Skocz do zawartości

Dotrysk benzyny na LPG


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie o stosowność takiego rozwiązania. Chodzi o dotrysk paliwa w wysokich partiach obr i pełnym obciążeniu. Czyli np powyzej 5000obr i gazie w podlodze

zakładam że instalacja jest prawidłowo dobrana i ustawina a dotrysk nie pełni roli dodawania paliwa bo np reduktor lub wytryski lpg nie wyrabiają ale przyczynia się do obniżenia temperatury na zaworach i ochrania je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie o stosowność takiego rozwiązania. Chodzi o dotrysk paliwa w wysokich partiach obr i pełnym

> obciążeniu.

Spotkałem sie z informacją, że taki dotrysk w autach bez powrotu benzyny do zbiornika powoduje zmniejszenie ciśnienia w szynie paliwowej i przez to auto nie pali "checka" Rozwiązanie mające na celu chłodzenie zaworów jest bez sensu bo mozna przecież ustawić instalkę ciut bogaciej w wysokich obrotach i na jedno wyjdzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiązanie mające

> na celu chłodzenie zaworów jest bez sensu

Aby chronić gniazda przed wypaleniem. Tak to określa BRC. Nie wiem czy to jest stricte schładzanie czy oddziaływanie chemiczne.

>bo mozna przecież ustawić instalkę ciut bogaciej w

> wysokich obrotach i na jedno wyjdzie,

A jak to chcesz zrobić trwale w sekwencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby chronić gniazda przed wypaleniem. Tak to określa BRC. Nie wiem czy to jest stricte

> schładzanie czy oddziaływanie chemiczne.

Powiedziałbym że chodzi o to by mieszanka była bogata. Na takiej samej zasadzie działa lubryfikacja. Olej dodany do komory spalania powoduje że mieszanka sie wzbogaca i przez to ma niższa temperaturę spalania. Chemicznie nie ma to ZTCW żadnego znaczenia bo olej nie ma służyć do smarowania tylko do zabezpieczenia gniazd zaworowyych. I w teorii zabezpiecza. W teorii bo z info które uzyskałem do przedstawiciela Staga wynika, że ich badania nie potwierdziły by lubryfikacja pomagała lub szkodziła.

> A jak to chcesz zrobić trwale w sekwencji?

W BRC nie mam bladego pojęcia. W Stagu od tego jest mnożnik. Teoria mówi że na wysokich obrotach powinien być bliski 1 czyli otearcie wtrysku gazowego takie samo czasowo jak benzynowego. Ale co szkodzi go ręcznie ciut przestawić by ciut dłużej był otwarty? Oczywiście wszystko trzeba robić z głową tak by sie wtryski nie zapętliły.

Znam tylko bardzo ogólnie możliwości BRC więc nie wiem czy tez ma możliwości takiej ręcznej korekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astroman często mądrze piszesz ale nie dziś. Kompletnie się z tobą nie zgadzam. Zapominasz albo nie wiesz na czym polega sprzężenie zwrotne na którym bazuje automatyka każdego silnika wtryskowego. Nie da się dowolnie zmieniać mieszanki bo to ECU silnika w oparciu o sygnał z sondy lambda będzie zawsze dążyć do stechiometrii. Wydatkiem gazu inst. sekwencyjnej też zarządza ECU silnika. Mnożniki i inne parametry służą jedynie w dopasowaniu charakterystyki spalania LPG do tej benzynowej aby nie rozwalić oryginalnej mapy adaptacji silnika. Jak podciągniesz mnożnik to tylko przez chwilę będzie bogaciej do momentu aż ECU skoryguje BLMy i wtedy znowu będzie jak było. Tylko że teraz dla benzyny adaptacja będzie skopana i w danym zakresie będzie ubogo.

Lubryfikacja nie zmienia temperatury spalania przez to że robi bogatszą mieszankę. Choćby z powodu jaki opisałem wyżej. Twoja teoria jest mocno karkołomna. Nie zmienia temperatury spalania bo jest tego środka zbyt mało aby mieć wpływ. Jeżeli zabezpiecza gniazda to tylko w sposób chemiczny, coś na zasadzie czteroetylku ołowiu czy dodatków potasowych do paliwa, które zmieniają strukturę wierzchniej warstwy stali gniazd. To że w przypadku LPG działa to do bani wynika z beznadziejnej koncepcji dozowania. Z benzyną jest prosto bo wlewasz środek bezpośrednio do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astroman często mądrze piszesz IThankYou.gif

ale nie dziś. bokser.giftuk.gif

Masz rację. smile.gifclaps.gif

Dopiero dotarło do mnie że chodziło ci o trwałą zmiane charakterystyki czego sie oczywiście nie da zrobić bo skończą sie korekty i wywali checka.

> Lubryfikacja nie zmienia temperatury spalania przez to że robi bogatszą mieszankę.

To nie moje wymysły tylko info przekazane podczas szkolenia przez przedstawiciela Staga. Szkolenia są darmowe i można dostać kawkę i ciastko to sie skusiłem biglaugh.gif Nie zagłębialem się w szczeguły techniczne tylko przyjąłem to za pewnik że skoro AC testowało to u siebie to chyba wiedzą czego uczą. Nie przekonuje mnie chemiczne działanie lubryfikacji. Skoro płyn sie spala to co i jak ma chronić chemicznie? Sadza osiada na zaworach i chroni jak kiedyś czteroetylek ołowiu? A jeśli sie nie spala to czemu za chwile nie zapycha katalizatora? Nie mam zamiaru kruszyć o to kopii a tylko przekazuję to czego sie dowiedziałem. Lubryfikacja ma tyle samo zwolennikłów co przeciwników.

Jak dla mnie to dotrysk benzyny jest teoretycznie fajnym sposobem na maskowanie druciarstwa gazowników. Można dać słabsze komponenty a jak nie wyrabiają na wysokich obrotach to podlać ciut benzyny żeby sie auto nie przelączyło samo z LPG. Czy pomaga w obniżaniu temperatury spalin i chronieniu zaworów? niewiem.gif

Gdzieś w sieci znalazłem kiedyś jakiś pomiar użytkownika Subaru z którego wynikało że różnica w temperaturze spalania była przy pełnym bucie w granicach 25`C wyższa na LPG. Nie wiem czy jest jakis sens by ją obniżać dotryskiem benzyny. Ale to już temat dla znawców konstrukcji silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiedział bo sami niewiele wiedzą . Przerabiałem to z niejednym niby fachowcem od LPG. A producenci walą w rogi potencjalnych użytkowników wymyślając kosztowne bzdety ( np. lubryfikacja) i inne podobne ,które więcej potrafią zaszkodzić niż pomóc.

Odnośnie wypalania gniazd oraz zaworów na LPG to kumaci wiedzą co ,jak i dlaczego . Ale aby temu zapobiec też jest prosty i znany sposób. Lecz nie każdy chce w to wchodzić. A jest to wymiana gniazd zaworów oraz ( nie zawsze możliwa ) wymiana zaworów dostosowanych do pracy w wyższych temperaturach. Nie należy przy tym zapominać o zmianach kątów i szerokości przylgni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na lpg forum jest obszerny temat odnosnie lubryfikacji

> głos zabierał dystrybutor BRC

> ale w końcu nie odpowiedział na niektórye pytania.

Znalazłem ten wątek. Nie wiedziałem o jego istnieniu. Bardzo rzeczowo poprowadzony wywód przez Piotra Pinasa z Czakramu. W zasadzie potwierdza mój tok rozumowania napisany powyżej. old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EM...

"przy gazie wcisnietym w podloge" oznacza WOT.

A to z kolei oznacza, ze mozesz sobie w mapie sterownika gazowego podniesc mnoznik dla czasow wtrysku np. 15ms o 2-3ms i zrobisz naprawde bogato.

Inna sprawa jesli Ci nie wydala parownik, albo masz zbyt male dysze, albo Ci sie petla wtryski.

Podstawowa sprawa, to powiedz nam czy masz bogata mieszanke, czy uboga podczas WOT przy 5krpm, bo to jest podstawa.

Jesli nie masz wskaznika mieszanki (kosztuje 80zl), to nie jezdzij autem na WOT ile wlezie, bo jak masz ubogo to Ci sie posypie pol silnika.

[edit]

Co do lubryfikacji, to dodatki lubryfikacyjne np. w 1L maja 0.5% wlasciwego dodatku, ktory sie osadzi na gniazdach zaworowych i bedzie je czesciowo chronil przed zuzyciem i nieszczelnoscia.

Chodzi o to, ze Kowalski by nie zaplacil sumy jakiej sobie zycza za prawdziwa zawartosc plynu lubryfikacyjnego, ktora jest smiesznie niska.

Te same skladniki zawiera "dodatek do paliwa bezolowiowego". Tyle ze on musi leciec z benzyna.

[edit]

Zawory dolotowe to sa chlodzone caly czas przez wpadajace powietrze.

Martw sie bardziej o wylotowe, denka tlokow i uwaga! uwaga! Brudy na przylgniach zaworow dolotowych.

Benzyna Ci nie obnizy temperatury spalania w komorze niestety. Tyle ze moze troszke podczas odparowania po wyjsciu z wtrysku.

Duzo lepiej podac wtrysk bezposredni gazu w formie cieklej prosto do cylindra, albo zwykle 5 gen. Wtedy masz takie chlodzenie ze hej!

A i do jazdy w WOT caly czas (zakladam ze chodzi ci o jazde na jakims torze, albo w wyscigach), to raczej bez EGT, temperatury oleju, szerokiej sondy i cisnienia oleju, to nie podchodz.

Roznica miedzy jazda na ubogo na malych i srednich obciazeniach, a w WOT jest tak kolosalna, ze ciezko to nawet opisac. Nie mowiac juz o uturbionych jednostkach.

Pamietaj tez, ze gaz PALI SIE WOLNIEJ, wiec korekta wyprzedzenia zaplonu jest konieczna. Inaczej popalisz sobie zawory wylotowe nawet przy bogatej mieszance.

Pytanie jakie masz pierscienie i czy dadza rade zebrac olej przy 5krpm. Zwykle jest z tym problem, tu musialbys sie specjalistow dopytac, czy jak podasz benzyne, to czy pomoze ona zmyc olej, zeby nie wystapil scoring.

A moze byc tak ze olej jest pozadany na sciankach mimo wysokich temperatur, wtedy lepiej dac sam gaz.

Oczywiscie pomijam EGR, bo w WOT, ECU powinien zamnac EGR na cztery spusty. Niemniej EGR przy malych i srednich obciazeniach jest pieknym wynalazkiem, bo obniza temp. spalania, dzieki czemu mozna zejsc na bardziej ubogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "przy gazie wcisnietym w podloge" oznacza WOT.

> A to z kolei oznacza, ze mozesz sobie w mapie sterownika gazowego podniesc mnoznik dla czasow

> wtrysku np. 15ms o 2-3ms i zrobisz naprawde bogato.

Na jak długo? Przecież sterownik silnika i tak po czasie skoryguje BLM do wartości jakie uzna za słuszne czyli do stechiometrii. A jak przekroczy graniczny punkt to wywali checka. No chyba że przy WOT i/lub powyżej 5tys ECU pracuje już na otwartej pętli sprzężenia. Tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jak długo? Przecież sterownik silnika i tak po czasie skoryguje BLM do wartości jakie uzna za

> słuszne czyli do stechiometrii. A jak przekroczy graniczny punkt to wywali checka. No chyba że

> przy WOT i/lub powyżej 5tys ECU pracuje już na otwartej pętli sprzężenia. Tego nie wiem.

W WOT jest petla otwarta, bo musi byc bogato, ma byc maksymalna moc. Przy sondach waskopasmowych nie ma jak tego sprawdzic, wiec czesc ECU ma mapy "na sztywno" a czesc wylicza sobie max czas wtrysku na WOT na podstawie czasow wtryskow podczas normalnej jazdy (mnoznik).

Inna sprawa jest natomiast przy sondach szerokopasmowych i tutaj to bedzie juz ciezko, trzeba stosowac emulatory, albo odpinanie sondy, itp, itd

Ale szerokopasmowki sa raczej w bardzo drogich samochodoach, wiec wlascicieli spokojnie stac zeby im to zrobili w drogim warsztacie i napewno na forum by sie nie pytali wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie o stosowność takiego rozwiązania. Chodzi o dotrysk paliwa w wysokich partiach obr i pełnym

> obciążeniu. Czyli np powyzej 5000obr i gazie w podlodze

> zakładam że instalacja jest prawidłowo dobrana i ustawina a dotrysk nie pełni roli dodawania paliwa

> bo np reduktor lub wytryski lpg nie wyrabiają ale przyczynia się do obniżenia temperatury na

> zaworach i ochrania je.

U mnie po instalacji mialem ta funkcje wlaczona w KME. W sumie nawet prosilem podczas instalacji, zeby ja aktywowac, bo naczytalem sie ze moj reduktor kme gold moze nie wyrabiac przy but.gif, a jak wiesz mam 6 garow i 250 KM. Obawialem sie takze jak lpg bedzie pracowalo na si drive, w szczegolnosci w trybach sportowych.

Kilka miesiech jezdzilem tak z dotryskami, az pewnego dnia po jezdzie autostradowej zapalila sie rezerwa nopb. Postanowilem wylaczyc dotryski i pojezdzic bez tej funcji i generalnie ja nie odczuwam roznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie po instalacji mialem ta funkcje wlaczona w KME. W sumie nawet prosilem podczas instalacji,

> zeby ja aktywowac, bo naczytalem sie ze moj reduktor kme gold moze nie wyrabiac przy , a jak

> wiesz mam 6 garow i 250 KM. Obawialem sie takze jak lpg bedzie pracowalo na si drive, w

> szczegolnosci w trybach sportowych.

> Kilka miesiech jezdzilem tak z dotryskami, az pewnego dnia po jezdzie autostradowej zapalila sie

> rezerwa nopb. Postanowilem wylaczyc dotryski i pojezdzic bez tej funcji i generalnie ja nie

> odczuwam roznicy.

przy jakich parametrach miales ustawiony dostysk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.