woj_s Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Help .... Pomozcie ... Pacjent to Fiat Panda 2. Problem ... jak w temacie .. pobor pradu przez jedno urzadzenie (??) Instalacja oryginalna z oryginalnym odtwarzaczem. Do wczoraj radio nie bylo ruszane, a problem z rozladowywaniem aku pojawil sie niedawno. Po kolei. Wykorzystujac niezawodny sposob na sprawdzenie czy cos pobiera prad - czyli podlaczenie zarowki 5W pomiedzy klemę minusowa a kabel minusowy, wyszlo .. ze zarowka wyraznie sie swieci. Wylaczylem zarowke w podsufitce. Po wyjeciu bezpiecznika (bezpiecznik 10A odpowiedzialny za : komputer, gniazdo obd2 i radio) zaroweczka zgasla. Po odlaczeniu radia (kostki iso) i wlozeniu bezpiecznika zarowka ledwo sie żarzy. Po podlaczeniu kostki z zasilaniemdo radia - swieci sie wyraznie - pobor pradu sprawdzony miernikiem wynosi 1A (!!!). Kostka iso - ta od zasilania - nie wyglada na przypalona, zniszczoną. Ruszanie wiązką nic nie zmienia. ----------------------- I teraz najlepsze ... po podlaczeniu innego radia ... jest dokladnie ten sam efekt. ----------------------- Reasumujac : po podlaczeniu radia (dowolnego) - pobor pradu to 1A. Po odlaczeniu radia pobor spada do 0. Wszystko wskazuje na zwarcie na kostce iso / gniezdzie iso ... ale zaobserwowany ten sam efekt na dwoch radiach przeczy temu. Gdyby bylo zwarcie w kostce .. to kostka bylaby przypalona i caly czas pobierany byłby prad ..a nie tylko po podlaczeniu odbiornika do kostki iso. Pomozcie ..mi juz zabrakło pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 To nie musi być zwarcie w kostce. Czy radio ma dodatkowy kabel do sterowania z sygnału: "zapłonu"? Być może problem jest w stacyjce i radio a także inne odbiorniki dostają sygnał: "zapłonu" na wyłączonej stacyjce? Przez to nie wyłączają się całkowicie. Sprawdź czy sygnał: "zapłonu" pojawia się prawidłowo, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję czy jest cały czas? P.S. Celowo sygnał: "zapłonu" piszę w cudzysłowie bo chodzi tylko o pierwszą pozycję po przekręceniu kluczyka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > To nie musi być zwarcie w kostce. > Czy radio ma dodatkowy kabel do sterowania z sygnału: "zapłonu"? > Być może problem jest w stacyjce i radio a także inne odbiorniki dostają sygnał: "zapłonu" na > wyłączonej stacyjce? Przez to nie wyłączają się całkowicie. > Sprawdź czy sygnał: "zapłonu" pojawia się prawidłowo, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję > czy jest cały czas? > P.S. Celowo sygnał: "zapłonu" piszę w cudzysłowie bo chodzi tylko o pierwszą pozycję po > przekręceniu kluczyka. > Pozdrawiam. Rozumiem. Namierze kabelek i sprawdze. Ale mam dodatkowy plan.. podlaczyc amperomierz pomiedzy + i -. Sprawdzic czy pojawi sie 1A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Oj nie podlaczaj amperomierza miedzy + i - Wywalisz bezpiecznik. Tym bardziej nie podlaczaj miedzy + i - przy akumulatorze, bo usmazysz miernik albo jego kable. [edit] Podlacz radio do baterii zelowej albo do zasilacza 12-14V, zobacz wtedy czy ciagnie prad mimo braku napiecia na kablu od "zaplonu". Kostka ISO jest bardzo prosta i w necie pelno jest pinout'ow do niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 ... > Ale mam dodatkowy plan.. podlaczyc amperomierz pomiedzy + i -. Sprawdzic czy pojawi sie 1A. Między plus a minus czego? Bo jeśli aku to poleci tylko dym z amperomierza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Oj nie podlaczaj amperomierza miedzy + i - > Wywalisz bezpiecznik. > Tym bardziej nie podlaczaj miedzy + i - przy akumulatorze, bo usmazysz miernik albo jego kable. > [edit] Fakt.. ale nie mam pomyslu jak podac na radio tylko zasilanie (+ i-), bez podawania zasilania na podtrzymanie itp. Chociaz sam nie wiem co da mi wynik > Podlacz radio do baterii zelowej albo do zasilacza 12-14V, zobacz wtedy czy ciagnie prad mimo braku > napiecia na kablu od "zaplonu". To nic nie da.. podlaczalem drugie radio i jesr ten sam efekt.. pobor na poziomie 1A > Kostka ISO jest bardzo prosta i w necie pelno jest pinout'ow do niej. Wiem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > ... > Między plus a minus czego? Bo jeśli aku to poleci tylko dym z amperomierza! Juz wiem.. glupi pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdude Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Dokładnie taki efekt (znaczy się żarcie prądu przez radio) będziesz miał jak podłaczysz + "po stacyjce" i + "stały" na odwrót. Żeby było zabawniej, standard ISO standardem, a i tak część producentów robi układ kabli po swojemu. Miałem radio w Astrze z fabryczną kostką, jak zmieniłem auto na Fabię to radio przełożyłem. Po dwóch dniach akumulatora niet. Po odrobinie kombinowania wykumałem o co chodzi, przełożyłem kabelki, było OK. Po roku zmieniłem radio, akurat na takie dedykowane do VAGa, dwa dni i znowu prądu brak. Zrób tak: weź cienki śrubokręt, wypchnij z kostki ISO piny od zasilania (żółty i czerwony) i zamień miejscami. Nic w ten sposób nie uszkodzisz, a prawie na pewno rozwiążesz problem. Gdyby przez przypadek nie pomogło, włóż piny tak jak były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > To nie musi być zwarcie w kostce. > Czy radio ma dodatkowy kabel do sterowania z sygnału: "zapłonu"? > Być może problem jest w stacyjce i radio a także inne odbiorniki dostają sygnał: "zapłonu" na > wyłączonej stacyjce? Przez to nie wyłączają się całkowicie. > Sprawdź czy sygnał: "zapłonu" pojawia się prawidłowo, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję > czy jest cały czas? > P.S. Celowo sygnał: "zapłonu" piszę w cudzysłowie bo chodzi tylko o pierwszą pozycję po > przekręceniu kluczyka. > Pozdrawiam. Z pewnoscia ma... ale ..gdyby bylo na nim napiecie... to chyba powinny sie wtedy swiecic kontrolki na zegarach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Z pewnoscia ma... ale ..gdyby bylo na nim napiecie... to chyba powinny sie wtedy swiecic kontrolki > na zegarach ? Na pierwszej pozycji nie powinny. Tylko aktywuje radio i niektóre inne urządzenia. Druga pozycja włącza dopiero właściwy zapłon i podświetlenie tablicy itd, no i trzecia rozrusznik. Właściwie to najpierw jest jeszcze odblokowanie kierownicy ale to już szczegół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 po pierwsze i najważniejsze - ile czekasz od podłączenia klemy to stwierdzenia, że coś bierze prąd lub nie? Zaraz po podłączeniu zasilania z aku komputer i centralki samochodu pobierają prąd trwa to kilkanaście sekund, do czasem kilku minut. Prąd a głównie oświetlenie, odcinane jest we fiatach po ok 20 min. (gaśnie też wtedy radio i wszelkie zapalone żarówki ośw. wewnętrznego). dopiero po takim czasie dokonywałbym wersyfikacji co tak naprawdę żre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > po pierwsze i najważniejsze - ile czekasz od podłączenia klemy to stwierdzenia, że coś bierze prąd > lub nie? > Zaraz po podłączeniu zasilania z aku komputer i centralki samochodu pobierają prąd trwa to > kilkanaście sekund, do czasem kilku minut. Prąd a głównie oświetlenie, odcinane jest we > fiatach po ok 20 min. (gaśnie też wtedy radio i wszelkie zapalone żarówki ośw. wewnętrznego). > dopiero po takim czasie dokonywałbym wersyfikacji co tak naprawdę żre. Czekam okolo 5 min, ale po kilkunastu sekundach wynik jest taki sam jak po okolo 5 min. Oczywiscie na czas testu odlaczylem lampe na podsufitce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Sprawdź wzmacniacz anteny od radia. W zasadzie to już masz pewność, że to radio pożera prąd. Podłącz jedynie zasilanie do kostki ISO. Czyli 3 kabelki. Jeżeli będzie pozytywny efekt to nie radio, a coś co podłączone do radia. I właśnie wtedy zacznij od wzmacniacza anteny. Pisałeś , że inne radio próbowałeś i dalej to samo. Pytanie kluczowe- jakie to było radio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Ten sam problem miałem, tylko zjadał 0,66A.-Jak sobię przypomnę rozwiązanie to podam-wiem, że magistrala CAN miała w tym decydujący udział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.