Skocz do zawartości

Lacetti TCDI


Aragorn

Rekomendowane odpowiedzi

Moja rodzicielka chce zmienic auto. Początkowo wybór padł na Focusa, ale po obejrzeniu już w tym momencie kilkunastu egzemplarzy wiem, ze to jak szukanie igły w stogu siana zlosnik.gif

Więc może Lacetti z dieslem? Chyba kilka osób miało tu takie auto, więc może coś na jego temat powiecie? Epicę bardzo miło wspominam, fajne i bezawaryjne auto. Z Lacetti jest tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja rodzicielka chce zmienic auto. Początkowo wybór padł na Focusa, ale po obejrzeniu już w tym

> momencie kilkunastu egzemplarzy wiem, ze to jak szukanie igły w stogu siana

> Więc może Lacetti z dieslem? Chyba kilka osób miało tu takie auto, więc może coś na jego temat

> powiecie? Epicę bardzo miło wspominam, fajne i bezawaryjne auto. Z Lacetti jest tak samo?

Z głosów na forum można wywnioskować, że to zupełnie bezproblemowe auto. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja rodzicielka chce zmienic auto. Początkowo wybór padł na Focusa, ale po obejrzeniu już w tym

> momencie kilkunastu egzemplarzy wiem, ze to jak szukanie igły w stogu siana

> Więc może Lacetti z dieslem? Chyba kilka osób miało tu takie auto, więc może coś na jego temat

> powiecie? Epicę bardzo miło wspominam, fajne i bezawaryjne auto. Z Lacetti jest tak samo?

Nawet Lepiej. W porównaniu z Lacettimi to o Epice można niemal powiedzieć, że jest awaryjna.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale możne pojawić się problem z szybkim dostępem do części silnikowych.

> Tzn są dostępne ale nie w każdym kiosku ruchu jak do VW czy Opli

Części silnikowe najprawdopodobniej nie będą potrzebne. A jeśli - hurtownie części do koreańców już dawno ogarnęły temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie na ciebie liczylem a jak spalanie, dynamika, DPF, prowadzenie itp?

Ja zrobilem 80 tysi, ale wobec Ryb to i tak nic, ktory zrbil ponad 200 tysi.

Ja jezdzilem bez problemów, tylko spalanie troszke większe od oczekiwanych.

Diesle mialy ten plus ze były zawsze sprzedawane w dobrym wyposazeniu.

Jak nie naprawiany blacharsko to tez korozja nie bardzo im przeszkadza w eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie na ciebie liczylem a jak spalanie, dynamika, DPF, prowadzenie itp?

Do usług. A po kolei:

1. Awaryjność:

Mój egzemplarz przejeździł ponad 210kkm zanim sprzedałem. "Awarie" w tym czasie to: schodząca farba z ramion wycieraczek, świerszcz w dmuchawie nawiewu, zabrudzona jakaś kostka przy silniku (pojawiała się i znikała kontrolka "check engine") i zawieszona na jakiś czas zmieniarka CD (sama się naprawiła).

Egzemplarz mojej żony ma chyba z 60-70kkm (nie wiem dokładnie). Awarie to popsuty alarm (nomen omen marki Opel hehe.gif), popsuty zestaw wskaźników (popsuło ASO "naprawiając" alarm), łuszcząca się farba na klamkach, działający z opóźnieniem na mrozach czujnik włączenia wstecznego biegu, padnięte łożysko koła.

I dla porównania Epica diesel na dystansie 140kkm: działający z opóźnieniem na mrozach czujnik włączenia wstecznego biegu, łuszczący się chrom na jednej z klamek wewnątrz, stuki w przekładni kierowniczej, padające jeden po drugim przeguby, padnięte łożysko koła.

Jak widać nic związanego z silnikiem. Wtryski, sprzęgła, dwumasy, DPFy, turbo wszędzie fabryczne i mają się świetnie. Ten pierwszy przejeździł nawet całe 200kkm na fabrycznych świecach żarowych.

2. Spalanie:

Palą praktycznie tyle samo co Epica diesel, bo jest inne przełożenie główne i mają trochę wyższe obroty przy poszczególnych prędkościach. Moje wyniki to:

miasto 6-7l/100km (śląsk, więc dobre drogi przelotowe i mało korków, w takiej Warszawie będzie pewnie więcej), trasa 5-6,5l/100km, autostrada 7-7,5l/100km (130km/h na tempomacie). Gdyby było sześć biegów wynik z autostrady byłby do poprawienia.

3. Dynamika:

Tu jest świetnie. Wrażenia nawet lepsze niż w Epice, bo auto o wiele spontaniczniej reaguje na gaz przy każdych obrotach. Różnicę 30KM mocy czuć dopiero na czwartym i piątym biegu. Do setki 9.8s wystarczy żeby odjechać na światłach wielu lekceważącym Chevrolety (np. Passatom w tedeiku hehe.gif). Ja byłem zachwycony.

4. Prowadzenie:

Subaru Impreza to nie jest, ale też nie ma co narzekać. Wielowahacz z tyłu sprawia że auto nie zaskakuje nawet na pofałdowanych zakrętach. Przód diesla jest bardzo ciężki, więc masz po prostu wielką podsterowność. Przynajmniej przewidywalnie i bezpiecznie. Za to w aucie jest całkiem cicho i bardzo wygodnie. Zaskakująco dużo miejsca z tyłu i zaskakująco dobrze wyciszony silnik. IMO nawet cichszy niż w Epice (za to diesel Epiki daje fajniejszy dźwięk). Minusem są spore wibracje na biegu jałowym (w Epice tego nie ma). Ale w czasie jazdy jest spokój.

5. I jeszcze ten nieszczęsny DPF:

Wypala się sam, kiedy chce. W żaden sposób Cię nie informuje kiedy to robi (w Epice przynajmniej można się zorientować po wskazaniu spalania, którego w Lacetti nie ma). Jeśli mu przerwiesz to być może zorientujesz się wysiadając po charakterystycznym zapachu, który czuć na zewnątrz. Prawdopodobnie przerywaliśmy z żoną proces setki razy, bo tego w żaden sposób nie kontrolowaliśmy i nie przejmujemy się (zresztą w Epice mimo że wiem kiedy wypala to też przerywam jeśli w międzyczasie dojadę na miejsce). To auto jest dla nas, nie na odwrót. I nie zrobiło to na DPFach żadnego wrażenia. Auta co prawda nie jeżdżą na krótkich dystansach (mieszkamy trochę za miastem) ale auto żony za to rzadko jeździ w długie trasy.

To chyba tyle. Brzmi jak laurka, ale akurat silnik i awaryjność (jej brak) to najmocniejsze strony tych samochodów.

ok.gif

Aha, jeśli masz wybór to szukaj wersji Platinum. Jest ich mało ale naprawdę warto. Nie tylko wyposażenie jest dobre ale też materiały użyte wewnątrz potrafią zaskoczyć in plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.