WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Witam! Jak sprawa ma się z autami z tematu? Szukam jakiegoś materiału na autko , przy którym można pogrzebać, pojeździć w weekend, wywoskować w chwilach chandry Jak wygląda awaryjność, podatnośćna korozję, i najważniejsze zaplecze serwisowe (części głównie)??? Oferta jest bogata. Jeździ tego jeszcze trochę i większość wygląda nawet nieźle Ojciec miał kiedy ś Skodę 100 i bardzo miło wspominam użytkowanie tego autka ojciec z tego co pamiętam gorzej. Byłą awaryjna i co weekend pod nią leżał Na przykład TAKIE CUŚ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 nie przypominam sobie żeby ktoś z AK się chwalił takim wynalazkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > nie przypominam sobie żeby ktoś z AK się chwalił takim wynalazkiem Nikt nie podchodił do tematu? Przecież to mega popularne auto okresu PRL Wszyscy tylko Polonezy, Maluchy i 125p? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Nikt nie podchodił do tematu? Przecież to mega popularne auto okresu PRL > Wszyscy tylko Polonezy, Maluchy i 125p? mialem 105S i 120GLS.szukaj 120-to juz jezdzi szukajac wlasciwie patrz na jedno-rdza.jesli z tym bedzie dobrze to z reszta sobie poradzisz.po zakupie dobrze byloby wymienic tylne polosie coby nie gonic po rowach za kolami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel330 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > mialem 105S i 120GLS.szukaj 120-to juz jezdzi > szukajac wlasciwie patrz na jedno-rdza.jesli z tym bedzie dobrze to z reszta sobie poradzisz.po > zakupie dobrze byloby wymienic tylne polosie coby nie gonic po rowach za kolami Ojciec miał 2 takowe i tak jak przedmówca napisał lubią się z rudą i czasem trzeba pobiegać za kołem (przerobione w praktyce ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Ojciec miał 2 takowe i tak jak przedmówca napisał lubią się z rudą i czasem trzeba pobiegać za > kołem (przerobione w praktyce ) Jeszcze chyba był temat z przecierającymi się (?) długimi wężami od chłodzenia, ale to z zasłyszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Jeszcze chyba był temat z przecierającymi się (?) długimi wężami od chłodzenia, ale to z > zasłyszenia. Coś takiego też obiło mi się o uszy, ale chyba nie o przecieranie a o parcienie chodziło. A szukać przecieku było gdzie bo parę metrów węży jest. Pojemność układu z tego co pamiętam to 11 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Witam! > Jak sprawa ma się z autami z tematu? > Szukam jakiegoś materiału na autko , przy którym można pogrzebać, pojeździć w weekend, wywoskować w > chwilach chandry > Jak wygląda awaryjność, podatnośćna korozję, i najważniejsze zaplecze serwisowe (części głównie)??? > Oferta jest bogata. Jeździ tego jeszcze trochę i większość wygląda nawet nieźle > Ojciec miał kiedy ś Skodę 100 i bardzo miło wspominam użytkowanie tego autka ojciec z tego co > pamiętam gorzej. Byłą awaryjna i co weekend pod nią leżał > Na przykład TAKIE CUŚ Jakieś 4-5 lat temu (może to jednak dawniej było) na HP (jeszcze nie było kącika PRL) ktoś chciał oddać Skodę 120 - po jakimś czasie i zerowym zainteresowaniu oddał na złom. Ze zdjęć wyglądała tak jak auta, za które obecnie na Allegro krzyczą po 3-4 TPLN. Ot jak historia zatoczyła koło A co do samej Skody - z reguły ludzie kupują auta, które darzą sentymentem - jeżeli czujesz coś do Skody to bierz. Moim zdaniem jak najstarszy model, a jedynym kryterium powinna być rdza. Reszta jest prosta i jeszcze nadal dostępna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Witam! > Jak sprawa ma się z autami z tematu? > Szukam jakiegoś materiału na autko , przy którym można pogrzebać, pojeździć w weekend, wywoskować w > chwilach chandry > Jak wygląda awaryjność, podatnośćna korozję, i najważniejsze zaplecze serwisowe (części głównie)??? > Oferta jest bogata. Jeździ tego jeszcze trochę i większość wygląda nawet nieźle > Ojciec miał kiedy ś Skodę 100 i bardzo miło wspominam użytkowanie tego autka ojciec z tego co > pamiętam gorzej. Byłą awaryjna i co weekend pod nią leżał > Na przykład TAKIE CUŚ Tą z ogłoszenia mój znajomy sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Tą z ogłoszenia mój znajomy sprzedaje Własnie jakaś znajoma mi się wydała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Kiedyś rozglądałem się za takim modelem, ale jeszcze przed plastikowymi zderzakami. Niestety temat umarł. Ale jak pytałem w lokalnym sklepie skody to jeszcze mieli dość sporo części. Na samym początku pani zwróciła mi uwagę na stan blach, a potem właśnie chłodzenie. Wiek swoje robi, nie wiadomo co kto lał (kamień zmniejszający drożność przewodów), a dostępność tych głównych przewodów już nie taka dobra. Wydaje mi się, że ogólnie może być nieco słabiej z częściami jak do polskich klasyków. Dobrze, że ceny podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Moim zdaniem jak najstarszy model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > mialem 105S i 120GLS.szukaj 120-to juz jezdzi > szukajac wlasciwie patrz na jedno-rdza.jesli z tym bedzie dobrze to z reszta sobie poradzisz.po > zakupie dobrze byloby wymienic tylne polosie coby nie gonic po rowach za kolami tylko 120 już mi się tak nie podoba.. 120 jeździł mój dziadek. Ojceiec 100 ale 100 są już żadkie i dorgie jeśłi już trafi się jakaś w dobrym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 <ciach> dobrze byloby wymienic tylne polosie coby nie gonic po rowach za kolami że co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > A szukać przecieku było gdzie bo parę metrów węży jest. Pojemność układu z tego co pamiętam to 11 > litrów układ chłodzienia był projektowany dla auta, którego ojczyzną jest teren górzysty. Chłodzenie musiało być wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Jakieś 4-5 lat temu (może to jednak dawniej było) na HP (jeszcze nie było kącika PRL) ktoś chciał > oddać Skodę 120 - po jakimś czasie i zerowym zainteresowaniu oddał na złom. > Ze zdjęć wyglądała tak jak auta, za które obecnie na Allegro krzyczą po 3-4 TPLN. > Ot jak historia zatoczyła koło > A co do samej Skody - z reguły ludzie kupują auta, które darzą sentymentem - jeżeli czujesz coś do > Skody to bierz. Moim zdaniem jak najstarszy model, a jedynym kryterium powinna być rdza. > Reszta jest prosta i jeszcze nadal dostępna. no patrz ok. To już wiem - zwracać uwagę na rudą. Standardowo podłoga, progi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Tą z ogłoszenia mój znajomy sprzedaje priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 W Czechach/Słowacji Rapid bez problemu do dostania - jeszcze mnóstwo tego jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > tylko 120 już mi się tak nie podoba.. 120 jeździł mój dziadek. Ojceiec 100 ale 100 są już żadkie i > dorgie jeśłi już trafi się jakaś w dobrym stanie przeciez 120 rozni sie tylko silnikiem i drobnymi detalami,niewidocznymi na pierwszy rzut oka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > dobrze byloby wymienic tylne polosie coby nie gonic po rowach za kolami > że co? potrafia peknac bez ostrzezenia i jedynym punktem hamowania jest sruba tylnego amortyzatora orzaca asfalt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Jak słyszę skoda , to mam przed oczami stopiątkę. Tak jest odkąd pamiętam i nie wiem, czy się to kiedyś zmieni. Taka skoda - niby nic niezwykłego, ale na pewno pozytywna odmiana w natłoku borewiczy i kanciaków, w jakich lubują się polscy miłośnicy "jangtajmeruw". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Również rozglądam się delikatnie za Skodą.Co do odpadających kół to działo się tak jeśli bęben nie był przykręcony przez klucz i dwu metrową przedłużkę A układ chłodzenia był spory przez umiejscowienie silnika i chłodnicy,do tego dochodziły jeszcze przewody do nagrzewnicy które też szły od silnika.Z rudą nie jest tak źle,ale nie mówię że jest dobrze Trzeba uważać na termostat,bo lubi się zaciąć a wtedy szybko lecą pierścienie.Polecam też usunąć śrubę mocującą obudowę filtra powietrza do gaźnika,bo po długim użytkowaniu z górnej części gaźnika robi się banan i jaja z pracą silnika. No i oczywiście urwane suwadła od nawiewu to standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Również rozglądam się delikatnie za Skodą.Co do odpadających kół to działo się tak jeśli bęben nie > był przykręcony przez klucz i dwu metrową przedłużkę bladzisz polosie mialy wady fabryczne polegajace na pekaniu w najmniej odpowiednim momencie u mnie zdarzylo sie to 2 razy w dwoch roznych skodach trzeci raz byl z mojej winy i byl do wychwycenia podczas jazdy,niestety akurat bylo to na zakrecie bez pobocza wiec zdecydowalem ze sturlam sie jeszcze te 200m.widok mijajacego sie na centymetry Vito z moim kolem-bezcenny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > bladzisz > polosie mialy wady fabryczne polegajace na pekaniu w najmniej odpowiednim momencie u mnie > zdarzylo sie to 2 razy w dwoch roznych skodach > trzeci raz byl z mojej winy i byl do wychwycenia podczas jazdy,niestety akurat bylo to na zakrecie > bez pobocza wiec zdecydowalem ze sturlam sie jeszcze te 200m.widok mijajacego sie na > centymetry Vito z moim kolem-bezcenny Wcale nie błądzę U mnie też koło odpadło ale było wiadomo że to nastąpi i tylko schowało się we wnęce Jeżeli było słabo przykręcone,to bęben ruszał się minimalnie na stożku i napierał na nakrętkę,a że były w tym miejscu w półośi otwory na zawlęczke to tu właśnie puszczało i koło odpadało.Sprawdzone i testowane heheee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Wcale nie błądzę U mnie też koło odpadło ale było wiadomo że to nastąpi i tylko schowało się we > wnęce > Jeżeli było słabo przykręcone,to bęben ruszał się minimalnie na stożku i napierał na nakrętkę,a że > były w tym miejscu w półośi otwory na zawlęczke to tu właśnie puszczało i koło > odpadało.Sprawdzone i testowane heheee gdyby tak bylo to bylaby mozliwosc ponownego[oczywisie czesciowego] zakrecenia zakretki na polosi z racji tego ze otwory na zawleczke byly ZA gwintem byc moze u ciebie tak bylo z racji niedokrecenia nakretki.jednak wiekszosc skod nakretki miala dokrecone a i tak kola wedrowaly po rowach. na szczescie z racji miekkiego zawieszenia i wymuszonego kapeluszniczego trybu jazdy nie powodowalo to jakichs niespodziewanych sytuacji nie do opanowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Masz rację odnośnie otworów,sporo już minęło od ostatniego kontaktu ze 105,ale na pewno słyszałeś tan charakterystyczny rytmiczny dźwięk/zgrzyt co świadczyło że bęben ma luz i nie długo koło pójdzie swoją drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Szukaj tylko takiej bez rdzy i wszystko bedzie dobrze. czesci do tego jeszcze jest wiele po sklepach stacjonarnych i w internecie. jakies rarytasy jak chcesz mozesz kupic w czechach, wlacznie z blacharskimi czesciami. Auto tanie w eksploatacji i niezawodne w szczegolnosci w stosunku do innych aut poprzedniej epoki (125p, lada), a zeby nie bylo sam posiadam tez lade i skoda szczegolnie po 83r to mercedes w stosunku do PRLowskich (polskich, ruskich czy wschodnioniemieckich) wynalazkow. Sytuacja jest taka ze ladniejsze sa te przed 83r wyprodukowane, chromowane zderzaki, bardziej oldschoolowy wyglad, ale technicznie te po 83r sa duzo lepsze (zebatkowa przekladnia kierownicza, szerzy rozstaw kol, sprzeglo typu sloneczko, czesto 5biegowe skrzynie i wiele innych drobnych rzeczy). w sumie jak sie chce to do tych nowszych mozna poprzekladac blachy zderzaki ze starych albo kupic stara wersje (przed 83) a rzeczy mechaniczne poprzekladac z nowszej. Polosie sie urywaja jesli sa mokre (wszystkie 105 i 120). ja nie mialem takiego przypadku a jezdze juz jakies 7 lat takimi skodami, ale mojemu ojcu sie zdarzylo. Mozna temu zaradzic kupujac tylne zawieszenie (z bebnami) i skrzynie biegow od rapida (ewentualnie skoda 130-136). Koszt czesci okolo 300-500 pln. mozna znalezc i w polsce albo na slowacji, czechach. To zawieszenie ma suche polosie i juz nie ma problemu. poza tym jest sztywniejsze i moze przenosic wieksza moc. Uklad chlodzenia ze wzgledu na dlugosc rur (przod tyl) i pojemnosc 11,5 litra podatny czasami na jakies wycieki. trzeba patrzec i ewentualnie wymieniac tam gdzie nieszczelne. Co lepsze mozna bez wiekszych nakladow pracy wymienic silnik na taki od favorit albo od felicji i bedzie juz normalnie sobie radzilo w ruchu drogowym (wiadomo to 55-68 koni, wiec potwor nie bedzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.