Skocz do zawartości

Dymi na biało i chodzi nierówno


motylfx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent: Stilo JTD 115.

Strasznie dymi na biało ( i śmierdzi parafiną) na zimnym silniku, po rozgrzaniu mniej.

Dodatkowo chodzi nierówno (jak ciągnik), też bardziej na zimnym silniku.

Płynu chłodniczego nie ubywa, więc to raczej nie UPG.

Co myślicie, świece, przepływka, wtryski czy coś innego?

W przyszłym tygodniu chcę podjechać na komputer, warto?.

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrec i wyczysc map sensor,,, swiruje bo mozliwe ze syfu nalapal i nie lapie temp...dopiero jak sie nagrzeje to puszcza syf...mialem podobnie, nie chodzil rowno, gasl nie reagowal na pedal gazu.podepnij pod komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wykrec i wyczysc map sensor,,, swiruje bo mozliwe ze syfu nalapal i nie lapie temp...dopiero jak

> sie nagrzeje to puszcza syf...mialem podobnie, nie chodzil rowno, gasl nie reagowal na pedal

> gazu.podepnij pod komp

Kilka teoretycznych przyczyn białego dymu w silnikach ....z ksiazki o jtd....niedrożne przewietrzanie zbiornika paliwa

-zapowietrzony układ zasilania

-zanieczyszczony filtr powietrza , uszkodzone wtryskiwacze

-przewody zasilania i wtrysku niedrożne lub zwężone

-niewłaściwe ustawienie faz pompy( nie dotyczy JTD)

-niewłaściwe wyregulowanie pompy( w jtd się nie reguluje)

to z książki, ale może da do myślenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej stacji kolega ostatnio tankował?

Ja kilka razy musiałem zatankować na stacji z zielono-żółtym słoneczkiem i po ostatnim tankowaniu również zaczął tak jakoś dziwnie dymić na blado niebiesko.

Jak się rozgrzeje i depnę mocniej, to przestaje i wraca do swoich szarych barw, ale wystarczy, że pojadę kawałek w korku i znowu to samo - chmura błękitnego dymu. Czyżby bp zalało już zbiorniki zimowym olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnego dnia po napisaniu poprzedniego postu, stilonek chodził jak zegareczek, zero dymku, ładnie przyspieszał a od wczoraj znowu coś mu się przestawiło i ponownie niebieska chmurka. Na pewno nie jest to kwestia paliwa, bo zatankowałem teraz na innej stacji i wlałem to lepsze, więc paliwo odpada, tylko zastanawia mnie co teraz?

Czyżby EGR albo turbina tak mocno przepuszcza alej, tylko dlaczego kilka dni jest ok a kilka nie? Ma ktoś może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.