Skocz do zawartości

Jaki bak do Kombi?


FDK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Astra pojechała do SPA do blacharza i jak się to mówi czasem lepiej pewnych rzeczy nie ruszać. Bak został zdjęty i okazało się że po usunięciu rdzy pojawiło się kilak otworków wentylacyjnych coś się urwało i takie tam "drobiazgi" reasumując muszę kupić bak, jaki, jakiej firmy o to chciałem się Was spytać?

Tak wygląda bak z 97r.

287211372-bak-1.jpg

A tu bulaj pompy, swoją drogą można kupić samą tą blachę?

287211372-bak-2.jpg

W środku czyściutko jak w szpitalu filterki jak nowe, słowem nówka a z zewnątrz tragedia.

post-153788-14352521811105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tu bulaj pompy, swoją drogą można kupić samą tą blachę?

> W środku czyściutko jak w szpitalu filterki jak nowe, słowem nówka a z zewnątrz tragedia.

Nie da się. Pojedź na szrot, odkręć od jakiegoś baku, dorób uszczelkę i będzie gitara. Ponadto ja bym stary pomalował bo sito z niego będzie niedługo, szczególnie na tej niższej stronie, tam woda stoi po deszczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę żeś z Warszawy masz może jakieś namiary? Wiem że baki Pb i On się różnią.

Na ul. Strażackiej na pewno mają, ja kiedyś do swojej eFki kupowałem razem z opaskami trzymającymi. Można naprawdę niedrogo ładny egzemplarz znaleźć za mniej niż 100zł.

A może wystarczy uszczelkę dorobić nową i nie będzie ciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jak przechowywane mają na szrocie, żeby później się nie zdziwił jak benzyna będzie w kolorze bursztynu. Brałbym nowy (np. Blic), zapryskał go cynkiem w spreju (wiadomo, nie jest to fabryczny ocynk) a na to konserwacja np. środkiem Noxudol, Novol, Boll.

Cena oryginału...hmmm... 2 067,63 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to z blacharzem uzgodniłem, że nowy zostanie dodatkowo pomalowany i zabezpieczony, przykleję też te pasy gumowe pod opaski bo widzę że nikt tego w zamiennikach nie stosuje. Wiesz może czy w zamiennikach jest ten plastikowy koszyk w którym defakto leży pompa paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę że nikt tego w zamiennikach nie stosuje. Wiesz może czy

> w zamiennikach jest ten plastikowy koszyk w którym defakto leży pompa paliwa?

takie zamienniki za 170-200PLN to goła blacha z dziurami, extrasów nie oczekuj.

W tym za 2kpln pewnie nie lepiej ale nie wiem - nigdy nikt takiego nie zamówił zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu byłem zmuszony wymienić zbiornik w moim poprzednim aucie czyli Vectra B kombi diesel.. Zdecydowałem się na polski zamiennik z aukcji za około 180zł. Wymieniał mi mechanik i przy tym sporo się nawqr...ł Nie pasował ten cały koszyczek zamontowany na dnie zbiornika. Konieczne było wycięcie oryginalnego ze starego zbiornika i wspawanie do nowego. Farba którą był pokryty schodziła po przetarciu palcem. Ogólnie lipa totalna. Po tym "doświadczeniu" teraz zdecydowałbym się na inny produkt np. firmy Klokkerholm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz nie pasował, a w tych co obserwuję nawet nie ma, jeden ze sprzedawców poradził mi bym sobie przełożył, już nawet mu nie odpisałem, jak mam to zrobić skoro koszyk jest cztery razy większy od otworu pod pompę. Pewnie dodają klucz do konserw.

A czy bak od Kadeta kombi może pasowac do Astry bo tak patrząc na fotki bardzo podobny.

287212121-kadet-allegro.jpg

Zdjęcie z Allegro z firmy Sklep "PHU TOKARSKI"

post-153788-14352521814824_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, obrobiłem dekiel, obróbka elektochemiczna usunęła całą rdzę aż do czystego rdzenia, gdybym próbował mechanicznie lub trawić pewnie bym musiał kupować nowy dekiel, lub całą pompę. Jest taki specyfik nazywa się Cement 4000 i służy do naprawy taśmociągów i klejenia stali z gumą złącze elektryczne zostało uszczelnione i dodatkowo wkleiłem oring tak na wszelki wypadek.

Poniżej kilka efektów mojej pracy.

287235217-po-elektrochemii.jpg287235217-czysto.jpg

Pomalowaniu podkładem wypełniającym i iluś tam warstwami lakieru. Tło to nowy bak.

287235217-zielonydekiel.jpg

Swoją drogą raz stoję przed dylematem jak zabezpieczyć nowy nabytek, bo powiedzmy szczerze zabezpieczony to on nie jest. Wybrałem firmę KLOKKERHOLM wyglądał najlepiej, poza tym miał miskę w środku z przewodem paliwowym. Jakość wytłoczeń stała na wysokim poziomie.

Poniżej kilka fotek bo żaden sprzedawca jakoś nie pokazuje szczegółów.

287235217-Bak.jpg287235217-micha.jpg

post-153788-14352521917071_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, po przetarciu zabezpieczenia firmowego nitro, wszystko zlazło i ukazała się powierzchnia ocynkowana, z tym że po oczyszczeniu całego baku wylazło że gdzieniegdzie ocynk jest zdarty!

Blachy są cynkowane jednostronnie i idą na tłocznik a później na zgrzewanie i gdzieś (podejrzewam tłocznik) ocynk zostaje uszkodzony.

Tak czy siak czyścimy cały zbiornik nitro aż zniknie resztka starej farby, przed malowaniem odpylamy z kłaczków i paproszków.

Ja użyłem Nuvol 360 (trzy warstwy) a wykończę barankiem w spray'u również Nuvol. Tak zabezpieczony zbiornik powinien być łakomym kąskiem na szrocie kiedy karoseria zamieni się w pył.

Po usunięciu warstwy lakieru widać ślady po zgrzewarce rolkowej.

287238678-20131010_215249%282%29.jpg

Krućce są lutowane mosiądzem, to dobrze smile.gif

287238678-20131010_221618%282%29.jpg

287238678-20131010_221637%282%29.jpg

Pierwsza warstwa, jak widać malowałem pędzlem, warto kupic jakiś porządniejszy bo zbieranie włosia ze zbiornika jest upierdliwe.

Opalarka z elektroniczna regulacją temperatury zapewnia podgrzewanie w okolicach 60 st.

Skraca to czas suszenia pomiędzy warstwami do 25min.

287238678-20131010_231122%282%29.jpg

Trzecia warstwa

287238678-20131011_003210%282%29.jpg

Juto baranek smile.gif

Malowanie barankiem jest proste i przyjemne, ale zaczynam składać na kompresor bo mam zakwasy w palcu wskazującym:)

Zanim zaczniemy malowanie koniecznie zabezpieczamy otwory pod pompę i czujnik poziomu benzyny. Inaczej czeka nas sporo skrobania.

287238678-zabezpieczenie-1.jpg

287238678-baranek-1.jpg

287238678-bak-baranek.jpg

Zużyłem dwie puszki ale jeszcze kupię jedną i dodatkowo pomaluję miejsce styku pasów z bakiem.

Czas schnięcia ok. 5min, smród potworny, gorszy niż farba zabezpieczająca.

post-153788-14352521924813_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]> Ja użyłem Nuvol 360 (trzy warstwy) a wykończę barankiem w spray'u również Nuvol. [..]

> Czas schnięcia ok. 5min, smród potworny, gorszy niż farba zabezpieczająca. [...]

Dobra robota i niezły pomysł z opalarką ok.gif

Dziś też nawdychałem się opar z baranka Novola tylko, że z wersji Ultra (nakładany pistoletem z 1 litrowych pojemników). Smród przeokrutny ale nie ma się co dziwić skoro w składzie jest toluen i ksylen. Konkretne wietrzenie warsztatu (podwójne wrota i okna otwarte na "przestrzał") niewiele pomagały. Kiedy ładnych parę lat temu robiłem konserwację Astry środkami Bolla (manuale można znaleźć na astra.auto.pl) wydaje mi się, że tak nie śmierdziało.

Co do fotek - jeżeli zależy Ci na tym aby ktoś ich nie wykorzystywał jako swoje dodaj na nich jakieś znaki wodne. Moje fotki z w/w manuali są w sieci wykorzystywane przez firmy wykonujące konserwację podwozi jako ich własne lub nawet na Allegro przez firmy sprzedające środki do kons. podwozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a'propos tego zdartego ocynku. Kiedyś miałem okazję pracować w FSO Żerań na tłoczni. Na początku taśmy były ładne ocynkowane arkusze blachy, w kolejnych etapach produkcji elementów w wielu miejscach ocynk był zdarty. Dobrze było to widać na początku etapu począwszy od prostego arkusza i na końcu linii produkcyjnej danego elementu. Problem tkwi w w samym pracowniku, który niezbyt dokładnie umieszcza element w tłoczni oraz w samym urządzeniu tłoczącym, które może nie mieć odpowiedniego smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś miałem okazję pracować w FSO Żerań na tłoczni.

Potwierdzam. Ja znowu pracowałem na spawalni i często gęsto gołe nadwozie było oblane wodą ze zgrzewarki. Wystarczyło, ze pracownik nie wyczyścił wody i zanim nadwozie dojechało do lakierni już było czerwone. Kiedyś nikt tego nie pilnował niestety i nie dziwne, że roczny polonez miał korozję, że o dużym fiacie nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o rozwianie wątpliwości, ta czarna rura, z baku musi być przyłączona zamiast tego wywijasa? Bo chyba innej opcji nie ma? Wąż podłączony jest do dna tej miski w której znajduje się pompa paliwa.

287253054-20131016_222449.jpg

Tak to w środku wygląda. (widać że w zamienniku rurka zwrotna paliwa nie została podciągnięta nad koszyk frown.gif tylko kończy się na burcie baku)

287253054-20131016_222148.jpg

287253054-20131016_223915.jpg

A tu widać już bak z pasami bitumicznymi, jak w oryginale smile.gif (brakuje jeszcze paska na wysokości kola zapasowego)

post-153788-14352522001536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poszedłem montować osprzęt do baku i zauważyłem że "baranek bardzo kijowo, trzyma się ostrych krawędzi baku, do tego stopnia że dało się go na łączeniu blach odłupać. Wszędzie indziej jest mocny, ale krawędzie kicha, nie wiem czy coś z barankiem w sprayu czy taka jego uroda. Postanowiłem więc wszystkie ostre krawędzie przelecieć chlorokauczukiem i dodatkowo miejsca pod pasy smile.gif

Muszę powiedzieć że chlorokauczuk chyba bardziej wali od baranka:) Musiałem założyć maskę z filtrami węglowymi.

287262775-20131020_214822.jpg

A może go machnę całego,w sumie została mi prawie cała puszka?

post-153788-14352522050432_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem się powstrzymać: Jakby taką konserwację stosowali producenci, to samochody kosztowałyby 10x tyle, ale byłby wieczne - tylko hamulce, amortyzatory i silnik co 200kkm zmieniać. Ew. jakieś łożyska i elementy amortyzujące z gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prace nad bakiem zakończone i szczerze mówiąc nie spodziewałem się że największym problemem będzie wkręcenie czujnika poziomu benzyny za chiny nie mogłem go wkręcić, bez uszczelki nie było problemu z uszczelką za nic nie dał się przekręcić. Rozwiązaniem problemu okazało się zeszlifowanie pilnikiem diamentowym zadziorów na wypustach mocujących korek z pływakiem, zadziory po wykrojniku zacinały bowiem prowadnice na obwodzie korka skutecznie hamując jego obrót.

287289311-20131031_001618.jpg

Nad otworem widać magnes neodymowy wyłapujący opiłki.

post-153788-14352522177943_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty:

Zapłaciłem 243zł plus kurier 27zł, do tego 3x15zł za baranek, podkład reaktywny 67zł (800ml) 36zł taśma bitumiczna 10m, 46zł za chlorokauczuk 400ml i 15zł za pędzel smile.gif Podkładu zużyłem może 200ml na trzykrotne maźnięcie, chlorokauczuku ok 200ml na trzykrotne malowanie. Do tego 4 gąbki (zakoszone z kuchni, sorki kochanie smile.gif ) i litr rozpuszczalnika nitro za 7zł.

Co jeszcze? Półmaska 3M Serii 6000 z pochłaniaczami 6051 A1 bez niej nie da się malować w pomieszczeniu zamkniętym, rękawice nitrylowe 10zł za 10szt, rękawice Vorel, materiał z cieniutką warstwą gumy 4zł, ale nie nadają się do rozpuszczalników. Opalarka z regulacją temperatury STEINEL HL 1910 E, nie ma wyświetlacza ale po kilku razach można dojść co i jak, a wytrzymała jest bardzo.

A i papier pergaminowy smile.gif do odizolowania nie całkiem zaschniętego zbiornika od innych rzeczy w piwnicy. Ma tą zaletę że nic się do niego nie przykleja.

Po pierwszym (trzykrotnym malowaniu z wygrzewaniem pomiędzy warstwami) 24h odpoczynku w ciepłej i suchej jak pieprz piwnicy ok 25C, później trzykrotne malowanie barankiem (wygrzewanie), przerwa czterodniowa, chlorokauczuk (wygrzewanie) (3x) co 24h. Całość około tygodnia, wieczorkiem w piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bak zamocowany, ale muszę powiedzieć że jaja były, w warsztacie mnie poinformowano że jest problem bo coś nie pasuje i ciężko się dokręca.

Pojechałem i ręce mi opadły. Pan przykręcił bak ale zupełnie nie zauważył że wszystkie przewody w tym odpowietrzający wlazły mu pod belkę oporową dokręcił na siłę gniotąc wszystkie przewody, oczywiście padło sakramentalne "Panie jest dobrze to bak jest zły" Ale powiedziałem że ma natychmiast odkręcać bak i poprawiać, musiałem pokazać co i jak bo miły Pan się pogubił. Przyznam że mnie [dunder świsnął]. Facet w zawodzie od dwudziestu lat. Gdybym wsiadł i pojechał to po pewnym czasie zaczęły się problemy z odpowietrzaniem baku itd. W ogóle bym tego nie skojarzył ze złym montażem baku.

Ech...

czerwona.gif

[Orochimaru]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.