arek_m Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Jak w temacie .Dzis rozrusznik ledwo co ruszył .Odcinki jakie robie to 4-8km .Aku mam od 6 lat 62ah prąd 570 . chyba czas na niego . Na allegro znalazłe pare tanszych z duzym prądem rozruchowym .który bedzie dobry z poniższych: http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-55-ah-poznan-i3514655553.html http://allegro.pl/akumulator-full-start-varta-12v-62-ah-60-promo-i3546806220.html http://allegro.pl/akumulator-jenox-classic-62ah-darmowytest-piatkowo-i3521453770.html http://allegro.pl/akumulator-60ah-60-ah-540a-bosch-gigawatt-g62r-i3510197477.html http://allegro.pl/akumulator-varta-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3539075145.html -ten jest super mocny.. http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-52ah-52-ah-520a-s5-poznan-i3502207797.html Czy przy zakupie normalnie mozna akumulator odwrócic aby klemy pasowały? + i - Stary ładuje od 4 godzin 3A i jest lekko ciepły..słychac elektrolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Czy przy zakupie normalnie mozna akumulator odwrócic aby klemy pasowały? + i - znaczy co? chcesz go odwrotnie postawić w aucie? Postawić możesz ale na 99,99% nie sięgną Ci kable. Ja Ci polecę coś takiego http://allegro.pl/akumulator-westa-forse-60-ah-600a-prawy-plus-elk-i3541432977.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Jak w temacie .Dzis rozrusznik ledwo co ruszył .Odcinki jakie robie to 4-8km Kup ten z największą pojemnością, dłużej wytrzyma taką eksploatację. > Czy przy zakupie normalnie mozna akumulator odwrócic aby klemy pasowały? + i - Są prawe i lewe, kup właściwy i nie kombinuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Zmierz sobie miejsca na akumulator i kup największy jaki się zmieści z autocraft Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > znaczy co? chcesz go odwrotnie postawić w aucie? Postawić możesz ale na 99,99% nie sięgną Ci kable. > Ja Ci polecę coś takiego > http://allegro.pl/akumulator-westa-forse-60-ah-600a-prawy-plus-elk-i3541432977.html Bardzo dobre a niedrogie akumulatory. Akurat rozmiar 60 Ah występuje z wersjach z prawym i lewym plusem - dobierzesz taki układ, jaki pasuje do twojego auta. http://akumar.pl/westa-forse.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Ozi gdzie go mogę kupić bo Centra dogorywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pajda Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 W Carrefour są akumulatory Titan produkowane przez firmę Jenox dla sieci Carrefour. Akumulatory są w cenie 169 zł 55ah / 550a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Ozi gdzie go mogę kupić bo Centra dogorywa koło AngelClubu tam gdzie budowa jest z tyłu ew gdzieś w dąbrowie górniczej są ponoć trochę tańsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Olej stary akumulator i kup nowy. I tak nie uratujesz starego jeżeli robi problemy przy takich temperaturach, zimą będziesz się denerwował. Polecam to, co Ozarek (ukraińskie akumulatory Westa lub Forse - to samo, tylko linia ekono i profi). Do mojego czterołapa niestety nie produkują, bo nie robią koreańskich rozmiarów, więc zagościł nie tak dawno Banner (po padnięciu nagłym i całkowitym Boscha Silver). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > koło AngelClubu tam gdzie budowa jest z tyłu > ew gdzieś w dąbrowie górniczej są ponoć trochę tańsze Ogólnie ceny mają bardzo dobre - Bannera nigdzie taniej nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Jak w temacie .Dzis rozrusznik ledwo co ruszył .Odcinki jakie robie to 4-8km . To lepiej kup mniejszy, żeby wygodniej go nosić w zimie co najmniej co weekend do domu, żeby podładować. No, chyba że masz możliwość ładowania w zaparkowanym aucie. Ale oczywiście sprawdź najpierw poziom elektrolitu w starym (nawet w teoretycznie bezobsługowych), w razie potrzeby uzupełnij i przetestuj, czy nie ożyje. Ale przy takich przebiegach lepiej i tak regularnie podładować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > To lepiej kup mniejszy, żeby wygodniej go nosić w zimie co najmniej co weekend do domu, żeby > podładować. Bez sensu! Sprawny akumulator po rozruchu silnika pobiera z alternatora duży prąd i po kilku minutach odzyskuje zużyty ładunek. Przy parokilometrowych trasach raz w tygodniu nie powinno być problemów z rozruchem. W miarę starzenia akumulatora prąd ładowania zmniejsza się, potrzebne do naładowania odcinki jazdy wydłużają się. Jeśli akumulator wymaga doładowywania prostownikiem to znaczy że czas kupić nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Bez sensu! > Sprawny akumulator po rozruchu silnika pobiera z alternatora duży prąd i po kilku minutach > odzyskuje zużyty ładunek. > Przy parokilometrowych trasach raz w tygodniu nie powinno być problemów z rozruchem. > W miarę starzenia akumulatora prąd ładowania zmniejsza się, potrzebne do naładowania odcinki jazdy > wydłużają się. > Jeśli akumulator wymaga doładowywania prostownikiem to znaczy że czas kupić nowy. Chyba w styczniu zimą go ładowałem,tak chodził dobrze.Dodam ze teraz go ładuje 3A i jest lekko ciepły ,tak czy siak juz postanowione ze nowy musze kupic w poniedziałek. Mysle nad tym tańszym z korkami http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-55-ah-poznan-i3514655553.html albo ten http://allegro.pl/akumulator-varta-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3539075145.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Mysle nad tym tańszym z korkami Dobrze kombinujesz - dolać wody to 3 minuty roboty. Jeśli bywasz w okolicach Swarzędza, możesz kupić aku marki Duplum. Mam już 2 takie i nie narzekam Przy zakupie montaż jest gratis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Mysle nad tym tańszym z korkami > http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-55-ah-poznan-i3514655553.html albo ten > http://allegro.pl/akumulator-varta-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3539075145.html jak chcesz z korkami to zobacz na nordstar'a albo, wspomnianego już, autocraft'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > jak chcesz z korkami to zobacz na nordstar'a albo, wspomnianego już, autocraft'a. no własnie niewiem czy z korkami czy bez . Bedzie róznic w zimie jezeli chodzi o ten prąd 540 a 600 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > no własnie niewiem czy z korkami czy bez . Bedzie róznic w zimie jezeli chodzi o ten prąd 540 a > 600 ? różnica będzie, ale czy odczuwalna to już zależy od wielu zmiennych - temp otoczenia, stan rozrusznika, opór na złączach ect. Generalnie te 10% różnicy to nie dużo, obecnie aku i tak mają dużo większy prąd zwarciowy niż 10lat temu. Rozruszniki w popularnych autach benzynowych nie zjadają więcej niż 200-250A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > różnica będzie, ale czy odczuwalna to już zależy od wielu zmiennych - temp otoczenia, stan > rozrusznika, opór na złączach ect. > Generalnie te 10% różnicy to nie dużo, obecnie aku i tak mają dużo większy prąd zwarciowy niż 10lat > temu. > Rozruszniki w popularnych autach benzynowych nie zjadają więcej niż 200-250A Zobacz ten sam tańszy tyle że z korkami http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3514656188.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Zobacz ten sam tańszy tyle że z korkami > http://allegro.pl/akumulator-bat-profi-12v-62-ah-poznan-i3514656188.html nie znam tej firmy, nie wiem skąd oni biorą w nazwie tą varte... nie znam = nie ufam, a że nie ma w necie nic o nich to tym bardziej bym tego do auta nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Sprawny akumulator po rozruchu silnika pobiera z alternatora duży prąd i po kilku minutach > odzyskuje zużyty ładunek. Sprawny pusty pobiera duży prąd. Ale im pełniejszy, tym mniejszy prąd pobiera i tym wolniej się ładuje. Na mrozie pojemność znacząco spada i w praktyce przy takich trasach (ani silnik, ani akumulator od niego się nie zagrzeje, żeby zbliżyć się do fabrycznych danych i naładować naprawdę do pełna) aku będzie naładowany może w 30% jego danych znamionowych. Po tygodniu stania na mrozie może nawet nie zakręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 aku będzie naładowany może w 30% jego danych znamionowych. Po tygodniu > stania na mrozie może nawet nie zakręcić. Czyli teoretycznie nowy tez moze kleknąć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Kilka lat temu wziąłem dobry miernik cęgowy i zrobiłem test rozruchu 2.0dCi przy -25st.C. Już po 15s. od rozruchu prąd był pomijalnie mały a po 2km. jazdy był już niemierzalny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > nie znam tej firmy, nie wiem skąd oni biorą w nazwie tą varte... > nie znam = nie ufam, a że nie ma w necie nic o nich to tym bardziej bym tego do auta nie kupił. http://www.batprofi.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > http://www.batprofi.pl/ stronę to ja umiem znaleźć, ale w 'marketingowy bełkot' to ja nie wierzę nie ma za to żadnych opinii ludzi, którzy z tym jeżdżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > stronę to ja umiem znaleźć, ale w 'marketingowy bełkot' to ja nie wierzę > nie ma za to żadnych opinii ludzi, którzy z tym jeżdżą Życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.