wlad Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 pytanie do praktykow-jak wiadomo 16 pin tego gniazda to +12V.moje pytanie jest nastepujace-czy jest to napiecie bezposrednio z akumulatora czy z ECU lub innej elektroniki auta? auto z CAN jesli ma to jakies znaczenie.inaczej mowiac-czy mozna z tego pinu zasilic jakies urzadzenie pokladowe [nie korzystajace z pozostalych pinow] nie powodujac awarii/zaklocen elektroniki auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > pytanie do praktykow-jak wiadomo 16 pin tego gniazda to +12V.moje pytanie jest nastepujace-czy jest > to napiecie bezposrednio z akumulatora czy z ECU lub innej elektroniki auta? auto z CAN jesli > ma to jakies znaczenie.inaczej mowiac-czy mozna z tego pinu zasilic jakies urzadzenie > pokladowe [nie korzystajace z pozostalych pinow] nie powodujac awarii/zaklocen elektroniki > auta. To jest stały + po bezpieczniku jak każdy inny, aczkolwiek zazwyczaj jest to obwód dedykowany wyłącznie do gniazda OBD2 aby zachować niezawodność. Możesz coś pod to podłączyć, ale najlepiej żeby pobór prądu nie był duży (powiedzmy max 1A) i w miarę stały aby uniknąć zakłóceń w pracy komputera diagnostycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > To jest stały + po bezpieczniku jak każdy inny, aczkolwiek zazwyczaj jest to obwód dedykowany > wyłącznie do gniazda OBD2 aby zachować niezawodność. Możesz coś pod to podłączyć, ale > najlepiej żeby pobór prądu nie był duży (powiedzmy max 1A) i w miarę stały aby uniknąć > zakłóceń w pracy komputera diagnostycznego. chcialbym w obwod tego plusa wlozyc przekaznik sterowany plusem po stacyjce.wtedy moglbym na stale zostawic wpiety elm 327 bez obawy o rozladowanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > chcialbym w obwod tego plusa wlozyc przekaznik sterowany plusem po stacyjce.wtedy moglbym na stale > zostawic wpiety elm 327 bez obawy o rozladowanie akumulatora. Znajdź bezpiecznik od gniazda OBD2 i zamiast niego wstaw swoją przeróbkę (+bezpiecznik oczywiście). Najlepiej daj też przełącznik którym będziesz mógł szybko przywrócić stały + bo w razie konieczności diagnostyki np. oryginalnym komputerem może być problem bez stałego +. A mierzyłeś ile prądu bierze ten ELM? Bo może tak mało, że nie ma sensu kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > chcialbym w obwod tego plusa wlozyc przekaznik sterowany plusem po stacyjce.wtedy moglbym na stale > zostawic wpiety elm 327 bez obawy o rozladowanie akumulatora. o mam takiego wpietego na stale z bluetooth teraz tydzien stal na mrozie zobaczymy dzisiaj czy odpali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > o mam takiego wpietego na stale z bluetooth > teraz tydzien stal na mrozie zobaczymy dzisiaj czy odpali ja tez takiego mam, ale z guzikiem on/off Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > ja tez takiego mam, ale z guzikiem on/off no wlasnie nie chce on/off bo starosc i skleroza w jednym a tak automatycznie po wlaczeniu zaplonu bedzie wlaczany ten plus w OBD2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > A mierzyłeś ile prądu bierze ten ELM? Bo może tak mało, że nie ma sensu kombinować. z racji krotkich przebiegow mam caly czas deficyt pradu nie chce tego jeszcze poglebiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > no wlasnie nie chce on/off bo starosc i skleroza w jednym > a tak automatycznie po wlaczeniu zaplonu bedzie wlaczany ten plus w OBD2 cos w tym jest, bo mi sie na ogol wlaczac nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > chcialbym w obwod tego plusa wlozyc przekaznik sterowany plusem po stacyjce.wtedy moglbym na stale > zostawic wpiety elm 327 bez obawy o rozladowanie akumulatora. A tam nie jest +12v po stacyjce? ostatnio szukalem mmojego elm i okazalo,sie ze byl,wpiety kilka miesiecy w gniezdzie, aku nie rozladowal, nie zauwazykem tez zeby swiecila lampka, wiec jak wylaczalem silnik ginelo napiecie w elm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > A tam nie jest +12v po stacyjce? W jednych autach jest po stacyjce w innych na stałe. Nawet w autach tej samej firmy z tego samego okresu bywa różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > A tam nie jest +12v po stacyjce? ostatnio szukalem mmojego elm i okazalo,sie ze byl,wpiety kilka > miesiecy w gniezdzie, aku nie rozladowal, nie zauwazykem tez zeby swiecila lampka, wiec jak > wylaczalem silnik ginelo napiecie w elm. nie,po wyjeciu kluczyka ze stacyjki nadal sie swieci kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > ja tez takiego mam, ale z guzikiem on/off odpalil ale u mnie chyba nie ma tam zasilania po wyjeciu kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > W jednych autach jest po stacyjce w innych na stałe. > Nawet w autach tej samej firmy z tego samego okresu bywa różnie. Według standardu OBD2 ma być stałe +12V. Jest to też uzasadnione tym, że czasami soft wymaga wyłączenia zapłonu ale sprzęt diag musi być ciągle zasilany bo inaczej robi się hard reset. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > odpalil ale u mnie chyba nie ma tam zasilania po wyjeciu kluczyka u mnie jest - wszystko swieci, tylko rzecz jasna nie laczy sie z niczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.