Skocz do zawartości

Klakson do auta


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> Cuś tego typu:

Tego typu co pokazałeś występują przeważnie parami niski i wysoki i tak też razem powinny trąbić, bo pojedynczo każdy z nich wypada blado grinser006.gif. Jeżeli to ma być "tylko" sygnał, to to montuj cokolwiek, byle napięcie się zgadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego typu co pokazałeś występują przeważnie parami niski i wysoki i tak też razem powinny trąbić,

> bo pojedynczo każdy z nich wypada blado

kiedys w dużych fiatach montowali takie podwójne trąbki. znalazłem taką trąbkę, ale jedną, założyłem do cinkusia i powiem Ci, ze nieżle to dawało. nawet sie diagnosta spytał co tam założyłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie! Poszukam po prostu czegoś na 12V. ok.gif

[edyta] - na aukcjach sprzedawcy wrzucają schematy podłączeń z przekaźnikiem. Jak rozumiem - u mnie jest to już fabrycznie rozwiązane, a ja mam tylko podpiąć i gitara, tak? grinser006.gif

Jak naciskam klakson, to z lewej strony deski rozdzielczej cos cyka - przekaźnik? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Panowie! Poszukam po prostu czegoś na 12V.

> [edyta] - na aukcjach sprzedawcy wrzucają schematy podłączeń z przekaźnikiem. Jak rozumiem - u mnie

> jest to już fabrycznie rozwiązane, a ja mam tylko podpiąć i gitara, tak?

> Jak naciskam klakson, to z lewej strony deski rozdzielczej cos cyka - przekaźnik?

tak przekaźnik

zobacz tylko jedną rzecz - czy masz na 2 czy na 1 przewód

Jeśli na jeden - nie ma problemu - da się zamontować zarówno jedno i dwuprzewodowe

Jeśli masz 2 przewody to sprawdź czy sterowanie nie jest masą - wtedy muszą być 2przewodowe titki.

Co do samych titków - to sprzedawane w cenie pi razy oko 20 zl sztuka to kicha.

W moim już 21 lat oryginały działają - ale to produkt dobrej firmy - teraz nazwy nie pamietam - jak zajrzę - napiszę.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cuś tego typu:

> choć oczywiście to przykładowy.

> Stary wziął i wyzionął ducha, a oryginału po Hamerykach szukać nie będę.

> Poza napieciem jakieś parametry musi spełniac, czy to bez znaczenia?

> Ew. może ktoś poleci coś konkretnego.

Wytargaj z auta i zobacz jakie ma podłączenie, podjedź na jakiś szrot i dobierzesz za 10zł. Ja u siebie w poprzedniej omedze 3 razy zmieniałem (dziwnym trafem zawsze po tym jak na w kondukcie weselnym jechałem). Raz kupiłem w motoryzacyjnym ładne czerwone itp za 25zł sztuka.... wysiadły po 4 użyciach. Przy montażu jeśli masz takie jak na zdjęciu montuj żeby "wylot" był skierowany pod kątem w dół wtedy woda bez problemu będzie spływać. Na klaksonie masz wybite jego napięcie zasilania i częstotliwość w Hz lub te LO - HI . A i jeszcze pamiętaj przy podłączeniu że masz też + i - w niektórych klaksonach (niektóre mają diode w środku) i trzeba odpowiednio podłączyć bo inaczej go upalisz 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Panowie! Poszukam po prostu czegoś na 12V.

> [edyta] - na aukcjach sprzedawcy wrzucają schematy podłączeń z przekaźnikiem. Jak rozumiem - u mnie

> jest to już fabrycznie rozwiązane, a ja mam tylko podpiąć i gitara, tak?

> Jak naciskam klakson, to z lewej strony deski rozdzielczej cos cyka - przekaźnik?

Wygląda, że tak. Weź żarówkę 12V (dowolnej mocy) i podepnij pod przewód idący do klaksonu i masę. Jeżeli naciśnięcie przycisku klaksonu zapali żarówkę, masz sterowanie przekaźnikiem (bo cyka) i plusem. Jeżeli masz dwa przewody, to sprawdź tak jeden i drugi. Ten na którym będzie zapalało żarówkę to plus sterowany przekaźnikiem, ten na którym nie będzie się zapalała to masa.

Opcja druga, to jeżeli żarówka zapali się od razu na stałe po podpięciu do jednego z przewodów - wtedy klakson masz sterowany masą z tego drugiego przewodu, co możesz sprawdzić podłączając żarówkę między niego a plus. Będzie się zapalała po naciśnięciu przycisku na kierownicy.

Zależnie od tego szukasz klaksonu z dwiema końcówkami (bez wyprowadzenia jednej na obudowę) albo z jedną, gdzie masą jest obudowa.

Kolejna ciekawostka - w bardzo wielu samochodach, wypuszczanych fabrycznie z jednym klaksonem, sterowanie było masą. Ale w skrzynce bezpiecznikowej miały miejsce na przekaźnik klaksonu, tylko z włożoną zamiast niego zworą łączącą przewód od przycisku w kierownicy wprost z przewodem idącym do klaksonu. Wystarczy tę zworę zastąpić przekaźnikiem i dawny masowy przewód "zasilający" klakson staje się przewodem plusowym sterowanym przyciskiem poprzez przekaźnik. Wtedy izolujesz ten drugi przy klaksonie, na którym jest stały plus, a używasz tego, który przy zworze był sterowaną masą, a teraz podaje plus zlosnik.gif

Co do klaksonów - najlepsze kupiłem w rzemieślniczych pawilonach na Chłodnej koło wieżowca Daewoo - od Tawrii zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> podepne sie do tematu

> a moze macie jakies doswiadczenia z takimi klaksonami?

> ewentualnie jakie inne propozycje by klakson byl "budzacy respekt" - taki z tira bylby idealny

już trzecia u mnie na pokładzie

Zdychaja na szczęście przed upływem gwarancji.

Teraz idzie na rekord. Ale założona w lepszej lokalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.