Skocz do zawartości

Toyota Auris Hybrid - test


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

> Zwykły benzynowej potrafi byc równie oszczędny - Chevrolet właśnie zlikwidował wersje E-Assist

> (hybrydową) Malibu, bo nowe Malibu ze zwykłym benzynowcem pali mniej niz hybryda.

Ja bym to określił w następujący sposób: "hybrydę też można skopać" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No fajnie, tylko w tym wypadku sie nie da. A to co sie da porownac to niestety jednoznacznie

> wskazuje na diesla. Szybszy, tanszy i w rzeczywistych warunkach rownie oszczedny, jak nie

> bardziej.

Tylko że obecnie dużo bardziej skomplikowany, co w dłuższym okresie eksploatacji niekoniecznie musi wyjść taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz że Diesel jest bardziej skomplikowany od Hybrydy?

A co w hybrydzie jest takiego skomplikowanego?!

Cały HSD (który jest jednym z bardziej skomplikowanych systemów) to:

- ICE - proste 1.8 VVTi, ze zmodyfikowanym czasem otwarcia zaworów (inne wałki), żeby uzyskać pracę w cyklu Atkinsona. Na łańcuchu. Do tego nie widuje wysokich obrotów (4500 rpm to chyba max).

* MG1, MG2 - bezproblemowe, bezobsługowe

* Inwerter - bezproblemowy, czasami trzeba płyn chłodniczy wymienić. Ew. pompę wody jak zaczyna hałasować.

* Bateria - bezobsługowa, bezproblemowa

* PSD (przekładnia) - poziom mechanicznego skomplikowania porównywalny do skrzyni biegów manualnej.

do tego masz jeszcze:

- kompresor klimatyzacji - elektryczny. Brak pasków, sprzęgieł itp. Bezobsługowy.

- pompa wody - elektryczna. Brak pasków, sprzęgieł itp. Bezobsługowa.

-- termostat - cóż za komplikacja konstrukcji

-- w niektórych wersjach są dodatkowe termostaty, które otwierają dodatkowy obieg i dogrzewają płyn chłodniczy dookoła wydechu.

- hamulce - tutaj układ jest bardziej skomplikowany przez odzyskiwanie energii - i trudno się go np. odpowietrza.

Komplikacja jest na poziomie oprogramowania, które cały ten bajzel ogarnia. Ew. elementów oznaczonych gwiazdką (ale ja elektryk jestem żaden i może się okazać, że też są proste).. To tego na te elementy jest dłuuuga gwarancja. , Komplikacji mechaniki (np. skrzynie DSG i ich sterowanie) czy elektroniki (gozylion czujników w dieslu) tutaj nie ma...

Hybrydy pokroju Insight'a są jeszcze prostsze - bo tam silnik elektryczny/generator są zamontowane w okolicach (albo nawet zamiast) koła zamachowego. Reszta to auto jak każde inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No fajnie, tylko w tym wypadku sie nie da. A to co sie da porownac to niestety jednoznacznie

> wskazuje na diesla. Szybszy, tanszy i w rzeczywistych warunkach rownie oszczedny, jak nie

> bardziej.

Jakoś nie wieże w spalanie diesla na poziomie hybrydy w mieście.

Tak porównując to najlepsza będzie benzyna, tańsza i prostrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki elektryczne maja w sobie łożyska ktore potrafia sie zepsuć, szczególnie ze sa one poddawane sporym obciążeniom. Inwerter - wstrząsy mogą spowodować pogorszenie kontaktu miedzy tyrystorami a ich radiatorami = przegrzanie i bum. O tym ze przy tych prądach i napięciach pojawiają sie zupełnie inne problemy to nawet nie będę wspominał. Bateria - zużycie (w końcu to ni-cd).

Tak, to zupełnie inny rodzaj problemów niz w dieslu, ale problemy tez mogą wystąpić. Na szczescie Toyota zaprojektowała wszystko z dużym zapasem bezpieczeństwa + składane to jest przez Japończyków = nie ma problemu z niedokreconymi śrubami. Ale nowe wersje bedą projektowane tak jak nowe diesle - z coraz mniejszym zapasem bezpieczeństwa (bo taniej!). Do tego toyota planuje przejście z ni-cd na litowe w następnej generacji HSD.

P.S. Toyota wczoraj pokazała nowy wodorowy samochód mający szanse na podobna rewolucje jak hybrydy - udało im sie tak zaprojektować ogniwa paliwowe ze sa w stanie zrobic pojazd za $50k i na nim zarobić! Jeszcze kilka lat temu to było nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.