Skocz do zawartości

Nowy aku do 1,6 PB


arek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie .Dzis rozrusznik ledwo co ruszył .Odcinki jakie robie to 4-8km .Aku mam od 6 lat 62ah prąd 570 . chyba czas na niego .

Na allegro znalazłe pare tanszych z duzym prądem rozruchowym .który bedzie dobry z poniższych:

http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-55-ah-poznan-i3514655553.html

http://allegro.pl/akumulator-full-start-varta-12v-62-ah-60-promo-i3546806220.html

http://allegro.pl/akumulator-jenox-classic-62ah-darmowytest-piatkowo-i3521453770.html

http://allegro.pl/akumulator-60ah-60-ah-540a-bosch-gigawatt-g62r-i3510197477.html smile.gif

http://allegro.pl/akumulator-varta-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3539075145.html -ten jest super mocny..

http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-52ah-52-ah-520a-s5-poznan-i3502207797.html

Czy przy zakupie normalnie mozna akumulator odwrócic aby klemy pasowały? + i -

Stary ładuje od 4 godzin 3A i jest lekko ciepły..słychac elektrolit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy przy zakupie normalnie mozna akumulator odwrócic aby klemy pasowały? + i -

znaczy co? chcesz go odwrotnie postawić w aucie? Postawić możesz ale na 99,99% nie sięgną Ci kable.

Ja Ci polecę coś takiego http://allegro.pl/akumulator-westa-forse-60-ah-600a-prawy-plus-elk-i3541432977.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie .Dzis rozrusznik ledwo co ruszył .Odcinki jakie robie to 4-8km

Kup ten z największą pojemnością, dłużej wytrzyma taką eksploatację.

> Czy przy zakupie normalnie mozna akumulator odwrócic aby klemy pasowały? + i -

Są prawe i lewe, kup właściwy i nie kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy co? chcesz go odwrotnie postawić w aucie? Postawić możesz ale na 99,99% nie sięgną Ci kable.

> Ja Ci polecę coś takiego

> http://allegro.pl/akumulator-westa-forse-60-ah-600a-prawy-plus-elk-i3541432977.html

Bardzo dobre a niedrogie akumulatory.

Akurat rozmiar 60 Ah występuje z wersjach z prawym i lewym plusem - dobierzesz taki układ, jaki pasuje do twojego auta.

http://akumar.pl/westa-forse.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej stary akumulator i kup nowy. I tak nie uratujesz starego jeżeli robi problemy przy takich temperaturach, zimą będziesz się denerwował. Polecam to, co Ozarek (ukraińskie akumulatory Westa lub Forse - to samo, tylko linia ekono i profi). Do mojego czterołapa niestety nie produkują, bo nie robią koreańskich rozmiarów, więc zagościł nie tak dawno Banner (po padnięciu nagłym i całkowitym Boscha Silver).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie .Dzis rozrusznik ledwo co ruszył .Odcinki jakie robie to 4-8km .

To lepiej kup mniejszy, żeby wygodniej go nosić w zimie co najmniej co weekend do domu, żeby podładować. No, chyba że masz możliwość ładowania w zaparkowanym aucie.

Ale oczywiście sprawdź najpierw poziom elektrolitu w starym (nawet w teoretycznie bezobsługowych), w razie potrzeby uzupełnij i przetestuj, czy nie ożyje. Ale przy takich przebiegach lepiej i tak regularnie podładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To lepiej kup mniejszy, żeby wygodniej go nosić w zimie co najmniej co weekend do domu, żeby

> podładować.

Bez sensu!

Sprawny akumulator po rozruchu silnika pobiera z alternatora duży prąd i po kilku minutach odzyskuje zużyty ładunek.

Przy parokilometrowych trasach raz w tygodniu nie powinno być problemów z rozruchem.

W miarę starzenia akumulatora prąd ładowania zmniejsza się, potrzebne do naładowania odcinki jazdy wydłużają się.

Jeśli akumulator wymaga doładowywania prostownikiem to znaczy że czas kupić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez sensu!

> Sprawny akumulator po rozruchu silnika pobiera z alternatora duży prąd i po kilku minutach

> odzyskuje zużyty ładunek.

> Przy parokilometrowych trasach raz w tygodniu nie powinno być problemów z rozruchem.

> W miarę starzenia akumulatora prąd ładowania zmniejsza się, potrzebne do naładowania odcinki jazdy

> wydłużają się.

> Jeśli akumulator wymaga doładowywania prostownikiem to znaczy że czas kupić nowy.

Chyba w styczniu zimą go ładowałem,tak chodził dobrze.Dodam ze teraz go ładuje 3A i jest lekko ciepły ,tak czy siak juz postanowione ze nowy musze kupic w poniedziałek.

Mysle nad tym tańszym z korkami http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-55-ah-poznan-i3514655553.html albo ten http://allegro.pl/akumulator-varta-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3539075145.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle nad tym tańszym z korkami

> http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-55-ah-poznan-i3514655553.html albo ten

> http://allegro.pl/akumulator-varta-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3539075145.html

jak chcesz z korkami to zobacz na nordstar'a albo, wspomnianego już, autocraft'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no własnie niewiem czy z korkami czy bez . Bedzie róznic w zimie jezeli chodzi o ten prąd 540 a

> 600 ?

różnica będzie, ale czy odczuwalna to już zależy od wielu zmiennych - temp otoczenia, stan rozrusznika, opór na złączach ect.

Generalnie te 10% różnicy to nie dużo, obecnie aku i tak mają dużo większy prąd zwarciowy niż 10lat temu.

Rozruszniki w popularnych autach benzynowych nie zjadają więcej niż 200-250A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> różnica będzie, ale czy odczuwalna to już zależy od wielu zmiennych - temp otoczenia, stan

> rozrusznika, opór na złączach ect.

> Generalnie te 10% różnicy to nie dużo, obecnie aku i tak mają dużo większy prąd zwarciowy niż 10lat

> temu.

> Rozruszniki w popularnych autach benzynowych nie zjadają więcej niż 200-250A

Zobacz ten sam tańszy tyle że z korkami http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3514656188.html zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz ten sam tańszy tyle że z korkami

> http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3514656188.html

nie znam tej firmy, nie wiem skąd oni biorą w nazwie tą varte...

nie znam = nie ufam, a że nie ma w necie nic o nich to tym bardziej bym tego do auta nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawny akumulator po rozruchu silnika pobiera z alternatora duży prąd i po kilku minutach

> odzyskuje zużyty ładunek.

Sprawny pusty pobiera duży prąd. Ale im pełniejszy, tym mniejszy prąd pobiera i tym wolniej się ładuje. Na mrozie pojemność znacząco spada i w praktyce przy takich trasach (ani silnik, ani akumulator od niego się nie zagrzeje, żeby zbliżyć się do fabrycznych danych i naładować naprawdę do pełna) aku będzie naładowany może w 30% jego danych znamionowych. Po tygodniu stania na mrozie może nawet nie zakręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.