Skocz do zawartości

szkoda z AC , wycena


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

yaris 1 , 12 lat

ubezpiczony na 10 tyś zł.

puknięty centralnie z przodu:

wgieta lekko maska

pekniety grill

pekniety zderzak ale nie połamany

uszkodzona chłodnica (pociekła) i jej mocowanie

szyby, lampy i poduszki całe

był facet do wycyeny i powiedział że naprawa powyżej 70% wartości auta - czyli bedzie całka...

auto jest w dobrym stanie i nie sa to mocne uszkodzenia

bo jak całka to wypłaca kwote z wycyeny ubezpieczenia + wartość wraku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yaris 1 , 12 lat

> ubezpiczony na 10 tyś zł.

> puknięty centralnie z przodu:

> wgieta lekko maska

> pekniety grill

> pekniety zderzak ale nie połamany

> uszkodzona chłodnica (pociekła) i jej mocowanie

> szyby, lampy i poduszki całe

> był facet do wycyeny i powiedział że naprawa powyżej 70% wartości auta - czyli bedzie całka...

> auto jest w dobrym stanie i nie sa to mocne uszkodzenia

> bo jak całka to wypłaca kwote z wycyeny ubezpieczenia + wartość wraku?

Odszkodowanie = wartość pojazdu w chwili szkody - wartość wraku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie przed czymś takim uchronić?

> poprzez inna wycenę naprawy?

Jeśli wycena daje szkodę całkowitą, to nie będzie miało znaczenia.

Może uda Ci się poniżej 70% wycenić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to bedą nisko cenic auto przed kolizją i wysoko wrak?

> ja chce kasę z odszkodowania i naprawić auto

Wartość auta w momencie kolizji wynika z tabel i za dużo tu nie zakombinują. Trzeba tylko przypilnować żeby np. nie wzięli wartości takiego samego auta ale w niższej specyfikacji (zdarzają im się takie "pomyłki").

Wartość wraku przecenią i trzeba będzie się odwołać do realnych wycen np. z aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto jest w dobrym stanie i nie sa to mocne uszkodzenia

Większość towarzystw ubezpieczeniowych szkodę liczy tak:

1) jeśli naprawa tego co zostało uszkodzone przy użyciu oryginalnych części, norm godzinowych określonych w systemach eksperckich i stawek obowiązujących w ASO będzie kosztować więcej niż 70% aktualnej wartości auto, to znaczy, że mamy szkodę całkowitą.

Do punktu 2 przechodzimy jedynie wówczas, gdy pkt 1 zawiedzie:

2) w przypadku aut kilkuletnich liczymy należne odszkodowanie na podstawie cen zamienników i kosztu roboczogodziny obowiązującego poza ASO, dorzucamy amortyzację, etc.

Oba punkty zależą oczywiście od OWU, ale o ile w pkt 2 występują dość istotne różnice, o tyle w 1 zdecydowanie rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.