Skocz do zawartości

Zabrali mi DR


Jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

> Z ciekawostek. Moja Skoda nie ma skrętnych reflektorów (doświetlanie halogenami), ale w komputerze

> mogą ją przedstawić na ruch lewostronny.

> Robi test: góra, dół, pozycja robocza, zez rozbieżny, zez zbieżny, pozycja robocza

w VAGu wszystko da się zrobić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też znajduję zdjęcia na których widać spryskiwacze. Na przykład tu albo tu.

No ale spryskiwacze przecież nie są dowodem na istnienie xenonów. Sam miałem w Calibrze fabryczne sprykiwacze a z xenonem nigdy nie wychodziły. Pewności nie mam, ale czy hella robiłaby zamienniki xenonów jesli wystepowalyby takie lampy fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe rzeczy wyczytałem w katalogu Helli, która oferuje w pełni legalne akcesoryjne reflektory

> ksenonowe do aut? Jak to mozliwe? Przecież producent homologując dany samochód nie brał pod

> uwagę xenonów Helli?

> Po mojemu wynika z tego że homologacja samochodu nie wymaga konkretnych lamp czy halogenowych czy

> ksenonowych, wymaga jedynie homologowanych lamp, mylę się?

Tak, lampy powinny miec homologacje, jezeli Hella takie ma to nie widze problemu. Wymagania spryskow i poziomowania dotycza procesu homologacji auta, niestety przepisy nie okreslaja jak postepowac w przypadku dolozenia lamp, stad rozne interpretacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, lampy powinny miec homologacje, jezeli Hella takie ma to nie widze problemu.

Ja też, o ile są montowane jako zamiennik tego co wyszło z fabryki.

> Wymagania

> spryskow i poziomowania dotycza procesu homologacji auta, niestety przepisy nie okreslaja jak

> postepowac w przypadku dolozenia lamp, stad rozne interpretacje.

Zakładam, że wiesz, że homologuje się typ samochodu czyli niejako pierwszy egzemplarz, a potem dla każdego wyprodukowanego egzemplarza wystawia się certyfikat zgodności z typem pojazdu homologowanego. Czy po zmianie lamp pojazd jest nadal zgodny z typem czy nie?

A teraz coś w temacie homologacji na przykładowe lampy Hella, które jak wynika z przepisu mają homologacje ograniczoną:

Dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r.

Art. 10 ust. 4. Jeżeli część lub oddzielny zespół techniczny spełnia swoje funkcje lub ma szczególne cechy jedynie w połączeniu z innymi częściami pojazdu i z tego względu zgodność z jednym lub kilkoma wymaganiami może zostać zweryfikowana tylko wtedy, gdy część lub oddzielny zespół techniczny działa w połączeniu z tą inną częścią pojazdu, zakres homologacji typu WE części lub oddzielnego zespołu technicznego jest odpowiednio ograniczany. W takich przypadkach świadectwo homologacji WE określa wszelkie ograniczenia dotyczące stosowania i wskazuje specjalne warunki montażu. W przypadku gdy taka część lub oddzielny zespół techniczny jest montowana przez producenta, zgodność z wszelkimi ograniczeniami dotyczącymi stosowania lub warunkami montażu jest weryfikowana podczas homologowania pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jeste nieźle oblatany w temacie, szacun ok.gifok.gif

Ja wiem, ze pewnie pracowały nad tymi przepisami niejedne tegie głowy i niełatwo będzie obejść te przepiy ale szukam jakiegos punktu zaczepienia alien.gif

Mam jeszcze dwa pytania. Czy wiesz kiedy wszedł w życie regulamin EKG ONZ 48? A szczególnie punkty dotyczące lamp wyładowczych? Kiedy Polska przyjęła zapisy tego regulaminu jako swoje własne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ktoregos roku 199x przy homologacji HID nie bylo wymagane aby reflektor byl w polaczeniu z: spryskiwacze + "samopoziomowanie" (to kolokwialna nazwa funkcji gdyz wystepuje w 2 rodzajach; dynamicznie i statycznie).

jesli kupujesz kit helli HID - popatrz ile kosztuje i co jest w komplecie.

w komplecie otrzymujesz spryskiwacze oraz czujniki do zamontowania z tylu pojazdu (okolice zderzaka tylnego lecz przymocowane do stalych elementów nadwozia/podwozia pojazdu) ktore podlaczasz pod regulacje polozenia reflektorow (w okolicy kabiny pojazdu gdzie sie recznie wciskalo przyciski) aby to samo dzialalo juz. te czujniki mozna oczywiscie takze oddzielnie kupic. procedura kalibracji jest takze w instrukcji wylozona. na stronach niemieckich helli jest to lepiej wylozone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.