Skocz do zawartości

Lewy kierunek - astra H


widaw

Rekomendowane odpowiedzi

> przyszły chłodne dni i muszę przytrzymywać dźwigienkę żeby był włączony. Tylko lewy. Prawy działa

> ok.

> Macie patent na tę dolegliwość?

Wydaje mi się, że udało mi się rozwiązać ten problem. Coraz częściej blokował mi się immobiliser. Odwlekałem naprawę do czasu, gdy jedynym sposobem na odpalenie samochodu było chwilowe odłączenie klemy (stałem pod sklepem i już zastanawiałem się kogo poprosić o holowanie).

Postanowiłem wziąć się za CIMa. Zgodnie z instrukcją na rosyjskiej stronie rozebrałem CIMa i przelutowałem dokładnie wszystkie kołki. U mnie CIM w środku trochę się różnił konstrukcyjnie - w tym na stronie kołki są chyba tylko wciskane, natomiast u mnie były wlutowane. Jednak luty nie wyglądały za pewnie.

Operację przeprowadziłem z 2-3 miesiące temu i od tego czasu nie tylko zniknął problem immobilisera, ale także naprawił się lewy kierunkowskaz. Co prawda do tej pory nie było dużych mrozów, ale w zeszłym roku przy takich temperaturach problem już chyba występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyszły chłodne dni i muszę przytrzymywać dźwigienkę żeby był włączony. Tylko lewy. Prawy działa

> ok.

> Macie patent na tę dolegliwość?

U mnie jest dokładnie odwrotnie niż u innych - z nadejściem jesieni problem ustąpił. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wada konstrukcyjna, u wszystkich lewy i jak jest zimno.

Tez to mam u siebie, jak jest poniżej zera lewy nie załącza się za pierwszym razem, tylko za drugim. Jak się trochę ogrzeje jest ok. Przyzwyczaiłem się do tego, zajmę się dopiero jak padnie całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to wada konstrukcyjna, u wszystkich lewy i jak jest zimno.

> Tez to mam u siebie, jak jest poniżej zera lewy nie załącza się za pierwszym razem, tylko za

> drugim. Jak się trochę ogrzeje jest ok.

Ponieważ jest to zależne od temperatury, to widać, że jest związane z zimnymi lutami. Niżej napisałem o rozwiązaniu problemu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak ekologia wkracza wszędzie. Cyna bez ołowiu tak się zachowuje, jest strasznie krucha i bardzo źle znosi różnice temperatur. Cyna bezołowiowa może jest i ok ale w krajach gdzie temperatura nigdy nie spada poniżej zera. Tak samo ma się sytuacja w całej elektronice. Ilu z was padł laptop na grafikę? Własnie to ten sam problem.

Jaki to ma związek z ekologią, skoro produkując ekologicznie tworzy się więcej bubli które później się wyrzuca. Nie rozumiem tego. Coraz bardziej mi to wygląda, że pod przykrywką ekologii tworzy się buble do osiągnięcia większej sprzedaży i większej produkcji. Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ jest to zależne od temperatury, to widać, że jest związane z zimnymi lutami. Niżej

> napisałem o rozwiązaniu problemu

Wiadomo co jest przyczyną, ale dopóki mam to tylko przy ujemnej temperaturze i po chwili jazdy jak wnętrze się podgrzeje problem zanika, nie będę się za to brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że udało mi się rozwiązać ten problem. Coraz częściej blokował mi się immobiliser.

Po demontząu CIM'a, konieczna jest kalibracja ustawienia kiery, tego miedzianego krążka? Czy wystarczy poskładać dokładnie jak było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to jest jak ekologia wkracza wszędzie.

> Jaki to ma związek z ekologią, skoro produkując ekologicznie tworzy się więcej bubli które później

> się wyrzuca. Nie rozumiem tego. Coraz bardziej mi to wygląda, że pod przykrywką ekologii

> tworzy się buble do osiągnięcia większej sprzedaży i większej produkcji. Jeśli nie wiadomo o

> co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Ależ dokładnie wiadomo o co chodzi, ekologia to bull shit dla ciemnego ludu, który kupi wszystko. Postarzanie produktów to już cała gałąź wiedzy. W każdym koncernie motoryzacyjnym jest komórka, która zajmuje się tym, żeby auto nie było zbyt długowieczne. To też kwestia założeń projektowych. Przecież przy obecnej technologii wyprodukowanie niezawodnego samochodu to betka. Kiedyś stara szkoła projektowa zakładała 10% większą wytrzymałość danego elementu od spodziewanych obciążeń. A teraz? Silnik ma 340Nm a połączony jest ze skrzynią zaprojektowaną na 320Nm. Jak to ma wytrzymać?

To samo dotyczy elektroniki, dawniej nie tylko cyna była z ołowiem, ale przede wszystkim elementy dobierało się tak by pracowały z odpowiednim zapasem napięcia czy prądu. Teraz? Zobacz np. w sekcje zasilania różnych tunerów DVBT/SAT. Elektrolity są na napięcia nawet niższe niż występujące w stanie normalnej pracy. Efekt jest taki że 2 lata miną, skończy się gwarancja a w międzyczasie wyschną elektrolity i pada tuner. Tak jest ze wszystkim, chore ale taka ekonomia rządzi światem,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po demontząu CIM'a, konieczna jest kalibracja ustawienia kiery, tego miedzianego krążka? Czy

> wystarczy poskładać dokładnie jak było?

Ja nic nie musiałem kalibrować. Nie wiem, jak jest w przypadku posiadania esp, bo u mnie nie ma.

To wszystko da się złożyć chyba tylko w jednym położeniu (no chyba, że przekręcisz krążek na drugą stronę).

Demontaż nie jest specjalnie trudny. Kierownica nie jest osadzana na stożku, więc łatwo ją zdjąć. Ja miałem tylko problem z wyjęciem poduszki, bo nie wiedziałem jak dokładnie działają zatrzaski na które jest zamocowana (trzeba dość mocno napierać na sprężyny jakimś trzpieniem - otwory są od tyłu kierownicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Elektrolity są na napięcia nawet niższe niż

> występujące w stanie normalnej pracy. Efekt jest taki że 2 lata miną, skończy się gwarancja a

> w międzyczasie wyschną elektrolity i pada tuner. Tak jest ze wszystkim, chore ale taka

> ekonomia rządzi światem,

> brat

Dokładnie, ale jakby nie te elektrolity nie maiłbym za co chleba kupić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, ale jakby nie te elektrolity nie maiłbym za co chleba kupić

no i widzisz, tu jest clue, taki wybór dostają inżynierowie w biurach konstrukcyjnych - chcesz za parę lat mieć robotę? to projektuj tak, żeby ludzie kupowali nowe za kilka lat...

Volvo w latach 80-tych projektowało bardzo dobre samochody i po firmie zostało już tylko wspomnienie, wiadomo, marka istnieje...ale pod chińskimi rządami,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lutowałem CIM ze względu na błędy, problem ze sterowaniem radiem i brakiem klaksonu, a w efekcie mam problem z kierunkiem, którego dotąd nie było. W drugiej Astrze mam problem tylko z kierunkiem i nie wiem, czy to wina lutów, czy czasem nie ktoregos z elementów na płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rosyjskim forum astry wyczytałem, że problem z włączaniem lewego kierunkowskazu nie jest raczej spowodowany lutami w CIMie, gdyż usterka ujawnia się zaraz po wyjeździe z salonu i nawet w nowych CIMach jest ten sam problem. Jedna osoba z tamtego forum i jedna z polskiego forum Zafiry potwierdziły, że po wyciągnięciu z obudowy gumki osłaniającej manetkę problem z włączaniem nie występuje shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.