valopunto Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Witam serdecznie Mojej spodobał się samochód marki Renault Megane II grandtour zwany kombi Jaką wersję silnikową polecacie, jest ktoś szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem w/w samochodu ? Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Z tego co wyczytałem, lepiej omijać silniki diesela. 1.4 benzyna za słaby na ten samochód, 1.6 problemy z kołami zmiennych faz rozrządu. Najlepiej brać 2.0 benzyna Co sądzicie o tym ??? Pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Witam serdecznie > Mojej spodobał się samochód marki Renault Megane II grandtour zwany kombi > Jaką wersję silnikową polecacie, jest ktoś szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem w/w samochodu ? > Na co zwrócić uwagę przy zakupie. > Z tego co wyczytałem, lepiej omijać silniki diesela. 1.4 benzyna za słaby na ten samochód, 1.6 > problemy z kołami zmiennych faz rozrządu. Najlepiej brać 2.0 benzyna > Co sądzicie o tym ??? > Pomóżcie Ja miałem 1.6 i polecam go. KZFR to nie problem a silnik żywotny oraz nie pali dużo. Mój kolega miał 1.4 i palił mu tyle co mój 1.6 . Teraz w scenic mam 2.0 i daje radę ale sporo wiecej pali Ale mam też automat i nie powiem przyjemniej się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 ja posiadam 2 meganki w domu. Żonka ma 1,5 Dci 86KM wersja uboga PACK Ja mam 1,5 DcI 100KM wersja najlepsza DYNAMIC LUX jej pali mało 4,3- 5,5 L/100 km auto sprowadzone z Francji. rok produkcji 2003. Przebieg licznikowy 130 kkm przy zakupie w 2008 , teraz 210 kkm. auto jeździ z Chrzanowa do Katowic co dziennie. usterki: zapchany EGR (sam wyczyściłem) problem z odpalaniem koszt naprawy 450 PLN, problemy z kartą 60 PLN specyfikacja: brak DPF brak dwumasy. moja pali 5-6,5 L/100 km auto sprowadzone z Belgii przebieg licznikowy 160 kkm przy zakupie w 2011 , teraz 203 kkm auto jeździ czasem w trasie, ale więcej po miejscu. Usterki drobne:uszkodzona wiązka przy klapie tylnej 100PLN, do zrobienia: czujnik silnika do wymiany (odpala co drugi raz ) , przyciski hands free, , specyfikacja : Brak DPF i dwumasy muszę powiedzieć, że po za drobnymi elementami które się czasem psują auta jeżdżą niezawodnie. Co do opinii diesli, to ludzie kupują auta z przebiegiem 500kkm cofniete przez Polaczków do 100 kkm i nalgle im się silniki sypią. każde auto warto sprawdzić w serwisie renault. Sprawdzą przebieg i faktyczny stan techniczny. co do wyposażenia to warto brać jak najlepiej wyposażone. Jeździłem oboma i wole bardziej wypasione. Bo ma sporo udogodnień takich jak : -fotochromatyczne lusterko wsteczne - elektryczne lusterka boczne, - fotel kierowcy regulowany na więcej sposobów - wbudowana zmieniarka - automatyczna klima - pilot przy kierownicy do sterowania radiem, - podłokietnik, - oświetlenie nóg przy wsiadaniu do auta - pokazuje które drzwi są otwarte, a nie tylko że są któreś otwarte, - elektryczne wszystkie szyby, w drugiej z tyłu są korby - dodatkowe schowki w drzwiach, - schowek na okulary, w razie pytań służę pomocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > ja posiadam 2 meganki w domu. > Żonka ma 1,5 Dci 86KM wersja uboga PACK > Ja mam 1,5 DcI 100KM wersja najlepsza DYNAMIC LUX > jej pali mało 4,3- 5,5 L/100 km auto sprowadzone z Francji. > rok produkcji 2003. > Przebieg licznikowy 130 kkm przy zakupie w 2008 , teraz 210 kkm. > auto jeździ z Chrzanowa do Katowic co dziennie. > usterki: zapchany EGR (sam wyczyściłem) > problem z odpalaniem koszt naprawy 450 PLN, problemy z kartą 60 PLN > specyfikacja: brak DPF brak dwumasy. > moja pali 5-6,5 L/100 km auto sprowadzone z Belgii > przebieg licznikowy 160 kkm przy zakupie w 2011 , teraz 203 kkm > auto czasem trasa więcej po miejscu. > Usterki drobne:uszkodzona wiązka przy klapie tylnej 100PLN, do zrobienia czujnik , przyciski hands > free, , > specyfikacja : Brak DPF i dwumasy > muszę powiedzieć, że po za drobnymi elementami które się czasem psują auta jeżdżą niezawodnie. > Co do opinii diesli, to ludzie kupują auta z przebiegiem 500kkm cofniete przez Polaczków do 100 kkm > i nalgle im się silniki sypią. > każde auto warto sprawdzić w serwisie renault. Sprawdzą przebieg i faktyczny stan techniczny. > co do wyposażenia o warto brać jak najlepiej wyposażone. Mam dwa i wole bardziej wypasione > w razie pytań służę pomocą nie każdy polaczek kupuje cofnięte , bo akurat te które ja znam to nie były i dobrze mówisz jak brać to z jak najlepszym wyposażeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > nie każdy polaczek kupuje cofnięte , bo akurat te które ja znam to nie były i dobrze mówisz jak > brać to z jak najlepszym wyposażeniem chodzi o polaczka = handlarza zapraszam na forum megane tu na pewno ktoś będzie chciał sprzedać i może się trafić coś sprawdzonego zapomniałem u mnie turbina ma problemy z olejem. puszcza olej, zastanawiań się nad regeneracja, ale póki jeździ to mnie nie pili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > zapraszam na forum megane A po co? Żeby na początek zjebkę dostać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > zapomniałem u mnie turbina ma problemy z olejem. puszcza olej, zastanawiań się nad regeneracja, ale > póki jeździ to mnie nie pili. Jak puszcza olej to uważaj. Bo pewnego dnia może puścić raz a dobrze - do dolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > A po co? Żeby na początek zjebkę dostać Kiedys tam pisałem to co chwila ostrzezenia a w d...e z takim forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Jak puszcza olej to uważaj. Bo pewnego dnia może puścić raz a dobrze - do dolotu. puszcza olej na zewnątrz (poci się) Mechanik twierdzi, że nie ma się czego bać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Kiedys tam pisałem to co chwila ostrzezenia a w d...e z takim forum Bo tam już wszystko napisano. Masz tylko używać szukajki i nie zadawać niewygodnych pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > puszcza olej na zewnątrz (poci się) Mechanik twierdzi, że nie ma się czego bać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 dlatego moja jeździ Toyota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 kolega Łysy chce mnie nastraszyć czy faktycznie mam zająć się turbiną? Oleju ubywają znikome ilości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > kolega Łysy chce mnie nastraszyć czy faktycznie mam zająć się turbiną? Oleju ubywają znikome > ilości. tylko nastraszyć, ale jakby co to nagrywaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > kolega Łysy chce mnie nastraszyć czy faktycznie mam zająć się turbiną? Oleju ubywają znikome > ilości. a to zależy jak zacznie turbina wciągać u mnie było mało i nagle pewnego dnia dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > a to zależy jak zacznie turbina wciągać u mnie było mało i nagle pewnego dnia dużo i co się stało? opisz objawy, przyczyny i skutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > i co się stało? opisz objawy, przyczyny i skutki na szczęście nie było rozbiegu silnika i jak podjechałem do mechanika to zaczął kopcić więc już tam został turbina zaczęła puszczać przy przebiegu koło 140tys skończyło się za pierwszym razem na wymianie turbiny ale też jakoś uszczelniacze zaczęły wtedy puszczać a dalej to już temat rzeka ale jedyna możliwość to 5ty bieg i puszczasz sprzęgło żeby go zadusić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Przy automacie zatkać wlot powietrza do kolektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > kolega Łysy chce mnie nastraszyć czy faktycznie mam zająć się turbiną? Oleju ubywają znikome > ilości. Narazie się nie bój. Jak będzie ci sporo oleju ubywać, to rozglądaj się za nową. U mnie oleju ubywało i dolewałem co jakiś czas. Jak turbo całkiem padło ( pękł wałek główny) chciałem przejechać 3 km do garażu, to już próbował się sam silnik rozkręcać,a starałem się nie przekraczać 2 tysięcy obrotów, jak mi zaczął powyżej tej wartości sam się napędzać, to udało mi się go zdusić i sholowaliśmy go w końcu. Bo po co mi mi filmik jak się scenic kończy. A cały olej który dolewałem do silnika był w IC. Było go tam ok 3 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Przy automacie zatkać wlot powietrza do kolektora a gdzie sa klapy, gdzie sa kurna klapy ja sie pytam?? dizel od reno to jak strzal w kolano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Bo tam już wszystko napisano. Masz tylko używać szukajki i nie zadawać niewygodnych pytań. Forum dla moherów prowadzone przez mohery. Bo skoro wszystko już napisano, to muszą to być same prawdy objawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Przy automacie zatkać wlot powietrza do kolektora Mam benzynę więc mi to nie grozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Ja miałem 1.6 i polecam go. KZFR to nie problem a silnik żywotny oraz nie pali dużo. Mój kolega > miał 1.4 i palił mu tyle co mój 1.6 . > Teraz w scenic mam 2.0 i daje radę ale sporo wiecej pali Ale mam też automat i nie powiem > przyjemniej się jeździ. zależy kto czego potrzebuje, silnik 1.4 to takie minimum, nada się dla kogoś kto jeżdzi głównie po mieście, mało tra. Wybraliśmy celowo ten silnik z założeniem, że będzie niedużo palił. okazało się, ze w mieście pali 8,5-9, zimą nawet do 10 l. Dziś zdecydowałbym się na silnik 1,6, który pali podobnie jak 1.4 a jest żwawszy. 2.0 to też dobra propozycja ale jeśli ktoś jeżdzi też troche tras. Ponoć to koło zmiennych faz rozrządu nie jest jakims dużym problemem, jesli hałasuje trzeba wymienić je razem z rozrządem +400-500 PLN i po wszystkim. Generalnie bardzo polecam Meganke II, bardzo fajny, rozsądny samochód, nieżle wyposażony w bardzo korzystnej cenie w stosunku do konkurencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Szwagier ma meganke 2 ale po liftingu 2007 rok jemu pali średnio 1.6 - 7,2L/100km. muszę przyznać, że jeździ dynamicznie, ale z głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Szwagier ma meganke 2 ale po liftingu 2007 rok jemu pali średnio16. - 7,2L/100km. > muszę przyznać, że jeździ dynamicznie, ale z głową. moja też tyle paliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.