobrze kupisz, to i na eksperymencie nie stracisz. Dwa, że oryginalne wydechy do niektórych 2oo potrafią kosztować jako używki majątek, sprawdź po ile stoją wydechy do Twojego moto. Co do osiągów. Może pojawić się problem z wolnymi, ale niekoniecznie. Raczej obstawiałbym pojawienie się "dziury" w gazie w zakresie niskich obrotów. Dajmy na to 1/6 do 1/4 zakresu obrotów. Góra, bez ruszania "zasilania", dolotu, samego kolektora wydechowego, pozostanie bez zmian, ale dźwięk będzie "ciekawszy". Jak masz wtrysk, to nie odczujesz zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Oryginał zostaw. Kup używkę, nawet "delikatnie ryśnięty" w stylu IXIL, Yoshimura, lub nieco niżej i > taniej np. Scorpion. > Zainwestujesz trochę kasy, ale jak dobrze kupisz, to i na eksperymencie nie stracisz. > Dwa, że oryginalne wydechy do niektórych 2oo potrafią kosztować jako używki majątek, sprawdź po ile > stoją wydechy do Twojego moto. > Co do osiągów. Może pojawić się problem z wolnymi, ale niekoniecznie. Raczej obstawiałbym > pojawienie się "dziury" w gazie w zakresie niskich obrotów. Dajmy na to 1/6 do 1/4 zakresu > obrotów. Góra, bez ruszania "zasilania", dolotu, samego kolektora wydechowego, pozostanie bez > zmian, ale dźwięk będzie "ciekawszy". > Jak masz wtrysk, to nie odczujesz zmian Mnie interesuje dżwięk, ale nie jest to obligatoryjne. Normalny gaźnik mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 To kup jakąś "firmową" używkę. Szkoda oryginalnego wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Ja do swojej R6 kupowałem dedykowanego MICRONa,w zestawie z wydechem dostałem dysze.Po wkręceniu nowych dysz zrobiłem synchro gaźników i lekką korektę zapłonu i u mnie grało.Wuja go Gixxera K4 kupił używanego LeoVine i mimo wtrychu musiała być skorygowana mapa bo moto fuglowało troche PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Ja do swojej R6 kupowałem dedykowanego MICRONa,w zestawie z wydechem dostałem dysze.Po wkręceniu > nowych dysz zrobiłem synchro gaźników i lekką korektę zapłonu i u mnie grało.Wuja go Gixxera > K4 kupił używanego LeoVine i mimo wtrychu musiała być skorygowana mapa bo moto fuglowało > troche > PZDR. Za dużo pierdzielenia. Chyba zostanę przy fabryce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > nowych dysz zrobiłem synchro gaźników i lekką korektę zapłonu i u mnie grało. Korektę "zapłonu" ? Możesz rozwinąć ? U mnie poprzedni właściciel zamontował tuningowy "IGNITION ROTOR". Nie wiem jak to po polsku nazwać. Ale to podobno da się regulować. Ja się jeszcze nie dotykałem. Fabrycznie w GSF600 nie ma możliwości regulacji. Stąd moje pytanie, jak inne motocykle mają to rozwiązane A przede wszystkim, czym się kierować, przy ustawianiu tej zabawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Korektę "zapłonu" ? > Możesz rozwinąć ? Po założeniu wydechu i dysz podłączyliśmy wakuometry i pokazały zby wczesny zapłon jak dobrze pamiętam(był rok 2009 więc nie pamiętam dokładnie czy za wczesny czy może za późny)W każdym razie zmieniono dysze w gaźnikach,ustawiono zapłon i podciśnienia nad przepustnicami i wszystko śmigało jak trza aż do sprzedaży.U wuja w gixxie na sisiorach po założeniu wydechu ustawiono na nowo mapę na hamowni.Według mnie jak japońce procesorki inżynierki coś policzyli biorąc pod uwagę limit decybeli to zrobili to tak żeby było dobrze,a wszelkie ingerencje będą niosły za sobą kolejne żeby to dograć.Pisałem wcześniej o zjawiskach falowych.Ale to tylko moje zdanie wyniesione z autopsji i wielu może się ze mną nie zgodzić | PZDR. Swoją drogą ciekawy temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Za dużo pierdzielenia. Chyba zostanę przy fabryce Albo pomyśl o dedykowanym wydechu bo moim zdaniem ingerencja przysłowiowym młotkiem i przecinakiem będzie bez sensu.Moto będzie głośne ale straci na parametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Typowe prucie wydechu = zmianę zjawisk falowych to oznacza przesunięcie punktu zapłonu mieszanki (najczęściej w okolice gniazda zaworu wydechowego). Zatem poza spadkiem osiągów, wzrostem spalania, rośnie ryzyko przyspieszonego zużycia "góry" silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Typowe prucie wydechu = zmianę zjawisk falowych to oznacza przesunięcie punktu zapłonu mieszanki > (najczęściej w okolice gniazda zaworu wydechowego). Zatem poza spadkiem osiągów, wzrostem > spalania, rośnie ryzyko przyspieszonego zużycia "góry" silnika. I to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem Fachowo i krótko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Typowe prucie wydechu = zmianę zjawisk falowych to oznacza przesunięcie punktu zapłonu mieszanki > (najczęściej w okolice gniazda zaworu wydechowego). Zatem poza spadkiem osiągów, wzrostem > spalania, rośnie ryzyko przyspieszonego zużycia "góry" silnika. Oki, już mi przeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Oki, już mi przeszło Nie pruj wydech tylko uzbieraj siana trochę,kup dedykowany będzie git Bo jednak im głośniej tym lepiej się jeździ Moim zdaniem ma się rozumieć Poza tym jak cię słyszą z daleka to chyba bezpieczniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Nie pruj wydech tylko uzbieraj siana trochę,kup dedykowany będzie git Bo jednak im głośniej tym > lepiej się jeździ Moim zdaniem ma się rozumieć Poza tym jak cię słyszą z daleka to chyba > bezpieczniej Tak zrobię, ciekawe czy do mojego znajdę coś ciekawego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Tak zrobię, ciekawe czy do mojego znajdę coś ciekawego?? Ze znalezieniem nie będziesz miał problemu.Zostaje tylko kwestia ceny,ale to już Twoja sprawa ile na wydech chcesz przeznaczyć Zobacz na Alledrogo wydechy firmy WM Sport,są śmiesznie tanie i myślę,że lepsze niż wybebeszone ori. PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Ze znalezieniem nie będziesz miał problemu.Zostaje tylko kwestia ceny,ale to już Twoja sprawa ile > na wydech chcesz przeznaczyć Zobacz na Alledrogo wydechy firmy WM Sport,są śmiesznie tanie i > myślę,że lepsze niż wybebeszone ori. > PZDR. Spojrzę dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Zerknąłem na ofertę tej firmy,,,proponuje głównie zespawane puste puszki z nierdzewki nazywane tłumikami sportowymi poprawiającymi osiągi, Znalazłem bodaj 1 dedykowany tłumik do Leona 1.4, ale to może wynikać ze specyficznej konstrukcji. Piszą o poprawianiu fabrycznych osiągów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Nie znam specyfikacji tych wydechów.Trza by wysłać maila do firmy i zapytać co i jak.Żaden z moich znajomych też takiego wydechu nie miał.Cena śmieszna więc myślę,że do Yoshimury czy innego Acrapa nie ma co porównywać.A z tą poprawą osiągów to zapewne bajeczka Chłyt materkingody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Przejdz sie do EMPIK'u i przegladnij wykresy mocy oraz przebiegu momentu obrotowego w R 1200 GS jaki obecnie w numerze 18 Motorrad zostyly zamieszczone, przelicz na kase i otrzymasz wynik, ze tylko farba do naboi komputerowach drukarek i bialy kawior jest drozszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Patrząc, przez pryzmat mojego złomka, poprawa osiągów względem fabryki, wynosiła na hamowni około 15 koni. Tz. fabrycznie ma być 78km przy 11000obr/min, w zeszłym roku, wyszło 93km, ale przy 12000obr/min. Zmiany, jakie do tej pory wykryłem: - filtr powietrza K&N - zestaw dysz, iglic itd "dynoJet" - kolektor wydechowy 4w1 - wolny wydech (Scorpion) - zmiany w zapłonie ( wymiana rozdzielacza ) Pierwszy serwis sobie nie poradził, nie dał rady ustawić wolnych obrotów, problemy z odpalaniem, spalanie wystrzelone w kosmos, dziury w gazie. Ja ustawiałem pod analizator spalin i wakumetry. Pozbyłem się ww. problemów, ale na hamowni nie byłem. Spalanie też spadło o 1l/100km. Moto bez problemu osiąga wyższą prędkość maksymalną, jak katalogowa. Dokręca się silnik "do końca" na 6 biegu. Tz. do ponad 12000obr/min co daje Vmax ponad 30km/h wyżej jak fabryka. Porównując z innymi banditami, od 100km/h w górę jest znacząca różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > - zestaw dysz, iglic itd "dynoJet" > - kolektor wydechowy 4w1 > - wolny wydech (Scorpion) > - zmiany w zapłonie ( wymiana rozdzielacza ) > Pierwszy serwis sobie nie poradził, nie dał rady ustawić wolnych obrotów, problemy z odpalaniem, > spalanie wystrzelone w kosmos, dziury w gazie. Właśnie o tym wcześniej pisałem.Moja R6 robiła to samo po zamontowaniu akcesoryjnego wydechu.Po regulacjach,o których już wspominałem było ok.Co do poprawy parametrów to nie mam pojęcia bo nie hamowałem jej.Ale dużej różnicy nie zauważyłem Może dlatego,że na ori wydechu zrobiłem może 50 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > - filtr powietrza K&N Ja w jednym pojezdzie stosowalem filtr tej firmy, generalnie juz tego nie robie . Wieksza przepuszczalnosc powietrza jest zwiazana z jego gorszym filtrowaniem, reszte juz mozesz sobie sam dopowiedziec, jak to odczuwa silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Tylko nie zapominaj, że K&N w moim przypadku, to filtr "mokry". Jak dbasz, skracasz okresy z 25kkm które sobie producent obliczył, do tak jak u mnie, co 5kkm czyszczenie i nawilżanie ( razem z wymianą oleju), to nie wpływa to aż tak negatywnie, w stosunku do zwykłego, papierowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Ja w jednym pojezdzie stosowalem filtr tej firmy, generalnie juz tego nie robie . > Wieksza przepuszczalnosc powietrza jest zwiazana z jego gorszym filtrowaniem, reszte juz mozesz > sobie sam dopowiedziec, jak to odczuwa silnik Nie, ze niemasz racji, bo macie ja oboje ale nalezy tez uwzglednic gdzie / po jakich drogach i jakim terenie sie jezdzi. JA tam nie ryzykuje i zawsze stosuje to co przewiduje producent, ktory wbrew wszystkiemu wie co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Tylko nie zapominaj, że K&N w moim przypadku, to filtr "mokry". I tez o takim filtrze mowie, stosowalem "mokry" wklad K&N. Do tego pojazd wiecej palil i wcale lepiej nie jezdzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Nie, ze niemasz racji, bo macie ja oboje ale nalezy tez uwzglednic gdzie / po jakich drogach i > jakim terenie sie jezdzi. Ja jezdze po utwardzonych oraz gruntowych, zarowno samochodem jak i moto. Ten drugi pojazd jest na tyle uniwersalny, ze pozwala zjechac z asfaltu i smignac polna droga czy sciezka w lesie > JA tam nie ryzykuje i zawsze stosuje to co przewiduje producent, ktory wbrew wszystkiemu wie co > robi. Ja juz tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Po założeniu wydechu i dysz podłączyliśmy wakuometry i pokazały zby wczesny zapłon jak dobrze > pamiętam(był rok 2009 więc nie pamiętam dokładnie czy za wczesny czy może za późny) Czy możesz powiedzieć gdzie podłączyliście te wakuometry aby sprawdzić zapłon ? W każdym > razie zmieniono dysze w gaźnikach,ustawiono zapłon i podciśnienia nad przepustnicami i I jeszcze , w jaki sposób ustawiliście zapłon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Czy możesz powiedzieć gdzie podłączyliście te wakuometry > aby sprawdzić zapłon ? Na wakuometrach byly zaznaczone wartosci podcisnień,które wskazywały że z zapłonem coś jest nie tak > I jeszcze , w jaki sposób ustawiliście zapłon ? Zabij mnie nie mam pojęcia jak bo synchro,wymianę dysz i inne regulacje robiono mi w serwisie motocyklowym. PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > poprawa osiągów względem fabryki, wynosiła na hamowni około > 15 koni. Właściciel hamowni gratis dodaje klientom różowe okulary... Fabryka podaje moc GSF600 78KM wg normy liczone na wale korbowym bez obciążenia np. jak alternator itp. Hamownia podaje moc mierzoną na kole, która w przybliżeniu jest 15-20% niższa od mocy silnika... Jeżeli po zmianach tylne koło wypluło 93KM to wychodzi, że leciwy Bandziorek ma ponad 100 kucy na silniku... bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy... Czapki z głów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > Na wakuometrach byly zaznaczone wartosci podcisnień,które wskazywały że z zapłonem coś jest nie tak > Zabij mnie nie mam pojęcia jak bo synchro,wymianę dysz i inne regulacje robiono mi w serwisie > motocyklowym. > PZDR. nie chce mi się tego komentować Do biorących udział w tym temacie - nikt nie zareagował na te brednie , to utwierdziło mnie w tym że wiedza większości z Was pochodzi z internetu i o mechanice nie macie najmniejszego pojęcia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > ponad 100 kucy na silniku... bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy... Czapki z głów... A hamownia nie liczy strat w układzie napędowym, biorąc je pod uwagę przy korektach ? Z tego co pamiętam, zarówno dla 4oo jak i dla 2oo był wykres strat. Dla punto było to nieco ponad 20 kucy dla Bandita, niecałe 10 kucy. Nie wiem, jak hamownia była ustawiona. Przede mną mierzony był fazer 600, i pamiętam, że wynik wyszedł dokładnie tak, jak fabryka podawała. Więc proszę, wyjaśnij mi ten fenomen Dwa, przeczytałeś dokładnie to co napisałem, że moc ponad 1000obr wyżej, jak w std. Bandicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Ale chciałbyś coś więcej dodać ? Zwróć uwagę, że sytuacja jest "odtwarzana" przez obserwatora, a nie mechanika który prace wykonywał Rozumiem, że na przyszłość możemy liczyć na Twoją mądrość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 > nie chce mi się tego komentować > Do biorących udział w tym temacie - nikt nie zareagował na te brednie , to utwierdziło mnie w > tym że wiedza większości z Was pochodzi z internetu i o mechanice nie macie najmniejszego > pojęcia . No więc nie komentuj i chłopca ze mnie nie rób.Skoro gość mi wszystko cacy poskładał to znaczy,że się znał. Ja opowiadam jak było przed serwisem i po serwisie.A co do pojęcia to nie mnie oceniać ale pomijając synchro gaźniorów i inne regulacje wymagające sprzętu wszystko w moto ogarniałem sam.Nie każdy musi się znać jak Ty bo fachury na chleb by nie zarobiły. PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Co do samych wakuometrów to gość miał takie http://www.motosklep.info/wakuometr-zestaw-do-ustawiania-gaznikow.html i na nich skala od zera w lewo pokazywała m.in.że może być problem z luzem zaworowym bądź z zapłonem.Tak mi tłumaczył.Pewnie wartość podciśnień odpowiadała danemu defektowi.Gość moim zdaniem rzetelny bo wszystko cacy poustawiał.Moto po założeniu wydechu pierdzieliło a po wizycie u niego zaczęło działać jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Ale chciałbyś coś więcej dodać ? > Zwróć uwagę, że sytuacja jest "odtwarzana" przez obserwatora, a nie mechanika który prace wykonywał Rozumiem ze w Twojej ocenie kuken był obserwatorem więc może głupoty wypisywać na forum i Ty go popierasz . > Rozumiem, że na przyszłość możemy liczyć na Twoją mądrość ? Wal jak w dym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Quote: Po założeniu wydechu i dysz podłączyliśmy wakuometry i pokazały zby wczesny zapłon Tu napisałeś że zrobiłeś to wspólnie Quote: No więc nie komentuj i chłopca ze mnie nie rób.Skoro gość mi wszystko cacy poskładał to znaczy,że się znał. Nigdy nie negowałem umiejętności człowieka który to naprawiał Quote: skala od zera w lewo pokazywała m.in.że może być problem z luzem zaworowym bądź z zapłonem.Tak mi tłumaczył. No proszę , doszły luzy zaworowe ... To tak jak byś napisał ze podłączyłeś woltomierz pod akumulator i stwierdził że ciśnienie oleju w silniku jest zbyt małe , bo są takie a nie inne wartości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Rozumiem ze w Twojej ocenie kuken był obserwatorem więc może głupoty wypisywać na forum i Ty go > popierasz . Jak już wspominałem,pisałem to czego dowiedziałem się u mechanika regulującego mój motocykl.Skoro Twoja wedza jest tak głębokato dlaczego nie zacząłeś od wytłumaczenia co i jak userowi,który zakładał ten temat?Zacząłeś w zamian tego od zwymyślania mojej osoby.Co w moim odczuciu było woelkim nietaktem.Nie każdy musi znać się tak ja Ty.Po to jest forum zeby się czegoś dowiedzieć czy pomóc.Nie trzeba zaraz robić z człowieka kretyna. Mimo wszystko pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Jak już wspominałem,pisałem to czego dowiedziałem się u mechanika regulującego mój motocykl.Skoro > Twoja wedza jest tak głębokato dlaczego nie zacząłeś od wytłumaczenia co i jak userowi,który > zakładał ten temat?Zacząłeś w zamian tego od zwymyślania mojej osoby.Co w moim odczuciu było > woelkim nietaktem.Nie każdy musi znać się tak ja Ty.Po to jest forum zeby się czegoś > dowiedzieć czy pomóc.Nie trzeba zaraz robić z człowieka kretyna. > Mimo wszystko pozdrawiam. Kolego kuken , trzeba było napisać że Ty się nie znasz tak Ci powiedział mechanik i było by po sprawie. Nie jestem znawcą od wybebeszania tłumika, przynajmniej się nim nie czuje , zresztą jestem temu przeciwny , dlatego nic nie pisałem na ten temat. Zauważ że niczego nie zwymyślałem , i nie pozwalam sobie na zrobienie kogoś kretynem . Również pozdrawiam i chciał bym abyś nie czuł do mnie urazy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Również pozdrawiam i chciał bym abyś nie czuł do mnie urazy . Jest spoko,nie czuję urazy Pisałem to czego się dowiedziałem.Chciałem pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 > Rozumiem ze w Twojej ocenie kuken był obserwatorem więc może głupoty wypisywać na forum i Ty go > popierasz . Widzisz... Ja przeczytałem jego wypowiedz. Nigdzie nie wspominał, że ON to robił, a jedynie pisał w formie wskazującej na obserwatora. Nie jestem mechanikiem, a jedynie hobbistycznie podchodzę do tematu. Specem nie jestem, więc nie kwestionuje czegoś dla zasady. Spokojnie czekam, aż ktoś mądrzejszy" się wypowie. Nie rozumiem tylko, dlaczego w tak "agresywnym" tonie podszedłeś do sprawy. Nie można było napisać, że to nie dokońca prawda, gdyż: -.... -..... w kropkach wstawić wyjaśnienie i argumenty przeciwko, wyjaśniając dlaczego. Chyba, że Ty jesteś tym typem człowieka, który wie, ale nie powie, za to wyśmieje, to przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Więc proszę, wyjaśnij mi ten fenomen Jaki fenomen? Hamownia podaje rzeczywistą moc na kole, a nie na wale silnika, która jest wartością teoretyczną. Skąd "hamownia" ma wiedzieć jak dobrać np. straty zestawu napędowego, czy samej opony tylnego koła... Przez kilka lat zajmowaliśmy więc przygotowywaniem motocykli do Mistrzostw Polski i Europy, głównie w klasach Stock 600 i 1000. Używając wszystkich możliwych zabiegów zgodnych z regulaminem, takich jak wyważony wał korbowy, dobrane tłoki, wyścigowe ECU, sprężyny zaworowe, układy wydechowe i wiele innych uzyskane przyrosty nie przekroczyły realnie kilku-kilkunastu KM (przy mocach seryjnych 150-180KM). Aaaaa, i jeszcze jedno - pracując przez kilka lat na hamowni przekonałem się, że są co najmniej 2 rodzaje klientów - 1. świadomi spraw technicznych, którzy przychodzą do serwisu po realne zmiany parametrów silnika oraz 2. dla których najważniejsza jest krzywa mocy na wykresie (którą każdy tuner napalonemu klientowi jest w stanie odpowiednio spreparować). Krzywa momentu obrotowego schodzi na dalszy plan, bo przecież "po założeniu PC, Yoshimury, i K&N mam 200KM"... Wg mnie są po prostu różni tunerzy, różne hamownie i warto o tym pamiętać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Jaki fenomen? Hamownia podaje rzeczywistą moc na kole, a nie na wale silnika, która jest wartością > teoretyczną. Skąd "hamownia" ma wiedzieć jak dobrać np. straty zestawu napędowego, czy samej > opony tylnego koła... Z tego, co ja zauważyłem. To w momencie dokręcenia na 5 do końca, puszczali gaz, w tym momencie hamownia, a raczej soft na podstawie spadku obrotów, generował wykres strat. Rozumiem Twoje podejście. Zgadzam się z nim, że hamownie można ustawić pod klienta, aby był zadowolony. Zdaję sobie sprawę, że ciężej wykrzesać moc z SS, gdzie sztab inżynierów stawał na głowie, aby tych kucy było jak najwięcej. Ale w tym przypadku, mówimy o silniku, który do Bandita trafił właśnie z motocykla sportowego, gdzie moc była sporo większa. W bandicie zostały wymienione wałki, na łagodniejsze, zmienione gaźniki, skrzynia i pewnie milion innych spraw. Ale czytając, że ludzie podmieniają wałki, gaźniki, przywracając "oryginalną" moc, potwierdzają to wykresami na hamowniach, więc chyba coś na rzeczy jest Napisałem wyraźnie, że z tego co do tej pory zauważyłem, wnioskuje że.... Przy moto poprzedni właściciel mocno grzebał. Właśnie w UK, stamtąd moto pochodzi. Lista rzeczy które wymieniłem, lekko licząc ceny z neta to ładnych parę tysięcy zł. Sprawa druga, skoro fazer 600 po pomiarach miał stan "fabryka", to chyba specjalnie dla mnie, hamowni nie przestawiali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.