Skocz do zawartości

Nowe Doblo 2014 1,4 Tjet czy 1,4 NA


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 20.GIF

Czy warto pchać się w Doblo z 1,4 Tjetem i skrzynią 6b? ooniee.gif

Czy to jest skrzynia Fiata, czy Opla z padającymi łożyskami?

Diesle odpadają, ma być lpg ok.gif

Chodzi o wersję osobową zlosnik.gif

Pozdrawiam,

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Czy warto pchać się w Doblo z 1,4 Tjetem i skrzynią 5b?

> Czy to jest skrzynia Fiata, czy Opla z padającymi łożyskami?

żeby to rozpoznać sprawdź, gdzie jest wsteczny - jeśli przy jedynce to masz do czynienia ze skrzynią Opla, jeśli przy/zamiast szóstki - to skrzynia Fiata.

> Diesle odpadają, ma być lpg

> Chodzi o wersję osobową

> Pozdrawiam,

> Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby to rozpoznać sprawdź, gdzie jest wsteczny - jeśli przy jedynce to masz do czynienia ze

> skrzynią Opla, jeśli przy/zamiast szóstki - to skrzynia Fiata.

Czyli "podciągany, w prawo i do tyłu" to Fiat? hmm.gif

To te same skrzynki co w NB, bo pamiętam Waszą ożywioną dyskusję na ich temat? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Czy warto pchać się w Doblo z 1,4 Tjetem i skrzynią 6b?

> Czy to jest skrzynia Fiata, czy Opla z padającymi łożyskami?

> Diesle odpadają, ma być lpg

> Chodzi o wersję osobową

> Pozdrawiam,

> Szymon

Myślę o tym samym, tylko ja jeszcze daje szanse 1.6MJ 105KM ze wzglądu na większą dostępność aut na rynku z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę o tym samym, tylko ja jeszcze daje szanse 1.6MJ 105KM ze wzglądu na większą dostępność aut na

> rynku z tym silnikiem.

Nówka śtuka potrzebna z salonu z możliwością odliczenia VATu od paliwa zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno poprawili łożyska, ale może to tylko plotka.

> Bierz t-jeta, silnik bardzo dobry, a nawet jak coś to skrzynie naprawisz za jedyne 2300

Silnik znam i w GPA mi się on podoba, ciekawe jak w Doblo sobie poradzi wink.gif

Czy Fiat oferuje jakieś przedłużane gwarancje obecnie? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik znam i w GPA mi się on podoba, ciekawe jak w Doblo sobie poradzi

Szału nie ma, ale i dramatu pewnie tez nie. Zawsze to turbo i Nm więcej, elastyczność lepsza.

> Czy Fiat oferuje jakieś przedłużane gwarancje obecnie?

A tego nie wiem, na razie z Fiatem sie nie kumplujemy frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli "podciągany, w prawo i do tyłu" to Fiat?

tak, to ta sama skrzynia od czasów 156 i Fiata Coupe 270751858-jezyk.gif Jest w wersji 5S i 6S

> To te same skrzynki co w NB, bo pamiętam Waszą ożywioną dyskusję na ich temat?

sądzę, że tak. W Bravo T-Jeta parowali chyba tylko z Oplowską M32 (tą od łożysk 270751858-jezyk.gif ) i nie sądzę, żeby teraz miało być inaczej. Ale sprawdzisz to łatwo po układzie biegów no i po VINie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Czy warto pchać się w Doblo z 1,4 Tjetem i skrzynią 6b?

> Czy to jest skrzynia Fiata, czy Opla z padającymi łożyskami?

> Diesle odpadają, ma być lpg

> Chodzi o wersję osobową

> Pozdrawiam,

> Szymon

jeśli ten sam silnik jest od circa 2006 roku to zagadaj z Giziem

on aktualnie ujeżdża 1.4 NA, zagazowany oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli ten sam silnik jest od circa 2006 roku to zagadaj z Giziem

> on aktualnie ujeżdża 1.4 NA, zagazowany oczywiście

Od 2003r, ale bardziej na TJeta zainteresowani patrzą, bo zwykłe 95KM wooolne jest wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 2003r, ale bardziej na TJeta zainteresowani patrzą, bo zwykłe 95KM wooolne jest

zgadza się

Gizio mówi, że jest wolne, do toczenia niż dynamicznej jazdy

nawet wyprzedzenia rowerzysty jest emocjonujące biglaugh.gif

no i bez gazu koszty spalania są straszne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się

> Gizio mówi, że jest wolne, do toczenia niż dynamicznej jazdy

> nawet wyprzedzenia rowerzysty jest emocjonujące

> no i bez gazu koszty spalania są straszne ...

Czyli TJet + lpg i będzie jakoś się odpychać, obecnie jest Skoda Fabia 1,2 12v, od nowości i właściciel już skody nie chce oink.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się

> Gizio mówi, że jest wolne, do toczenia niż dynamicznej jazdy

> nawet wyprzedzenia rowerzysty jest emocjonujące

> no i bez gazu koszty spalania są straszne ...

Bez przesady. Mam T-Jeta, brat ma 1.4 N/A w GP i nie jest źle. Owszem, nie wciska w fotel, ale silnik fajnie się kręci i jest cichy. Mnie się jego charakterystyka bardzo podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się

> Gizio mówi, że jest wolne, do toczenia niż dynamicznej jazdy

> nawet wyprzedzenia rowerzysty jest emocjonujące

> no i bez gazu koszty spalania są straszne ...

IMHO nie wie co mówi, jakby sie przejechal 1.2 65 KM, to by dopiero mógł cos powiedzieć o tym że auto jest wolne. A co do spalania, to ja bym nie przesadzał, służbowe dolblo, 1.2 pali średnio 10-11 l/100 km. Jeździ glównie na zakładzie, więc odcinki po paręset metrów, zapalane i gaszone. Auto jest duże i dość ciężkie, więc i palić musi.

W trasie, spalanie spada do 6-7 l, tyle, że prędkości drogowe to max 100 kph, bo potem to huk prze okrutny w nim jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. Mam T-Jeta, brat ma 1.4 N/A w GP i nie jest źle. Owszem, nie wciska w fotel, ale

> silnik fajnie się kręci i jest cichy. Mnie się jego charakterystyka bardzo podoba.

no właśnie... w Grande Punto...

GP waży jakieś 1150kg, nowe Doblo - jakieś 200kg więcej i ma aerodynamikę kiosku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, to ta sama skrzynia od czasów 156 i Fiata Coupe Jest w wersji 5S i 6S

Nieprawda, C510 nie ma w wersji 6-biegowej. Fiatowska 6b z osobówek to C530.

C510 jest produkowana od początku lat 80-tych, jeśli nie wcześniej i była montowana w bardzo wielu modelach.

> sądzę, że tak. W Bravo T-Jeta parowali chyba tylko z Oplowską M32 (tą od łożysk ) i nie sądzę,

> żeby teraz miało być inaczej. Ale sprawdzisz to łatwo po układzie biegów no i po VINie.

Zgadza się - bravo t-jet był tylko z M32, w GP 120KM - C510, 150KM - M32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda, C510 nie ma w wersji 6-biegowej. Fiatowska 6b z osobówek to C530.

> C510 jest produkowana od początku lat 80-tych, jeśli nie wcześniej i była montowana w bardzo wielu

> modelach.

> Zgadza się - bravo t-jet był tylko z M32, w GP 120KM - C510, 150KM - M32.

Czyli w Nowym Doblo 120KM powinno być C510? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda,

prawda.

> C510 nie ma w wersji 6-biegowej.

a kto pisze o C510?

> Fiatowska 6b z osobówek to C530.

C530 występuje w wersji 5S (np. Bravo 1.9 8V) i 6S (np. Bravo 1.9 16V) - i o tej skrzyni pisałem

> C510 jest produkowana od początku lat 80-tych, jeśli nie wcześniej i była montowana w bardzo wielu

> modelach.

ja nie mówię o C510, tylko o C530

> Zgadza się - bravo t-jet był tylko z M32, w GP 120KM - C510, 150KM - M32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli w Nowym Doblo 120KM powinno być C510?

Niekoniecznie, a wręcz powiedziałbym, że nie sądzę... We wszystkich benzynowych Bravo T-Jetach były oplowskie M32, fiatowska C514 była w wolnossącym 1.4 16V. W dieslach 1.9 8v i 16v były C530 odpowiednio 5S i 6S, w dieslu 2.0 była F40. Ale zapomniałem o ważnej uwadze - tak było do 2009r, później były zmiany i C530 chyba już przestali montować w ogóle. W Ducato MJ 130 '12 jest skrzynia oplowska (z wstecznym przy jedynce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dyskusja dotyczyła Doblo 1.4 i rozpoznania typu skrzyni

w Doblo 1.4TJet siedzi skrzynia 6S

> C530 jak już napisałeś nie jest montowana, a t-jet był parowany jedynie z C510 lub M32.

jeśli tak jest, to w Doblo musi być w takim razie oplowska M32 - wg danych technicznych ze strony Fiata Doblo ma 6 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.