Skocz do zawartości

Pogorszenie jakości oleju silnikowego - opel - błąd


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

> Taki błąd mi wyrzuca jak w temacie

> Pogorszenie jakości oleju silnikowego - błąd stały

> Opel Meriva 1.3 cdti 55KW 2010r

> Czy ktoś wie z czym to się w ogóle je, gdzie szukać przyczyny i jak to działa?

> Sam olej ma 2kkm.

podłączyć komputer i skasować serwis olejowy, jezdzic dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki błąd mi wyrzuca jak w temacie

> Pogorszenie jakości oleju silnikowego - błąd stały

> Opel Meriva 1.3 cdti 55KW 2010r

> Czy ktoś wie z czym to się w ogóle je, gdzie szukać przyczyny i jak to działa?

> Sam olej ma 2kkm.

A ten silnik ma DPF?

Jeśli tak, to może przez to dostało się niespalone paliwo do oleju i jest wymagana wymiana ...

Jaki stan oleju na bagnecie? Nie jest za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten silnik ma DPF?

> Jeśli tak, to może przez to dostało się niespalone paliwo do oleju i jest wymagana wymiana ...

> Jaki stan oleju na bagnecie? Nie jest za dużo?

Ma DPF, co do oleju to nie wiem bo osobiście tego auta nie diagnozowałem. Kolega mi taki błąd przekazał. We wtorek będę się nim "bawił"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma DPF, co do oleju to nie wiem bo osobiście tego auta nie diagnozowałem. Kolega mi taki błąd

> przekazał. We wtorek będę się nim "bawił"

Spr. czy oleju nie jest ponad MAX. Jeśli tak, to do wymiany.

Warto też dbać, by DPF dopalał się do końca, kiedy przychodzi na to pora.

Tak słyszałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spr. czy oleju nie jest ponad MAX. Jeśli tak, to do wymiany.

> Warto też dbać, by DPF dopalał się do końca, kiedy przychodzi na to pora.

> Tak słyszałem

A wytłumaczysz mi co właściwie oznacza ten błąd?

Jest jakiś fizyczny czujnik sprawdzający "jakość" oleju czy po prostu po pewnym przebiegu wyrzuca jako "serwis olejowy"???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wytłumaczysz mi co właściwie oznacza ten błąd?

> Jest jakiś fizyczny czujnik sprawdzający "jakość" oleju czy po prostu po pewnym przebiegu wyrzuca

> jako "serwis olejowy"???

Nie ma żadnego czujnika sprawdzającego jakość oleju. Komputer na podstawie, cyklu pracy silnika (ilość rozruchów, ilość wypaleń DPF/ilość niedopaleń itp) oblicza sobie mniej więcej że olej nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma żadnego czujnika sprawdzającego jakość oleju. Komputer na podstawie, cyklu pracy silnika

> (ilość rozruchów, ilość wypaleń DPF/ilość niedopaleń itp) oblicza sobie mniej więcej że olej

> nadaje się do wymiany.

dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj nr błędu

> Przy jego wymianie była kasowana inspekcja?

Zapewne było to P253F taki jak u mnie. A co śmieszniejsze u mnie nie dało się skasować inspekcji metodą gaz/hamulec/przycisk (choć wcześniej się dawało). Nawet opcom nie dał rady. Gdzieś czytałem że metodą gaz hamulec przycisk da się skasować inspekcje tylko 5 razy czy jakoś tak. Później tylko tech. Nie wiem ile w tym prawdy, bo wyłączyłem w opcomie opcje dotyczącą jakości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne było to P253F taki jak u mnie. A co śmieszniejsze u mnie nie dało się skasować inspekcji

> metodą gaz/hamulec/przycisk (choć wcześniej się dawało). Nawet opcom nie dał rady. Gdzieś

> czytałem że metodą gaz hamulec przycisk da się skasować inspekcje tylko 5 razy czy jakoś tak.

> Później tylko tech. Nie wiem ile w tym prawdy, bo wyłączyłem w opcomie opcje dotyczącą jakości

> oleju.

Inspekcja nie była kasowana.

Znajomy "coś mieszał" auto-com'em ale nie było mnie przy tym - we wtorek zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inspekcja nie była kasowana.

> Znajomy "coś mieszał" auto-com'em ale nie było mnie przy tym - we wtorek zobaczę.

W fiatowskich Miltijetach z filrem DPF masz dwie niezależne inspekcje olejowe do skasowania. Pierwsza to standardowa inspekcja serwisowa przebieg/czas, natomiast druga dotyczy degradacji oleju i nalezy skasować ją osobno. Ponieważ Opel w swoich autach jako CDTI mintuje fiatowskie Miltijety, to pewnie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W fiatowskich Miltijetach z filrem DPF masz dwie niezależne inspekcje olejowe do skasowania.

> Pierwsza to standardowa inspekcja serwisowa przebieg/czas, natomiast druga dotyczy degradacji

> oleju i nalezy skasować ją osobno. Ponieważ Opel w swoich autach jako CDTI mintuje fiatowskie

> Miltijety, to pewnie jest tak samo.

I myślisz, że taki auto-com mi to skasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inspekcja nie była kasowana.

I tu bym szukał przyczyny. Skąd auto ma wiedzieć, że oliwa była zmieniana skoro nie skasowano inspekcji? Ano znikąd, wiec liczy sobie uruchomienia i inne czynniki degradujące olej od poprzedniego kasowania inspekcji i wyszło mu że np: po 17 tyś oliwa do wymiany. A ze przy 15 tyś była wymiana to pikuś skoro nikt nie raczył o tym kompa samochodowego poinformować.

btw

U mni e czasami nawet po 8 tyś jest wymiana bo tak sobie to komp wylicza

> Znajomy "coś mieszał" auto-com'em ale nie było mnie przy tym - we wtorek zobaczę.

to może coś dorobił biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne było to P253F taki jak u mnie.

Jest na to procedura naprawcza w Oplu nr 2260

. cyt:

Quote:

Na podstawie kilku analiz wykryto, że rozcieńczenie oleju wynika z wielu przerwanych cykli regeneracji filtru DPF. Każdy cykl regeneracji filtru DPF automatycznie powoduje rozcieńczenie niewielkiej ilości oleju olejem napędowym, w wyniku czego następuje zwiększenie poziomu oleju silnikowego, a w konsekwencji zmniejszenie jego żywotności. Stan oleju jest kontrolowany przez moduł ECU za pośrednictwem układu monitorowania stanu oleju, który powoduje wyświetlenie komunikatu „INSP” w zestawie wskaźników, informującego o konieczności udania się do najbliższego punktu obsługi w celu przeprowadzenia serwisu (zgodnie z informacjami w instrukcji obsługi), gdy tylko żywotność oleju osiągnie poziom 3%. Uwaga: Aby uniknąć uszkodzeń silnika, w pojazdach wyposażonych w filtr DPF powinno być montowane urządzenie monitorujące stan oleju.


Leczy sie to zmianą softu ECU biglaugh.gif

Corsa-D Z13DTH: począwszy od TIS 2000-DVD, wersja 92

pewnie kontrolka sie będze później zapalać hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Astra-H, nie jest planowana aktualizacja shocked.gif A to nygusy. Auto wyszło ze sprzedaży to można olać klientów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu bym szukał przyczyny. Skąd auto ma wiedzieć, że oliwa była zmieniana skoro nie skasowano

> inspekcji? Ano znikąd, wiec liczy sobie uruchomienia i inne czynniki degradujące olej od

> poprzedniego kasowania inspekcji i wyszło mu że np: po 17 tyś oliwa do wymiany. A ze przy 15

> tyś była wymiana to pikuś skoro nikt nie raczył o tym kompa samochodowego poinformować.

> btw

> U mni e czasami nawet po 8 tyś jest wymiana bo tak sobie to komp wylicza

> to może coś dorobił

Młody jest lewy i nie wiem czego się po nim spodziewać. Tak jak pisałem, we wtorek obadam sprawę.

Na bank olej był wymieniany 2 tys temu i nie była kasowana inspekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto-Com nie podołał

> Próbowałem kasować i bez rezultatu.

Albo serwisowy TECH2 albo zamiennik OP-COM. Niczym innym nie zrobisz. Poziom oleju ani jego stan nie mają znaczenia, wskaźnik wylicza życie oleju na podstawie uruchomień silnika i wypaleń (udanych lub nie) filtra DPF. Można tą funkcję wyłączyć, nazywa się Kontrolą żywotności oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo serwisowy TECH2 albo zamiennik OP-COM. Niczym innym nie zrobisz. Poziom oleju ani jego stan

> nie mają znaczenia, wskaźnik wylicza życie oleju na podstawie uruchomień silnika i wypaleń

> (udanych lub nie) filtra DPF. Można tą funkcję wyłączyć, nazywa się Kontrolą żywotności oleju.

Ma znaczenie.

Jeśli oleju przybyło, to trzeba go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Olej jest ok pod wzgl. ilości, koloru i smaku

Chodzi o to, że źle dopalając DPF w oleju potrafi znaleźć się paliwo.

Jeśli stan na bagnecie podnosiłby się, to zgodnie ze wskazaniem komputera należałoby go wymienić a DPF wypalić w trybie serwisowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma znaczenia dla funkcji zwanej Kontrolą żywotności oleju, bo o tym jest mowa, a nie o stanie

> oleju.

Dwie różne sprawy, ale ich źródło to samo. Tak czy siak użytkownik musi zastanowić się, co jest przyczyną i jakieś kroki podjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.