Roswell Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Szukam jakiegoś dobrego oleju do skrzyni biegów który mógłby zastąpić Tutela Car Technyx 75W85 (taki podaje producent w instrukcji). Co możecie polecić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Ten jest dobry i niedrogi: http://www.opel-sklep.com/pl/p/Olej-przekladniowy-75W-85-1l-1940182-Opel-GM/109 Inne "lepsze" to już GL5, a tutaj nie wiem czy nie ma ryzyka korozji w skrzyniach, w których przewidziano stosowanie oleju GL4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Inne "lepsze" to już GL5, a tutaj nie wiem czy nie ma ryzyka korozji w skrzyniach, w których > przewidziano stosowanie oleju GL4. No jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Ten jest dobry i niedrogi: > http://www.opel-sklep.com/pl/p/Olej-przekladniowy-75W-85-1l-1940182-Opel-GM/109 > Inne "lepsze" to już GL5, a tutaj nie wiem czy nie ma ryzyka korozji w skrzyniach, w których > przewidziano stosowanie oleju GL4. Jakoś odrobinę podświadomie nie jestem przekonany do tej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 A coś takiego: http://allegro.pl/pentosin-mtf2-75w80-1l-bmw-mtf-lt-2-83220309031-i3737314142.html http://www.pentosin.net/specsheets/Pentosin_MTF-2.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 A czemu szukasz zamiennika, coś nie tak z tą tutellą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Szukam jakiegoś dobrego oleju do skrzyni biegów który mógłby zastąpić > Tutela Car Technyx 75W85 (taki podaje producent w instrukcji). > Co możecie polecić ? Szukaj takiego, który jest zalecany do danej skrzyni, bo możesz się przejechać na "lepszym" oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Ale albo szukasz 75w85 albo jesteś gotowy przyjąć zamiennik. Jeśli chodzi o 75W80 to dobry jest FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, spełnia dwie klasy - Gl4 i GL5, więc nie ma ryzyka, że coś ze skrzynią będzie Ci się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > A czemu szukasz zamiennika, coś nie tak z tą tutellą Hmm kiedyś jak miałem punto, to zmieniłem olej i zalałem chyba identyczną tutelle i praca skrzyni się pogorszyła, więc chyba wcześniej ktoś zmienił z fabrycznej tutelli na coś innego i było lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Szukaj takiego, który jest zalecany do danej skrzyni, bo możesz się przejechać na "lepszym" > oleju... A jak mam znaleźć taki olej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Szukam jakiegoś dobrego oleju do skrzyni biegów który mógłby zastąpić > Tutela Car Technyx 75W85 (taki podaje producent w instrukcji). > Co możecie polecić ? Castrol 75W90 API GL4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Ale albo szukasz 75w85 albo jesteś gotowy przyjąć zamiennik. Jeśli chodzi o 75W80 to dobry jest > FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, spełnia dwie klasy - Gl4 i GL5, więc nie ma ryzyka, że coś ze > skrzynią będzie Ci się działo. UPS nie wiem jak to zrobiłem, nie zauważyłem że ten pentosin ma inne parametry. Rozważę ten olej który podałeś, dziękuję Ale jak rozumieć to: Quote: Jako jeden z niewielu olejów na rynku mimo specyfikacji API GL-5 może być stosowany w niektórych skrzyniach , w których wymagana jest klasyfikacja API GL 4. A mógłbym zastosować ten olej: http://sklep.millersoils.pl/seria-energy-efficient/437-millers-oils-ee-transmission-1l-75w90-.html ? wszędzie w internecie się nim zachwycają. W którą stronę lepiej iść w ewentualny zamiennik 75w80 czy 75w90 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Ja bym polecił również Fuchsa. Tutela jest za droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Tu chodzi o to że ten Fuchs spełnia obie klasy GL4 i GL5, więc może być stosowany w skrzyniach, w których przewidziano stosowanie oleju GL4 oraz w skrzyniach nowszych gdzie leje się olej GL5. W sumie w skrócie (przynajmniej ja tak to rozumiem), olej klasy GL4/5 zawiera nieco więcej dodatków niż GL4 a mniej niż GL5. Taki pół na pół. Jeśli chodzi o zamiennik W80 czy W90 to tutaj ciężko doradzić. Miałem kiedyś Hondę Civic i temat oleju w skrzyni ciągle się przewijał, niektórzy lali silnikowy 10w40 (taki był zalecany DORAŹNIE), niektórzy to co zalecał producent oleju (nie samochodu) i potem różne kwiatki wychodziły. Ja wolałem kupić oryginał, który kosztował 150zł/2L i mieć spokój. Jeśli jednak chcesz zamiennik to tu raczej wybrałbym 75W80 z uwagi na to, że idzie zima, nie wiem jak może zachowywać się dźwignia zmiany biegów przy -20'C i oleju 75W90, a ten jest nieco bardziej lepki niż 75W80. To tak jak z olejem silnikowym. Taki silnik zalany 10W60 ma trochę ciężej w zimie niż 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > jak może zachowywać się dźwignia zmiany biegów przy -20'C i oleju 75W90, a ten jest nieco > bardziej lepki niż 75W80. > To tak jak z olejem silnikowym. Taki silnik zalany 10W60 ma trochę ciężej w zimie niż 10W40. 75W jest do -45 st. C. Przy oleju silnikowym wielosezonowym pierwsze oznaczenie odnosi się do temperatury zimnego oleju. Silnik zapali tak samo przy 10W40 czy 10W60, przy czym można wnosić że ten drugi to syntetyk. Jeżeli to manualna skrzynia to nie ma się co rozczulać, wystarczy że spełnia wymagania producenta. Zwykle kilka różnych typów olejów jest zalecanych. Syntetyczny olej przekładniowy wytrzymuje bardzo duże przebiegi, a niektórzy producenci nie przewidują nawet wymiany oleju w skrzyni. Dużo ważniejszy jest poziom oleju o czym wielu zapomina. Niedawno wymieniałem olej po przebiegu 100 000 nawet koloru nie zmienił. Mogłem co prawda dolać ale jakoś tak wyszło. Jeżeli ktoś chce mocno analizować parametry oleju to trzeba przeczytać kartę charakterystyki. Skala SAE jest mocno orientacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Ale jak rozumieć to: >>> Jako jeden z niewielu olejów na rynku mimo specyfikacji API GL-5 może być stosowany w niektórych >>>> skrzyniach , w których wymagana jest klasyfikacja API GL 4. Opracowaliśmy super hiper GL-5, który możesz nalać do GL-4 - ale jak coś pójdzie nie tak, to umyjemy ręce... Typowy bełkot sprzedawcy encyklopedii ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > 75W jest do -45 st. C. Przy oleju silnikowym wielosezonowym pierwsze oznaczenie odnosi się do > temperatury zimnego oleju. Silnik zapali tak samo przy 10W40 czy 10W60, przy czym można wnosić > że ten drugi to syntetyk. Norma lepkości 10W jest dość szeroka - i tak jak 10W40 może się łapać na jej dole, to 10W60 będzie się łapał na końcówke. Różnicę czuć! > Jeżeli to manualna skrzynia to nie ma się co rozczulać, wystarczy że spełnia wymagania producenta. > Zwykle kilka różnych typów olejów jest zalecanych. Syntetyczny olej przekładniowy wytrzymuje > bardzo duże przebiegi, a niektórzy producenci nie przewidują nawet wymiany oleju w skrzyni. Producenci samochodów. Producent skrzyni wymiany zwykle zaleca. > Dużo ważniejszy jest poziom oleju o czym wielu zapomina. Niedawno wymieniałem olej po > przebiegu 100 000 nawet koloru nie zmienił. Mogłem co prawda dolać ale jakoś tak wyszło. > Jeżeli ktoś chce mocno analizować parametry oleju to trzeba przeczytać kartę charakterystyki. Skala > SAE jest mocno orientacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Norma lepkości 10W jest dość szeroka - i tak jak 10W40 może się łapać na jej dole, to 10W60 będzie > się łapał na końcówke. Różnicę czuć! Bo różnice (nie ogromne) będą w samej klasie 10W pomiędzy różnymi markami olejów ale nie z powodu tego że z tyłu jest 60. To 60 odnosi się do lepkości w temp. 100 st. C więc nijak ma się do mrozu. 10W60 ogólnie jest lepszym olejem od 10W40, ale jego zastosowanie w zupełnie przeciętnym samochodzie mija się trochę z celem z powodu kosztów. Dlatego jak ktoś chce się bawić w dobieranie oleju do auta powinien przeczytać kartę charakterystyki. Przeciętnemu użytkownikowi wystarczy że na mrozie lepsze jest 5W od 10W itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > a niektórzy producenci nie przewidują nawet wymiany oleju w skrzyni. Już tu o tym kiedyś pisałem: olej przekładniowy GM ma trwałość, czy też datę ważności np. 3 lata, kiedy stoi w butelce w zasadzie w niezmiennych warunkach. Ten sam olej użytkowany w skrzyni nie podlega wymianie (wg. producenta auta)... Ciekawe, co nie? Dla przykładu Fiat przewidywał wymianę oleju co 5 lat/120kkm, Opel nic, bo to przecież niemiecka technologia a z kolei Suzuki ma wymianę co 75kkm (czasookresu nie pamiętam)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > A mógłbym zastosować ten olej: > W którą stronę lepiej iść w ewentualny zamiennik 75w80 czy 75w90 ? Ja wlałem do skrzyni Lotosa, tu też kupiłem. Tuż po wlaniu do skrzyni efekt piorunujący: dwójka przestała haczyć, trójka gładko wchodziła... Nie wiem, czy to był efekt placebo, bo po czasie wszystko jakby wróciło do "normy"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Miałem kiedyś Hondę Civic i temat > oleju w skrzyni ciągle się przewijał Prawda, można lać 10W40 jak do starszych skrzyń - tymczasowo. Ale do Hondy tylko oryginalny. Nie jeden się o tym boleśnie przekonał, lejąc "taki sam" zalecany przez producenta oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Jeśli jednak chcesz zamiennik to tu raczej wybrałbym 75W80 z uwagi na to, że idzie zima, nie wiem > jak może zachowywać się dźwignia zmiany biegów przy -20'C i oleju 75W90, a ten jest nieco > bardziej lepki niż 75W80. W Fiacie Marea był zalecany Tutella zc75 75W80, zmieniłem na Castrola 75W140 i w zimie żadnych problemów nie odnotowałem. Kolejna wymiana była na 75W90 i nadal skrzynia pracowała tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.