RallyMAN22 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Niestety moje 1.2 ma już powoli dość tego świata i zaczynam się zastanawiać czy lecieć w remont czy nie lepiej przejść na 1.4 od razu tym bardziej, że wielu organizatorów już przechodzi z klasy do 1.3 na klasę do 1.4. Jak to wygląda od strony technicznej? Siedzi u mnie 1.2 16v na osprzęcie MM skrzynia 6speed co trzeba kupić, co wywalić, co zamienić, co pasuje itd? Jak jest z wymiarem tego silnika? mam kolektor 4-2-1 pod 1.2, czy podejdzie pod 1.4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 p&p prawie, kolektor albo do wymiany albo do przespawania flanszy, sprzeglo mozesz zalozyc twoje albo dac 200mm z 1,4, miske zaloz z nowego 1,2 metalowa bo w 1,4 jest alu co do sportu jest nie bardzo. A tak wsio pasi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Jak jest z wymiarem tego silnika? mam kolektor 4-2-1 pod 1.2, czy podejdzie pod 1.4? To chyba jeszcze zależy ktróre 1,2 16V, 86KM czy 82KM. Ten pierwszy to chyba nie podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > p&p prawie, kolektor albo do wymiany albo do przespawania flanszy, sprzeglo mozesz zalozyc > twoje albo dac 200mm z 1,4, miske zaloz z nowego 1,2 metalowa bo w 1,4 jest alu co do sportu > jest nie bardzo. A tak wsio pasi masz jakieś info co to konkretnie może byćza miska ? bo w moim 1.4 jest alu a do gleby to też z nią nie chce się bawić. Akurat jestem na świeżo po swapie z 1.2 16V na 1.4 od rutiego. Dzisiaj skończyłem skręcać auto dosłownie. kolektor wydechowy od 1.2 16V z punto I na 100 % nie pasi ale wystarczy 10 minut ze szlifierką kontową i już pasuje. Kolektor dolotowy też trzeba lekko zmodzić i ukłąd wodny jest też inaczej bo w 1.2 woda przechodzi z głowicy przez kolektor do nagrzewnicy a w 1.4 ( nie wiem czy to ma znaczenie które 1.4 w każdym razie w moim tak jest) króciec wodny jest w obudowie termostatu którą trzeba wymienić bądź kupić cały termostat z czujnikiem temp wody bo do tej obudowy czujnik od 1.2 się nie wkręci a z kolei czujnik od 1.4 ma inną wtyczke i też trzeba takową zakupić. i to chyba wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Różnice w kolektorze dolotowym i układzie chłodzenia (brak kanału w głowicy jak w T-Jet) są tylko w silniku z GP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matynjo89 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 czujnik temperatury z 1.2 wkrecisz w oryginalny z 1.4 tylko czeba rozwiecic wiekszym wiertlem troche alu od strony wewnetrznej i zrobic mu miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > czujnik temperatury z 1.2 wkrecisz w oryginalny z 1.4 tylko czeba rozwiecic wiekszym wiertlem > troche alu od strony wewnetrznej i zrobic mu miejsce wolałem kupić wtyczke za 8 zł i zrobićjak się należy a tak co do przejscia z 1.2 na 1.4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matynjo89 Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 tez przelutowywalem wtyczki i komp wariowal na tym brazowym z 1.4 , trzeba bylo je zamienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > To chyba jeszcze zależy ktróre 1,2 16V, 86KM czy 82KM. > Ten pierwszy to chyba nie podejdzie. 86hp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 a z czego najlepiej szukać silnika? bo rozumiem, że cały osprzet (wiązka, czujniki, cewki itp itd) może zostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 > a z czego najlepiej szukać silnika? bo rozumiem, że cały osprzet (wiązka, czujniki, cewki itp itd) > może zostać? stilo, bravo2, panda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 a wystarczy mi goły słupek? jak np z cewkami? kolektor ssący pasuje? łapy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 > a wystarczy mi goły słupek? jak np z cewkami? kolektor ssący pasuje? łapy silnika? łapy zostają. z cewkami są dwa rozwiązania. zakładasz fajkocewki od 1.4 i ciagniesz przewody do kazdej cewek albo od 1.2 przekładasz podstawe cewek i nie babrzesz się z kabelkologią kolektor ssący ja musiałem rzeźbić ale nie we wszystkich chyba trzeba. rzeźbienie polegało na kilku minutach brzeszczotem związanych ze zrobieniem fasolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 jeszcze trochę was pomęczę: Listwa wtryskowa zostaje z 1.2 16v? czy musi być z 1.4? Rozumiem, że to chodzi o silniki 1.4 16v o oznaczeniu: 843.A1 843 A1.000 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > jeszcze trochę was pomęczę: Listwa wtryskowa zostaje z 1.2 16v? czy musi być z 1.4? > Rozumiem, że to chodzi o silniki 1.4 16v o oznaczeniu: 843.A1 843 A1.000 ? listwa wtryskowa pod ten kolektor zostaje od 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Odkopuję wątek bo powoli zbliżam się do swapa Dalej nie wiem tylko jakiego słupka szukać (o jakim oznaczeniu?) Bo znalazłem np taką aukcję: http://allegro.pl/188a5000-silnik-1-4-16v-fiat-punto-2-ii-stilo-idea-i5325186330.html a okazuje się, że podany na aukcji numer silnika pochodzi z motoru 1.2 a nie 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Odkopuję wątek bo powoli zbliżam się do swapa > Dalej nie wiem tylko jakiego słupka szukać (o jakim oznaczeniu?) > Bo znalazłem np taką aukcję: > http://allegro.pl/188a5000-silnik-1-4-16v-fiat-punto-2-ii-stilo-idea-i5325186330.html a > okazuje się, że podany na aukcji numer silnika pochodzi z motoru 1.2 a nie 1.4 na zdjeciu jest 1.2 16V 1.4 mialy juz fajkocewki i zołty korek oliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 no tak tylko z tego co widzę to modeli 1.4 też jest sporo i każdy ma inną moc. Więc który najlepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > no tak tylko z tego co widzę to modeli 1.4 też jest sporo i każdy ma inną moc. Więc który > najlepszy? Szukaj sobie czegos na z stilo 1.4 95KM http://allegro.pl/silnik-fiat-stilo-1-4-16v-f-vat-i5054854615.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudi_00 Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > na zdjeciu jest 1.2 16V > 1.4 mialy juz fajkocewki i zołty korek oliwy Moze nie ladnie ze sie wtrace ale jeszcze niebieski bagnet Przynajmniej u mnie taki siedzi Silnik z nowego Bravo w razie czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.