ppmarian Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Pytanie o stosowność takiego rozwiązania. Chodzi o dotrysk paliwa w wysokich partiach obr i pełnym obciążeniu. Czyli np powyzej 5000obr i gazie w podlodze zakładam że instalacja jest prawidłowo dobrana i ustawina a dotrysk nie pełni roli dodawania paliwa bo np reduktor lub wytryski lpg nie wyrabiają ale przyczynia się do obniżenia temperatury na zaworach i ochrania je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Wypadałoby zmierzyć EGT (chociaż to nie wszystko) z i bez w podanych warunkach. Nie wiem, czy ktoś takimi wynikami dysponuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 nie da się podlać lpg bardziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Pytanie o stosowność takiego rozwiązania. Chodzi o dotrysk paliwa w wysokich partiach obr i pełnym > obciążeniu. Spotkałem sie z informacją, że taki dotrysk w autach bez powrotu benzyny do zbiornika powoduje zmniejszenie ciśnienia w szynie paliwowej i przez to auto nie pali "checka" Rozwiązanie mające na celu chłodzenie zaworów jest bez sensu bo mozna przecież ustawić instalkę ciut bogaciej w wysokich obrotach i na jedno wyjdzie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Wypadałoby zmierzyć EGT (chociaż to nie wszystko) z i bez w podanych warunkach. Nie wiem, czy ktoś > takimi wynikami dysponuje. Myślę że producenci takimi wynikami dysponują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > nie da się podlać lpg bardziej? Lpg trzebaby znacznie więcej podjąć niż benzyny i można zrobić zbyt bogato = zmniejszenie mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Rozwiązanie mające > na celu chłodzenie zaworów jest bez sensu Aby chronić gniazda przed wypaleniem. Tak to określa BRC. Nie wiem czy to jest stricte schładzanie czy oddziaływanie chemiczne. >bo mozna przecież ustawić instalkę ciut bogaciej w > wysokich obrotach i na jedno wyjdzie, A jak to chcesz zrobić trwale w sekwencji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > schładzanie czy oddziaływanie chemiczne. IMHO kompilacja tych dwóch rzeczy, z przewagą drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > Aby chronić gniazda przed wypaleniem. Tak to określa BRC. Nie wiem czy to jest stricte > schładzanie czy oddziaływanie chemiczne. Powiedziałbym że chodzi o to by mieszanka była bogata. Na takiej samej zasadzie działa lubryfikacja. Olej dodany do komory spalania powoduje że mieszanka sie wzbogaca i przez to ma niższa temperaturę spalania. Chemicznie nie ma to ZTCW żadnego znaczenia bo olej nie ma służyć do smarowania tylko do zabezpieczenia gniazd zaworowyych. I w teorii zabezpiecza. W teorii bo z info które uzyskałem do przedstawiciela Staga wynika, że ich badania nie potwierdziły by lubryfikacja pomagała lub szkodziła. > A jak to chcesz zrobić trwale w sekwencji? W BRC nie mam bladego pojęcia. W Stagu od tego jest mnożnik. Teoria mówi że na wysokich obrotach powinien być bliski 1 czyli otearcie wtrysku gazowego takie samo czasowo jak benzynowego. Ale co szkodzi go ręcznie ciut przestawić by ciut dłużej był otwarty? Oczywiście wszystko trzeba robić z głową tak by sie wtryski nie zapętliły. Znam tylko bardzo ogólnie możliwości BRC więc nie wiem czy tez ma możliwości takiej ręcznej korekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Astroman często mądrze piszesz ale nie dziś. Kompletnie się z tobą nie zgadzam. Zapominasz albo nie wiesz na czym polega sprzężenie zwrotne na którym bazuje automatyka każdego silnika wtryskowego. Nie da się dowolnie zmieniać mieszanki bo to ECU silnika w oparciu o sygnał z sondy lambda będzie zawsze dążyć do stechiometrii. Wydatkiem gazu inst. sekwencyjnej też zarządza ECU silnika. Mnożniki i inne parametry służą jedynie w dopasowaniu charakterystyki spalania LPG do tej benzynowej aby nie rozwalić oryginalnej mapy adaptacji silnika. Jak podciągniesz mnożnik to tylko przez chwilę będzie bogaciej do momentu aż ECU skoryguje BLMy i wtedy znowu będzie jak było. Tylko że teraz dla benzyny adaptacja będzie skopana i w danym zakresie będzie ubogo. Lubryfikacja nie zmienia temperatury spalania przez to że robi bogatszą mieszankę. Choćby z powodu jaki opisałem wyżej. Twoja teoria jest mocno karkołomna. Nie zmienia temperatury spalania bo jest tego środka zbyt mało aby mieć wpływ. Jeżeli zabezpiecza gniazda to tylko w sposób chemiczny, coś na zasadzie czteroetylku ołowiu czy dodatków potasowych do paliwa, które zmieniają strukturę wierzchniej warstwy stali gniazd. To że w przypadku LPG działa to do bani wynika z beznadziejnej koncepcji dozowania. Z benzyną jest prosto bo wlewasz środek bezpośrednio do paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > Astroman często mądrze piszesz ale nie dziś. Masz rację. Dopiero dotarło do mnie że chodziło ci o trwałą zmiane charakterystyki czego sie oczywiście nie da zrobić bo skończą sie korekty i wywali checka. > Lubryfikacja nie zmienia temperatury spalania przez to że robi bogatszą mieszankę. To nie moje wymysły tylko info przekazane podczas szkolenia przez przedstawiciela Staga. Szkolenia są darmowe i można dostać kawkę i ciastko to sie skusiłem Nie zagłębialem się w szczeguły techniczne tylko przyjąłem to za pewnik że skoro AC testowało to u siebie to chyba wiedzą czego uczą. Nie przekonuje mnie chemiczne działanie lubryfikacji. Skoro płyn sie spala to co i jak ma chronić chemicznie? Sadza osiada na zaworach i chroni jak kiedyś czteroetylek ołowiu? A jeśli sie nie spala to czemu za chwile nie zapycha katalizatora? Nie mam zamiaru kruszyć o to kopii a tylko przekazuję to czego sie dowiedziałem. Lubryfikacja ma tyle samo zwolennikłów co przeciwników. Jak dla mnie to dotrysk benzyny jest teoretycznie fajnym sposobem na maskowanie druciarstwa gazowników. Można dać słabsze komponenty a jak nie wyrabiają na wysokich obrotach to podlać ciut benzyny żeby sie auto nie przelączyło samo z LPG. Czy pomaga w obniżaniu temperatury spalin i chronieniu zaworów? Gdzieś w sieci znalazłem kiedyś jakiś pomiar użytkownika Subaru z którego wynikało że różnica w temperaturze spalania była przy pełnym bucie w granicach 25`C wyższa na LPG. Nie wiem czy jest jakis sens by ją obniżać dotryskiem benzyny. Ale to już temat dla znawców konstrukcji silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 na lpg forum jest obszerny temat odnosnie lubryfikacji głos zabierał dystrybutor BRC ale w końcu nie odpowiedział na niektórye pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stifff Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Nie odpowiedział bo sami niewiele wiedzą . Przerabiałem to z niejednym niby fachowcem od LPG. A producenci walą w rogi potencjalnych użytkowników wymyślając kosztowne bzdety ( np. lubryfikacja) i inne podobne ,które więcej potrafią zaszkodzić niż pomóc. Odnośnie wypalania gniazd oraz zaworów na LPG to kumaci wiedzą co ,jak i dlaczego . Ale aby temu zapobiec też jest prosty i znany sposób. Lecz nie każdy chce w to wchodzić. A jest to wymiana gniazd zaworów oraz ( nie zawsze możliwa ) wymiana zaworów dostosowanych do pracy w wyższych temperaturach. Nie należy przy tym zapominać o zmianach kątów i szerokości przylgni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 ok ziomek ale co powiesz np o silniku colta 1.2 w którym po ok 150 tyś km na benzynie trzeba robic głowice, na gazie tez. gdzies (chyba) gliwice / południe polskie jest firma która za 1000-1200zł zmienia gniazda zaworowe na nowe z wytrzymałego materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > na lpg forum jest obszerny temat odnosnie lubryfikacji > głos zabierał dystrybutor BRC > ale w końcu nie odpowiedział na niektórye pytania. Znalazłem ten wątek. Nie wiedziałem o jego istnieniu. Bardzo rzeczowo poprowadzony wywód przez Piotra Pinasa z Czakramu. W zasadzie potwierdza mój tok rozumowania napisany powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 EM... "przy gazie wcisnietym w podloge" oznacza WOT. A to z kolei oznacza, ze mozesz sobie w mapie sterownika gazowego podniesc mnoznik dla czasow wtrysku np. 15ms o 2-3ms i zrobisz naprawde bogato. Inna sprawa jesli Ci nie wydala parownik, albo masz zbyt male dysze, albo Ci sie petla wtryski. Podstawowa sprawa, to powiedz nam czy masz bogata mieszanke, czy uboga podczas WOT przy 5krpm, bo to jest podstawa. Jesli nie masz wskaznika mieszanki (kosztuje 80zl), to nie jezdzij autem na WOT ile wlezie, bo jak masz ubogo to Ci sie posypie pol silnika. [edit] Co do lubryfikacji, to dodatki lubryfikacyjne np. w 1L maja 0.5% wlasciwego dodatku, ktory sie osadzi na gniazdach zaworowych i bedzie je czesciowo chronil przed zuzyciem i nieszczelnoscia. Chodzi o to, ze Kowalski by nie zaplacil sumy jakiej sobie zycza za prawdziwa zawartosc plynu lubryfikacyjnego, ktora jest smiesznie niska. Te same skladniki zawiera "dodatek do paliwa bezolowiowego". Tyle ze on musi leciec z benzyna. [edit] Zawory dolotowe to sa chlodzone caly czas przez wpadajace powietrze. Martw sie bardziej o wylotowe, denka tlokow i uwaga! uwaga! Brudy na przylgniach zaworow dolotowych. Benzyna Ci nie obnizy temperatury spalania w komorze niestety. Tyle ze moze troszke podczas odparowania po wyjsciu z wtrysku. Duzo lepiej podac wtrysk bezposredni gazu w formie cieklej prosto do cylindra, albo zwykle 5 gen. Wtedy masz takie chlodzenie ze hej! A i do jazdy w WOT caly czas (zakladam ze chodzi ci o jazde na jakims torze, albo w wyscigach), to raczej bez EGT, temperatury oleju, szerokiej sondy i cisnienia oleju, to nie podchodz. Roznica miedzy jazda na ubogo na malych i srednich obciazeniach, a w WOT jest tak kolosalna, ze ciezko to nawet opisac. Nie mowiac juz o uturbionych jednostkach. Pamietaj tez, ze gaz PALI SIE WOLNIEJ, wiec korekta wyprzedzenia zaplonu jest konieczna. Inaczej popalisz sobie zawory wylotowe nawet przy bogatej mieszance. Pytanie jakie masz pierscienie i czy dadza rade zebrac olej przy 5krpm. Zwykle jest z tym problem, tu musialbys sie specjalistow dopytac, czy jak podasz benzyne, to czy pomoze ona zmyc olej, zeby nie wystapil scoring. A moze byc tak ze olej jest pozadany na sciankach mimo wysokich temperatur, wtedy lepiej dac sam gaz. Oczywiscie pomijam EGR, bo w WOT, ECU powinien zamnac EGR na cztery spusty. Niemniej EGR przy malych i srednich obciazeniach jest pieknym wynalazkiem, bo obniza temp. spalania, dzieki czemu mozna zejsc na bardziej ubogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > "przy gazie wcisnietym w podloge" oznacza WOT. > A to z kolei oznacza, ze mozesz sobie w mapie sterownika gazowego podniesc mnoznik dla czasow > wtrysku np. 15ms o 2-3ms i zrobisz naprawde bogato. Na jak długo? Przecież sterownik silnika i tak po czasie skoryguje BLM do wartości jakie uzna za słuszne czyli do stechiometrii. A jak przekroczy graniczny punkt to wywali checka. No chyba że przy WOT i/lub powyżej 5tys ECU pracuje już na otwartej pętli sprzężenia. Tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Na jak długo? Przecież sterownik silnika i tak po czasie skoryguje BLM do wartości jakie uzna za > słuszne czyli do stechiometrii. A jak przekroczy graniczny punkt to wywali checka. No chyba że > przy WOT i/lub powyżej 5tys ECU pracuje już na otwartej pętli sprzężenia. Tego nie wiem. W WOT jest petla otwarta, bo musi byc bogato, ma byc maksymalna moc. Przy sondach waskopasmowych nie ma jak tego sprawdzic, wiec czesc ECU ma mapy "na sztywno" a czesc wylicza sobie max czas wtrysku na WOT na podstawie czasow wtryskow podczas normalnej jazdy (mnoznik). Inna sprawa jest natomiast przy sondach szerokopasmowych i tutaj to bedzie juz ciezko, trzeba stosowac emulatory, albo odpinanie sondy, itp, itd Ale szerokopasmowki sa raczej w bardzo drogich samochodoach, wiec wlascicieli spokojnie stac zeby im to zrobili w drogim warsztacie i napewno na forum by sie nie pytali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Pytanie o stosowność takiego rozwiązania. Chodzi o dotrysk paliwa w wysokich partiach obr i pełnym > obciążeniu. Czyli np powyzej 5000obr i gazie w podlodze > zakładam że instalacja jest prawidłowo dobrana i ustawina a dotrysk nie pełni roli dodawania paliwa > bo np reduktor lub wytryski lpg nie wyrabiają ale przyczynia się do obniżenia temperatury na > zaworach i ochrania je. U mnie po instalacji mialem ta funkcje wlaczona w KME. W sumie nawet prosilem podczas instalacji, zeby ja aktywowac, bo naczytalem sie ze moj reduktor kme gold moze nie wyrabiac przy , a jak wiesz mam 6 garow i 250 KM. Obawialem sie takze jak lpg bedzie pracowalo na si drive, w szczegolnosci w trybach sportowych. Kilka miesiech jezdzilem tak z dotryskami, az pewnego dnia po jezdzie autostradowej zapalila sie rezerwa nopb. Postanowilem wylaczyc dotryski i pojezdzic bez tej funcji i generalnie ja nie odczuwam roznicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > U mnie po instalacji mialem ta funkcje wlaczona w KME. W sumie nawet prosilem podczas instalacji, > zeby ja aktywowac, bo naczytalem sie ze moj reduktor kme gold moze nie wyrabiac przy , a jak > wiesz mam 6 garow i 250 KM. Obawialem sie takze jak lpg bedzie pracowalo na si drive, w > szczegolnosci w trybach sportowych. > Kilka miesiech jezdzilem tak z dotryskami, az pewnego dnia po jezdzie autostradowej zapalila sie > rezerwa nopb. Postanowilem wylaczyc dotryski i pojezdzic bez tej funcji i generalnie ja nie > odczuwam roznicy. przy jakich parametrach miales ustawiony dostysk ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.