vendorr Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Witam, ostatnio byłem zmuszony do wymiany tylnych kielichów w moim astrolocie, otworzyła się perspektywa zrobienia blacharki w moim wozie za nieduże pieniążki, czyli przedłużenia życia astrolotowi o kolejne 5-6 lat. Z faktu, że zostały wymienione tylne kielichy zastanawiam się czy montaż rozpórki na tylne kielichy ma sens, zawsze to jakieś wzmocnienie i usztywnienie konstrukcji, a że kielichy nie oryginalne to może może miałoby to sens. Znalazłem dwie sztuki: Przykręcane do kielichów KLIK1 lub przykręcane do amortyzatorów KLIK2 Auto nie jeździ wyczynowo, czasami po zniszczonych drogach ze sporym załadunkiem, czy montaż takiej rozpórki wzmocni karoserię? Wersja nadwozia, więc poprzeczna belka w samochodzie nie będzie takim znowuż utrudnieniem. Za wszelkie opinie będę zobowiązany. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Podepnę się pod temat bo również jestem czymś takim zainteresowany. Z tego co już się dowiedziałem to rozpórka ma kilka zalet ale też i ma wady. Co do zalet to przód auta będzie mniej skręcał się wzdłuż osi auta (dobrze to widać jak się podnosi auto na lewarku) lepsze prowadzenie przy szybkich manewrach kierownicą. Z wad, zdarza się, że po wstawieniu rozpórki i usztywnieniu całego układ pojawiają się pęknięcia kielichów i okolic Czasem montaż rozpórki wymaga pewnej modyfikacji zawartości komory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Miałem w poprzednim aucie górną przednią, górną tylną i dolną tylną Auto prowadziło się dużo dużo lepiej niż identyczne auto (to samo nadwozie, ten sam silnik) bez rozpórek. Inną wadą jest to że jak ktoś wjedzie w bok auta, np. któryś z przednich błotników to już się robi mało ciekawie bo i druga strona może być do roboty I jedna i druga (wymienione przez Vendorra) są dobre, aczkolwiek upewniłbym się co do oryginalności Wiechersa, bo cena jakaś niska, choć może tak staniały. Jeśli chodzi o pracę zawieszenia to chyba bardziej efektywna będzie rozpórka OMP, rozpórka Wiechersa moim zdaniem poprawi sztywność nadwozia, a nie zawieszenia, bo amortyzator jednak trochę "pracuje" na boki z uwagi na gumowe tuleje na górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Czyli na przodzie miałeś, zamontowane rozporke na kielichy a na tył tez na kielichy i stabilizator na belce? Czy jeszcze jakieś inne? Pytam sie bo przeglądając temat na Allegro znalazłem jakieś iine rozporki na przód montowane na dół, ale juz tak usztywniac to nie mam zamiaru. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Z przodu było tak: Z tyłu w bagażniku taka: A na dole z tyłu: Pierwsze dwie były przykręcone do mocowań amortyzatora, a 3 do dolnych wahaczy, czego w eFce nie ma. Zdjęcia zapożyczyłem z internetu, auto nie moje, choć podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Czyli u mnie w aucie najpewniej wyląduja dwie rozporki na kielichy na przód i tył, tylną belke mam z 2 litrowej vectry a, która jest znacznie sztywniejsza od astrowej dzieki grubości profila oraz innego ustawienia i jest wyposażona w solidny stabilizator, wiec jedynie usztywnie gore. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Mam w eFce przednią górną mocowaną do kielichów i dodatkowy stabilizatr z GSI 2.0 16V. Auto wyraźnie lepiej się prowadzi pomimo jedynie 60KM. Co do tylnej górnej to zastanawiałem się nad montażem tej mocowanej do amortyzatorów, ale nie wiem jak ją zamocować (dokręcenie śruby amorka z założoną rozpórką) A przy okazji to zapytam speców. Jaką rozpórkę polecacie do G na przód? Czy podczas montażu trzeba wiercić otwory w kielichach (przykładowo dla Wiechersa)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Ja kiedyś zakładałem w Lanosie, co prawda tylko na przód, i była zdecydowana poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Rozpórka na tylne kielichy nic ci nie da poza lepszym twoim samopoczuciem, tam występują tylko siły pionowe od amortyzatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Rozpórka na tylne kielichy nic ci nie da poza lepszym twoim samopoczuciem, tam występują tylko siły > pionowe od amortyzatorów. O wreszcie ktoś z jakimiś konkretami. Jak pisałem wcześniej nie zamierzam usportowić astrolota, jedynie zastanawiam się nad wzmocnieniem dorobionych kielichów (mocowań amortyzatora) w tylnym zawieszeniu, wpadłem na pomysł rozpórki. Chociaż patrząc na grubość oryginalnej blachy i na grubość blachy z której blacharz zrobił mi kielichy myślę, że to co mam teraz są znacznie mocniejsze. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Zgadzam się z kolegą powyżej. Jak chcesz zakładać to tylko na przód, na przodzie, rzeczywiście coś to może pomóc. Z tyłu to będzie tylko efekt placebo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.