Skocz do zawartości

Focus II 1.6 TDCi


gala

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Fordziarze,

Powiedzcie mi, ile czasu powinien rozgrzewać się silnik jak w temacie w obecnych warunkach?

Wsiadam w auto o 6 rano i odpalam, czekam ok. 10 sek po czym wyjeżdżam z garażu na podjazd. Nie wylączając auta idę zamknąć garaż potem zamykam bramę od ogrodzenia i jadę. W Większści trasa z ograniczeniami 50, 70 i 90km/h. Miasto dopiero po 40 km.

hę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Fordziarze,

> Powiedzcie mi, ile czasu powinien rozgrzewać się silnik jak w temacie w obecnych warunkach?

> Wsiadam w auto o 6 rano i odpalam, czekam ok. 10 sek po czym wyjeżdżam z garażu na podjazd. Nie

> wylączając auta idę zamknąć garaż potem zamykam bramę od ogrodzenia i jadę. W Większści trasa

> z ograniczeniami 50, 70 i 90km/h. Miasto dopiero po 40 km.

> hę?

5-15 minut ... w zależności od warunków pogodowych i warunków na drodze. Mój wolniej się nagrzewa w jeździe od "świateł do świateł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hę?

Tak jak napisał Chorzyn, ale my mamy 1.8 TDCi, który nagrzewa się raczej najwolniej ze wszystkich dieslów w FII zlosnik.gif

Na czas nagrzewania wpływa też nadmuch ciepłego powietrza, jeśli jest włączony to mi auto łapie 90 stopni 1-2-3 km później niż bez nadmuchu lub z włączonym zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, Mam tę sama zagwozdkę

16TDCi 90KM - jak wyjade zaraz po odpaleniu na trase i starm sie na poczatku delikatniej obchodzic z pedałem gazu to dopiero po dobrych paru kilometrach z 6 - 8 wskazówka osiagnie ten milimetr przed 90 stopni. Jak jade powoli bo swiatła za chwilę korek i wolno sie toczy, trochę podjedzie, znowu chwila stania, gdy przedkosci są rzedu 30 - 40 km/h to makabra. wskazówka ledwie sie podnosi po kilku kilometrach a własciwy poziom osiąga po kilkunastu minutach jak nie dłuzej.

pzdr.

robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim dokładnie tak samo - przy czym w sytuacji gdy są spore mrozy, a ja stroje w korku temperatura silnika potrafi mocno spaść.

Ot taki urok silnika diesla - benzyna ma zimą sporo plusów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5-15 minut ... w zależności od warunków pogodowych i warunków na drodze. Mój wolniej się nagrzewa w

> jeździe od "świateł do świateł"

to nie mój... dzisiaj temp robocza po przejechaniu w/w dystansu wynosiła nieco ponad kreskę (chyba 75 st?) czyli między zerem a 90.

Co ciekawe auto nie kopci, jeździ normalnie, spala normalnie..

ostatnio moja żona przejechała cały zbiornik swoim tempem i splanie mierzone z dystrybutora wyszło: 5.1 l/100 km!

Mnie średnio wychodzi jakieś 5.8 l/100 km.

Chyba tak ma być i oleję temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 40km?

> to ja bym jednak sprawdzil termostat, tak na poczatek

Tak po 40 km. Faktem jest jednak, ze przy spokojnej obecnie jezdzie srednia predkosc obrtowa to okolice 1800. Moze troche za nisko i nie ma z czego sie rozgrzac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak po 40 km. Faktem jest jednak, ze przy spokojnej obecnie jezdzie srednia predkosc obrtowa to

> okolice 1800. Moze troche za nisko i nie ma z czego sie rozgrzac?

Absolutnie nie.

Ja raz w życiu miałem długie rozgrzewanie tego kibla - tzn. auto stało ok 7 godzin, na dworze było -11, Zjazd z Zieleńca w stronę Dusznik, auto złapało temperaturę roboczą po 25 km, z czego jakieś 15 to praktycznie sam zjazd i włączone ogrzewanie czyli zero grzania silnika.

Na 100% masz coś z termostatem lub jakiś inny dynksem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat występuje tylko z obudową - być może da się wymienić samego grzyba jednak tematu nie zgłębiałem. Koszt nowego - 150 PLN icon_eek.gif Jednak Mondek MK3 2.0 NoPb był tańszy pod względem części i materiałów icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostat występuje tylko z obudową - być może da się wymienić samego grzyba jednak tematu nie

> zgłębiałem. Koszt nowego - 150 PLN Jednak Mondek MK3 2.0 NoPb był tańszy pod względem części

> i materiałów

150 zł za termostat z obudową?

Kurde to mega tanio zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 150 zł za termostat z obudową?

> Kurde to mega tanio

tanio? hehe.gif

samego grzyba można kupić za stosunkowo niewielkie pieniądze - natomiast trzeba dopłacić za element jakim jest obudowa - jak sądzę nierozbieralna i generująca niepotrzebne koszty, ale cóż taki lajf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.