Olleo Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Siema, żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to płytki montuje się na brodzik/wanne? Chodzi mi o to: Niewiele znalazłem na ten temat w sieci, ale głównie pierwszy wariant, choć nigdzie się nie podejmuje tematu np. wymiany brodzika/wanny w razie jakiegoś fakapu bez kucia płytek. Wiem, jak robiłem z ojcem u siebie w mieszkaniu, ale my fachowcami nie jesteśmy, dlatego przyszedłem zapytać fachowców. Taki śmieszny fakap znalazłem w poradnikach muratora. W pierwszym piszą o montażu brodzika i klejeniu płytek właśnie w takiej kolejności, czyli płytki dochodzą do góry brodzika już po jego zamontowaniu. W drugim w kolejności poradniku pokazują, jak prawidłowo kłaść silikon i ewidentnie na filmie widać, że brodzik został dostawiony do płytek już po ich wyklejeniu. Może w przypadku narożnego nie ma znaczenia, ale ja muszę zaplanować i wykonać wcześniej murki, więc muszę wiedzieć, czy wnęka na brodzik 120x80 ma mieć 120,5cm szerokości, czy 123,5cm. Druga sprawa, to różnej maści półki i murki w łazienkach. Wiem, że do mniejszej "architektury" są teraz specjalne płyty "budowlane" (sturodur wzmocniony siatką zaciągniętą jakąś żywicą) i pewnie półeczki tym będę robił, ale do murków, jak na obrazkach poniżej chyba bym wolał użyć po prostu betonu komórkowego. Jak widzicie, trochę tego jest i w przypadku tych większych połaci nie jestem pewien, czy beton komórkowy, to dobry pomysł. Ja wiem, że "fachowcy" zrobiliby to z płyt GK i konstrukcyjnie pewnie byłoby to najłatwiejsze i najpewniejszez, ale do mnie GK nie przemawia w łazience. Sęk w tym, że niespecjalnie mogę kotwić ścianki tych konstrukcji do ścian, bo w tych miejscach idą piony, kable itd., a nie wiem, czy klej do BK, choć wytrzymały, zda egzamin? Druga sprawa, że w tych szafkach pewnie by się przydały jakieś półki, a ścianki pionowe (prócz węgarka do drzwi szafek) mają być tylko z jednej strony i to chyba nie jest dobry pomysł poprzestać tylko na kleju, aczkolwiek akurat w tych ścianach pionów i kabli nie ma. Trzecia sprawa, to półka nad pralką - tu już BK nie wystarczy, bo to ma ok. 1m długości i jakieś 0,9m głębokości. Jak takie coś wykonać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Najpierw płytki, potem robisz biały montaż i meble. Inaczej robią chyba juz tylko fachowcy starej daty. Do wszelkich zabudów, półeczek polecam płyty budowlane o których pisałeś. Handluję czym takim od paru miesięcy i jest to naprawdę produkt który bardzo ułatwia i przyspiesza wszelkie łazienkowe roboty. http://www.wim-chb.pl/wim_platte.php Nie jest to może tanie, ale tak to się przedstawia u mnie na dzień dzisiejszy: 60cm x 120cm 12mm 55,90zł 60cm x 120cm 20mm 63,90zł 60cm x 120cm 30mm 72,90zł 60cm x 120cm 50mm 86,90zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do > płytek, czy to płytki montuje się na brodzik/wanne? Wystarczy zajrzeć do przykładowych instrukcji brodzików różnych producentów. Chyba wszystkie firmy przy brodzikach akrylowych nakazują montaż brodzika na położone wcześniej płytki. Czyli dosuwamy brodzik do płytek i uszczelniamy szczelinę. Wsuwając brodzik pod płytki (szczególnie grube) mógłby nawet powstać problem z montażem kabiny, bo w ten sposób zmniejsza się wymiar brodzika pod kabiną o te 10-15mm. Oczywiście dochodzi do tego ewentualny problem z wymianą brodzika/wanny w przyszłości, bo wtedy trzeba dobrać idealną wysokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Wystarczy zajrzeć do przykładowych instrukcji brodzików różnych producentów. Chyba wszystkie firmy > przy brodzikach akrylowych nakazują montaż brodzika na położone wcześniej płytki. Gdzies widzialem watek, w ktorym dyskutowano wlasnie na ten temat i ludzie cytowali instrukcje, w ktorej producent zaleca dojsc plytkami do brodzika od gory ze wzgledu na to, ze nawet przy rozszczelnieniu silikonu jest mniejsze niebezpieczenstwo zalania przestrzeni pod brodzikiem. Dlatego pytam, bo zglupialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Najpierw płytki, potem robisz biały montaż i meble. Inaczej robią chyba juz tylko fachowcy starej > daty. > Do wszelkich zabudów, półeczek polecam płyty budowlane o których pisałeś. Handluję czym takim od > paru miesięcy i jest to naprawdę produkt który bardzo ułatwia i przyspiesza wszelkie > łazienkowe roboty. > http://www.wim-chb.pl/wim_platte.php > Nie jest to może tanie, ale tak to się przedstawia u mnie na dzień dzisiejszy: > 60cm x 120cm 12mm 55,90zł > 60cm x 120cm 20mm 63,90zł > 60cm x 120cm 30mm 72,90zł > 60cm x 120cm 50mm 86,90zł Moze i ulatwia, ale koszt... Jakbym mial do wykonania 2m polki 12cm glebokiej, to ok, ale wez zbuduj za pomoca tego scianki szafek i obudowe wanny. Po pierwsze szerokosc scianek szafki przy prysznicu i zabudowy pralki, to u mnie 80-90cm, a z tego, co wiem, to montuje sie je do sciany na szpilki wklejane kotwa chemiczna, ktore przekladane sa przez cala szerokosc plyty i skrecane srubami na szerokich podkladkach? Po drugie powierzchnia potrzebnej zabudowy (licze tylko 2 wieksze szafki, zabudowe pralki i wanny), to razem ok. 6,65m2. Przy zalozeniu 30% strat, to jakies 14 plyt po 87zl = 1220zl... Wiekszosc tego da sie opitolic betonem komorkowym, albo nawet plyta GK za 100zl. Oczywiscie dla wykonawcy lepiej WIMem leciec, bo nie on placi p.s. polki wewnatrz szafek darujemy sobie w rozwazaniach, bo zona oswiadczyla, ze chce miec drewniane (musze tylko wymyslic sposob montazu - czy maja spoczywac na zwyklych koleczkach, czy cos bardziej wymyslnego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Pewnie różni fachowcy różnie robią, ale lepiej na pewno będzie tak jak narysowałeś na tym 2 rysunku. Dlaczego? Dlatego, że jeżeli zrobisz tak jak to narysowałeś na 1 to każde wejście do brodzika delikatnie dociśnie go do podłoża i z czasem silikon, który jest pomiędzy płytką a krawędzią brodzika oderwie się i powstanie szpara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Gdzies widzialem watek, w ktorym dyskutowano wlasnie na ten temat i ludzie cytowali instrukcje, w > ktorej producent zaleca dojsc plytkami do brodzika od gory ze wzgledu na to, ze nawet przy > rozszczelnieniu silikonu jest mniejsze niebezpieczenstwo zalania przestrzeni pod brodzikiem. > Dlatego pytam, bo zglupialem. Głupoty ludzie piszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > (...) żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary > przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to > płytki montuje się na brodzik/wanne? A to już zależy od Ciebie jak będziesz chciał. Czasem wymusza to instrukcja montażu i/lub zabudowa. > (...) Druga sprawa, to różnej maści półki i murki w łazienkach. Wiem, że do mniejszej "architektury" są > teraz specjalne płyty "budowlane" (sturodur wzmocniony siatką zaciągniętą jakąś żywicą) i > pewnie półeczki tym będę robił, ale do murków, jak na obrazkach poniżej chyba bym wolał użyć > po prostu betonu komórkowego... Ścianki z betonu komórkowego też należałoby zakotwić do ściany. Jeżeli zabudowa z płyt to tylko coś odpornego na wodę np. Fermacell Powerpanel H2O lub Siniat Nida Hydro. Ja bym robił z bloczka z betonu komórkowego i kotwił do ściany co 2-3 warstwy za pomocą pręta fi6. > (...) Trzecia sprawa, to półka nad pralką - tu już BK nie wystarczy, bo to ma ok. 1m długości i jakieś > 0,9m głębokości. Jak takie coś wykonać? Płyta GKBI (zielona) jako szalunek tracony, na to zbrojenie #6÷8 co 15cm, jakieś rozdzielcze fi6 co 25÷30cm i beton grubości 4÷5cm. U mnie na podobnej konstrukcji (około 30cm od posadzki) stoi sobie pralka automatyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Pewnie różni fachowcy różnie robią, ale lepiej na pewno będzie tak jak narysowałeś na tym 2 > rysunku. Dlaczego? Dlatego, że jeżeli zrobisz tak jak to narysowałeś na 1 to każde wejście do > brodzika delikatnie dociśnie go do podłoża i z czasem silikon, który jest pomiędzy płytką a > krawędzią brodzika oderwie się i powstanie szpara. Jeden i drugi przypadek będzie w równym stopniu powodował ewentualne ugięcie i odkształcenie silikonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Ścianki z betonu komórkowego też należałoby zakotwić do ściany. [...] > Ja bym robił z bloczka z > betonu komórkowego i kotwił do ściany co 2-3 warstwy za pomocą pręta fi6. No wlasnie przynajmniej czesc scianek nie moge kotwic - na pewno te najwieksza przy prysznicu - w tym miejscu leca piony CO i CWU. Nie wystarczy plyty na mijanke klejone do sciany i zwiazane ze sciankami przy podlodze i suficie pod katem prostym? > Jeżeli zabudowa z płyt to tylko coś > odpornego na wodę np. Fermacell Powerpanel H2O lub Siniat Nida Hydro. Tego typu produkty nie sa w prosty, latwy, przystepny i tani sposob dostepne od reki Jak patrze na cennik na stronie Fermacell, to za plyte 12,5mm wychodzi 92zl/m2 przy zamowieniu 300m2, a na kazda scianke 5cm potrzebuje 2 warstwy, wiec wychodzi chyba drozej, niz te plyty budowlane WIM. > Płyta GKBI (zielona) jako szalunek tracony, na to zbrojenie #6÷8 co 15cm, jakieś rozdzielcze fi6 co > 25÷30cm i beton grubości 4÷5cm. U mnie na podobnej konstrukcji (około 30cm od posadzki) stoi > sobie pralka automatyczna. troche przerost formy nad trescia.. chyba wolalbym juz to zrobic z GKB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Moze i ulatwia, ale koszt... Jakbym mial do wykonania 2m polki 12cm glebokiej, to ok, ale wez > zbuduj za pomoca tego scianki szafek i obudowe wanny. Po pierwsze szerokosc scianek szafki > przy prysznicu i zabudowy pralki, to u mnie 80-90cm, a z tego, co wiem, to montuje sie je do > sciany na szpilki wklejane kotwa chemiczna, ktore przekladane sa przez cala szerokosc plyty i > skrecane srubami na szerokich podkladkach? > Po drugie powierzchnia potrzebnej zabudowy (licze tylko 2 wieksze szafki, zabudowe pralki i wanny), > to razem ok. 6,65m2. Przy zalozeniu 30% strat, to jakies 14 plyt po 87zl = 1220zl... > Wiekszosc tego da sie opitolic betonem komorkowym, albo nawet plyta GK za 100zl. Oczywiscie dla > wykonawcy lepiej WIMem leciec, bo nie on placi > p.s. polki wewnatrz szafek darujemy sobie w rozwazaniach, bo zona oswiadczyla, ze chce miec > drewniane (musze tylko wymyslic sposob montazu - czy maja spoczywac na zwyklych koleczkach, > czy cos bardziej wymyslnego) Koszt nie jest duzy jak robisz racjonalnie, to co można i trzeba robisz z BK, a trudne tematy ogarniasz płytą budowlaną. Jesli chodzi o montaż płyty budowlanej to za dużo kombinujesz, montuje się je na klej polimerowy w tubie, np SOUDAL, jakbyś mieszkał bliżej to by wpadł na szkolenie i zobaczył jakie cuda mozna zrobić w parę minut Tu jest zrobiona w 5 minut szafka pod umywalkę, okładasz płytkami i gotowe. Płyta jest na tyle wytrzymała, że możesz na nią stanąć, na tej konkretnej stawał facet 120kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Koszt nie jest duzy jak robisz racjonalnie, to co można i trzeba robisz z BK, a trudne tematy > ogarniasz płytą budowlaną. > Jesli chodzi o montaż płyty budowlanej to za dużo kombinujesz, montuje się je na klej polimerowy w > tubie, np SOUDAL, jakbyś mieszkał bliżej to by wpadł na szkolenie i zobaczył jakie cuda mozna > zrobić w parę minut > Tu jest zrobiona w 5 minut szafka pod umywalkę, okładasz płytkami i gotowe. Płyta jest na tyle > wytrzymała, że możesz na nią stanąć, na tej konkretnej stawał facet 120kg. Wyglada na to, ze taniej wyjdzie z tego: Pozostaje ewentualnie tylko kwestia polki nad pralka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Jeden i drugi przypadek będzie w równym stopniu powodował ewentualne ugięcie i odkształcenie > silikonu. Powiedzmy, ze bede dokladal brodzik/wanne do plytek. Musze wykonac najpierw scianke z BK, w ktorej bedzie prysznic. Powiedzmy, ze bede mial brodzik 120x80 i wstepnie zakladam (oczywiscie wybiore zanim zaczne murowac) plytke 1cm gruba. Z jakim luzem (chodzi o warstwe kleju) powinno sie wykonac wneke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Powiedzmy, ze bede dokladal brodzik/wanne do plytek. Musze wykonac najpierw scianke z BK, w ktorej > bedzie prysznic. Powiedzmy, ze bede mial brodzik 120x80 i wstepnie zakladam (oczywiscie > wybiore zanim zaczne murowac) plytke 1cm gruba. Z jakim luzem (chodzi o warstwe kleju) powinno > sie wykonac wneke? Zakładając, że ściany są proste, to ja bym dał z 5-10mm (norma to 4-6mm) na klej po obu stronach i jakieś 5mm na luz montażowy brodzika, oczywiście uwzględniając grubość i wielkość płytek. Czyli jeśli brodzik będzie miał 120cm, to wnęka w świetle płytek powinna mieć jakieś 120,5cm a w świetle muru (lub muru z tynkiem) 120cm + 2x grubość płytki + 2x 0,5÷1,0cm + 0,5cm. Narzucić coś na ścianę jest łatwiej niż z niej później zdzierać. Podłoże powinno mieć tolerancję, jak zadaje się tynki III kategorii. Więcej niż 3mm na stronę luzu montażowego, to później szeroka i mało estetyczna fuga. Jeszcze kwestia tego, jak wpasowywany element trzyma wymiary, bo może okazać się, że na krawędzi jest to 120cm a w środku już więcej a tolerancja okładzin ściennych to 2mm na 2m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > coś na ścianę jest łatwiej niż z niej później zdzierać. Podłoże powinno mieć tolerancję, jak > zadaje się tynki III kategorii. Tynki plaszczyzne maja, kat musze sprawdzic, ale chyba tez. Jakosc, to dwuwarstwowy zatarty na gladko. Drapac pod plytki, czy tylko zagruntowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Siema, > żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary > przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to > płytki montuje się na brodzik/wanne? > Chodzi mi o to: Zarówno brodziki jak i wanny mam od 18 lat zamontowane według drugiego rozwiązania i nie ma z tym żadnych problemów. I nic się nie rozszczelniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Zarówno brodziki jak i wanny mam od 18 lat zamontowane według drugiego rozwiązania i nie ma z tym > żadnych problemów. I nic się nie rozszczelniło. Lucek, ty jestes swiatowy czlowiek. Co myslisz o tym klejeniu BK na pianke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 > Lucek, ty jestes swiatowy czlowiek. Co myslisz o tym klejeniu BK na pianke? Jeżeli mówisz o konstrukcjach ustawionych na podłożu i tylko pianką wiązanych, to moim zdaniem powinno być OK. Natomiast za nic bym nie przykleił tak półki do ściany - wiszącej w powietrzu. Materiały z czasem wietrzeją, dostaje się wilgoć. Bezwzględnie bym montował na pręty wpuszczone w ścianę i "półkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 > Zarówno brodziki jak i wanny mam od 18 lat zamontowane według drugiego rozwiązania i nie ma z tym > żadnych problemów. I nic się nie rozszczelniło. +1 wersja płytki na brodzik to jakiś kosmos ... co w przypadku zmiany brodzika? imo znacznie wiekszy problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 > +1 wersja płytki na brodzik to jakiś kosmos ... > co w przypadku zmiany brodzika? imo znacznie wiekszy problem Zdecydowanie. Po prostu trzeba dopilnować wykonawców, żeby zachowali wymiary i kąty, wtedy nie ma problemu z "wklejeniem" brodzika w płytki. A w razie konieczności wymiany z wycięciem i wklejeniem kolejnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Jeżeli mówisz o konstrukcjach ustawionych na podłożu i tylko pianką wiązanych, to moim zdaniem > powinno być OK. Natomiast za nic bym nie przykleił tak półki do ściany - wiszącej w powietrzu. > Materiały z czasem wietrzeją, dostaje się wilgoć. Bezwzględnie bym montował na pręty > wpuszczone w ścianę i "półkę". niby kleje PU sa znane i uzywane od lat, choc do innych zastosowan (np. parkiet), a polki maja byc oklejone glazura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > niby kleje PU sa znane i uzywane od lat, choc do innych zastosowan (np. parkiet), a polki maja byc > oklejone glazura. Ale parkiet nigdzie Ci nie spadnie i szkody nie narobi, a półka spadając już może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbart Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Gdzies widzialem watek, w ktorym dyskutowano wlasnie na ten temat i ludzie cytowali instrukcje, w > ktorej producent zaleca dojsc plytkami do brodzika od gory ze wzgledu na to, ze nawet przy > rozszczelnieniu silikonu jest mniejsze niebezpieczenstwo zalania przestrzeni pod brodzikiem. > Dlatego pytam, bo zglupialem. To napiszę z własnego doświadczenia, miałem jak na rys 1.. brodzik do ściany, płytki od góry, rozszczelniło się i woda ładnie wsiąkała w ścianę - co wyszło w przedpokoju, skułem dolne płytki i kawałek przedpokoju, jak wyschło zabezpieczyłem sporą warstwą "gumy" do malowania i dałem płytki do podłogi i do nich brodzik - od tej pory jest ok. Płytka jest jakby dodatkowym zabezpieczeniem przed wsiąknięciem wody w mur, nawet jak się będzie wylewać pod brodzikiem, to zobaczysz jak spod niego wypłynie woda, a nie będziesz nasączał sobie murów.. Takie jest moje zdanie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > To napiszę z własnego doświadczenia, miałem jak na rys 1.. brodzik do ściany, płytki od góry, > rozszczelniło się i woda ładnie wsiąkała w ścianę - co wyszło w przedpokoju, skułem dolne > płytki i kawałek przedpokoju, jak wyschło zabezpieczyłem sporą warstwą "gumy" do malowania i > dałem płytki do podłogi i do nich brodzik - od tej pory jest ok. Płytka jest jakby dodatkowym > zabezpieczeniem przed wsiąknięciem wody w mur, nawet jak się będzie wylewać pod brodzikiem, to > zobaczysz jak spod niego wypłynie woda, a nie będziesz nasączał sobie murów.. Takie jest moje > zdanie > pozdr Co niewiele zmieni, bo nasacze sobie wylewke oraz strop pod styropianem, a styropian bedzie plywal sobie w najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Jeden i drugi przypadek będzie w równym stopniu powodował ewentualne ugięcie i odkształcenie > silikonu. Tyle, że w 1 przypadku płytka jest za krótka bo brodzik jest pod nią, a w 2 brodzik jest obok płytki i musiałby się opuścić o kilka centymetrów żeby powstała szpara. O tym właśnie napisałem powyżej - przeczytaj dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Montuje się brodzik po kaflach , ja zawsze tak robie jak zaczynam z jakimś remontem , starej daty ludzie robili pod kafle , bo nie raz jak demoluje to widze , ale zaufaj mi że jak coś przesiąknie to bedzie fajny grzyb , pozdrawiam i powodzenia Fatal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Montuje się brodzik po kaflach , ja zawsze tak robie jak zaczynam z jakimś remontem , starej daty > ludzie robili pod kafle , bo nie raz jak demoluje to widze , ale zaufaj mi że jak coś > przesiąknie to bedzie fajny grzyb , pozdrawiam i powodzenia > Fatal Czyli co radzisz - jak rozumiem, jako fachowiec? Zrobić tak jak na rysunku 1 czy 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Czyli co radzisz - jak rozumiem, jako fachowiec? Zrobić tak jak na rysunku 1 czy 2? napisał wyraźnie, wpierw kafle, potem na nie brodzik, wanna, cokolwiek innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Czyli co radzisz - jak rozumiem, jako fachowiec? Zrobić tak jak na rysunku 1 czy 2? Witka Rys. 2 na kafle , a nie pod kafle , jaki tam zaraz fachowiec , jak ktoś chce zrobić remoncik to go robie jak mam czas , a troche już tego zrobiłem , wiem tylko tyle że bardzo dobrze robisz iż dopytujesz sie jak masz coś zrobić , a nie robisz tak jak inni na pałe , duży plus ode mnie , pozdrawiam i powodzenia Fatal Ostatnio czyli około 3 miesięcy temu skończyłem remoncik u brata , montowałem u niego taki prysznic i wszystko na kafle , pózniej silikon ozdobny w kolorze fugi i ładnie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Co niewiele zmieni, bo nasacze sobie wylewke oraz strop pod styropianem, a styropian bedzie plywal > sobie w najlepsze Nie no bez przesady, musiałbyś chyba co godzinę się kąpać a tą wodę wylewać szklankami... Jak temperatura w pomieszczeniu normalna to odparuje większość... moim zdaniem płytki to dobre zabezpieczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Witka > Rys. 2 na kafle , a nie pod kafle , jaki tam zaraz fachowiec , jak ktoś chce zrobić remoncik to go > robie jak mam czas , a troche już tego zrobiłem , wiem tylko tyle że bardzo dobrze robisz iż > dopytujesz sie jak masz coś zrobić , a nie robisz tak jak inni na pałe , duży plus ode mnie > , pozdrawiam i powodzenia > Fatal > Ostatnio czyli około 3 miesięcy temu skończyłem remoncik u brata , montowałem u niego taki prysznic > i wszystko na kafle , pózniej silikon ozdobny w kolorze fugi i ładnie wygląda A to nie ja się dopytywałem tylko autor tego wątku, ja go tylko przekonywałem do tego żeby zrobił tak jak na 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Wyglada na to, ze taniej wyjdzie z tego: > Pozostaje ewentualnie tylko kwestia polki nad pralka. Stosowalibyscie dodatkowe kotwienie, jesli ten klej tak trzyma? Kuzyna (ok. 80kg) utrzymala polka przyklejona do slabego betonu (baza to piasek 0-2mm) bez problemu - pode mna (w ubraniu ok. 115kg) trzymala, poki nie nacisnalem mocniej. Puscil glownie beton (na 2/3 dlugosci bloczka - te 1/3 kleju juz utrzymac dalej nie mogla). A tutaj polka przyklejona do zagruntowanego tynku cem-wap: bloczek betonowy, kawalek plyty betonowej, cegla, 2 pojemniki po niecale 5l plynu, razem jakies 40kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Weź pod uwagę, że materiały wietrzeją, więc dziś może utrzymać 100 kg, a za ileś lat odpaść pod niewielkim ciężarem lub sama. A kotwienie bym stosował w funkcji tego, ile taka odpadająca półka może narobić szkód. Jeżeli jest nad samą ziemią, to niekoniecznie, ale jeżeli nad głową, którą może rozbić, to już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > A to już zależy od Ciebie jak będziesz chciał. Czasem wymusza to instrukcja montażu i/lub zabudowa. Chyba mi się przypomniało, skąd są te rozwiązania z płytkami "na" brodzikach czy wannach. Po prostu kiedyś za PRLu często wanny były wkuwane częściowo w ściany, bo łazienki murowano "na oko" i gdy stały się modne i dostępne płytki ceramiczne, glazurnicy kładli je właśnie na wanny, żeby nie robić kompletnej rewolucji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Weź pod uwagę, że materiały wietrzeją, więc dziś może utrzymać 100 kg, a za ileś lat odpaść pod > niewielkim ciężarem lub sama. A kotwienie bym stosował w funkcji tego, ile taka odpadająca > półka może narobić szkód. Jeżeli jest nad samą ziemią, to niekoniecznie, ale jeżeli nad głową, > którą może rozbić, to już tak. moze dla swietego spokoju dam jakie kotwy, aczkolwiek wietrzec nie moze, jesli bedzie szczelnie oblozone glazura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > moze dla swietego spokoju dam jakie kotwy, aczkolwiek wietrzec nie moze, jesli bedzie szczelnie > oblozone glazura. Wiesz, może lepiej użyć słowa starzeje się, niż wietrzeje, natomiast byś się zdziwił, co się potrafi dziać pod glazurą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Wiesz, może lepiej użyć słowa starzeje się, niż wietrzeje, natomiast byś się zdziwił, co się > potrafi dziać pod glazurą Kulem glazure wiele razy w kilku mieszkaniach i nie widzialem nic podejrzanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Kulem glazure wiele razy w kilku mieszkaniach i nie widzialem nic podejrzanego Mnie się zdarzyły takie słabo wentylowane, gdzie prefabrykowane ściany miały powłokę gipsową, na której klejono kafle. Wystarczyło jeden ruszyć, a reszta odchodziła ręką bez kucia z całą nalewką gipsową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Mnie się zdarzyły takie słabo wentylowane, gdzie prefabrykowane ściany miały powłokę gipsową, na > której klejono kafle. Wystarczyło jeden ruszyć, a reszta odchodziła ręką bez kucia z całą > nalewką gipsową. glazura na gips ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > glazura na gips ??? też tak miałem w łazience po poprzednikach. Odkuwasz jeden kafelek, a tu pół ściany odchodzi z gipsem. W sumie dla mnie lepiej, bo lżejsza robota ze skuwaniem była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > glazura na gips ??? Standard budownictwa Paryża z lat 70-80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Mam dosc nietypowa zagwozdke. Przymierzam sie do silikonowania wanny, ale nie wiem, czy napelniac ja woda, czy wrecz przeciwnie. Chodzi o to, ze jak napelnie, to nie tyle siada, co jej boki sie rozchodza, czego efektem jest: - przod i tyl wanny w dol o jakis milimetr, moze poltora - boki o milimetr w gore i po pol na zewnatrz Przerwe miedzy krawedzia plytki, a wanny zostawilem taka, jak fugi, tj. 2.5mm. Jak napelnie i zasilikonuje, to po spuszczeniu wody na srodku specznieje, a przod i tyl sie rozciagnie. Chyba, ze bede robil na raty p.s. wanna 170x80 o mocno stronych sciankach, wiec pojemnosc spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Nic takiego by nie robił bo przecież wanna powinna być zamocowana uchwytami do ściany w miejscach w których przylega a wtedy nie ma prawa się rozejsc. Jeśli musisz to woda na 1/2 i silikon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2014 kuzwa silikon jakims cudem mi w jednym rogu plytki nie zlapal (tak, odtluszczalem itp.). Da sie to poprawic bez zrywania calosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > kuzwa silikon jakims cudem mi w jednym rogu plytki nie zlapal (tak, odtluszczalem itp.). Da sie to > poprawic bez zrywania calosci? Wyglada na to, ze za slabo zebralem silikon w miejscu maskowania tasma i po zerwaniu tasmy jeszcze na swiezo mam taki ulamek milimetra grubosci nieprzyklejony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Siema, > żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary > przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to > płytki montuje się na brodzik/wanne? Montowałem ostatnio wannę prostokątną akrylową i w jej przypadku opcja 2 odpadła ze względu na konstrukcję wanny. Brzegi nie dość, że są dość mocno zaokrąglone, to jeszcze ich "pionowa" krawędź nie była pionowo tylko pod lekkim ukosem. Wanna odstawałaby od ściany na ponad centymetr. Taka ilość silikonu jest mało estetyczna i niezbyt trwała. U rodziców brodzik zamontowano w wersji 2 i niestety już któryś raz musiałem wymieniać silikon - konstrukcja brodzika (podobna do ww. wanny) powoduje, że woda po kąpieli stoi na silikonie w szczelinie. Tak więc sądzę że obie wersje są poprawne i zależą od konkretnego przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Uprzejmie informuje, ze silikonowanie wciaz jest na pierwszym miejscu najbardziej znienawidzonych moich prac remontowo-budowlanych. Pol biedy, jak fuga silikonowa ma byc cieniutka i jest pionowa. Sek w tym, ze mam zrobic szeroka, jak Grand Canyon i pozioma - dookola wanny. Wychodzi mi nawet ladna i rowna, ale zaglebiona, co oznacza, ze woda bedzie stac. Ksztaltka, ktora przeciagam, zbiera zbyt duzo - silikon ma tak duza lepkosc, ze zbiera sie wiecej, niz ksztaltka. Jak probuje nalozyc w sam raz i tylko wygladzic, to wychodzi fuga b. nierowna. Ma ktos dla mnie jakies magiczne hinty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Ślinisz palec i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Uprzejmie informuje, ze silikonowanie wciaz jest na pierwszym miejscu najbardziej znienawidzonych > moich prac remontowo-budowlanych. > Pol biedy, jak fuga silikonowa ma byc cieniutka i jest pionowa. Sek w tym, ze mam zrobic szeroka, > jak Grand Canyon i pozioma - dookola wanny. Wychodzi mi nawet ladna i rowna, ale zaglebiona, > co oznacza, ze woda bedzie stac. Ksztaltka, ktora przeciagam, zbiera zbyt duzo - silikon ma > tak duza lepkosc, ze zbiera sie wiecej, niz ksztaltka. Jak probuje nalozyc w sam raz i tylko > wygladzic, to wychodzi fuga b. nierowna. Ma ktos dla mnie jakies magiczne hinty? spróbuj wziąć nieużywany kartusz z silikonu, obetnij go na miarę jaka ci będzie pasować. I tak obciętym kartuszem jedziesz po fugach wcześniej spryskując wodą z mydłem....staraj się zbierać nadmiar silikonu z kartusza najczęściej jak to możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Ślinisz palec i jazda. i nierowno - tak mozna zrobic fuge do pol centymetra, ale brzegi wanny sa dosc mocno zaokraglone i musze zrobic poltora cm ze spadkiem w kierunku wanny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.