Skocz do zawartości

Poszukiwany dobry olej do skrzyni biegów


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Ten jest dobry i niedrogi:

http://www.opel-sklep.com/pl/p/Olej-przekladniowy-75W-85-1l-1940182-Opel-GM/109

Inne "lepsze" to już GL5, a tutaj nie wiem czy nie ma ryzyka korozji w skrzyniach, w których przewidziano stosowanie oleju GL4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten jest dobry i niedrogi:

> http://www.opel-sklep.com/pl/p/Olej-przekladniowy-75W-85-1l-1940182-Opel-GM/109

> Inne "lepsze" to już GL5, a tutaj nie wiem czy nie ma ryzyka korozji w skrzyniach, w których

> przewidziano stosowanie oleju GL4.

Jakoś odrobinę podświadomie nie jestem przekonany do tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam jakiegoś dobrego oleju do skrzyni biegów który mógłby zastąpić

> Tutela Car Technyx 75W85 (taki podaje producent w instrukcji).

> Co możecie polecić ?

Szukaj takiego, który jest zalecany do danej skrzyni, bo możesz się przejechać na "lepszym" oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu szukasz zamiennika, coś nie tak z tą tutellą

Hmm kiedyś jak miałem punto, to zmieniłem olej i zalałem chyba identyczną tutelle i praca skrzyni się pogorszyła, więc chyba wcześniej ktoś zmienił z fabrycznej tutelli na coś innego i było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale albo szukasz 75w85 albo jesteś gotowy przyjąć zamiennik. Jeśli chodzi o 75W80 to dobry jest

> FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, spełnia dwie klasy - Gl4 i GL5, więc nie ma ryzyka, że coś ze

> skrzynią będzie Ci się działo.

UPS nie wiem jak to zrobiłem, nie zauważyłem że ten pentosin ma inne parametry.

Rozważę ten olej który podałeś, dziękuję smile.gif

Ale jak rozumieć to:

Quote:

Jako jeden z niewielu olejów na rynku mimo specyfikacji API GL-5 może być stosowany
w niektórych skrzyniach
, w których wymagana jest klasyfikacja API GL 4.


A mógłbym zastosować ten olej:

http://sklep.millersoils.pl/seria-energy-efficient/437-millers-oils-ee-transmission-1l-75w90-.html ?

wszędzie w internecie się nim zachwycają.

W którą stronę lepiej iść w ewentualny zamiennik 75w80 czy 75w90 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o to że ten Fuchs spełnia obie klasy GL4 i GL5, więc może być stosowany w skrzyniach, w których przewidziano stosowanie oleju GL4 oraz w skrzyniach nowszych gdzie leje się olej GL5. W sumie w skrócie (przynajmniej ja tak to rozumiem), olej klasy GL4/5 zawiera nieco więcej dodatków niż GL4 a mniej niż GL5. Taki pół na pół.

Jeśli chodzi o zamiennik W80 czy W90 to tutaj ciężko doradzić. Miałem kiedyś Hondę Civic i temat oleju w skrzyni ciągle się przewijał, niektórzy lali silnikowy 10w40 (taki był zalecany DORAŹNIE), niektórzy to co zalecał producent oleju (nie samochodu) i potem różne kwiatki wychodziły. Ja wolałem kupić oryginał, który kosztował 150zł/2L i mieć spokój.

Jeśli jednak chcesz zamiennik to tu raczej wybrałbym 75W80 z uwagi na to, że idzie zima, nie wiem jak może zachowywać się dźwignia zmiany biegów przy -20'C i oleju 75W90, a ten jest nieco bardziej lepki niż 75W80.

To tak jak z olejem silnikowym. Taki silnik zalany 10W60 ma trochę ciężej w zimie niż 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak może zachowywać się dźwignia zmiany biegów przy -20'C i oleju 75W90, a ten jest nieco

> bardziej lepki niż 75W80.

> To tak jak z olejem silnikowym. Taki silnik zalany 10W60 ma trochę ciężej w zimie niż 10W40.

75W jest do -45 st. C. Przy oleju silnikowym wielosezonowym pierwsze oznaczenie odnosi się do temperatury zimnego oleju. Silnik zapali tak samo przy 10W40 czy 10W60, przy czym można wnosić że ten drugi to syntetyk.

Jeżeli to manualna skrzynia to nie ma się co rozczulać, wystarczy że spełnia wymagania producenta. Zwykle kilka różnych typów olejów jest zalecanych. Syntetyczny olej przekładniowy wytrzymuje bardzo duże przebiegi, a niektórzy producenci nie przewidują nawet wymiany oleju w skrzyni. Dużo ważniejszy jest poziom oleju o czym wielu zapomina. Niedawno wymieniałem olej po przebiegu 100 000 nawet koloru nie zmienił. Mogłem co prawda dolać smile.gif ale jakoś tak wyszło.

Jeżeli ktoś chce mocno analizować parametry oleju to trzeba przeczytać kartę charakterystyki. Skala SAE jest mocno orientacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak rozumieć to:

>>> Jako jeden z niewielu olejów na rynku mimo specyfikacji API GL-5 może być stosowany w niektórych

>>>> skrzyniach , w których wymagana jest klasyfikacja API GL 4.

Opracowaliśmy super hiper GL-5, który możesz nalać do GL-4 - ale jak coś pójdzie nie tak, to umyjemy ręce...

Typowy bełkot sprzedawcy encyklopedii ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 75W jest do -45 st. C. Przy oleju silnikowym wielosezonowym pierwsze oznaczenie odnosi się do

> temperatury zimnego oleju. Silnik zapali tak samo przy 10W40 czy 10W60, przy czym można wnosić

> że ten drugi to syntetyk.

Norma lepkości 10W jest dość szeroka - i tak jak 10W40 może się łapać na jej dole, to 10W60 będzie się łapał na końcówke. Różnicę czuć!

> Jeżeli to manualna skrzynia to nie ma się co rozczulać, wystarczy że spełnia wymagania producenta.

> Zwykle kilka różnych typów olejów jest zalecanych. Syntetyczny olej przekładniowy wytrzymuje

> bardzo duże przebiegi, a niektórzy producenci nie przewidują nawet wymiany oleju w skrzyni.

Producenci samochodów. Producent skrzyni wymiany zwykle zaleca.

> Dużo ważniejszy jest poziom oleju o czym wielu zapomina. Niedawno wymieniałem olej po

> przebiegu 100 000 nawet koloru nie zmienił. Mogłem co prawda dolać ale jakoś tak wyszło.

> Jeżeli ktoś chce mocno analizować parametry oleju to trzeba przeczytać kartę charakterystyki. Skala

> SAE jest mocno orientacyjna.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Norma lepkości 10W jest dość szeroka - i tak jak 10W40 może się łapać na jej dole, to 10W60 będzie

> się łapał na końcówke. Różnicę czuć!

Bo różnice (nie ogromne) będą w samej klasie 10W pomiędzy różnymi markami olejów ale nie z powodu tego że z tyłu jest 60. To 60 odnosi się do lepkości w temp. 100 st. C więc nijak ma się do mrozu. 10W60 ogólnie jest lepszym olejem od 10W40, ale jego zastosowanie w zupełnie przeciętnym samochodzie mija się trochę z celem z powodu kosztów.

Dlatego jak ktoś chce się bawić w dobieranie oleju do auta powinien przeczytać kartę charakterystyki. Przeciętnemu użytkownikowi wystarczy że na mrozie lepsze jest 5W od 10W itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a niektórzy producenci nie przewidują nawet wymiany oleju w skrzyni.

Już tu o tym kiedyś pisałem: olej przekładniowy GM ma trwałość, czy też datę ważności np. 3 lata, kiedy stoi w butelce w zasadzie w niezmiennych warunkach. Ten sam olej użytkowany w skrzyni nie podlega wymianie (wg. producenta auta)... Ciekawe, co nie? hmm.gif

Dla przykładu Fiat przewidywał wymianę oleju co 5 lat/120kkm, Opel nic, bo to przecież niemiecka technologia grinser006.gif a z kolei Suzuki ma wymianę co 75kkm (czasookresu nie pamiętam)... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mógłbym zastosować ten olej:

> W którą stronę lepiej iść w ewentualny zamiennik 75w80 czy 75w90 ?

Ja wlałem do skrzyni Lotosa, tu też kupiłem. Tuż po wlaniu do skrzyni efekt piorunujący: dwójka przestała haczyć, trójka gładko wchodziła... hmm.gif Nie wiem, czy to był efekt placebo, bo po czasie wszystko jakby wróciło do "normy"... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem kiedyś Hondę Civic i temat

> oleju w skrzyni ciągle się przewijał

Prawda, można lać 10W40 jak do starszych skrzyń - tymczasowo. Ale do Hondy tylko oryginalny. Nie jeden się o tym boleśnie przekonał, lejąc "taki sam" zalecany przez producenta oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jednak chcesz zamiennik to tu raczej wybrałbym 75W80 z uwagi na to, że idzie zima, nie wiem

> jak może zachowywać się dźwignia zmiany biegów przy -20'C i oleju 75W90, a ten jest nieco

> bardziej lepki niż 75W80.

W Fiacie Marea był zalecany Tutella zc75 75W80, zmieniłem na Castrola 75W140 i w zimie żadnych problemów nie odnotowałem. Kolejna wymiana była na 75W90 i nadal skrzynia pracowała tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.