Skocz do zawartości

Opel Astra 2.0 DTI nie pali na drugi dzien


patrio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Opel astra 2.0 DTI 16v. z 1999/2000r

problem jest następujący astra po jednym dniu stania na następny dzień nie odpala rozrusznik kreci ale nie odpala wygląda na to ze się zapowietrza, w trakcie jazdy nigdy nic się nie działo normalnie chodzi obroty itp. tylko jak stoi np noc albo dłużej nie odpala, auto było serwisowane w ASO w Rybniku zrobili kompletna naprawę przewodów paliwowych i wymienili zbiornik paliwa. wszystko było okej auto odpalało ale gdy paliwa bylo 1/4 po powrocie do domu zostawiłem go na drugi dzień chciałem odpalić już nie szlo. zawiozłem go ponownie do aso odpowietrzyli go sprawdzili wszystkie przewody, pod elektronikę wzieli auto im odpalało nawet po 4 dniach oddali narazie jeździ ale ciężko odpala na drugi dzień, tak nim poszarpie z 2 sekundy zanim załapie i odpali potem już wiadomo normalnie chodzi. powiedzieli ze jak teraz nie odpali to prawdopodobnie pompa i wtryski do regeneracji a chciałbym takie koszty ominąć ;p jeszcze wcześniej były zakładane takie oringi/uszczelki na wtryskach ale tez nie pomogło,, jak ktoś się z takim czymś spotkał proszę o pomoc dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzieli ze tylko sprawdzili filter ze jest nie orginalny ino ze z VV, wlasnie stal na takiej gorce wczoraj i odpalil normalniew sumie,nie wiem czy zalac mu paliwa zeby mial wiecej czy zostawic i sprawdzic czy odpali bo bym musial do innego mechanika bo oni powiedzieli ze przewody i wszystko jest dobre

ze to tylko pompa i wtryski do regeneracji takie ich stanowisko ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz pytanie czy jest jakiś sposób abym sam odpowietrzyl procz plaku? a jeszcze jendo auto

> normalnie pali jak jest np pol baku a jak spadnie np do 1/4 to juz gorzej

na plaku się nie odpowietrza!!!

pompa jest smarowana olejem napędowym i gdy kręcisz bez tego smarowania to wczesniej czy pozniej bedzie ona nadawała się tylko do regeneracji

są rózne metody do odpowietrzania ale zazwyczaj wymagają one "wykonania" chociaz najprostszego przyrządu

jeżeli przy połowie baku pali dobrze to nie schodź poniżej połowy - co prawda nie bedzie to usunięcie przyczyny a jedynie skutku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wlasnie teraz nie wiem co zrobic odpalilem go po 5h odpalal tak dziwnie ale odpalil i teraz nie wime co czy zostawic go na gorce na tej samej ilosci paliwa czy wlac mu paliwo i na prostym....

a takie pytanie jesli np bym go zostawil na noc na tej gorce i jutro by nie odpalil o czym bo to informowalo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i wlasnie teraz nie wiem co zrobic odpalilem go po 5h odpalal tak dziwnie ale odpalil i teraz nie

> wime co czy zostawic go na gorce na tej samej ilosci paliwa czy wlac mu paliwo i na

> prostym....

zostaw na górce, jezeli odpali to znaczy iż układ zapowietrza się i trzeba wówczas szukać gdzie...

tak jak pisałem dolanie paliwa to nie rozwiązanie, co prawda pomoże ale i tak trzeba usunąc przyczynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej zapowietrza się układ paliwowy. Jak kolega wyżej pisał zostaw na noc tak, by

> przód był niżej niż tył. Jak trochę pomoże, będziesz musiał sprawdzić całe zasilanie.

tylko ze w aso rybnik sprawdzali wszyskie przewody i nic nie znalezli zadnej dziurki ani nic sprawdzili wlasnie przeowdy paliwowe pod elektryke go wzieli pod kompa i nic wczesniej dokonali naprawy zbiornik paliwa do wymiany + kompletna naprawa przewodow. wiec juz nie mam pojecia oni powiedzieli ze teraz to tylko pompa i wtryski do regeneracji. wiec chyba nie ma sensu tam jechac do nich ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zbiornik czemu do wymiany? I jakich przewodów ma być wymiana?

jak do nich pojechalem powiedzialem jak wyglada sprawa zdiagnozowali samochod "podpieli pod swoje przewody auto odpalalo normalnie" wiec zdecydowali sie na

zalozyli opaski zaciskowe 20-32/9

kompletna naprawa przewodow paliwowych

wymiana zbiornika paliwa,

nastepnie auto odpalalo normalnie po jednym nawet dwoch dniach stania nastepnie zatankowalem paliwo zeszlo do cwiartki baku i nastepnego dnia juz nie odpalil a wiec pojechalem do nick na reklamacje oni trzymali samochod 5dni i wlasnie wtedy sprawdzili wszystko i odpalili samochod po 4 dniach i normalnie odpalil i powiedzieli ze wszystko ok musi odpalac a jak nie to prawdopodobnie pompa/wtryski. nie wime co robic bo juz tyle mechanikow ten problem przerosl ze nie wiem co robic .... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak auto stalo praktycznie na rownym, tam gdzie zawsze na drugi dzien nie odpalalo. teraz tak jak samochod mial wiecej niz pol baku odpalal na strzal po jednym dniu staniu ponizej tez, teraz jak odpalalem po 13 godzinach stania mial dokladnie cwierc baku, przekrecilem silnikiem trzepalo pokrecilem tak z 2/3 sekundy nie odpalil sprobowalem za 10sekund znowu odpalil praktycznie na szlag.

i teraz tak czy moze tutaj np robic jakas roznice rodzaj paliwa np zwyklwy diesel zamiast ultimate diesel czy tutaj jest obojetnie co zatankuje, czy jednak lepiej ladowac tego lepszego/drozszego diesla. ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rodzaj paliwa nie będzie miał chyba dla ciebie znaczenia.

> Raczej przygotuj się na szukanie nieszczelności: węże, wtryski, trawersy, przelewy, itd.

no właśnie przelewy, kiedy je wymieniałeś ?

No i przyjrzyj się obudowie filtra paliwa, czy tam powietrze się nie dostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO nic nie znaleźli nie wiem jak szukali pierw to bym się przygotował na znalezienie dobrego mechanika w okolice RYBNIK, a tutaj już praktycznie wszystko wyczerpałem i nic nikt nie zrobił...... moze ktos jest z okolic i zna mechanika ktory to ogarnie....??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy golym okiem da rade cos zobaczyc? jesli tak to na co zwracac uwage ?

na pewno popatrzyłbym na górne denko czy dobrze dolega no i czy wogóle nie ma jakiś pęknięć

No i jeżeli nie wymieniałeś przelewów to by je wymienić tylko wiąże się to z zapowietrzeniem układu - o ile dobrze kojarzę

Z tego co pisałeś to uszczelniacze na wtryskiwaczach wymieniałeś, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem cos takiego:

5.zapowietrzanie układu paliwowego:

przyczyna - nieszczelne: przelewy, pokrywa filtra paliwa lub jego obudowa, łączenie przewodów paliwowych z obudową filtra, uszczelniacze na mostku, pompa paliwa (uszczelnienie na wałku napędowym pompy i na zaworze zwrotnym pompy ) . Może być jeszcze zapchany odpowietrznik w baku.

sprawdzenie - na noc tył do góry, szczegółowe oględziny obudowy i pokrywy filtra, szczególnie uszczelek i połączeń, podłączenie pompy próżniowej.

UWAGA:

Im krótszy czas od odpalenia do zgaśnięcia, tym nieszczelność jest bliżej silnika: nie można odpalić lub zaraz gaśnie - przelewy, odpali i gaśnie po ok 15-20 sek to nieszczelność na filtrze/obudowie filtra paliwa.

ja nie moge odpalic na drugi dzien wiec wynika ze to przelewy,

nie mialem jezcze nigdy tak ze odpalilem i mi zgasl. jutro jade do mechanika ;p zostawilem na gorce zeby dojechac o wlasnych silach ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie zeby wymienic przelewy lub te trawersy czy trzeba wyciagac pompe i rozrzad czy nie ??

Przelewy rzecz prosta bo są na wierzchu, jedynie trzeba uważać aby nie połamać plastykowych trójników. Ale suszarka załatwia sprawę.

Uszczelniacze trawersów to grubsza robota, ale można samemu. Trzeba odkręcić przewody wysokiego ciśnienia najlepiej całkowicie, i górna część kolektora ssącego, jeśli nie był nigdy czyszczony to za jedna robotą i cały kolektor wyczyścić od razu. odkręcić pokrywa zaworów i odkręcić wałek rozrządu, z nim jest najwięcej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam posiadam Opel astra 2.0 DTI 16v. z 1999/2000r

> problem jest następujący astra po jednym dniu stania na następny dzień nie odpala rozrusznik kreci

> ale nie odpala wygląda na to ze się zapowietrza, w trakcie jazdy nigdy nic się nie działo

> normalnie chodzi obroty itp. tylko jak stoi np noc albo dłużej nie odpala, auto było

> serwisowane w ASO w Rybniku zrobili kompletna naprawę przewodów paliwowych i wymienili

> zbiornik paliwa. wszystko było okej auto odpalało ale gdy paliwa bylo 1/4 po powrocie do domu

> zostawiłem go na drugi dzień chciałem odpalić już nie szlo. zawiozłem go ponownie do aso

> odpowietrzyli go sprawdzili wszystkie przewody, pod elektronikę wzieli auto im odpalało nawet

> po 4 dniach oddali narazie jeździ ale ciężko odpala na drugi dzień, tak nim poszarpie z 2

> sekundy zanim załapie i odpali potem już wiadomo normalnie chodzi. powiedzieli ze jak teraz

> nie odpali to prawdopodobnie pompa i wtryski do regeneracji a chciałbym takie koszty ominąć ;p

> jeszcze wcześniej były zakładane takie oringi/uszczelki na wtryskach ale tez nie pomogło,, jak

> ktoś się z takim czymś spotkał proszę o pomoc dzieki.

Zacznij od wymiany filtra paliwa,możesz założyć taki z grupy VW bodajże pp839/1 ,podjedź do ogarniętego mechanika dobierze Ci.Generalnie ,musisz się liczyć też z tym że pompa umarła.

Generalnie wiem że daleko ale mogę polecić jednego specjalistę od diesla i od nieszczęsnych 2,0 DTI www.auto-krak.pl.Możesz też spróbować zadzwonić ,może coś podpowie telefonicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby mi pompa umarla to bym samochodu nie odpalal za szlag co 5 godzin bo tak normalnie odpala i tez w trakcie jazdy nic sie nie dzieje poprostu postoi noc lub dluzszy okres to wtedy nie pali, jakby to byla pompa to wgl bym nie odpalal i w trakcie jazdy by mi cos dawalo do oznaki.. filtr mam juz z vv juz kiedy kupilem to byl ten filtr jedynie obudowa, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby mi pompa umarla to bym samochodu nie odpalal za szlag co 5 godzin bo tak normalnie odpala i

> tez w trakcie jazdy nic sie nie dzieje poprostu postoi noc lub dluzszy okres to wtedy nie

> pali, jakby to byla pompa to wgl bym nie odpalal i w trakcie jazdy by mi cos dawalo do

> oznaki.. filtr mam juz z vv juz kiedy kupilem to byl ten filtr jedynie obudowa, zobaczymy.

Niekoniecznie jak pompa padała to jest nieraz taki objaw właśnie.Natomiast napisz po Polsku ,bo nie rozumiem masz założony filtr z VW ?Czy obudowę filtra?Generalnie należy wywalić filtr oplowski z obudową i założyć ten od VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> paliwo zeszlo z filtra paliwa + mokro troche bylo na baku.. ktos jakies pomysly ma ?

Witam!

Miałem do czynienia z podobnym przypadkiem niemoznosci odpalania samochodu, konkretnie Vectry, z tym silnikiem.

Diagnozy mechaników były podobne jak powyżej - w koncu uznano ze jest to wina pompy.

Jednak przy bliższym samodzielnym sprawdzeniu okazało sie, że

winny był przewód paliwowy przy pompie, który popuszczal.

Problem jest trudny do zweryfikowania ponieważ pompa 'zasysa' paliwo i jest tam podcisnienie podczas pracy silnika.

Na postoju taka usterka moze powodowac cofanie sie paliwa do baku.

Do tego w tym silniku nie ma pełnego powrotu przepływu paliwa do baku co powoduje ze pompa trudno sie odpowietrza.

Sprawdz dokladnie(!) przewody paliwowe zwłaszcza przy pompie.

Pamietaj, że teraz startujesz na suchej pompie - a ona jest przygotowana do smarowania się paliwem. Szkoda pompy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz dawno napisalem ze stawialem auto tylem wyzej niz przod i 1/2 baku to na szlag odpalil 1/4

> baku to troche szarpnelo silnikiem zanim odpalil...

> tyle to ja wiem ze mam nieszczelnosc tylko nitk nie wie gdzie.

Dawno miałem ci to napisać ale jakoś się powstrzymywałem. Ale co ma wisieć nie utonie.

Składaj słowa w zdania, które są w języku polskim bo każdy twój post czyta się z trudem. Nie wspomnę już o interpunkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.