Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX/STI jak to z nimi w końcu jest


boossu

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie... przez myśl co raz częściej przchodzi myśl zakupu takiego "cuda" z 2001-2007 roku produkcji .. chciałbym zakupić na wiosnę ale czy w ogóle warto? zlosnik.gif wiem, że Misiek miał nieprzyjemność kupić pechowy egzemplarz, dlatego pytam:

czego unikać? na co zwrócić uwagę, co się "sypie"? i jak drogie i częste są naprawy? auto miało by być raczej zabawką w garażu grinser006.gif na niedzielne pojeżdzawki - bez żadnych KJS'ów, czy tym podobnych clown.gif

przebieg roczny na pewno nie większy niż 6kkm grinser006.gifgrinser006.gif chciałbym mieć coś, co zawsze chciałem mieć grinser006.gifgrinser006.gif szukać WRX'a, STI czy może lepiej EVO? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie... przez myśl co raz częściej przchodzi myśl zakupu takiego "cuda" z 2001-2007 roku

> produkcji .. chciałbym zakupić na wiosnę ale czy w ogóle warto? wiem, że Misiek miał

> nieprzyjemność kupić pechowy egzemplarz, dlatego pytam:

> czego unikać? na co zwrócić uwagę, co się "sypie"? i jak drogie i częste są naprawy? auto miało by

> być raczej zabawką w garażu na niedzielne pojeżdzawki - bez żadnych KJS'ów, czy tym podobnych

> przebieg roczny na pewno nie większy niż 6kkm chciałbym mieć coś, co zawsze chciałem mieć

> szukać WRX'a, STI czy może lepiej EVO?

szukac STI lub Type R lub RA

odpuscic sobie GT i WRX bo przedzej czy pozniej dolozysz tyle w mody ze taniej bylo kupic to co wyzej

EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukac STI lub Type R lub RA

> odpuscic sobie GT i WRX bo przedzej czy pozniej dolozysz tyle w mody ze taniej bylo kupic to co

> wyzej

> EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji

Jak z awaryjnością? zauważyłem, że w każdym temacie z Subaru wtrącisz swoje 5groszy więc pewnie wiesz dużo więcej niż ja grinser006.gif szczególne wady (panewki, skrzynie?) jeżeli tak to w jakich wersiach hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z awaryjnością? zauważyłem, że w każdym temacie z Subaru wtrącisz swoje 5groszy więc pewnie

> wiesz dużo więcej niż ja szczególne wady (panewki, skrzynie?) jeżeli tak to w jakich wersiach

wystrzegaj się jak ognia GT i WRX, bo oprócz tego że jak ppmarian napisał wydasz dużo na mody, to jeszcze do rocznika 2005 mają skrzynie z gównolitu.

Pamiętaj, że WRX a WRX STI z tego samego rocznika to zupełnie inne auta jeżeli chodzi o osiągi i wytrzymałość

Żeby nie było za łatwo wielokrotnie w ogłoszeniach WRXy sa sprzedawane jako WRX STI i jak nie zrobisz doktoratu z różnic możesz się wp... na minę.

Silnik 2.5l dostępny po 2005 roku potrafi się wysrać przy przebiegach nawet 30kkm (gdzieś mi się ostatnio na forum subaru przewinęło).

szukaj STI z silnikiem 2.0 (do 2005r) w jak najlepszym stanie to ograniczysz ryzyko

ale nie oszukujmy się, te auta nie służą do jeżdżenia po bułki i ryzyko jest dużo wyższe niż średnia rynkowa

poza tym zerknij w sklepach w necie ile kosztują np. tarcze do tego auta grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poza tym zerknij w sklepach w necie ile kosztują np. tarcze do tego auta

215PLN grinser006.gif

Tak zupełnie serio. Mi chodzi taki projekt po głowie od dłuższego czasu.

Nie realizuję go oczywiście z powodu zauważalnego braku gotówki, ale też i z powodu innego projektu.

Niemniej jednak, nie wiesz czy EVO nie daje większej gwarancji bezproblemowej jazdy? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 215PLN

> Tak zupełnie serio. Mi chodzi taki projekt po głowie od dłuższego czasu.

> Nie realizuję go oczywiście z powodu zauważalnego braku gotówki, ale też i z powodu innego

> projektu.

Jesteś pewny że chciałbyś zatrzymywać STI przy pomocy takich tarcz? hmm.gifzlosnik.gif

> Niemniej jednak, nie wiesz czy EVO nie daje większej gwarancji bezproblemowej jazdy?

nie wiem, choć słyszałem że daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z awaryjnością? zauważyłem, że w każdym temacie z Subaru wtrącisz swoje 5groszy więc pewnie

> wiesz dużo więcej niż ja szczególne wady (panewki, skrzynie?) jeżeli tak to w jakich wersiach

w modelach jakie ci podalem skrzynie i silniki (poza 2.5T) sa pancerne

jesli trafisz na 2.5T po zmianie uszczelek i szpilek glowicy to tez warto brac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 215PLN

> Tak zupełnie serio. Mi chodzi taki projekt po głowie od dłuższego czasu.

> Nie realizuję go oczywiście z powodu zauważalnego braku gotówki, ale też i z powodu innego

> projektu.

> Niemniej jednak, nie wiesz czy EVO nie daje większej gwarancji bezproblemowej jazdy?

wszystkie te auta (lacznie z GT i WRX) daja gwaracje bezproblemowej jazdy jak sie nie upala

jak bdziesz upalac to zaryzykuje ze STI, typeR, RA wytrzyma podobnie jak EVO

evo ma pancerny silnik ale padaja dyfry jak muchy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie te auta (lacznie z GT i WRX) daja gwaracje bezproblemowej jazdy jak sie nie upala

O jakim upalaniu mówimy? regularnie 5-7 x w tygodniu szutry, asfalty , piachy... drive.gif czy może raz na jakis czas jakis strzał ze sprzęgła i ganianie się z innymi autami na drogach szybkiego ruchu grinser006.gif

> jak bdziesz upalac to zaryzykuje ze STI, typeR, RA wytrzyma podobnie jak EVO

> evo ma pancerny silnik ale padaja dyfry jak muchy

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w modelach jakie ci podalem skrzynie i silniki (poza 2.5T) sa pancerne

> jesli trafisz na 2.5T po zmianie uszczelek i szpilek glowicy to tez warto brac

czyli 2.0T mniejsze prawdopodobieństo wtopy przy zakupie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O jakim upalaniu mówimy? regularnie 5-7 x w tygodniu szutry, asfalty , piachy... czy może raz na

> jakis czas jakis strzał ze sprzęgła i ganianie się z innymi autami na drogach szybkiego ruchu

na drogi szybkiego ruchu lepiej kupic Mpower, RS, lub AMG czy nawet jakiego mocnego kompakta megane/foka/GTI R

STI czy EVO pokazuje przawage na ciasnych zakrechach i nieprzeyczepej nawirzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na drogi szybkiego ruchu lepiej kupic Mpower, RS, lub AMG czy nawet jakiego mocnego kompakta

> megane/foka/GTI R

> STI czy EVO pokazuje przawage na ciasnych zakrechach i nieprzeyczepej nawirzchni

własnie po głowie chodzi mi jeszcze e46 M3 mlot.gif

to i to było by jakimś tam spełnieniem marzeń motoryzacyjnych grinser006.gif

napewno auto miało zagościć w moim garażu na dłuuuuugi okres czasu i powodować uśmiech przy każdym wyjechaniu z niego uzbroj_zlo.gifdrive.gif

choć wcześniesz już szukałem MB 450SLC, W123 Coupe zlosnik.gif i myślałem też nad "usportowionym klasykiem" Celica Gt4 itd... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O jakim upalaniu mówimy? regularnie 5-7 x w tygodniu szutry, asfalty , piachy... czy może raz na

> jakis czas jakis strzał ze sprzęgła i ganianie się z innymi autami na drogach szybkiego ruchu

to nie są auta na drogi szybkiego ruchu hehe.gif a jak chcesz je szybko zepsuć to strzelaj ze sprzęgła zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Type R lub RA

Stare kible to juz sa. Owszem, mozna tanio kupic z UK, w miare tanio przelozyc ale to juz w wiekszosci zmeczone samochody.

> odpuscic sobie GT i WRX bo przedzej czy pozniej dolozysz tyle w mody ze taniej bylo kupic to co

> wyzej

To na pewno.

> EVO jest szybsze ale tez duzo drozsze w zakupie i eksploatacji

Jest lepsze wiec niestety i drozsze. Natomiast porownujac eksploatacje Evo vs STI (zwlaszcza taki 2.5) to mysle, ze wychodzi baaardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stare kible to juz sa. Owszem, mozna tanio kupic z UK, w miare tanio przelozyc ale to juz w

> wiekszosci zmeczone samochody.

Ale mają pancerne graty

> To na pewno.

> Jest lepsze wiec niestety i drozsze. Natomiast porownujac eksploatacje Evo vs STI (zwlaszcza taki

> 2.5) to mysle, ze wychodzi baaardzo podobnie.

W 2.5T raz zainwestujesz i będziesz długo jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mają pancerne graty

OK, silnik nie padnie (chociaz tez padaja jak sie poczyta dokladniej fora). Ale buda, zawieszenie, uklad kierowniczy itp. juz beda mocno zuzyte i wymagajace inwestycji.

> W 2.5T raz zainwestujesz i będziesz długo jeździć.

Co wcale nie kosztuje malo. A sprzegla, hamulce, elementy zawieszenia koncza sie przy upalaniu podobnie jak w Evo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo duze uogolnienie. Owszem, padaja...ale jak sie ma 380+ i regularnie upala na mocno

> przyczepnej gumie.

> Ewentualnie jak ktos bardzo lubi katapultowane starty ze swiatel.

w evo od dyfra dużo częściej pada AYC, zwłaszcza jak auto długo stoi i nie jest używane

choć jakichś kosmicznych ilości benzyny tak na prawdę przy normalnym użytkowaniu nie pali i nie ma problemów żeby nim sobie nim normalnie pojeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystrzegaj się jak ognia GT i WRX, bo oprócz tego że jak ppmarian napisał wydasz dużo na mody, to

> jeszcze do rocznika 2005 mają skrzynie z gównolitu.

Ja tam może się nie znam ale moje GT przez 7 już w sumie lat nie miało żadnej awarii skrzyni czy silnika.

Wizyty w ASO ograniczone są do wymian eksploatacyjnych zgodnie z wytycznymi ASO.

Ale ja nie upalam zlosnik.gif

Szukaj 2,0T najlepiej STI z DCCD do 2005. ok.gif

Jak źle trafisz to... trzeba mieć gruby portfel icon_rolleyes.gif

Kumulacja typu panewa plus skrzynia, plus coś tam jeszcze zdarzają się bardzo często więc po zakupie może się trafić wydatek rzędu 50% wartości auta albo i więcej.

Niestety wiele osób kupuje, katuje i jak się okazuje, że panewa siada to zabawa z restryktorem, obniżenie mocy i laik nie ma świadomości że to tykająca bomba. angryfire.gif

Nie napalać się, dokładnie sprawdzić auto i jego historię, dobrze się popytać o właściciela, jak użytkował, gdzie serwisował, co już wcześniej bolało dane auto. I mieć nadzieję, że dobrze trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w evo od dyfra dużo częściej pada AYC, zwłaszcza jak auto długo stoi i nie jest używane

A coz to jest AYC jak nie wlasnie aktywny tylny dyfer? grinser006.gif Chociaz wiadomo, chodzi Ci o pompe.

Najlepsza na to rada - pasywny z US spec grinser006.gif

> choć jakichś kosmicznych ilości benzyny tak na prawdę przy normalnym użytkowaniu nie pali i nie ma

> problemów żeby nim sobie nim normalnie pojeździć

Kosmicznych nie ale swoje to pali. Jak chce sie w miare sprawnie latac po miescie to ponizej 15l nie bedzie. I na pewno sam doskonale to wiesz cool.gif

Jak ktos baaaardzo chce (bo np akurat jedzie na letniakach podczas sniezycy) to zejdzie na trasie do 8 litrow. Nie pytaj skad wiem grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A coz to jest AYC jak nie wlasnie aktywny tylny dyfer? Chociaz wiadomo, chodzi Ci o pompe.

> Najlepsza na to rada - pasywny z US spec

> Kosmicznych nie ale swoje to pali. Jak chce sie w miare sprawnie latac po miescie to ponizej 15l

> nie bedzie. I na pewno sam doskonale to wiesz

> Jak ktos baaaardzo chce (bo np akurat jedzie na letniakach podczas sniezycy) to zejdzie na trasie

> do 8 litrow. Nie pytaj skad wiem

oj tam zaraz nie będzie, w miarę sprawnie po mieście to mniej jak 13l a więcej jak 11l 270751858-jezyk.gif

pasywny tak nie klei, i fakt da się zejść do 8 a nawet do 7.5, nie pytaj skąd wiem zlosnik.gif

tylko po co? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasywny tak nie klei

Bo pasywny trzeba zaciesnic grinser006.gif

A, ze nie klei - o to chodzi...tak szczerze to dla mnie aktywne E9 EU bylo zwyczajnie nudne. W US przynajmniej costam sie dzialo na zakretach smile.gif

> i fakt da się zejść do 8 a nawet do 7.5, nie pytaj skąd wiem

> tylko po co?

Hahah, widze kazdy chyba owner Evo probowal jak nisko da sie zejsc grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.