boossu Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 no właśnie... przez myśl co raz częściej przchodzi myśl zakupu takiego "cuda" z 2001-2007 roku produkcji .. chciałbym zakupić na wiosnę ale czy w ogóle warto? wiem, że Misiek miał nieprzyjemność kupić pechowy egzemplarz, dlatego pytam: czego unikać? na co zwrócić uwagę, co się "sypie"? i jak drogie i częste są naprawy? auto miało by być raczej zabawką w garażu na niedzielne pojeżdzawki - bez żadnych KJS'ów, czy tym podobnych przebieg roczny na pewno nie większy niż 6kkm chciałbym mieć coś, co zawsze chciałem mieć szukać WRX'a, STI czy może lepiej EVO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > no właśnie... przez myśl co raz częściej przchodzi myśl zakupu takiego "cuda" z 2001-2007 roku > produkcji .. chciałbym zakupić na wiosnę ale czy w ogóle warto? wiem, że Misiek miał > nieprzyjemność kupić pechowy egzemplarz, dlatego pytam: > czego unikać? na co zwrócić uwagę, co się "sypie"? i jak drogie i częste są naprawy? auto miało by > być raczej zabawką w garażu na niedzielne pojeżdzawki - bez żadnych KJS'ów, czy tym podobnych > przebieg roczny na pewno nie większy niż 6kkm chciałbym mieć coś, co zawsze chciałem mieć > szukać WRX'a, STI czy może lepiej EVO? szukac STI lub Type R lub RA odpuscic sobie GT i WRX bo przedzej czy pozniej dolozysz tyle w mody ze taniej bylo kupic to co wyzej EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > szukac STI lub Type R lub RA > odpuscic sobie GT i WRX bo przedzej czy pozniej dolozysz tyle w mody ze taniej bylo kupic to co > wyzej > EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji Jak z awaryjnością? zauważyłem, że w każdym temacie z Subaru wtrącisz swoje 5groszy więc pewnie wiesz dużo więcej niż ja szczególne wady (panewki, skrzynie?) jeżeli tak to w jakich wersiach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > Jak z awaryjnością? zauważyłem, że w każdym temacie z Subaru wtrącisz swoje 5groszy więc pewnie > wiesz dużo więcej niż ja szczególne wady (panewki, skrzynie?) jeżeli tak to w jakich wersiach wystrzegaj się jak ognia GT i WRX, bo oprócz tego że jak ppmarian napisał wydasz dużo na mody, to jeszcze do rocznika 2005 mają skrzynie z gównolitu. Pamiętaj, że WRX a WRX STI z tego samego rocznika to zupełnie inne auta jeżeli chodzi o osiągi i wytrzymałość Żeby nie było za łatwo wielokrotnie w ogłoszeniach WRXy sa sprzedawane jako WRX STI i jak nie zrobisz doktoratu z różnic możesz się wp... na minę. Silnik 2.5l dostępny po 2005 roku potrafi się wysrać przy przebiegach nawet 30kkm (gdzieś mi się ostatnio na forum subaru przewinęło). szukaj STI z silnikiem 2.0 (do 2005r) w jak najlepszym stanie to ograniczysz ryzyko ale nie oszukujmy się, te auta nie służą do jeżdżenia po bułki i ryzyko jest dużo wyższe niż średnia rynkowa poza tym zerknij w sklepach w necie ile kosztują np. tarcze do tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > poza tym zerknij w sklepach w necie ile kosztują np. tarcze do tego auta 215PLN Tak zupełnie serio. Mi chodzi taki projekt po głowie od dłuższego czasu. Nie realizuję go oczywiście z powodu zauważalnego braku gotówki, ale też i z powodu innego projektu. Niemniej jednak, nie wiesz czy EVO nie daje większej gwarancji bezproblemowej jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > przebieg roczny na pewno nie większy niż 6kkm... Od razu prostownik z Lidla kup póki są. Wiem co piszę. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 24 Października 2013 Udostępnij Napisano 24 Października 2013 > 215PLN > Tak zupełnie serio. Mi chodzi taki projekt po głowie od dłuższego czasu. > Nie realizuję go oczywiście z powodu zauważalnego braku gotówki, ale też i z powodu innego > projektu. Jesteś pewny że chciałbyś zatrzymywać STI przy pomocy takich tarcz? > Niemniej jednak, nie wiesz czy EVO nie daje większej gwarancji bezproblemowej jazdy? nie wiem, choć słyszałem że daje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Jak z awaryjnością? zauważyłem, że w każdym temacie z Subaru wtrącisz swoje 5groszy więc pewnie > wiesz dużo więcej niż ja szczególne wady (panewki, skrzynie?) jeżeli tak to w jakich wersiach w modelach jakie ci podalem skrzynie i silniki (poza 2.5T) sa pancerne jesli trafisz na 2.5T po zmianie uszczelek i szpilek glowicy to tez warto brac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > 215PLN > Tak zupełnie serio. Mi chodzi taki projekt po głowie od dłuższego czasu. > Nie realizuję go oczywiście z powodu zauważalnego braku gotówki, ale też i z powodu innego > projektu. > Niemniej jednak, nie wiesz czy EVO nie daje większej gwarancji bezproblemowej jazdy? wszystkie te auta (lacznie z GT i WRX) daja gwaracje bezproblemowej jazdy jak sie nie upala jak bdziesz upalac to zaryzykuje ze STI, typeR, RA wytrzyma podobnie jak EVO evo ma pancerny silnik ale padaja dyfry jak muchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > wszystkie te auta (lacznie z GT i WRX) daja gwaracje bezproblemowej jazdy jak sie nie upala O jakim upalaniu mówimy? regularnie 5-7 x w tygodniu szutry, asfalty , piachy... czy może raz na jakis czas jakis strzał ze sprzęgła i ganianie się z innymi autami na drogach szybkiego ruchu > jak bdziesz upalac to zaryzykuje ze STI, typeR, RA wytrzyma podobnie jak EVO > evo ma pancerny silnik ale padaja dyfry jak muchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > w modelach jakie ci podalem skrzynie i silniki (poza 2.5T) sa pancerne > jesli trafisz na 2.5T po zmianie uszczelek i szpilek glowicy to tez warto brac czyli 2.0T mniejsze prawdopodobieństo wtopy przy zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > czyli 2.0T mniejsze prawdopodobieństo wtopy przy zakupie teoretycznie tak ale przy zakupie tego typu aut wiecej zalezy od poprzedniego wlasciciela niz konkretnego modelu osobiscie wolalbym STI 2.5T po zmianie UPG i szpielek niz zdrowe 2.0T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > O jakim upalaniu mówimy? regularnie 5-7 x w tygodniu szutry, asfalty , piachy... czy może raz na > jakis czas jakis strzał ze sprzęgła i ganianie się z innymi autami na drogach szybkiego ruchu na drogi szybkiego ruchu lepiej kupic Mpower, RS, lub AMG czy nawet jakiego mocnego kompakta megane/foka/GTI R STI czy EVO pokazuje przawage na ciasnych zakrechach i nieprzeyczepej nawirzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > na drogi szybkiego ruchu lepiej kupic Mpower, RS, lub AMG czy nawet jakiego mocnego kompakta > megane/foka/GTI R > STI czy EVO pokazuje przawage na ciasnych zakrechach i nieprzeyczepej nawirzchni własnie po głowie chodzi mi jeszcze e46 M3 to i to było by jakimś tam spełnieniem marzeń motoryzacyjnych napewno auto miało zagościć w moim garażu na dłuuuuugi okres czasu i powodować uśmiech przy każdym wyjechaniu z niego choć wcześniesz już szukałem MB 450SLC, W123 Coupe i myślałem też nad "usportowionym klasykiem" Celica Gt4 itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > O jakim upalaniu mówimy? regularnie 5-7 x w tygodniu szutry, asfalty , piachy... czy może raz na > jakis czas jakis strzał ze sprzęgła i ganianie się z innymi autami na drogach szybkiego ruchu to nie są auta na drogi szybkiego ruchu a jak chcesz je szybko zepsuć to strzelaj ze sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > to nie są auta na drogi szybkiego ruchu a jak chcesz je szybko zepsuć to strzelaj ze sprzęgła czyli co lepsze będzie M3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > czyli co lepsze będzie M3? Kup sobie 350Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Type R lub RA Stare kible to juz sa. Owszem, mozna tanio kupic z UK, w miare tanio przelozyc ale to juz w wiekszosci zmeczone samochody. > odpuscic sobie GT i WRX bo przedzej czy pozniej dolozysz tyle w mody ze taniej bylo kupic to co > wyzej To na pewno. > EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji Jest lepsze wiec niestety i drozsze. Natomiast porownujac eksploatacje Evo vs STI (zwlaszcza taki 2.5) to mysle, ze wychodzi baaardzo podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > evo ma pancerny silnik ale padaja dyfry jak muchy Bardzo duze uogolnienie. Owszem, padaja...ale jak sie ma 380+ i regularnie upala na mocno przyczepnej gumie. Ewentualnie jak ktos bardzo lubi katapultowane starty ze swiatel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Kup sobie 350Z mam 195cm wzrostu- zmieszczę się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Bardzo duze uogolnienie. Owszem, padaja...ale jak sie ma 380+ i regularnie upala na mocno > przyczepnej gumie. Ale w STI z takim setupem nie pada naped Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > czyli co lepsze będzie M3? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Stare kible to juz sa. Owszem, mozna tanio kupic z UK, w miare tanio przelozyc ale to juz w > wiekszosci zmeczone samochody. Ale mają pancerne graty > To na pewno. > Jest lepsze wiec niestety i drozsze. Natomiast porownujac eksploatacje Evo vs STI (zwlaszcza taki > 2.5) to mysle, ze wychodzi baaardzo podobnie. W 2.5T raz zainwestujesz i będziesz długo jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Ale mają pancerne graty OK, silnik nie padnie (chociaz tez padaja jak sie poczyta dokladniej fora). Ale buda, zawieszenie, uklad kierowniczy itp. juz beda mocno zuzyte i wymagajace inwestycji. > W 2.5T raz zainwestujesz i będziesz długo jeździć. Co wcale nie kosztuje malo. A sprzegla, hamulce, elementy zawieszenia koncza sie przy upalaniu podobnie jak w Evo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Ale w STI z takim setupem nie pada naped Zrobienie 380-400 w STI to gora pieniedzy. Starczy na 2-3 porzadne wymiany dyfrow w Evo I co gorsza nadal bedzie wolniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji oj tam oj tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Bardzo duze uogolnienie. Owszem, padaja...ale jak sie ma 380+ i regularnie upala na mocno > przyczepnej gumie. > Ewentualnie jak ktos bardzo lubi katapultowane starty ze swiatel. w evo od dyfra dużo częściej pada AYC, zwłaszcza jak auto długo stoi i nie jest używane choć jakichś kosmicznych ilości benzyny tak na prawdę przy normalnym użytkowaniu nie pali i nie ma problemów żeby nim sobie nim normalnie pojeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > wystrzegaj się jak ognia GT i WRX, bo oprócz tego że jak ppmarian napisał wydasz dużo na mody, to > jeszcze do rocznika 2005 mają skrzynie z gównolitu. Ja tam może się nie znam ale moje GT przez 7 już w sumie lat nie miało żadnej awarii skrzyni czy silnika. Wizyty w ASO ograniczone są do wymian eksploatacyjnych zgodnie z wytycznymi ASO. Ale ja nie upalam Szukaj 2,0T najlepiej STI z DCCD do 2005. Jak źle trafisz to... trzeba mieć gruby portfel Kumulacja typu panewa plus skrzynia, plus coś tam jeszcze zdarzają się bardzo często więc po zakupie może się trafić wydatek rzędu 50% wartości auta albo i więcej. Niestety wiele osób kupuje, katuje i jak się okazuje, że panewa siada to zabawa z restryktorem, obniżenie mocy i laik nie ma świadomości że to tykająca bomba. Nie napalać się, dokładnie sprawdzić auto i jego historię, dobrze się popytać o właściciela, jak użytkował, gdzie serwisował, co już wcześniej bolało dane auto. I mieć nadzieję, że dobrze trafisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > w evo od dyfra dużo częściej pada AYC, zwłaszcza jak auto długo stoi i nie jest używane A coz to jest AYC jak nie wlasnie aktywny tylny dyfer? Chociaz wiadomo, chodzi Ci o pompe. Najlepsza na to rada - pasywny z US spec > choć jakichś kosmicznych ilości benzyny tak na prawdę przy normalnym użytkowaniu nie pali i nie ma > problemów żeby nim sobie nim normalnie pojeździć Kosmicznych nie ale swoje to pali. Jak chce sie w miare sprawnie latac po miescie to ponizej 15l nie bedzie. I na pewno sam doskonale to wiesz Jak ktos baaaardzo chce (bo np akurat jedzie na letniakach podczas sniezycy) to zejdzie na trasie do 8 litrow. Nie pytaj skad wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > A coz to jest AYC jak nie wlasnie aktywny tylny dyfer? Chociaz wiadomo, chodzi Ci o pompe. > Najlepsza na to rada - pasywny z US spec > Kosmicznych nie ale swoje to pali. Jak chce sie w miare sprawnie latac po miescie to ponizej 15l > nie bedzie. I na pewno sam doskonale to wiesz > Jak ktos baaaardzo chce (bo np akurat jedzie na letniakach podczas sniezycy) to zejdzie na trasie > do 8 litrow. Nie pytaj skad wiem oj tam zaraz nie będzie, w miarę sprawnie po mieście to mniej jak 13l a więcej jak 11l pasywny tak nie klei, i fakt da się zejść do 8 a nawet do 7.5, nie pytaj skąd wiem tylko po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > pasywny tak nie klei Bo pasywny trzeba zaciesnic A, ze nie klei - o to chodzi...tak szczerze to dla mnie aktywne E9 EU bylo zwyczajnie nudne. W US przynajmniej costam sie dzialo na zakretach > i fakt da się zejść do 8 a nawet do 7.5, nie pytaj skąd wiem > tylko po co? Hahah, widze kazdy chyba owner Evo probowal jak nisko da sie zejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Hahah, widze kazdy chyba owner Evo probowal jak nisko da sie zejsc no to teraz mogę się pochwalić, na odcinkach 16km co drugi stojąc w 20 minutowym korku spalanie wyszło... dam dam dam 10.93l nie było gdzie depnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > nie było gdzie depnąć Bylo tego nie dodawac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.