_ArtuR_ Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Witojcie Pacjent to SC 1,2 16v Problem jest taki że od pewnego czasu wolne obroty są na poziomie 1400-1500obr/min. Kiedyś już miałem taki problem, ale rozwiązał się można powiedzieć że sam bo w aucie padł aku, po podładowaniu aku problem zniknął Kilka dni temu problem powrócił, odpiąłem kompa na chwilę, ale nie pomogło. Kolektor ssący szczelny, bo po zatkaniu dolotu powietrza silnik momentalnie gaśnie. Podłączyłem do kompa i takie ma parametry Niepokoi mnie trochę napięcie sondy lambda bo bardzo skacze przez chwilę jest np. 40mV a po chwili skacze na 800mV. Pomożecie znaleźć przyczynę? z góry dzięki pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proshotter Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Miałem podobnie tylko ze w 1.4....dodatkowo jeszcze czasami wolno schodził z obrotów... Czyściłem krokowca podmieniałem cpw tps... nic nie pomagało... Winowajcą okazał się luźny przewód na kol ssącym koło krokowca... Nie tylko ze był luźny tylko nie był max przykręcony... Po zatkaniu wlotu powietrza też mentalnie mi gasł... Posprawdzaj dobrze wszystkie przewody idące do kolektora...bo najczęściej dzieją się takie cyrki jak dostaje lewego powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 - albo krokowy nie pracuje lub się zawiesił - nie domyka się przepustnica - brudna albo linka się przycina - lewe powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Miałem podobnie tylko ze w 1.4....dodatkowo jeszcze czasami wolno schodził z obrotów... > Czyściłem krokowca podmieniałem cpw tps... nic nie pomagało... > Winowajcą okazał się luźny przewód na kol ssącym koło krokowca... > Nie tylko ze był luźny tylko nie był max przykręcony... rozumiem że masz na myśli wężyk podciśnieniowy? Jak tak to jutro będę sprawdzał. > Po zatkaniu wlotu powietrza też mentalnie mi gasł... > Posprawdzaj dobrze wszystkie przewody idące do kolektora...bo najczęściej dzieją się takie cyrki > jak dostaje lewego powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 no i tak, sprawdziłem ten wężyk podciśnieniowy bez zmian wyczyściłem przepustnicę, bez zmian, dodatkowo zaczął falować, wcześniej też tak było, ale po chwili obroty stabilizowały się. Teraz nie mają na to za bardzo ochoty. załączam film jak to to teraz wygląda zastanawiam się czy krokowiec nie miesza... Ma ktoś może przepustnicę do 1,2 16v pożyczyć na podmiankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 nikt nie doradzi gdzie szukać problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proshotter Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 O kurna mój aż tak nie falował... Spróbuj wyjąć krokowca przeczyścić go... Cpw sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Spróbuj wyjąć krokowca przeczyścić go... Da radę w 16v? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > Da radę w 16v? w serii przepustnicy jest wykrecany, jak w 8v dopiero w tej z 1.6 jest na wcisk, ale tez sie wyimuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > O kurna mój aż tak nie falował... > Spróbuj wyjąć krokowca przeczyścić go... > Cpw sprawdzałeś? krokowiec jest wciskany nie wiem czy da rade go wytargać, dlatego najchętniej chciałbym całą przepustnicę podmienić CPW nie sprawdzałem... edit: mógłby ktoś sprawdzić czy parametry z pierwszego posta są ok? Bo zastanawia mnie czy kąt otwarcia przepustnicy nie jest za duży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > krokowiec jest wciskany > nie wiem czy da rade go wytargać, dlatego najchętniej chciałbym całą przepustnicę podmienić > CPW nie sprawdzałem... > edit: > mógłby ktoś sprawdzić czy parametry z pierwszego posta są ok? > Bo zastanawia mnie czy kąt otwarcia przepustnicy nie jest za duży? na moje jest za duzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > edit: > mógłby ktoś sprawdzić czy parametry z pierwszego posta są ok? > Bo zastanawia mnie czy kąt otwarcia przepustnicy nie jest za duży? przy zamkniętej zdecydowanie za dużo...8st mniej więcej powinno byc Sprawdz czy talerzyk przepustnicy domyka się prawidłowo (masz też srubę regulacji połozenia przepustnicy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > nikt nie doradzi gdzie szukać problemu? odłącz wtyczkę krokowego i zobacz czy jest lepiej/gorzej (czy w programie podczas pracy zmieniają się u niego wartości) ? otwarcie przepustnicy powinno mieć około 13 stopni (chyba) na start Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > odłącz wtyczkę krokowego i zobacz czy jest lepiej/gorzej (czy w programie podczas pracy zmieniają > się u niego wartości) ? > otwarcie przepustnicy powinno mieć około 13 stopni (chyba) na start @karan no wlasnie jak powinna byc wlasciwie domknieta? Jak patrzalem to byla tam przerwa jakes 3mm. @jerzyk_ wartosci krokowca sie zmieniaja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 rano odpiąłem krokowca i tak samo faluje jak na filmiku... padnięty krokowiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > rano odpiąłem krokowca i tak samo faluje jak na filmiku... > padnięty krokowiec? niekoniecznie jak się odepnie krokowca to silnik czasem tak głupieje jak u Ciebie, czasem ma stabilne wysokie obroty czasem normalne zależy w jakiej pozycji się zatrzymał wyczysć przepustnicę, zrób adapatcję i zobacz czy się nie naprawi a nie masz jakiegoś 3pinowego czujnika temp ? na zupełnie wystudzonym silniku pokrywa się temp powietrza i silnika ? przy ilu załącza się wiatrak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > niekoniecznie > jak się odepnie krokowca to silnik czasem tak głupieje jak u Ciebie, czasem ma stabilne wysokie > obroty czasem normalne > zależy w jakiej pozycji się zatrzymał > wyczysć przepustnicę, zrób adapatcję i zobacz czy się nie naprawi > a nie masz jakiegoś 3pinowego czujnika temp ? > na zupełnie wystudzonym silniku pokrywa się temp powietrza i silnika ? > przy ilu załącza się wiatrak ? przepustnica wczoraj czyszczona, bez zmian. odpiąłem kompa i zrobię adaptację. A zapytam jeszcze przy okazji, jak programie IES od Tzoka skasować adaptację? (komp18fd) czujnik temp. 2 pin temperaturę pokazuje poprawną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > przepustnica wczoraj czyszczona, bez zmian. jak podłaczysz komputer, zaobserwuj czy naciskając płynnie gaz i puszczajac (może być bez odpalania silnika) wskazania TPS są mniej więcej zgodne z bieżącym połozeniem przepustnicy (może on jest uwalony) > odpiąłem kompa i zrobię adaptację. > A zapytam jeszcze przy okazji, jak programie IES od Tzoka skasować adaptację? (komp18fd) chyba w ostatniej zakładce można to pokasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 28 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2013 > jak podłaczysz komputer, zaobserwuj czy naciskając płynnie gaz i puszczajac (może być bez odpalania > silnika) wskazania TPS są mniej więcej zgodne z bieżącym połozeniem przepustnicy (może on jest > uwalony) > chyba w ostatniej zakładce można to pokasować no i tak: tps reaguje na zmiany położenia przepustnicy, ale zastanawia mnie że gdy przepustnica jest zamknięta pokazuje kąt otwarcia prawie 20* po odpięciu go i odpaleniu dalej tak samo faluje... kurde nie mam juz pomysłów edit: wyskoczył błąd "czujnik MAP - zwarcie do Vcc" gdzie w 16v jest mapsensor? edit2: pozycja krokowca na wyłączonym silniku to 92 kroki... jaka powinna być właściwa wartość? do a sie to wogole określić? sory za gupie pytania ale dopiero zacząłem przygodę z 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 map jest wkrecony w kolektor dolotowy przy zborniczku pł. chłod. w przepustnicy, przy czarnym 'slimaku' na ktory zaklada sie linke jest taka srubka do regulacji polozenia przepustnicy, wykrecaj jak tak dlugo az przestanie podpierac otwarcie przepustnicy i wkrec o 'pół ciuta' czyli o tyle zeby oparlo sie o srubke jezeli ta srubka za lekko sie wykreca to wykrec ja calkowicie i oklej gwint np odrobina plasteliny czy cienka nitką kilka zwoi (u mnie kiedys sie samoczynnnie wykrecala ), chodzi o to zeby sruba ciezko sie krecila, ale zeby tez nie zniszcyc gwintu zrob to na zdjetej lince bo to ona moze blokowac przepustnice i wymuszac jej otwarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 28 Września 2013 Udostępnij Napisano 28 Września 2013 20st to dużo za dużo... powinno być 5-9st talerzyk masz niedomknięty...popatrz dokładnie to zobaczysz regulacje położenia przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesioo0 Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > 20st to dużo za dużo... powinno być 5-9st > talerzyk masz niedomknięty...popatrz dokładnie to zobaczysz regulacje położenia przepustnicy dobrze gada polac mu ;p powinno byc ~7 jesli niebedziesz umial ustawic to fasolki w tps zropb i bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > dobrze gada polac mu ;p powinno byc ~7 jesli niebedziesz umial ustawic to fasolki w tps zropb i > bedzie ok jutro postaram się to sprawdzić. A teraz luźne rozmyślenia Dlaczego się mu tak stało? Cały czas było dobrze, macałem tą śrubkę to wydaje się że siedzi ciasno i nie powinna się sama przestawić.... chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesioo0 Napisano 29 Września 2013 Udostępnij Napisano 29 Września 2013 > jutro postaram się to sprawdzić. > A teraz luźne rozmyślenia > Dlaczego się mu tak stało? > Cały czas było dobrze, macałem tą śrubkę to wydaje się że siedzi ciasno i nie powinna się sama > przestawić.... chyba no niepowinna. W moim przypadku szarpalo przy jezdzie na niskich obrotach bo poskladalem przepustnice z roznych czesci ktore lezaly w garazu ale teraz juz jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Pacjent żyje skręciłem tę śrubkę na 15* i jest dobrze... a teraz ciekawostka, śruba odkręcona na tyle że już przepustnica jej nie dotykała a komp dalej pokazywał 13* otwarcia... musiałem dokręcić trochę o za bardzo szarpał na wolnych i tera jest dobrze dodatkowe pytanie: z czego kupić linkę gazu? normalną z SC 1.1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > Pacjent żyje > skręciłem tę śrubkę na 15* i jest dobrze... > a teraz ciekawostka, śruba odkręcona na tyle że już przepustnica jej nie dotykała a komp dalej > pokazywał 13* otwarcia... u mnie też tak było fabrycznie, ale zrobiłem fasolki (odkręcany krokowiec) i jest koło 5 > musiałem dokręcić trochę o za bardzo szarpał na wolnych i tera jest dobrze > dodatkowe pytanie: > z czego kupić linkę gazu? normalną z SC 1.1? ja mam od sc 1.1 SPI (jeżeli jest jakaś róznica między SPI a MPI) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 > ja mam od sc 1.1 SPI (jeżeli jest jakaś róznica między SPI a MPI) jest różnica, linka z 1.1 MPI jest krótsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.