Jakub2114 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Jestem tu nowy i na wstępie chciałbym się przywitać. Wpad mi ostatnio do głowy taki dziwny pomysł,żeby obkleić auto carbonem.Widziałem pare takich aut na ulicy i musze przyznać że daje to ciekawy efekt. Pomysł już jest teraz tylko realizacja ale najpierw poszukuje trochę wiedzy na ten temat a mianowicie jaka folia i jak wygląda proces obklejania a może ktoś już to robił i ma jakieś dobre rady ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 jakiś tekst //ok 21 min// Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 [...] Pomysł już jest teraz tylko realizacja ale najpierw poszukuje trochę wiedzy > na ten temat a mianowicie jaka folia i jak wygląda proces obklejania a może ktoś już to robił > i ma jakieś dobre rady ?? - to zalezy, nie jestem specjalista, widzialem sam proces owijania, i koncowy rezultat... Szczerze sam bym sie za to nie wzial - wiec rady nie dam, ale efekt koncowy na wielu widzialem[...] Koszt u mnie to $5k , folia Vinyl 3M - nie jest tani, w zaleznosci od koloru ok $120 - folia o wymiarze 3mx1.5 Efekt koncowy np ten - marne[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 widziałem kilkanaście oklejonych samochodów. Z bliska nie da się ukryć lub nie zauważyć, że auto jest ofoliowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub2114 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Powiem tak napewno to widać i licze się z tym. tak jak pisałem wcześniej jest to pomysł mam nadzieje że dojdzie do realizacji. Całą robote mam zamiar wykonać sam w celu redukcji kosztów bo z tego co trochę poczytałem na necie to są to te same koszty co malowanie całego auta, więc jaknym miał zapłacić jesz cze za robocizne to jest to gra niewarta świeczki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > widziałem kilkanaście oklejonych samochodów. > Z bliska nie da się ukryć lub nie zauważyć, że auto jest ofoliowane nie zawsze - jeśli auto jest oklejone profesjonalnie, i ma kolor lakieru zbliżony do koloru folii to nie jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Powiem tak napewno to widać i licze się z tym. tak jak pisałem wcześniej jest to pomysł mam > nadzieje że dojdzie do realizacji. Całą robote mam zamiar wykonać sam w celu redukcji kosztów > bo z tego co trochę poczytałem na necie to są to te same koszty co malowanie całego auta, więc > jaknym miał zapłacić jesz cze za robocizne to jest to gra niewarta świeczki?? Jak nigdy tego nie robiłeś to zapomnij, że sam okleisz całe auto. Wyjdzie kiepsko, albo bardzo kiepsko. Szkoda kasę na folię bo swoje kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Proste powierzchnie jak drzwi, dach maska ogarniesz jesli kiedykolwiek to robiles to nie spieprzysz folii za 50-100 zl m2. Zderaka nie zrobisz bez dosw. na auto chyba potrzeba ok 8m2 folii i nie bez powodu taka usluga kosztuje 2500-14000 zl (ferrari) Dobrze zrobione to nie zobaczysz ze folia. Widzialem ludzi, ktorzy kleja to demontuja wszystkop, zderzaki, lampy, listwy, wloty powietrza, profeska Laczenie folii bylo w jednym miejscu na tylnym slupki w BMW jakim 25 letnim klasyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Proste powierzchnie jak drzwi, dach maska ogarniesz jesli kiedykolwiek to robiles to nie spieprzysz > folii za 50-100 zl m2. > Zderaka nie zrobisz bez dosw. > na auto chyba potrzeba ok 8m2 folii i nie bez powodu taka usluga kosztuje 2500-14000 zl (ferrari) > Dobrze zrobione to nie zobaczysz ze folia. > Widzialem ludzi, ktorzy kleja to demontuja wszystkop, zderzaki, lampy, listwy, wloty powietrza, > profeska > Laczenie folii bylo w jednym miejscu na tylnym slupki w BMW jakim 25 letnim klasyku W podlinkowanym wyżej filmiku gość mówi o 20 metrach folii na zwykłe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub2114 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Proste powierzchnie jak drzwi, dach maska ogarniesz jesli kiedykolwiek to robiles to nie spieprzysz > folii za 50-100 zl m2. > Zderaka nie zrobisz bez dosw. > na auto chyba potrzeba ok 8m2 folii i nie bez powodu taka usluga kosztuje 2500-14000 zl (ferrari) > Dobrze zrobione to nie zobaczysz ze folia. > Widzialem ludzi, ktorzy kleja to demontuja wszystkop, zderzaki, lampy, listwy, wloty powietrza, > profeska > Laczenie folii bylo w jednym miejscu na tylnym slupki w BMW jakim 25 letnim klasyku Z przygotowaniem auto do klejenia nie ma problemu demontaż lamp ipt a nawet całych elementów jak drzwi, maski też wchodzi w gre. Problemem jest brak wiedzy o przygotowaniach lakieru i rodzajach folii. Licze się z tym że może niektóre elementy będą klejone po dwa razy bo coś się .... zderzaków nie obklejam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Powiem tak napewno to widać i licze się z tym. tak jak pisałem wcześniej jest to pomysł mam > nadzieje że dojdzie do realizacji. Całą robote mam zamiar wykonać sam w celu redukcji kosztów > bo z tego co trochę poczytałem na necie to są to te same koszty co malowanie całego auta, więc > jaknym miał zapłacić jesz cze za robocizne to jest to gra niewarta świeczki?? popatrz sobie na filmiki z oklejania na tej stronie na samym dole jest parę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > widziałem kilkanaście oklejonych samochodów. > Z bliska nie da się ukryć lub nie zauważyć, że auto jest ofoliowane A widziałeś prace tej firmy? KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toyotasolara Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > Jestem tu nowy i na wstępie chciałbym się przywitać. Wpad mi ostatnio do głowy taki dziwny > pomysł,żeby obkleić auto carbonem.Widziałem pare takich aut na ulicy i musze przyznać że daje > to ciekawy efekt. Pomysł już jest teraz tylko realizacja ale najpierw poszukuje trochę wiedzy > na ten temat a mianowicie jaka folia i jak wygląda proces obklejania a może ktoś już to robił > i ma jakieś dobre rady ?? To ja się wypowiem - Znam kogoś kto ma obklejony samochód białą folią matową, a zderzak ma zrobiony plastidipem - Sam mam obklejony skuter (leciwa vespa) iałą folią matową 3M Najpierw może moje wrażenia: 1. Jeżeli nie robiłeś tego nigdy wcześniej to zapomnij, że zrobisz to samemu dobrze z niskimi kosztami. Ja myślałem, że to proste. Patrzyłem na tutoriale na youtube i zakładałem, że obklejenie skutera to banał. Rzeczywistość to zweryfikowała Folie łatwo stopić/przepalić w czasie opalania. Powierzchnia musi być super czysta i najlepiej jeżeli będzie dodatkowo spryskana specjalnym klejem. Inaczej folia będzie się odklejała 2. Folia jest strasznie delikatna. Śrubokręt ci się ześliźnie w czasie serwisu i już masz zdarcie. Jakaś część będzie trzeć jedna o drugą (np maska/bagaźnik/drzwi przy otwieraniu o coś lekko ocierają) - też masz zdarcie. Kilka elementów mam oklejone srebrną folią karbonową i ta jest trochę bardziej wytrzymała na jakiekolwiek zarysowania. 3. Koledze w samochodzie na progach się porobiła zdarcia i zadry od kamieni, piasku itp. Mi jeszcze pod skuterem nic się nie zrobiło (jeżdżę tak od poczatku sezonu) no ale w miejscach newralgicznych zawsze można nakleić przezroczystą folie ochronną. Sama folia jest odporna na zabrudzenia i warunki atmosferyczne. Łatwo się ją czyści albo APC albo alkoholem IPA. 4. Folia fajnie wygląda na elementach prostych, ale jeżeli gdzieś masz zagięcia 90stopni i podobne to niestety jest ryzyko, że będzie się w tych miejscach odklejała (robi się np taki bąbel). 5. Jeżeli myślisz o zastąpieniu folii plastidipem to malowanie własnoręczne również odpada. Robią się nierówności i zacieki i wygląda to fatalnie. Trzeba malować kompresorem. Generalnie wbrew pozorom skuter jest dużo ciężej okleić z racji dużej ilości przetłoczeń i zagięć, więc samochód wyglądać zawsze będzie lepiej i efektowniej. ALe jeżeli teraz miałbym wybierać pomiędzy folią, a lakierem to chyba już wahałbym się co do folii - za dużo się z nią stresuję w przypadku jakichkolwiek serwisów/wymian itp że ktoś zniszczy, zadrapie, ubrudzi czymś co nie zejdzie itp - a tu już nic nie spolerujesz czy zamaskujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub2114 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > To ja się wypowiem > - Znam kogoś kto ma obklejony samochód białą folią matową, a zderzak ma zrobiony plastidipem > - Sam mam obklejony skuter (leciwa vespa) iałą folią matową 3M > Najpierw może moje wrażenia: > 1. Jeżeli nie robiłeś tego nigdy wcześniej to zapomnij, że zrobisz to samemu dobrze z niskimi > kosztami. Ja myślałem, że to proste. Patrzyłem na tutoriale na youtube i zakładałem, że > obklejenie skutera to banał. Rzeczywistość to zweryfikowała Folie łatwo stopić/przepalić w > czasie opalania. Powierzchnia musi być super czysta i najlepiej jeżeli będzie dodatkowo > spryskana specjalnym klejem. Inaczej folia będzie się odklejała > 2. Folia jest strasznie delikatna. Śrubokręt ci się ześliźnie w czasie serwisu i już masz zdarcie. > Jakaś część będzie trzeć jedna o drugą (np maska/bagaźnik/drzwi przy otwieraniu o coś lekko > ocierają) - też masz zdarcie. Kilka elementów mam oklejone srebrną folią karbonową i ta jest > trochę bardziej wytrzymała na jakiekolwiek zarysowania. > 3. Koledze w samochodzie na progach się porobiła zdarcia i zadry od kamieni, piasku itp. Mi jeszcze > pod skuterem nic się nie zrobiło (jeżdżę tak od poczatku sezonu) no ale w miejscach > newralgicznych zawsze można nakleić przezroczystą folie ochronną. Sama folia jest odporna na > zabrudzenia i warunki atmosferyczne. Łatwo się ją czyści albo APC albo alkoholem IPA. > 4. Folia fajnie wygląda na elementach prostych, ale jeżeli gdzieś masz zagięcia 90stopni i podobne > to niestety jest ryzyko, że będzie się w tych miejscach odklejała (robi się np taki bąbel). > 5. Jeżeli myślisz o zastąpieniu folii plastidipem to malowanie własnoręczne również odpada. Robią > się nierówności i zacieki i wygląda to fatalnie. Trzeba malować kompresorem. > Generalnie wbrew pozorom skuter jest dużo ciężej okleić z racji dużej ilości przetłoczeń i zagięć, > więc samochód wyglądać zawsze będzie lepiej i efektowniej. ALe jeżeli teraz miałbym wybierać > pomiędzy folią, a lakierem to chyba już wahałbym się co do folii - za dużo się z nią stresuję > w przypadku jakichkolwiek serwisów/wymian itp że ktoś zniszczy, zadrapie, ubrudzi czymś co nie > zejdzie itp - a tu już nic nie spolerujesz czy zamaskujesz. oki a może ktoś wie w jaki sposób " pielęgnować auto w folli " mycie jakimś bezdotykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toyotasolara Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 > oki a może ktoś wie w jaki sposób " pielęgnować auto w folli " > mycie jakimś bezdotykiem. Ja myje karcherem uważając, żeby przypadkiem jakoś nie "zedrzeć" folii - czyli unikam kierowania strumienia prosto na elementy te które wiem, że znajduje się tam brzeg folii ALe tak jak napisałem - najlepiej myje się APC lub alkoholem IPA. Sciereczka i lecisz. Efekt jest świetny. Jest jeszcze specjalny mocny specyfik do czyszczenia folii, który wyciaga świetnie brud z porów, ale jego używanie za każdym razem osłabia folie (staje się cieńsza w tym miejscu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub2114 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Dobra decyzja zapadła zaczne od tylnej maski bo chyba bedzie najmniejszym elementem i zobaczymy jak to wyjdzie. Mam nadzieje ze powoli powoli i się uda!! Mam tylko jeszcze jedno pytanie jak duże należy zostawić zakładki żeby folia pod wpływem ciepła nie wyszła po za ranty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toyotasolara Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > Dobra decyzja zapadła zaczne od tylnej maski bo chyba bedzie najmniejszym elementem i zobaczymy jak > to wyjdzie. Mam nadzieje ze powoli powoli i się uda!! > Mam tylko jeszcze jedno pytanie jak duże należy zostawić zakładki żeby folia pod wpływem ciepła > nie wyszła po za ranty?? U mnie nie ma zakładki większej niż 1 cm, ale są i mniejsze. Nie ma obawy co do wychodzenia folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub2114 Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Dzięki wszyskim za wiedze jak się uda to w weekend ruszam do ataku co wyjdzie czas pokaże. Postaram się pokazać efekty chyba że ... dobra bo sobie wykracze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 ile m2 folii to nie wiem, z 8 m2 strzelilem, ale moge dopytac. Lakier nalezy odtluscic izopropanolem, kleic w czystym pomieszczeniu, z wentylacja i tem ok 20 stC, jakos tak. Nie musisz demontowac wg mnie nic. Proste powierzchnie ogarniesz ale poprobuj zapasem bo mozesz narobic syfu. Daaawno temu okleilem 80 autobusow do Szwajcarji, na kazdy szlo 8m2(czesciowe oklejanie) Pierwszy robilem 12h w dwie osoby (z czyt dokumentacji, wymiarowaniem,paserami) ostatnie robilem 5 h SAM Folie samochodowe sa cienkie ok 50 mikronow, wylewane, czesciowo termokurczliwe,od temp"plyna w palcach" ale mozna np lusterko okleic w calosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > Dobra decyzja zapadła zaczne od tylnej maski bo chyba bedzie najmniejszym elementem i zobaczymy jak > to wyjdzie. Mam nadzieje ze powoli powoli i się uda!! > Mam tylko jeszcze jedno pytanie jak duże należy zostawić zakładki żeby folia pod wpływem ciepła > nie wyszła po za ranty?? Aaaa..najwazniejsze, kleisz na mokro, (kilka kropel plynu do naczyn na pol litra wody i zmieszac) Folie ponaklejeniu zostaw a pomieszczeniu na 12 h, naddatek ostrym nozykiem lekko docinasz(uwaga na lakier) Zabawa wymaga wprawy.Oble ksztalty dobrze robic we dwoch. Zakladam, ze masz odpowiednia rakle do wyciskania wody? z filcowym brzegiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Mi ostatnio kumpel wykleił progi... Masakra, niby prosty kształt, dwa przetłoczenia a ile to trwało Teraz będzie się bawił z progiem w bagażniku, ciekawe ile się zejdzie... Sam bym na pewno sobie nie poradził. Inny kolega chciał okeić dach w Aveo, w połowie poddał się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistiq9 Napisano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Witam, interesowalem sie tematem jakies pol roku temu, jest firma kolo Katowic zajmujaca sie od kilku lat takim oklejaniem, w moim przypadku Ford Focus II Fl, w kolorze czarny mat wyniosloby to 3tys zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.