Portal Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Witam Otoz według producenta w moim aucie mam tak ze wymiana paska napędowego (alternator, wspomaganie, klimatyzacja) jest co 3 lata lub 60 tys km. Na 3 przeglądzie w ASO z uwagi na bardzo mały przebieg (okolo 18 tys km) serwisant oglądnął paski i powiedział ze nie ma sensu ich wymieniac bo sa w bardzo dobrym stanie, , to samo bylo na 4 przegladzie. Teraz zbliza mi sie 5 przeglad - jak paski beda dobre to wymieniac ze wgledu na wiek ? (bo przegląd maly 45 tys km, zona jezdzi tylko do pracy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Witam > Otoz według producenta w moim aucie mam tak ze wymiana paska napędowego (alternator, wspomaganie, > klimatyzacja) jak sie urwie to stanie i założy nowy i pojedzie rozrząd to poważniejsza sprawa i tu bym dbał IMO nie ma sensu zmieniać paska od osprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Portal Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > jak sie urwie to stanie i założy nowy i pojedzie > rozrząd to poważniejsza sprawa i tu bym dbał > IMO nie ma sensu zmieniać paska od osprzętu rozrząd mam na łańcuchu , wymiana po 10 latach, dlatego chce sie upewnić co do trwałości pasków bo cos serwisant wtedy mowil ze trwalosc ich to 10 lat i jak malo jezdzone to nie ma sensu wymieniac jak producent karze co 3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > jak sie urwie to stanie i założy nowy i pojedzie > rozrząd to poważniejsza sprawa i tu bym dbał > IMO nie ma sensu zmieniać paska od osprzętu a to już zależy od układu i przebiegu paska. Bywa że urwanie PK powoduje owinięcie na kole, a co za tym idzie można doprowadzić do przeskoku rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > rozrząd mam na łańcuchu , wymiana po 10 latach, dlatego chce sie upewnić co do trwałości pasków bo > cos serwisant wtedy mowil ze trwalosc ich to 10 lat i jak malo jezdzone to nie ma sensu > wymieniac jak producent karze co 3 lata serwis zazwyczaj wie co mówi, ale po 5latach pasek musi być już spękany, a to bez zdejmowania ciężko zobaczyć. Jaki jest koszt tej operacji? Bo może nie warto się nad nią zbytnio zastanawiać, tylko dla spokoju wymienić i jeździć kolejne lata. Zwróć też uwagę, że masz 3lata/60kkm a teraz masz 5lat/45kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Portal Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > serwis zazwyczaj wie co mówi, ale po 5latach pasek musi być już spękany, a to bez zdejmowania > ciężko zobaczyć. > Jaki jest koszt tej operacji? Bo może nie warto się nad nią zbytnio zastanawiać, tylko dla spokoju > wymienić i jeździć kolejne lata. > Zwróć też uwagę, że masz 3lata/60kkm a teraz masz 5lat/45kkm. cos okolo 100zl bo to dwa paski napedowe - czyli upierac sie aby wymienili juz po 5 latach w ramach pzregladu ktory bede robil jak troche zima odpusci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > jak malo jezdzone to nie ma sensu > wymieniac jak producent karze co 3 lata Jeśli wolno zapytać za co karze? A może każe tylko wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Witam > Otoz według producenta w moim aucie mam tak ze wymiana paska napędowego (alternator, wspomaganie, > klimatyzacja) jest co 3 lata lub 60 tys km. Na 3 przeglądzie w ASO z uwagi na bardzo mały > przebieg (okolo 18 tys km) serwisant oglądnął paski i powiedział ze nie ma sensu ich wymieniac > bo sa w bardzo dobrym stanie, , to samo bylo na 4 przegladzie. Teraz zbliza mi sie 5 przeglad > - jak paski beda dobre to wymieniac ze wgledu na wiek ? (bo przegląd maly 45 tys km, zona > jezdzi tylko do pracy) W BMW E46 miałem oryginalny fabryczny pasek , wytrzymał 14 lat i 170 tyś km i kreci się dalej ale widać już spękania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Nigdy nie wymieniałem przed upływem 150kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woox Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Witam > Otoz według producenta w moim aucie mam tak ze wymiana paska napędowego (alternator, wspomaganie, > klimatyzacja) jest co 3 lata lub 60 tys km. Na 3 przeglądzie w ASO z uwagi na bardzo mały > przebieg (okolo 18 tys km) serwisant oglądnął paski i powiedział ze nie ma sensu ich wymieniac > bo sa w bardzo dobrym stanie, , to samo bylo na 4 przegladzie. Teraz zbliza mi sie 5 przeglad > - jak paski beda dobre to wymieniac ze wgledu na wiek ? (bo przegląd maly 45 tys km, zona > jezdzi tylko do pracy) Mój p206 wydmuchał przy 50 tys UPG, to przy okazji wymieniłem też pasek napędowy, ale szczerze mówiąc przy tym przebiegu miał wtedy 7 lat i wyglądał jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > jak sie urwie to stanie i założy nowy i pojedzie > rozrząd to poważniejsza sprawa i tu bym dbał > IMO nie ma sensu zmieniać paska od osprzętu to wersja optymistyczna ale nie niemozliwa. Widzialem co zrobil zerwany pasek pod maska. Wszystkie plastiki wezyki baniaczki poszly w drzazgi jakby biczem trzaskal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Kolka dni temu miałem takie samo zdarzenie. Na przeglądzie w ASO, tylko ja miałem przegląd na 90kkm i 4,5 roku, miałem podobnie. Stwierdzili, że paski są OK, więc niema sensu ich wymieniać. Zdziwiłem się zważywszy , że to ASO i to czynność obsługowa na 90kkm. Ale za to oferowali mi "pilną" wymianę klocków (które miały jeszcze spoko prawie połowę grubości), bo: "za max 5kkm, się panu skończą..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 ... > Teraz zbliza mi sie 5 przeglad > - jak paski beda dobre to wymieniac ze wgledu na wiek ? Za jakiś czas wymieniłbym ze względu na wiek i przebieg. Nawet jeśli będą wyglądać dobrze. Wszystko po to aby ustrzec przed innymi usterkami. Kiedyś ASO chciało chyba zaoszczędzić na paskach i w służbowej CR-V nie wymieniali w ogóle pasków klinowych, wielorowkowych. Po 200Mm, jeden z pasków zaczął się pruć. Latający strzęp przeciął wąż od wspomagania. Uciekł płyn w trasie. Wspomaganie siadło. Było blisko ASO, więc pompa ocalała ale gdyby było dalej to kto wie? Paski i tak trzeba było wymienić, dodatkowo przewód od wspomagania, płyn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.