grogi Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Zwykły benzynowej potrafi byc równie oszczędny - Chevrolet właśnie zlikwidował wersje E-Assist > (hybrydową) Malibu, bo nowe Malibu ze zwykłym benzynowcem pali mniej niz hybryda. Ja bym to określił w następujący sposób: "hybrydę też można skopać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > No fajnie, tylko w tym wypadku sie nie da. A to co sie da porownac to niestety jednoznacznie > wskazuje na diesla. Szybszy, tanszy i w rzeczywistych warunkach rownie oszczedny, jak nie > bardziej. Tylko że obecnie dużo bardziej skomplikowany, co w dłuższym okresie eksploatacji niekoniecznie musi wyjść taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Tylko że obecnie dużo bardziej skomplikowany, co w dłuższym okresie eksploatacji niekoniecznie musi > wyjść taniej. Nowy diesel 150 czy 200kkm powinien zrobić w miarę bezproblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Tylko że obecnie dużo bardziej skomplikowany, co w dłuższym okresie eksploatacji niekoniecznie musi > wyjść taniej. Mówisz że Diesel jest bardziej skomplikowany od Hybrydy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Tylko że obecnie dużo bardziej skomplikowany, co w dłuższym okresie eksploatacji niekoniecznie musi > wyjść taniej. odważna teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Mówisz że Diesel jest bardziej skomplikowany od Hybrydy? A co w hybrydzie jest takiego skomplikowanego?! Cały HSD (który jest jednym z bardziej skomplikowanych systemów) to: - ICE - proste 1.8 VVTi, ze zmodyfikowanym czasem otwarcia zaworów (inne wałki), żeby uzyskać pracę w cyklu Atkinsona. Na łańcuchu. Do tego nie widuje wysokich obrotów (4500 rpm to chyba max). * MG1, MG2 - bezproblemowe, bezobsługowe * Inwerter - bezproblemowy, czasami trzeba płyn chłodniczy wymienić. Ew. pompę wody jak zaczyna hałasować. * Bateria - bezobsługowa, bezproblemowa * PSD (przekładnia) - poziom mechanicznego skomplikowania porównywalny do skrzyni biegów manualnej. do tego masz jeszcze: - kompresor klimatyzacji - elektryczny. Brak pasków, sprzęgieł itp. Bezobsługowy. - pompa wody - elektryczna. Brak pasków, sprzęgieł itp. Bezobsługowa. -- termostat - cóż za komplikacja konstrukcji -- w niektórych wersjach są dodatkowe termostaty, które otwierają dodatkowy obieg i dogrzewają płyn chłodniczy dookoła wydechu. - hamulce - tutaj układ jest bardziej skomplikowany przez odzyskiwanie energii - i trudno się go np. odpowietrza. Komplikacja jest na poziomie oprogramowania, które cały ten bajzel ogarnia. Ew. elementów oznaczonych gwiazdką (ale ja elektryk jestem żaden i może się okazać, że też są proste).. To tego na te elementy jest dłuuuga gwarancja. , Komplikacji mechaniki (np. skrzynie DSG i ich sterowanie) czy elektroniki (gozylion czujników w dieslu) tutaj nie ma... Hybrydy pokroju Insight'a są jeszcze prostsze - bo tam silnik elektryczny/generator są zamontowane w okolicach (albo nawet zamiast) koła zamachowego. Reszta to auto jak każde inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > No fajnie, tylko w tym wypadku sie nie da. A to co sie da porownac to niestety jednoznacznie > wskazuje na diesla. Szybszy, tanszy i w rzeczywistych warunkach rownie oszczedny, jak nie > bardziej. Jakoś nie wieże w spalanie diesla na poziomie hybrydy w mieście. Tak porównując to najlepsza będzie benzyna, tańsza i prostrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > odważna teoria Odważna? Kolega grogi już to dobrze wyjaśnił. Dużo mniej osprzętu i wrażliwych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Mówisz że Diesel jest bardziej skomplikowany od Hybrydy? 1,6 D z Golfa II na pewno nie 1,6 TDI Bluemotion z Golfa VII już raczej tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Jakoś nie wieże w spalanie diesla na poziomie hybrydy w mieście. Yaris hybrydowy i 1.4 d4d palą tyle samo w mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Silniki elektryczne maja w sobie łożyska ktore potrafia sie zepsuć, szczególnie ze sa one poddawane sporym obciążeniom. Inwerter - wstrząsy mogą spowodować pogorszenie kontaktu miedzy tyrystorami a ich radiatorami = przegrzanie i bum. O tym ze przy tych prądach i napięciach pojawiają sie zupełnie inne problemy to nawet nie będę wspominał. Bateria - zużycie (w końcu to ni-cd). Tak, to zupełnie inny rodzaj problemów niz w dieslu, ale problemy tez mogą wystąpić. Na szczescie Toyota zaprojektowała wszystko z dużym zapasem bezpieczeństwa + składane to jest przez Japończyków = nie ma problemu z niedokreconymi śrubami. Ale nowe wersje bedą projektowane tak jak nowe diesle - z coraz mniejszym zapasem bezpieczeństwa (bo taniej!). Do tego toyota planuje przejście z ni-cd na litowe w następnej generacji HSD. P.S. Toyota wczoraj pokazała nowy wodorowy samochód mający szanse na podobna rewolucje jak hybrydy - udało im sie tak zaprojektować ogniwa paliwowe ze sa w stanie zrobic pojazd za $50k i na nim zarobić! Jeszcze kilka lat temu to było nie do pomyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Yaris hybrydowy i 1.4 d4d palą tyle samo w mieście Akurat układ hybrydowy w Yarisie (zaimportowany ze starego Priusa) nie jest jeszcze optymalny. Za słaby jest w nim elektryk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Yaris hybrydowy i 1.4 d4d palą tyle samo w mieście 3,1 vs 4,8 l/100km i to diesel bez automatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > 3,1 vs 4,8 l/100km i to diesel bez automatu Katalogi oglądasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.