qmichal Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 witajcie, w ramach poprawiania komfortu jazdy zrobiłem już w przednim zawieszeniu: - nowe łączniki stabilizatora - regeneracja maglownicy + nowe drążki kier. - nowe gumy stabilizatora - nowe wahacze - nowe amortyzatory + łożyska + poduszki mimo iż za każdym razem na szarpakach i kanale wszystko jest "ok", każda wymiana daje wyczywalną poprawę - pytanie czy jest jeszcze jakiś element, który pominałem? sprężyny na pewno nie są pęknięte - jednak czy ich zużycie może powodować dobijanie zawieszenia? problem jest taki, że na przeszkodach typu tory tramwajowe, studzienki przy szybszej jeździe niż 20km/h czuć "łup" - jakby jeszcze gdzieś był luźny element zawieszenia? jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > witajcie, > w ramach poprawiania komfortu jazdy zrobiłem już w przednim zawieszeniu: > - nowe łączniki stabilizatora > - regeneracja maglownicy + nowe drążki kier. > - nowe gumy stabilizatora > - nowe wahacze > - nowe amortyzatory + łożyska + poduszki > mimo iż za każdym razem na szarpakach i kanale wszystko jest "ok", każda wymiana daje wyczywalną > poprawę - pytanie czy jest jeszcze jakiś element, który pominałem? > sprężyny na pewno nie są pęknięte - jednak czy ich zużycie może powodować dobijanie zawieszenia? > problem jest taki, że na przeszkodach typu tory tramwajowe, studzienki przy szybszej jeździe niż > 20km/h czuć "łup" - jakby jeszcze gdzieś był luźny element zawieszenia? jakieś pomysły? Ok wymieniłeś wszystko ale czy to co wsadziłeś jest dobrej firmy? jakiej firmy amortyzatory, wahacze, drążki, gumki stabilizatora? jakie masz opony i jakie ciśnienie w nich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Wszystko zmienione a sprężyny nie ? Ja pamiętam jak w stilo zmieniłem to auto urosło Sprężyny z czasem tracą własności , a jak przekroczy się granicę to pękają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qmichal Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Ok wymieniłeś wszystko ale czy to co wsadziłeś jest dobrej firmy? jakiej firmy amortyzatory, > wahacze, drążki, gumki stabilizatora? > jakie masz opony i jakie ciśnienie w nich? amorki kyb, gumy opla. wahacze tylko z dolnej półki, ale po wymiania poprawiło się na tyle, że ich nie podejrzewam - stare zachowałem, więc jakby cos, to następnym razem wymienie w nich tuleje. tak jak pisałem, żadne badanie na kanale nic nie wykazywało, a jeździełem do kilku OSK. przy wolnej jeździe jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 przekładnia kierownicza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > 20km/h czuć "łup" - jakby jeszcze gdzieś był luźny element zawieszenia? jakieś pomysły? wymieniasz tylko przód...? a łup nie dochodzi z tylnego zawieszenia? może "banany"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qmichal Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > wymieniasz tylko przód...? a łup nie dochodzi z tylnego zawieszenia? może "banany"? banany wymieniłem na początku i one raczej stukały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qmichal Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > przekładnia kierownicza? luzy na maglownicy można wyczuć szarpiąc kołem się przy podniesionym samochodzie... zgadza sie? edit: a może to tuleje sanek? http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/58/51/02/3958510247 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > luzy na maglownicy można wyczuć szarpiąc kołem się przy podniesionym samochodzie... zgadza sie? > edit: a może to tuleje sanek? > http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/58/51/02/3958510247 W Vectrach i Cromach luzy występowały na krzyżaku łączącym maglownicę z kolumną kierowniczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bamaj Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > W Vectrach i Cromach luzy występowały na krzyżaku łączącym maglownicę z kolumną kierowniczą. W Stilo także, ale do dziś nie wiem jak to najlepiej zlikwidować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > W Stilo także, ale do dziś nie wiem jak to najlepiej zlikwidować Wystarczy lekko heftnąć migomatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > amorki kyb, gumy opla. OK choć ja sie zawiodłem na KYB i od lat stosuje również w Cromie B4 od Bilsteina > wahacze tylko z dolnej półki, ale po wymiania poprawiło się na tyle, że ich nie podejrzewam - stare A co dałeś? > zachowałem, więc jakby cos, to następnym razem wymienie w nich tuleje. > tak jak pisałem, żadne badanie na kanale nic nie wykazywało, a jeździełem do kilku OSK. przy wolnej > jeździe jest ok. Na szarpakach nie wszystko wychodzi ... czasami lepiej podnieść koło do góry i poszarpać - lewo prawo góra dół... Cóż ja jeszcze sprawdził bym zbieżność o ile to robiłes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > banany wymieniłem na początku i one raczej stukały. Ewentualnie guma stabilizatora tylnego, może wyglądać zdrowo... Koszt niewielki, warto zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > Ewentualnie guma stabilizatora tylnego, może wyglądać zdrowo... Koszt niewielki, warto zmienić. dopadło i mnie lekkie stukanie w tylnym zawieszeniu - na liczniku 116 kkm. Nie było nic robione poza zmianą gum mocujących drążek stabilizatora. Co do wymiany? 1. łączniki stabilizatora, czy 2. banany?? Jakiej firmy najlepiej kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > dopadło i mnie lekkie stukanie w tylnym zawieszeniu - na liczniku 116 kkm. Nie było nic robione u mnie podonie ale stuka z przodu. przy lekkim ruszaniu - bujaniou wozem - słychać stuki z nad lewego koła. ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > dopadło i mnie lekkie stukanie w tylnym zawieszeniu - na liczniku 116 kkm. Nie było nic robione > poza zmianą gum mocujących drążek stabilizatora. Co do wymiany? > 1. łączniki stabilizatora, czy > 2. banany?? Jakiej firmy najlepiej kupić? wchodzisz pod samochód i trzymasz rękę na stabilizatorze/łącznikach druga osoba buja samochód na boki i na pewno odkryjesz co jest przyczyną u mnie były do wymiany tuleje stabilizatora - koszt około 40 zł, wymiana 30 min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > dopadło i mnie lekkie stukanie w tylnym zawieszeniu - na liczniku 116 kkm. Nie było nic robione > poza zmianą gum mocujących drążek stabilizatora. Co do wymiany? > 1. łączniki stabilizatora, czy > 2. banany?? Jakiej firmy najlepiej kupić? Jak gumy wymieniałeś, to złap za górę koła i mocno ciągnij do siebie i od siebie, jak będziesz czuł luz to banany do zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Jak gumy wymieniałeś, to złap za górę koła i mocno ciągnij do siebie i od siebie, jak będziesz > czuł luz to banany do zrobienia. kiedy samochód stoi na kołach i ciągnę do siebie, to nie wyczuwam luzu... nie potrafię ciągnąć od siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > kiedy samochód stoi na kołach i ciągnę do siebie, to nie wyczuwam luzu... no to do sprawdzenia łącznik stabilizatora... koszt ok 50zł / sztuka wymiana: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/147017-wymiana-lacznikow-stabilizatora-tyl/ dawno wymieniałeś te gumy? > nie potrafię ciągnąć od siebie oj tam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > dawno wymieniałeś te gumy? max 30 kkm temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > max 30 kkm temu nowe nie są, ale też nie powinny się "odzywać" po takim przebiegu... sprawdź łączniki jak radzi costam000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > nowe nie są, ale też nie powinny się "odzywać" po takim przebiegu... > sprawdź łączniki jak radzi costam000 No i dziś nastała cisza... Wymiana łączników stabilizatora z przodu załatwiła sprawę... Łączniki Kraft Automotive 55 z przesyłką + 80 wymiana... Fabryczne wytrzymały ponad 115kkm - całkiem nieźle jak na Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > Fabryczne wytrzymały ponad 115kkm - całkiem nieźle jak na Fiata u mnie 183kkm i łączniki z przodu i z tyłu fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > u mnie 183kkm i łączniki z przodu i z tyłu fabryczne to tylko pozazdrościć.... kwestia tylko, gdzie te kilometry nakulane.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Fabryczne wytrzymały ponad 115kkm - całkiem nieźle jak na Fiata u mnie dokładnie tak samo - 115 kkm - dokładnie. a wracając dfo wątku - jeżeli dobrze czytałem- wymieniłeś całe zawieszenie - a problemem było " coś " za 150 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > No i dziś nastała cisza... Wymiana łączników stabilizatora z przodu załatwiła sprawę... > Łączniki Kraft Automotive 55 z przesyłką + 80 wymiana... > Fabryczne wytrzymały ponad 115kkm - całkiem nieźle jak na Fiata a sprawdzałeś je jeszcze przed wymianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > u mnie dokładnie tak samo - 115 kkm - dokładnie. > a wracając dfo wątku - jeżeli dobrze czytałem- > wymieniłeś całe zawieszenie - a problemem było " coś " za 150 zł? chyba coś mylisz - to nie ja wymieniałem zawieszenie... Ja mam wymienione dopiero gumki mocowania drążka stabilizatora z tyłu i właśnie łączniki teraz z przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > a sprawdzałeś je jeszcze przed wymianą? łączniki kupiłem w ciemno, bo było słychać każdą dziurę, studzienkę i łączenie nawierzchni... okazało się strzałem w 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > chyba coś mylisz - to nie ja wymieniałem zawieszenie... masz rację- źle podgląd zrobiłem. SORKI ja mam tylko lewy wahacz zmieniony - i teraz 2 drążki. Reszta " po staremu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qmichal Napisano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2014 > masz rację- źle podgląd zrobiłem. > SORKI > ja mam tylko lewy wahacz zmieniony - i teraz 2 drążki. > Reszta " po staremu" to ja jestem autorem 1 posta, i u mnie bez zmian... zęby mnie boją jak muszę przejechać przez tory albo większe nierówności... wtedy często słychać "łup" od zawieszenia, ale jak mi sprawdzają na postoju, to wszystko ok. po 9 miesiącach oddałem chińskie "wahacze", zaczeły stukać - raczej nie polecam, no ale za pół ceny i wymiana dała poprawę. teraz zastanawiam się na sprężynami.. te nadal są oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 > łączniki kupiłem w ciemno, bo było słychać każdą dziurę, studzienkę i łączenie nawierzchni... > okazało się strzałem w 10 Odświeżę temat.... na tanich łącznikach (polecanych na AK z metalową kpułką) przejechanych jest 7kk i nie stukają, ale na jednym jest całkowicie zerwana gumka osłaniająca Które łączniki polecacie? A może tylko już oryginał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 > u mnie podonie ale stuka z przodu. > przy lekkim ruszaniu - bujaniou wozem - słychać stuki z nad lewego koła. > ????? Mam podobny objaw. Przy wolnej jeździe i przy bujaniu na boki. Z tym, ze nie mogę zidentyfikować strony. Co było u Ciebie przyczyną? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.