sstefan Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Witam, czy można podłączyć prostownik celem podładowania go przed okresem zimowym bez odpięcia go od przewodów na klemach, rozumiem że trzeba najpierw "uśpić komputer" , samochód to Peugeot 307 SW, dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Witam, czy można podłączyć prostownik celem podładowania go przed okresem zimowym bez odpięcia go > od przewodów na klemach, > rozumiem że trzeba najpierw "uśpić komputer" , samochód to Peugeot 307 SW, dziękuję za odpowiedzi i > pozdrawiam. Jeżeli będzie to normalny, sprawny prostownik, to można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtis1990 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Jeżeli będzie to normalny, sprawny prostownik, to można. Zgadza się, ale ja zawsze jak podpinam prostownik ( przeważnie na noc ) to zdejmuję klemę ujemną żeby spać spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sstefan Napisano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Zgadza się, ale ja zawsze jak podpinam prostownik ( przeważnie na noc ) to zdejmuję klemę ujemną > żeby spać spokojnie. a co wtedy dzieje się z komputerem i jego pamięcią ???, czy po takim rozłączeniu trzeba go od nowa programować ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtis1990 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Jedyną rzeczą jaką muszę później wykonać jest ustawienie daty i godziny na zegarku oraz wpisanie kodu do radia. Na pewno nie trzeba potem nic programować, ale niech się jeszcze ktoś wypowie żeby nie było na mnie hhe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Jedyną rzeczą jaką muszę później wykonać jest ustawienie daty i godziny na zegarku oraz wpisanie > kodu do radia. Na pewno nie trzeba potem nic programować, ale niech się jeszcze ktoś wypowie > żeby nie było na mnie hhe Jeśli ta 307 ma sekwencyjne podnośniki szyb, to trzeba je będzie na nowo zaprogramować, żeby np. zamykać szyby z pilota. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widmoboy Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Witam, czy można podłączyć prostownik celem podładowania go przed okresem zimowym bez odpięcia go > od przewodów na klemach, > rozumiem że trzeba najpierw "uśpić komputer" , samochód to Peugeot 307 SW, dziękuję za odpowiedzi i > pozdrawiam. Nie odpinałem klem z aku i działa wszystko bez problemu, jedni sie boją inni nie, czytałem o tym i nie znalazłem przypadków uszkodzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozetjot Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Spokojnie ładuj bez odłączania. Nie wiem co na to teoria, ale praktycznie już w 4 autach tak ładowałem bez strat własnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Spokojnie ładuj bez odłączania. Nie wiem co na to teoria, ale praktycznie już w 4 autach tak > ładowałem bez strat własnych +1 Ładowałem tak wszystkie swoje auta i nigdy nic. Nawet mi do głowy nie przyszło zdejmować klemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 odpinanie klem ma sens w przypadku awarii prostownika i puszczeniu zbyt dużego prądu ale domyślam się, że takie urządzenia też mają jakieś zabezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 A w ogóle dlaczego ładujecie akumulatory "przed sezonem zimowym"? Jeśli ktoś ma bilans energetyczny ujemny w aucie to trzeba naprawić układ ładowania, nawet jeżdząc krótkie dystanse energii nie zabraknie.. A poza tym- jeśli ma jej brakowac to ładowanie co dzień a nie jak to tutaj sie nazywa "przed sezonem" to absolutnie bez sensu. Odpinanie klem- chodzi o to, że generalnie akumulator jest dośc dyżum buforem energii i ew. nieprawidłowości, tętnienia, skoki napięcia jest w stanie przyjąć na siebie, ale jak wiemy połaczenie akumulator-klema może się z czasem pogorszyć i co wtedy? I wtedy mamy w najgorszym wypadku chiński prostowniczek podpięty nie do akumulatora ale przede wszystkim do instalacji z "czuwajacą" elektroniką. Skutek może być różny. Producent nie wie jaki prostownik będziesz podłaczał i dla zabezpieczenia sie doradza odpięcie instalacji od akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.