Keryp_ Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Cuś tego typu: choć oczywiście to przykładowy. Stary wziął i wyzionął ducha, a oryginału po Hamerykach szukać nie będę. Poza napieciem jakieś parametry musi spełniac, czy to bez znaczenia? Ew. może ktoś poleci coś konkretnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Cuś tego typu: > choć oczywiście to przykładowy. Nie wiem co to jest, ale nie lepiej dobrą używkę ze szrotu, od czegokolwiek dobrze trąbiącego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Cuś tego typu: Tego typu co pokazałeś występują przeważnie parami niski i wysoki i tak też razem powinny trąbić, bo pojedynczo każdy z nich wypada blado . Jeżeli to ma być "tylko" sygnał, to to montuj cokolwiek, byle napięcie się zgadzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 podjedź do pierwszego dużego motoryzacyjnego najlepiej takiego z kategorii "starych polmozbytów". jak szukałem klaksonu, to dostałem za 8 zł nowy klakson motocyklowy i jest gitara. Ważne aby był na 12v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Tego typu co pokazałeś występują przeważnie parami niski i wysoki i tak też razem powinny trąbić, > bo pojedynczo każdy z nich wypada blado kiedys w dużych fiatach montowali takie podwójne trąbki. znalazłem taką trąbkę, ale jedną, założyłem do cinkusia i powiem Ci, ze nieżle to dawało. nawet sie diagnosta spytał co tam założyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Dzięki Panowie! Poszukam po prostu czegoś na 12V. [edyta] - na aukcjach sprzedawcy wrzucają schematy podłączeń z przekaźnikiem. Jak rozumiem - u mnie jest to już fabrycznie rozwiązane, a ja mam tylko podpiąć i gitara, tak? Jak naciskam klakson, to z lewej strony deski rozdzielczej cos cyka - przekaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Dzięki Panowie! Poszukam po prostu czegoś na 12V. > [edyta] - na aukcjach sprzedawcy wrzucają schematy podłączeń z przekaźnikiem. Jak rozumiem - u mnie > jest to już fabrycznie rozwiązane, a ja mam tylko podpiąć i gitara, tak? > Jak naciskam klakson, to z lewej strony deski rozdzielczej cos cyka - przekaźnik? tak przekaźnik zobacz tylko jedną rzecz - czy masz na 2 czy na 1 przewód Jeśli na jeden - nie ma problemu - da się zamontować zarówno jedno i dwuprzewodowe Jeśli masz 2 przewody to sprawdź czy sterowanie nie jest masą - wtedy muszą być 2przewodowe titki. Co do samych titków - to sprzedawane w cenie pi razy oko 20 zl sztuka to kicha. W moim już 21 lat oryginały działają - ale to produkt dobrej firmy - teraz nazwy nie pamietam - jak zajrzę - napiszę. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LETIS Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Cuś tego typu: > choć oczywiście to przykładowy. > Stary wziął i wyzionął ducha, a oryginału po Hamerykach szukać nie będę. > Poza napieciem jakieś parametry musi spełniac, czy to bez znaczenia? > Ew. może ktoś poleci coś konkretnego. Wytargaj z auta i zobacz jakie ma podłączenie, podjedź na jakiś szrot i dobierzesz za 10zł. Ja u siebie w poprzedniej omedze 3 razy zmieniałem (dziwnym trafem zawsze po tym jak na w kondukcie weselnym jechałem). Raz kupiłem w motoryzacyjnym ładne czerwone itp za 25zł sztuka.... wysiadły po 4 użyciach. Przy montażu jeśli masz takie jak na zdjęciu montuj żeby "wylot" był skierowany pod kątem w dół wtedy woda bez problemu będzie spływać. Na klaksonie masz wybite jego napięcie zasilania i częstotliwość w Hz lub te LO - HI . A i jeszcze pamiętaj przy podłączeniu że masz też + i - w niektórych klaksonach (niektóre mają diode w środku) i trzeba odpowiednio podłączyć bo inaczej go upalisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Dzięki Panowie! Poszukam po prostu czegoś na 12V. > [edyta] - na aukcjach sprzedawcy wrzucają schematy podłączeń z przekaźnikiem. Jak rozumiem - u mnie > jest to już fabrycznie rozwiązane, a ja mam tylko podpiąć i gitara, tak? > Jak naciskam klakson, to z lewej strony deski rozdzielczej cos cyka - przekaźnik? Wygląda, że tak. Weź żarówkę 12V (dowolnej mocy) i podepnij pod przewód idący do klaksonu i masę. Jeżeli naciśnięcie przycisku klaksonu zapali żarówkę, masz sterowanie przekaźnikiem (bo cyka) i plusem. Jeżeli masz dwa przewody, to sprawdź tak jeden i drugi. Ten na którym będzie zapalało żarówkę to plus sterowany przekaźnikiem, ten na którym nie będzie się zapalała to masa. Opcja druga, to jeżeli żarówka zapali się od razu na stałe po podpięciu do jednego z przewodów - wtedy klakson masz sterowany masą z tego drugiego przewodu, co możesz sprawdzić podłączając żarówkę między niego a plus. Będzie się zapalała po naciśnięciu przycisku na kierownicy. Zależnie od tego szukasz klaksonu z dwiema końcówkami (bez wyprowadzenia jednej na obudowę) albo z jedną, gdzie masą jest obudowa. Kolejna ciekawostka - w bardzo wielu samochodach, wypuszczanych fabrycznie z jednym klaksonem, sterowanie było masą. Ale w skrzynce bezpiecznikowej miały miejsce na przekaźnik klaksonu, tylko z włożoną zamiast niego zworą łączącą przewód od przycisku w kierownicy wprost z przewodem idącym do klaksonu. Wystarczy tę zworę zastąpić przekaźnikiem i dawny masowy przewód "zasilający" klakson staje się przewodem plusowym sterowanym przyciskiem poprzez przekaźnik. Wtedy izolujesz ten drugi przy klaksonie, na którym jest stały plus, a używasz tego, który przy zworze był sterowaną masą, a teraz podaje plus Co do klaksonów - najlepsze kupiłem w rzemieślniczych pawilonach na Chłodnej koło wieżowca Daewoo - od Tawrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 podepne sie do tematu a moze macie jakies doswiadczenia z takimi klaksonami? ewentualnie jakie inne propozycje by klakson byl "budzacy respekt" - taki z tira bylby idealny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > podepne sie do tematu > a moze macie jakies doswiadczenia z takimi klaksonami? > ewentualnie jakie inne propozycje by klakson byl "budzacy respekt" - taki z tira bylby idealny już trzecia u mnie na pokładzie Zdychaja na szczęście przed upływem gwarancji. Teraz idzie na rekord. Ale założona w lepszej lokalizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > już trzecia u mnie na pokładzie > Zdychaja na szczęście przed upływem gwarancji. > Teraz idzie na rekord. Ale założona w lepszej lokalizacji. faktycznie tak daje po uszach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czlowiek Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 To jest to . Mam trzeci sezon i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.