RyjekWRO Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania. Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r. Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy dla tych dwóch rodzai nadwozi, jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania. > Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r. > Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy > dla tych dwóch rodzai nadwozi, > jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie? - compact ma zawis z E30, "nerwowe prowadzenie" + buda compact najlzejsza + coupe wielowachacz wiec napewno wieiksza mozliwosc ustawien i mniej nerwowa jazda - buda coupe jest najciezsza zaraz po kombi... + 2.8 to silnik legenda i latwosc podneisiania mocy osobiscie bralbym compacta 323ti z padnietym motorem i wkladal 2.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > - compact ma zawis z E30, "nerwowe prowadzenie" > + buda compact najlzejsza > + coupe wielowachacz wiec napewno wieiksza mozliwosc ustawien i mniej nerwowa jazda > - buda coupe jest najciezsza zaraz po kombi... > + 2.8 to silnik legenda i latwosc podneisiania mocy > osobiscie bralbym compacta 323ti z padnietym motorem i wkladal 2.8 W przypadku R6 - Coupe. W przypadku R4 - Compact. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 2.8 e36 chociaż powiem Ci szczerze że i tutaj mocy brakuje po jakimś czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania. > Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r. > Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy > dla tych dwóch rodzai nadwozi, > jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie? a umiesz jeździć? bo może warto zacząć od 318ti Compact'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 tak, jeździłem już takimi autami ale szkoda było upalać Zastanawiałem się nad 318ti ale myślę że ogarnę 2.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > tak, jeździłem już takimi autami ale szkoda było upalać > Zastanawiałem się nad 318ti ale myślę że ogarnę 2.8 ekhem... przy takiej masie to te 193KM wcale nie robią jakiś tam mega kłopotów żeby ogarnąć temat... wsadź do budy e36 v8 to wtedy możemy się o Ciebie zacząć martwić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > ekhem... przy takiej masie to te 193KM wcale nie robią jakiś tam mega kłopotów żeby ogarnąć > temat... > wsadź do budy e36 v8 to wtedy możemy się o Ciebie zacząć martwić... silnik 4,4 ze skrzynia juz jest od dwoch tygodni tyle, ze nie wjedzie do 328cupy bo szkoda jej ciac wpadnie do sziroko mk1 jak bedzie kiedys na to czas w 328 dopiero z "elektrycznym" lsd robi sie ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > a umiesz jeździć? bo może warto zacząć od 318ti Compact'a compact 318ti wcale nie będzie łatwiejszy w prowadzeniu niż 328 coupe. Ale... nie będzie też wcale wolniejszy. A przy rozsądnym obchodzeniu się z nim i kilku drobnych modyfikacjach można trzymać się na ogonie e36 m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Hej, pomału przymierzam się do zakupu jakiegoś samochodu w celu weekendowego upalania. > Wybór padł na BMW z sześcioma baniakami . Zanim wybierzesz te 6 baniaków poczytaj regulaminy okolicznych pojeżdżawek i zobacz jaki jest podział na klasy. Bo głupio się jeździ dwustukonnym BMW z podłubanymi miśkami w jednej klasie. Zawsze będziesz sie wkurzał, że sprzęt nie daje rady. W klasach do 2l pojemności bez turbo są bardzo równe i z reguły nie aż tak mocno zmodyfikowane sprzęty. Walka jest fajniejsza bo bardziej wyrównana. A uwierz... 140 koni na tylnym napędzie w lekkiej budzie robi robotę > Mam na oku E36 323Ti Compact 97r. oraz 328 Coupe 95r. > Stan techniczny jestem wstanie zweryfikować sam, bardziej mi chodzi o poradę jakie plusy i minusy > dla tych dwóch rodzai nadwozi, > jak z częściami no i same silniki który odporniejszy ewentualnie tańszy w naprawie? 323ti bez sensu chyba że go swapować czy mocno dłubać. 318ti po skróceniu dyfra robi go na prostej a tym bardziej w zakrętach. Podpowiadam: jeśli nie stać cię na M-powera (na zakup i obsługę) to na placu boju zostają dwa silniki do sportu: M42b18 i M44b19. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > - compact ma zawis z E30, "nerwowe prowadzenie" Da się to zredukować dobrą geometrią. > + buda compact najlzejsza A i tak cięższa od E30 > + coupe wielowachacz wiec napewno wieiksza mozliwosc ustawien i mniej nerwowa jazda I więcej elementów do wymiany > - buda coupe jest najciezsza zaraz po kombi... I nigdzie nie jest homologowana poza M. > + 2.8 to silnik legenda i latwosc podneisiania mocy > osobiscie bralbym compacta 323ti z padnietym motorem i wkladal 2.8 Ciężko z przodu, to może mieć problemy ze skręcaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 4,45 dyfer w takim 1.8is to krótki już jest ? 6 baniaków to dla ucha tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawlo75 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Compact w serii przy silniku M42 ma 3,45 - przynajmniej tak jest u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > 4,45 dyfer w takim 1.8is to krótki już jest ? najkrótszy z możliwych do dostania. Vmax przy seryjnym kompie na 205/50/16 wyjdzie około 173 km/h zakładając odcinkę przy 6700 na piątym biegu. > 6 baniaków to dla ucha tylko Nie tylko. Mam w jednym samochodzie M50b25, w drugim M42b18 i oba mają swoje zalety. Ale na pewno do katowania lepszy jest M42. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Compact w serii przy silniku M42 ma 3,45 - przynajmniej tak jest u mnie. Na serię nie ma co patrzeć. Taki dyfer od razu się wyrzuca. Minimum do zabawy to 3,91. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawlo75 Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Na serię nie ma co patrzeć. Taki dyfer od razu się wyrzuca. Minimum do zabawy to 3,91. O tym wiem doskonale, tylko kolega pytał czy 4,45 jest "już" krótkim dyfrem, więc odniosłem mu to do serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Nie tylko. Mam w jednym samochodzie M50b25, w drugim M42b18 i oba mają swoje zalety. Ale na pewno > do katowania lepszy jest M42. rozwiń myśl. dlaczego M42 lepszy? pytam poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 pewnie na krętym torze gdzie się jeździ 80% trasy na drugim biegu jest lepszy bo lżejszy i zwrotniejszy. czyli taki compakt 1.8is dyfer 4,45 szpera 40% twardszy zawias powinien dawać rady ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > compact 318ti wcale nie będzie łatwiejszy w prowadzeniu niż 328 coupe. > Ale... nie będzie też wcale wolniejszy. A przy rozsądnym obchodzeniu się z nim i kilku drobnych > modyfikacjach można trzymać się na ogonie e36 m3 bardziej chodziło mi, żeby się chłopak najpierw nauczył jeździć a potem stajnie rozbudowywał żeby potem nie było jak w powiedzeniu, że "może i koni kupa ale z kierowcy d...a " i mówię to po tym co mi kiedyś pokazałeś na eko green swoją jazdą udowodniłeś ponad wszelką wątpliwość, że nie liczy się moc ale skill Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 A więc tak .... jeździłem 1.8 z gościem co ma skila wysokiego i jeździłem 2.8 z malym skilem oby dwa auta w budzie compact. Z racji tego że auto ma być do zabawy szukam2,5 - 2.8 . i teraz jest problem że mało tego a jak już jest to trochę poza budżet cena wykracza . Mam na oku sedana 325 z padniętą prawdopodobnie panewką za 2tyś zł .... jeśli to będzie panewka lub sworzeń tłoka ogarnę ten motor i będzie na początek do jazdy, ewentualnie swap na 2.8 jak się nie uratuje silnika który jest w aucie, Mam takie pytanie czy do sedana są również dostępne krótkie dyfry, coś czytałem o grubych półosiach ewentualnie jakieś problemy z częściami zamiennymi w celu modyfikacji ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > rozwiń myśl. > dlaczego M42 lepszy? > pytam poważnie. nic nie będę mówił. Zobacz wyniki wczorajszego kajtka. Pozycja 6 to ja. Seria silnik, mam wykres potwierdzający 140 koni. wyniki I żeby nie było, to na lotnisku impreza się rozgrywała więc dość szybko. Na drugim W GENERALCE!!! gość "trochę" podłubanym M42b18. A warunki nie rozpieszczały klasy RWD bo pierwsza pętla szła po mokrym. P.S. pogadałem chwilę z gościem z pozycji nr 4. Pochwaliłem się tym, że wymieniłem klocki z przodu i zapłaciłem za nie 70zł. No i okazało się, że on za swoje hamulce zapłacił równowartość mojego samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > pewnie na krętym torze gdzie się jeździ 80% trasy na drugim biegu jest lepszy bo lżejszy i > zwrotniejszy. nie będę przekonywał na siłę bo nie przekonam. > czyli taki compakt 1.8is dyfer 4,45 szpera 40% twardszy zawias powinien dawać rady ?? szpera niekoniecznie tak mocno spięta, na mokrym mogą być problemy. Zawias nie twardszy tylko mądrzejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > bardziej chodziło mi, żeby się chłopak najpierw nauczył jeździć a potem stajnie rozbudowywał te 140 koni to na prawdę wystarczająca ilość do nawet bardzo poważnej zabawy. > żeby potem nie było jak w powiedzeniu, że "może i koni kupa ale z kierowcy d...a " konie same na asfalt nie pójdą. potrzeba przede wszystkim dobrego napędu, zawieszenia i opon. I tutaj trzeba się skupić na modyfikacjach w takim BMW. > i mówię to po tym co mi kiedyś pokazałeś na eko green > swoją jazdą udowodniłeś ponad wszelką wątpliwość, że nie liczy się moc ale skill A tam nie przesadzaj. Ja się dopiero uczę. Przyjedź kiedyś na KJS jakiś grubszy to ci dopiero szczęka opadnie jak zobaczysz co tymi starymi beemkami chłopaki potrafią zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 No i znalazłem, sedan 94r. 2.5 na jednym vanosie elektro szpera 25%, zawieszenie m-sport ?? tak w realoem wyskakuje. Auto seryjne bardzo zadbane, zero rdzy lakier igła, 4 szyby elektryczne, szyber dach dwu strefowa klimatyzacja i jakiś komputer jakieś błędy o przepalonych żarówkach wyświetla- wszystko działa. Aż szkoda go wybebeszać. I teraz mam takie pytanie, jakiego dyfra szukać ? W przednim zawieszeniu tylne tuleje wahaczy są ok ale jakoś tak dziwnie pracują nie są zerwane ale takie miękkie ( w e46 są takie masywniejsze) można coś tu zastosować mocniejszego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > jakiś komputer jakieś błędy o przepalonych żarówkach wyświetla w e36? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 tak jest pod panelem klimatyzacji taki szeroki właściciel przed sprzedażą zrobił hamulce tył , przewody hamulcowe, wymienił sprzęgło, płyn hamulcowy, olej w silniku, łączniki stabilizatora, wsadził taki sportowy filtr powietrza ori BMW a-al K&W czy jak tam ... opłacił OC w sobotę i zrobił przegląd rejestracyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > No i znalazłem, sedan 94r. 2.5 na jednym vanosie elektro szpera 25%, co to jest elektroszpera 25%? > zawieszenie m-sport ?? m-technik jeśli już > tak w > realoem wyskakuje. > Auto seryjne bardzo zadbane, zero rdzy lakier igła, 4 szyby elektryczne, szyber dach dwu strefowa > klimatyzacja i jakiś komputer jakieś błędy o przepalonych żarówkach wyświetla- wszystko > działa. > Aż szkoda go wybebeszać. po co ci sedan z tak dziwnym silnikiem? Po co wozić dodatkową parę drzwi? > I teraz mam takie pytanie, jakiego dyfra szukać ? jak najkrótszego. Więcej niż 170 i tak w amatorkach nie poganiasz. > W przednim zawieszeniu tylne tuleje wahaczy są ok > ale jakoś tak dziwnie pracują nie są zerwane ale takie miękkie ( w e46 są takie masywniejsze) > można coś tu zastosować mocniejszego ? Poliuretan. I nie zastanawiaj się nad niczym innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > tak jest pod panelem klimatyzacji taki szeroki > właściciel przed sprzedażą zrobił hamulce tył , przewody hamulcowe, wymienił sprzęgło, płyn > hamulcowy, olej w silniku, łączniki stabilizatora, wsadził taki sportowy filtr powietrza ori > BMW a-al K&W czy jak tam ... opłacił OC w sobotę i zrobił przegląd rejestracyjny to ja bym sprawdził czy to rzeczywiście zrobione i na jakich gratach i ile ten filtr zabrał mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 poniosło mnie z tą szperą sedan - cena dobra i zadbane, nie żaden swap - auto ma być do zabawy nie będę się spinał i czasy kręcił. filtr wyciągałem i ma znaczki BMW, wygląda jak nowy. 170 vmax - zdaję sobie sprawę że więcej nie potrzeba. od czego mam szukać dyfra ? 3,45 z 1.8is-a czy z 2.0 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > poniosło mnie z tą szperą > sedan - cena dobra i zadbane, nie żaden swap - auto ma być do zabawy nie będę się spinał i czasy > kręcił. > filtr wyciągałem i ma znaczki BMW, wygląda jak nowy. > 170 vmax - zdaję sobie sprawę że więcej nie potrzeba. od czego mam szukać dyfra ? 3,45 z 1.8is-a > czy z 2.0 ? nie 3,45 tylko 4,45. Takie występowały tylko w automatach w małych silnikach 4cyl. Ale raczej bez szpery więc swoją będziesz musiał przełożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > nie 3,45 tylko 4,45. Takie występowały tylko w automatach w małych silnikach 4cyl. Ale raczej bez > szpery więc swoją będziesz musiał przełożyć. a to już będę z dwójki ruszał takie coś znalazłem jakiś tekst podejdzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > a to już będę z dwójki ruszał > takie coś znalazłem jakiś tekst podejdzie ? Jeżeli masz E36 to nie podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > a to już będę z dwójki ruszał nieprawda > takie coś znalazłem jakiś tekst podejdzie ? nie podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 a co powiecie o 4.27 z e36 compact ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > a co powiecie o 4.27 z e36 compact ? Dyfer z sedana/coupe/kombi nie pasuje do compacta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Dyfer z sedana/coupe/kombi nie pasuje do compacta. ok już zauważyłem różnicę, ciekawe czy nie da się samego tyłu (tym co sie różni) przełożyć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > ok już zauważyłem różnicę, ciekawe czy nie da się samego tyłu (tym co sie różni) przełożyć ... Nawet jak to zmienisz to pozostaną Ci półośki i wejście od strony skrzyni, nie wspominając o wymiarach dyferencjału itp. Krótko mówiąc - nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 to teraz mam pytanie odnośnie felg i opon , mam komplet felg 15 cali i 16 cali zastanawiam się czy zakupić 17 (docelowo pod letnie opony bo mam już komplet letnich i zimowych stan taki sobie ) z racji nadchodzącej aury skupiam się na zimówkach latać będę po asfalcie mokrym lub po śniegu. w grę wchodzi jeszcze szuter kupować zimówki na 16-stki 205 lub 215 ? wystarczą takie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > to teraz mam pytanie odnośnie felg i opon , > mam komplet felg 15 cali i 16 cali > zastanawiam się czy zakupić 17 (docelowo pod letnie opony bo mam już komplet letnich i zimowych > stan taki sobie ) > z racji nadchodzącej aury skupiam się na zimówkach > latać będę po asfalcie mokrym lub po śniegu. w grę wchodzi jeszcze szuter > kupować zimówki na 16-stki 205 lub 215 ? wystarczą takie ? w e46 mam: na zime 195/65/15 na lato 205/55/16 lub 205/50/17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.