Skocz do zawartości

Zabrali mi DR


Jerzy

Rekomendowane odpowiedzi

> Oczywiście, są to oryginalne reflektory xenonowe.

> Xenony wystepowały, a czy miały samopoziomowanie to nie wiem.

Wszystkie auta z fabrycznymi ksenonami 35 W miały/mają układ samopoziomowania.

Dopiero niedawno można sobie zamówić ksenony 20 czy 25 W i one nie wymagają samopoziomowania, bo ich ich światłość nie przekracza 2000 lumenów ok.gif

Powiedz jeszcze jak policjant stwierdził, ze nie ma samopoziomowania hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie nie. Wymagane jest oznacznie homologacji. a nie homologacja.

no dobrze. Ale oznaczenie homologacji może być legalnie na kloszu tylko wtedy, kiedy spełnione są warunki homologacyjne. W innym przypadku oznaczenie homologacyjne należy usunąć

> To do mnie przemawia .

> Nie za brak homologacji, bo ta nie jest wymagana, a z tego tytułu powinno się karać użytkowników

> HIDów.

o ile pamiętam to "brak homologacji" to taki skrót myślowy - wsadzenie HIDów zamiast żarówek to niehomologowana przeróbka lampy - i tak to chyba było określane. Podobnie jak malowanie na czarno tylnych lamp (bardzo popularne jeszcze kilka-kilkanaście lata temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, są to oryginalne reflektory xenonowe.

> Xenony wystepowały, a czy miały samopoziomowanie to nie wiem.

Z tego co kiedyś się wczytywałem jest różna interpretacja policial.gif i diagnostów. Na pewno z miejsca mogą zabrać DR jak nie ma oznaczeń homologacyjnych, czyli jak ktoś wstawić żarniki do lamp nie przystosowanych. Inna sprawa to samopoziomowanie czy spryski, bo wg przepisów muszą być by dostać homologację na auto potrzebną do rejestracji. Tyle, że nie jest to już takie oczywiste. Tym bardziej, że w starszych autach tych systemów nie było a byly dopuszczone do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najgorszy wariant to hidy + odbłyśnik ... powinni od razu DR odbierać i mandaciki.

A ja mam farbycznie ksenon na odblysniku ... chyba wrzuce DR do Wisły wink.gifbeksa.gif i przeleje kase na Owsiaka wink.gif

A zeby bylo smieszniej, refektor jest ten sam do H1 i D2R, nawet na szkiełku mam oba zrodla swiatla wybite smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak samo rozwiązane światła xenonowe dokładane w Bmw E46 poliftowym,oryginalne reflektory

> d2s,ale bez systemu spryskiwaczy(zamierzam dołożyć dla świętego spokoju)natomiast nie mam

> samopoziomowania.Żeby było weselej w każdym bmw,w tym także w moim po opaleniu jest

> "samopoziomowanie"reflektorów" czyli zjazd góra-dół bo nawet przy zwykłych reflektorach h7

> taki test to standard,ale żeby je zaprogramować przez body konieczne jest wyłączenie

> możliwości regulacji wysokości świateł góra-dół z pozycji kabiny czyli suwakiem na włączniku

> świateł.To dopiero jest cyrk i po zamontowaniu spryskiwaczy nawet dokształcony diagnosta nie

> ogarnie tematu.

Kiedyś dla kolegi, właśnie w starszym BMW chcieli zabrać DR, za to że miał dołożone lampy xenonowe (OEM). Podobno w tym, modelu nie było oryginalnie sprysków (albo samopoziomowania hmm.gif), trzymali go godzinę, dzwonili a potem już rutynowo sprawdzali gaśnice, trójkąty, itd. DR nei zabrali, choć mieli ochotę grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam farbycznie ksenon na odblysniku ... chyba wrzuce DR do Wisły i przeleje kase na Owsiaka

> A zeby bylo smieszniej, refektor jest ten sam do H1 i D2R, nawet na szkiełku mam oba zrodla swiatla

> wybite

to nie jest nic nadzwyczajnego 270751858-jezyk.gif Takie lampy się zdarzają ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po włączeniu świateł system wykonuje test i korektę świateł.

> Widoczne jest to bardzo wyraźnie.

> Snop światła najpierw pojawia się powiedzmy na ścianie, następnie ten snop przesuwa się w górę, w

> dół i znajduje optymalne położenie.

A byzydura smile.gif

W Hondach jest samopoziomowanie bez diagnostyki POST. Po prostu czujniki z zawieszenia sterują silniczkami w reflektorach. Nic się przy uruchamianiu silnika nie dzieje ze światłami.

Oczywiscie są marki, w których lampy robią ceremonię otwarcia, ale jak widzisz, nie jest to regułą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bąki bąkami, ale chodzi o eliminację rakotwórczych cząstek stałych, a to właśnie robi DPF, nawet w

> trakcie wypalania.

A ktoś prosił o argumentację i wykład do czego służy DPF?My tu o bąkach rozmawialiśmy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po włączeniu świateł system wykonuje test i korektę świateł.

> Widoczne jest to bardzo wyraźnie.

> Snop światła najpierw pojawia się powiedzmy na ścianie, następnie ten snop przesuwa się w górę, w

> dół i znajduje optymalne położenie.

u mnie tak nie robi 270751858-jezyk.gif, chyba, że krzywo stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz diagnoscie, aby oddal uprawnienia bo te ktore ma nie sa warte papieru na ktorym zostaly

> wydrukowane.

> Nie trzeba wcale byc diagnosta aby sprawdzic, ze niemasz samopoziomowania, wystarczy

> 1. wylaczyc i wlaczyc swiatla - te "opadaja" i samopoziomuja sie

Nie kazde

> 2. obudowa lampy jest inna, w koncu musi poomiescic silnik ktory samopoziomuje.

Nie kazde. W Hondach, w ktorych mialem fabryczny ksenon, poziomowanie realizowane jest dokladnie takim samym silniczkiem jak przy lampie halogenowej.

> Jednym slowem nalezalo Ci sie a diagnosta DEBIL !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś dla kolegi, właśnie w starszym BMW chcieli zabrać DR, za to że miał dołożone lampy xenonowe

> (OEM). Podobno w tym, modelu nie było oryginalnie sprysków (albo samopoziomowania ), trzymali

> go godzinę, dzwonili a potem już rutynowo sprawdzali gaśnice, trójkąty, itd. DR nei zabrali,

> choć mieli ochotę .

i słusznie zrobili, że nie zabrali. Model jako całość otrzymał homologację z ksenonami i bez spryskiwaczy - co oznacza, że wszystko jest legalne, bo zgodne z fabrycznym rozwiązaniem ok.gif

Podobnie mnie kiedyś misiek zatrzymał do rutynowej kontroli (nie spodobały mu się światła dzienne) - zaczął od kontroli zapalania, później oznaczenia i na koniec sprawdził jeszcze działanie hamulca ręcznego (standardowa usterka w Matizie). Wziął dokumenty do samochodu, sprawdził i niezbyt zadowolony oddał je po dobrych 10min - nie miał się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest nic nadzwyczajnego Takie lampy się zdarzają

Ja to wiem, ale niektorzy chca od razu za to spalac na stosie wink.gif

Chociaz zgadzam sie z tym, ze wsadzanie palnikow ksenonowych do lamp z odblysnikiem przystosowanych do zarowek halogenowych jest debilizmem i powinno byc srogo i ochoczo przez policję piętnowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli warunkiem homologacji jest

> 1 Spryskiwanie reflektorow

> 2 samopoziomowanie

> to niejest is´totne, czy sa oryginalne czy nie, bo pojazd nie spelnia warunkow homologacji

> Dla mnie jest to jasne

Ciekawa argumentacja zważywszy na fakt, że już teraz są na rynku ksenony bez spryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam oryginalne lampy xenonowe, ale nie były fabrycznie w moim samochodzie co za tym idzie

Pojęcie oryginalne może mieć kilka znaczeń.

Jeżeli Ty lub poprzedni właściciel kupił jakieś lampy firmy "Graibuczy" na allegro i zostały one zamontowane w miejsce fabrycznych to wcale się nie dziwię, że dowód rejestracyjny został zabrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samopoziomowanie to bardzo dobry patent. Choć nie nadąża za dziurami i progami zwalniającymi to

> koryguje ustawienie świateł za roztargnionego kierowcę, który załadował auto pod dach.

> Swoją drogą, samopoziomowanie powinno być obowiązkowe w każdym samochodzie

A od kiedy ono ma reagować na dziury i progi???? hmm.gifhmm.gif

Z tego co pamiętam to ono ma jedynie reagować zamiast kierowcy na zmianę obciążenia pojazdu(czego większość nie robi), oraz w niektórych przypadkach przy gwałtownym przyspieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> były testowane te same samochody z DPF i z wyciętym... te z wyciętym dalej spełniały normy

> spalin...

> A przy dopalaniu DPF , zwiększa się emisja CO2 i tlenków azotu i pewnie innych związków....

> Więc cały system EKO jest śmieszny:D .... ale spoko , nie każdy musi to rozumieć

> i nie o tym temat.

Podaj źródła takich informacji, bo info, że "sąsiad szwagra słyszał jak na rynku jeden opowiadał..." niewiele wnosi.

Konkretnie: kto badał? kiedy? gdzie publikowano wyniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każde auto, którym jeździłem i które miało fabryczne ksenony tak robiło.

> To zadam pytanie. Które auto tak nie robi i jak ustawia wysokość świecenia??

Rover 75 ze standardowymi lampami na H7 z elektrycznym sterowaniem wysokości lamp bez układu samopoziomowania robi test silniczków. Wygląda to tak samo jak samopoziomwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przede wszystkim ogranicza puszczanie brzydkich czarnych bąków.

To akurat zdeterminowane jest jakością paliwa a nie obecnością DPF. Nie mam DPF za to jak zaleję ON z eko dodatkami to przy mocniejszym but.gif dymi jak stary Jelcz MPK w godzinach szczytu.

Jak zaleję "lepszy" ON to nie dymi wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale pod warunkiami 37) - że nie będziesz oślepiać.

> Ale wytłumacz to upartemu Panu policjantowi

Nie mozesz, bo reflektor traci swoja homologacje, jesli zmienisz w nim rodzaj zrodla swiatla. Czyli rownie dobrze mozesz tam wlozyc swieczke zamiast zarowki, efekt legalnosci bedzie taki sam. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojęcie oryginalne może mieć kilka znaczeń.

> Jeżeli Ty lub poprzedni właściciel kupił jakieś lampy firmy "Graibuczy" na allegro i zostały one

> zamontowane w miejsce fabrycznych to wcale się nie dziwię, że dowód rejestracyjny został

> zabrany.

Pisząc oryginalne mam na mysli reflektory montowane przez producenta w bogatszych wersjach tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisząc oryginalne mam na mysli reflektory montowane przez producenta w bogatszych wersjach tego

> modelu.

To podumaj nad tym, z czym będzie więcej zabawy - z wymianą reflektorów, czy dołożeniem samopoziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisząc oryginalne mam na mysli reflektory montowane przez producenta w bogatszych wersjach tego

> modelu.

Zgodnie z Regulaminem nr 48 EKG ONZ (pkt. 6.2.9) jeśli te reflektory emitują powyżej 2000 lm to mają homologację łącznie z układem czyszczenia i automatycznego poziomowania. Jeśli tego nie masz to tym samym źródło światła traci homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodnie z Regulaminem nr 48 EKG ONZ (pkt. 6.2.9) jeśli te reflektory emitują powyżej 2000 lm to

> mają homologację łącznie z układem czyszczenia i automatycznego poziomowania. Jeśli tego nie

> masz to tym samym źródło światła traci homologację.

jesteś pewien ?

Imo jest to wymóg do dopuszczenia do ruchu nowego modelu / otzymania homologacji na całe auto i ma się to nijak do samego reflektora, który może być dostarczany przez różnych producentów i ma oddzielne badania homologacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pewien ?

> Imo jest to wymóg do dopuszczenia do ruchu nowego modelu / otzymania homologacji na całe auto i ma

> się to nijak do samego reflektora, który może być dostarczany przez różnych producentów i ma

> oddzielne badania homologacyjne.

No i widzisz, dochodzisz do słusznego wniosku, że zasadniczo, w tym wypadku po radosnych przeróbkach, homologację traci cały pojazd. Tym samym powinien być wycofany z ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i widzisz, dochodzisz do słusznego wniosku, że zasadniczo, w tym wypadku po radosnych

> przeróbkach, homologację traci cały pojazd. Tym samym powinien być wycofany z ruchu.

Czyli pojazd traci homologacje gdy jakis jego podzespół nie działa? Czy pojazd traci homologację gdy nie działa mu ABS lub gdy ma wystrzeloną PP? A co w przypadku gdy nie wiem z jakim oswietleniem wyszedl moj pojazd z fabryki? Jesli wyszedl na ksenonach a ja wsadze zwykle lampy to nie straci homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Właśnie dlatego się śmieję, bo ten sposób jest do niczego.

> Daewoo Nubira po włączeniu świateł mijania robiła test silniczków poziomowania świateł. Wyglądało

> to dokładnie tak samo.

Nieprawda, nie tak samo.

Nubira owszem korygowała ustawienie ale tylko do poziomu nastawienia, i wcale nie ruszała lampą góra/dół a jedynie robiła minimalną korektę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i widzisz, dochodzisz do słusznego wniosku, że zasadniczo, w tym wypadku po radosnych

> przeróbkach, homologację traci cały pojazd. Tym samym powinien być wycofany z ruchu.

tak chyba nie do końca jest hmm.gif przepisy określają co i jak ma być aby otrzymać homologacje (przez producenta), pytanie na ile idące zmiany użytkownika czy i jak unieważniają ją, inaczej każda zmiana elementu w aucie lub zastosowania zamiennika powodowało by jej utratę. Pozostaje też pytanie o WT oraz PoRD i jego powiązanie z homologacją ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wg Ciebie policjant miał prawo zabrać mi DR w przypadku gdy moje auto jest wyposażone w

> oryginalne Alfowskie homologowane lampy xenonowe oraz układ spryskiwania lecz nieposiadające

> samopoziomowania?

tak

i bardzo dobrze zrobil skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak

> i bardzo dobrze zrobil

No dobra panowie, a ja sobie tak oglądam te moje lampy i nie widzę żadnego silniczka do samopoziomowania, ani żadnego miejsca na niego.

Tutaj na aukcji są zdjęcia: http://allegro.pl/lampa-przod-xenon-prawa-alfa-romeo-156-97-03r-i3804168238.html

Jest opcja, że wychodziły modele 156 bez samopoziomowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrob badanie na tych lampach co masz i zapomnij o sprawie. Nastepny Policjant co się tego przyczepi

> trafi się za pare lat.

A moze lepiej byc bezpiecznym , a nie LANSERSKIM?

No ale niektorzy lubia wieslans:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj źródła takich informacji, bo info, że "sąsiad szwagra słyszał jak na rynku jeden

> opowiadał..." niewiele wnosi.

> Konkretnie: kto badał? kiedy? gdzie publikowano wyniki?

Na tvn turbo był program..... nie pamiętam jaki ,ale poszukaj to znajdziesz jak Cie to interesuje;)

Badana była Octavia 2.0 tdi.

Z dpf , cząstki stałe były 0.01 a bez bodajże 0.25 a norma 1.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normy nie obejmują sadzy, czyli cząstek stałych.

Ale dopuszcza się pomiar zadymienia, czyi sadzy? niewiem.gif

OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)

z dnia 6 czerwca 2013 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych

pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Dział III

Warunki techniczne pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej

do łączenia z tym pojazdem

Rozdział 1

Warunki ogólne

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby: 3)33) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1, a w przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca 2008 r. nie przekraczało 1,5 m-1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta

> a takze

> civic ufo

> volvo s60/80

> ztcp

Jeszcze Accord TypeR, Legend, ZTCP w wersji przedliftowej nawet ze szkłem ryflowanym, tak samo miał zdaje się też merc W210.

Zgadza sie, soczewka jest skuteczniejsza, ale jak lampa z odbłyśnikiem jest zaprojektowana pod zródło wyładowcze to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra panowie, a ja sobie tak oglądam te moje lampy i nie widzę żadnego silniczka do

> samopoziomowania, ani żadnego miejsca na niego.

> Tutaj na aukcji są zdjęcia:

> http://allegro.pl/lampa-przod-xenon-prawa-alfa-romeo-156-97-03r-i3804168238.html

> Jest opcja, że wychodziły modele 156 bez samopoziomowania?

Może jest w środku, niektóre modele aut tak miały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, rozbierałem taką lampę wymianiając starter i nie widziałem w srodku nic takiego co mogłoby

> poziomować lampę...

wrzuć sobie w googla samopoziomowanie do 156 i zobaczysz co gdzie jak.

Tak jak Ci pisałem wyżej, czujniki są na wahaczach z tyłu, w samej lampie nie ma nic niezwykłego, tylko realizuje polecenia z zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Nubira robiła. Za to z ciekawostek: Opel Vectra ze skrętnymi ksenonami po włączeniu świateł w

> ramach testu nie macha góra-dół tylko robi zeza.

To masz cos popsute, VC i AH ze skretnymi ksenonami jednoczesnie opuszczaja je w dol i robia zeza, pozniej wracaja do pozycji roboczej. Wiem, bo mialem oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.